Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
neres schreef:Wordt altijd een beetje moe van het 'ze' verhaal...
Al die mensen die roeppen ze dit ze dat... dan denk ik als jij het zo goed weet waarom werk jij je dan niet de politiek in? Kom het dan eens verbeteren voor Nederland... Maar nee roepen vanaf de zijlijn lekker schoppen is gewoon handig. Maar ook echt je kop boven het maaiveld uitsteken? nee dat doen de meesten niet.
En ik ken het politiek en nee ik bedank ervoor het is echt geen luizenbaantje zoals de meesten denken..
Declaraties prive vind ik niet kunnen, maar declaraties werk gerelateerd zijn binnen de kaders gewoon ok.
Maar als je het lidmaatschap van je golfclub al niet wil betalen ja dat mag je van mij aanpakken.
Vjestagirl schreef:Vind je? De ministers worden er nu wel op aangekeken, 'de hoge heren die met geld gooien'.
neres schreef:Wordt altijd een beetje moe van het 'ze' verhaal...
Al die mensen die roeppen ze dit ze dat... dan denk ik als jij het zo goed weet waarom werk jij je dan niet de politiek in? Kom het dan eens verbeteren voor Nederland... Maar nee roepen vanaf de zijlijn lekker schoppen is gewoon handig. Maar ook echt je kop boven het maaiveld uitsteken? nee dat doen de meesten niet.
En ik ken het politiek en nee ik bedank ervoor het is echt geen luizenbaantje zoals de meesten denken..
Declaraties prive vind ik niet kunnen, maar declaraties werk gerelateerd zijn binnen de kaders gewoon ok.
Maar als je het lidmaatschap van je golfclub al niet wil betalen ja dat mag je van mij aanpakken.
Nicolletje schreef:Wat ik me afvraag: wie keurt die declaraties goed??
Blijkbaar heeft ieder de vrije hand in zijn eigen ministerie.
Net zoals lowlandskaartjes declareren van de gemeente Zwolle, degene die die declaratie inboekt, zit die te slapen ofzo??
Nicolletje schreef:Dat zijn ze dus zelf.... (lijkt mij)
Squawk schreef:Actie ondernemen Sok, door heeeeeel veel Nederlanders. In heel veel andere landen zou dat gebeuren maar wij Nederlanders blijven braaf..
Nicolletje schreef:De namen zijn doorgekrast:
http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlni ... enthal.pdf
Persoonlijk vind ik 51.000 euro om even van R'dam naar Amman en Tel Aviv te vliegen en 100.000 euro even naar Dehli op en neer best een hoop geld....
zonnebloem18 schreef:Nicolletje schreef:De namen zijn doorgekrast:
http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlni ... enthal.pdf
Persoonlijk vind ik 51.000 euro om even van R'dam naar Amman en Tel Aviv te vliegen en 100.000 euro even naar Dehli op en neer best een hoop geld....
Je kan er toch wel van uit gaan dat Dhr. Rosenthal daar niet alleen reisde een retourticket eerste klas is namelijk ongeveer 4500 euro dus ze zullen met een grotere groep gereisd hebben op kosten van BuZa.
Vraag me sowieso af waarom Rosenthal, abonnementen moet hebben op verscheidene binnenlandse en buitenlandse weekbladen en kranten op onze kosten.
Vjestagirl schreef:Omdat hij minister BuZa is en hij op de hoogte moet blijven van wat er in het buitenland gebeurd?
Citaat:De Tweede Kamer wil unaniem opheldering van minister-president Mark Rutte over het declaratiegedrag van de leden van het kabinet.
De Kamer vraagt om een debat over de declaraties van de kabinetsleden, die RTL Nieuws gisteren publiceerde. De Kamerleden zijn geschrokken van de declaraties van de ministers en staatssecretarissen, en vinden dat in tijden van harde bezuinigingen het kabinet het goede voorbeeld moet geven.
"Hotelovernachtingen van meer dan 300 euro hoort daar niet bij. Heen en weer vliegen tussen Groningen - Den Haag en Rotterdam als het goedkoper kan, hoort daar niet bij", aldus Pierre Heijen van de PvdA. Hij is niet de enige die de declaraties van de bewindslieden te scheutig vindt. Zo zegt Ger Koopmans (CDA): "Als je een nieuw kastje koopt, en de kleur staat je twee weken later niet aan en je laat het overspuiten, dan is dat dus niet sober."
Bovendien worden veel kosten onterecht gedeclareerd, zo zegt de PvdA, omdat de kabinetsleden per jaar al duizenden euro's aan onkostenvergoeding krijgen. "Je moet vaststellen dat niet alleen nog bij uitzondering wordt gedeclareerd, maar dat dat op betrekkelijk grote schaal gebeurt", stelt Heijnen.