Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Bovendien is de uitspraak door een filosoof gedaan. Die zeggen wel meer controversiële dingen om discussies over ethiek aan te gaan.
Zo'n uitspraak doen is nog iets heel anders dan daadwerkelijk strijden voor het euthanaseren van een baby.
Jessix schreef:Ik denk dat er wel iets goeds in zit... Sommige baby's kunnen bij de bevalling bijvoorbeeld een ernstige hersenbeschadiging opgelopen hebben door bijv. zuurstofgebrek. Vermoorden klinkt heel akelig, maar wat als je besluit de behandeling gewoon stop te willen zetten? Niet meer laten ingrijpen als er weer iets gebeurd met een misschien wel een dodelijke afloop? Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Soms is laten gaan het beste.
Urielle schreef:Jessix schreef:Ik denk dat er wel iets goeds in zit... Sommige baby's kunnen bij de bevalling bijvoorbeeld een ernstige hersenbeschadiging opgelopen hebben door bijv. zuurstofgebrek. Vermoorden klinkt heel akelig, maar wat als je besluit de behandeling gewoon stop te willen zetten? Niet meer laten ingrijpen als er weer iets gebeurd met een misschien wel een dodelijke afloop? Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Soms is laten gaan het beste.
Een hersenbeschadiging is al helemaal niet iets om de behandeling voor stop te moeten willen zetten, gedurende de hele kindertijd worden er nog nieuwe hersenverbindingen gemaakt, er zijn zelfs gevallen bekend van kindjes die alleen hersenen hadden tegen het schedeldak (de rest ontbrak dus totaal) die als gewone volwassenen zijn ontwikkeld omdat de hersenen gewoon zijn gaan groeien en ontwikkelen in de kindertijd, dus van 'kasplantje' naar 'normale ontwikkeling'.
Leslie90 schreef:Gehandicapt, oké.
Maar een pasgeboren baby doden simpelweg omdat 'ie ongewenst is of te duur? Wat een ziek persoon. En de moeders die die beslissing durven te nemen over hun pasgeboren kind vind ik ook zieke personen. Sorry, misschien ga ik dan te ver maar dan vind ik dat hun een spuitje verdienen ipv hun pasgeboren baby.
Sinds wanneer is een pasgeboren baby geen echt persoon?
Mindim schreef:Lente schreef:Leest iedereen nou bewust over mijn post heen?
Nee hoor, zoals jezelf al suggereerde, was wat jij zei al meerdere malen genoemd. Dus je post heeft waarschijnlijk niets meer aan het topic toegevoegd en reageert men dus niet op je post. Beetje vreemd om te vragen ook?
Urielle schreef:Jessix schreef:Ik denk dat er wel iets goeds in zit... Sommige baby's kunnen bij de bevalling bijvoorbeeld een ernstige hersenbeschadiging opgelopen hebben door bijv. zuurstofgebrek. Vermoorden klinkt heel akelig, maar wat als je besluit de behandeling gewoon stop te willen zetten? Niet meer laten ingrijpen als er weer iets gebeurd met een misschien wel een dodelijke afloop? Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Soms is laten gaan het beste.
Een hersenbeschadiging is al helemaal niet iets om de behandeling voor stop te moeten willen zetten, gedurende de hele kindertijd worden er nog nieuwe hersenverbindingen gemaakt, er zijn zelfs gevallen bekend van kindjes die alleen hersenen hadden tegen het schedeldak (de rest ontbrak dus totaal) die als gewone volwassenen zijn ontwikkeld omdat de hersenen gewoon zijn gaan groeien en ontwikkelen in de kindertijd, dus van 'kasplantje' naar 'normale ontwikkeling'.