Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:14

Vjestagirl schreef:
Ik hoorde daarnet van een collega (wiens achternichtje erbij betrokken was) dat ze 8 doden en 2 kinderen die in coma liggen nog niet hebben kunnen identificeren. Omdat ze de kinderen niet willen laten zien aan de ouders moeten die nu gaan identificeren aan de hand van armbandjes, schoenen, moedervlekjes, de vorm van oren, opvallende littekens op armen en benen etc. Kun je nagaan hoe die kinderen eruit zien...

Dit is gisteren al gebeurt dacht ik.....
Was gisteren avond op t nieuws tenminste..
Laatst bijgewerkt door Kido op 15-03-12 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:16

Zijn ze nogsteeds mee bezig... Collega wordt door familie op de hoogte gehouden over wat er gebeurd, omdat zij uiteraard ook graag wil weten wat er met Emma (haar achternichtje) is gebeurd.

De kinderen die wél geïdentificeerd konden worden zijn idd gisteren al geïdentificeerd. Van deze kinderen weten ze het gewoonweg niet. Er wordt nu zelfs gesproken over het idee om DNA te testen tegenover dat van de ouders om uit te kunnen vinden wie welk kind is...

Ik geloof niet dat je wil weten hoe die kinderen er dus nu uitzien...
Het enige wat troost bied of kan bieden, is dat deze kinderen onmogenlijk geleden kunnen hebben. De aard van hun verwondingen is zo erg dat ze echt op slag dood geweest zijn.

Edit: wat ik ergens wel heel erg hard vind, is dat de ouders door bussen opgehaald zijn op de scholen toen ze naar Zwitserland gignen vliegen... Dát zou ik denk ik net eventjes anders geregeld hebben.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 15-03-12 15:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Mi_Amore

Re: Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:19

Ik denk dat ik me helaas wel wat kan inbeelden bij die foto's van die bus...

Mijn man is garagist en die stond écht te huilen bij het zien van die foto's,
de kracht en impact van het ongeval moet ENORM geweest zijn...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:26

chipieke schreef:
@stef: daar gaat het mij niet om, mijn persoonlijke verdriet is persoonlijk.
Ik vind het gewoon erg dat het mensen pas wat kan schelen als het op het nieuws is geweest.

Hoe kan ik rouwen om iets wat ik niet weet?
Overigens vind ik het verschrikkelijk voor de nabestaanden en mensen die erbij betrokken zijn, maar zelf rouw ik er niet om. Ik ken ze niet...

Ik vroeg me af: De kinderen hadden gordels om, maar zijn gewoon met stoel en al gelanceerd..
Zijn gordels in dergelijke bussen verplicht? Want bijv in het stad en streek vervoer hier in NL zitten ze niet eens :n

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:36

Hier op het werk hangt de vlag half stok. Ook krijg ik net te horen dat er nog een kind waarvan ik de ouders ken is overleden. Dit is het kind wat ook in Nederland woonde en van wat ik hoor is deze vannacht overleden. Dit zou dan dus de 29ste zijn.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:43

Stille (letterlijk) meelezer........

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:49

stef schreef:
chipieke schreef:
@stef: daar gaat het mij niet om, mijn persoonlijke verdriet is persoonlijk.
Ik vind het gewoon erg dat het mensen pas wat kan schelen als het op het nieuws is geweest.

Hoe kan ik rouwen om iets wat ik niet weet?
Overigens vind ik het verschrikkelijk voor de nabestaanden en mensen die erbij betrokken zijn, maar zelf rouw ik er niet om. Ik ken ze niet...

Ik vroeg me af: De kinderen hadden gordels om, maar zijn gewoon met stoel en al gelanceerd..
Zijn gordels in dergelijke bussen verplicht? Want bijv in het stad en streek vervoer hier in NL zitten ze niet eens :n

Daar geef je antwoord op mijn stelling :j

Hoe kan je rouwen om iemand die je niet kent? Het gaat er me niet om dat mensen niet altijd weten dat iemand gestorven is,
maar dat ze beweren dat ze in diepe rouw zijn voor mensen die ze niet kennen.

Om op jouw vraag te antwoorden: ik heb nog NOOIT op een bus gezeten mét gordels...
Het gewoon OV heeft ze hier niet en de 'professionele' reisbussen hebben ze ook niet :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:06

Ik denk dat een dag van nationale rouw ook meer een benaming is. Hiermee wil de regering een statement maken dat het hele land mee leeft met de betrokkenen (oid)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:09

chipieke schreef:
Om op jouw vraag te antwoorden: ik heb nog NOOIT op een bus gezeten mét gordels...
Het gewoon OV heeft ze hier niet en de 'professionele' reisbussen hebben ze ook niet :n

Even offtopic, maar ik heb al op bussen gezeten MET gordels en op bussen zonder, dus die zijn er wel degelijk in reisbussen. Alleen niet altijd. Het hangt van de bus af.

Verder ben ik ook een stille meelezer. Ik volg het niet non stop maar lees (en kijk op tv) zo nu en dan eens bij.

Sterkte aan iedereen die iemand verloren is in dit ongeluk Y;(

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:16

Ik heb zojuist contact gehad met een goede vriend van mij. Hij kende beide chauffeurs persoonlijk. Eentje, die ik door hem ook kende, heeft hij jaren mee samen gereden. Hij wist mij met 100% zekerheid te vertellen dat beide chauffeurs ontzettend voorzichtig zijn en beide geen enkel risico genomen zullen hebben.

Neon Light, ontzettend veel sterkte. Ik ken ook een meisje die bij de overledene behoort en dan een chauffeur, dus ik weet ongeveer hoe jij je moet voelen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:19

We gaan nooit echt de oorzaak weten volgens mij. Ze spreken nu zelf dat de chauffeur een DVD wou laten afspelen en dat hij daardoor de borduur niet zou gezien hebben.
Vind ik een rare verklaring, ze zijn met 2 chauffeurs of de andere sliep ondertussen.

http://www.hln.be/hln/nl/13266/Busongev ... tten.dhtml
Morgen is het trouwens dag van nationale rouw... denk dat ik wel even een zwart lintje aan de wagen hang.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:52

Hier zal ik morgen ook een blijk van respect tonen voor de dag van nationale rouw :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:59

Heel veel sterkte voor de nabestaanden en betrokkenen... Ongelooflijk triest dat zulke ongelukken gebeuren. De foto die op nu.nl stond, de bus frontaal tegen die muur... verschrikkelijk! Kinderen en begeleiders hebben geen kans gehad.

lovesrosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:01

mijn broertje zat op een van de 2 bussen die niets hadden :\

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:03

lovesrosalie wat ik me afvroeg, hebben de andere 2 bussen iets meegekregen van het ongeluk van bus 3?

ik ben blij voor jou dat je broertje gezond en wel thuis is gekomen

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:04

Vjestagirl schreef:
Edit: wat ik ergens wel heel erg hard vind, is dat de ouders door bussen opgehaald zijn op de scholen toen ze naar Zwitserland gignen vliegen... Dát zou ik denk ik net eventjes anders geregeld hebben.

Dit heb ik ook gedacht, toen ik gister het nieuws zag. Maar aan de andere kant; hoe zouden de mensen anders zsm vervoerd moeten worden? Het gaat om een heel aantal mensen he?
Brr, ik krijg gewoon kriebels als ik die kapotte bus zie ;(

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:09

chipieke, ik zie het toch wel iets anders, we praten hier over een bus vol met jonge kinderen , jonge kinderen die zo verminkt zijn dat ze niet te indentificeren zijn, die allemaal tegelijk het leven uit zijn gerukt. Dit betekent niet dat het minder erg is als een invidu sterft maar het zou toch wat wezen als elk sterfgeval op de tv besproken moet worden. Vind het wel erg bot dat jij neer durft te zetten dat mensen alleen maar meeleven als het op het nieuws besproken wordt, denk niet dat jij een oordeel kunt vellen over alle mensen. ;)

Ik hoop dat iedereen die met dit vreselijke ongeluk te maken heeft gehad, op wat voor manier dan ook, dit een plekje kan geven.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:10

spatter schreef:
lovesrosalie wat ik me afvroeg, hebben de andere 2 bussen iets meegekregen van het ongeluk van bus 3?

ik ben blij voor jou dat je broertje gezond en wel thuis is gekomen

Zoals de bronnen vertellen zouden ze het pas na 80km gemerkt hebben.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:11

Vrselijk wat er gebeurt is, sterkte voor de nabestaanden :(:)

lovesrosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:13

neen, de andere 2 bussen waren al voorbij want die van het ongeval was de laatste
de leerkrachten wisten het wel maar zeiden niets tegen de leerlingen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:16

oké, dan gelukkig maar
ik was bang dat ze toch iets gezien hadden, de kinderen die achterin bus 2 gezeten hadden

epona dat heb ik gemist, dat bericht

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:19

Ze hadden het er net inderdaad op de radio over dat de chauffeur op verzoek van een leraar een dvd aan het wisselen was. Maar het werd echt gebracht of dat zó raar was?!? Ben wel meer met een bus mee geweest en dan werd er ook wel eens een film opgezet.
Als dit de oorzaak was, zullen ze er in het vervolg wel anders over denken, maar om nu te doen of zoiets nóóit gebeurd :P

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:42

wij hebben vanmorgen het bericht gekregen dat het enige Nederlandse slachtoffer dat ook uit Nederland kwam, is overleden.
Ze lag in coma en is vannacht aan haar verwondingen overleden.. (Zoals Neonlight ook al zei..)

Zoals ik al eerder zij was het een dochtertje van goede vrienden van mijn ouders. Ik kwam daar ook best vaak en zag haar laatst nog..
Zo verschrikkelijk raar om dan te beseffen dat ze er nu gewoon niet meer is..
En ik denk dat je sowieso niet vaak mee zult maken dat zo'n grote ramp zo dichtbij kan komen..

Sterkte voor iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft. ♥ Rust in vrede ♥

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:06

Wat erg Dressage_ Dat komt dan wel erg dichtbij.
Hartverscheurend voor alle nabestaanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:18

echt heftig wat nu gebeurd is. heel veel sterkte aan iedereen!

@ Loverosalie: wanneer kregen jou broertje en de rest het te horen ? zou het knap vinden als de leraren niks hebben laten merken. en wisten jij en je ouders voordat hij thuiskwam ook dat het gebeurd was ? dat is ook een vraag die ik me de hele dag al stel.

even terug te komen op de gordels: in veel bussen zitten gewoon gordels. in die reisbussen tenminste. de ov bussen niet. maar wij moesten ze ook altijd om.

en het idee dat mijn broertje over 2 weken met de bus naar italië gaat vanuit school.......