Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:25

Miracle_ schreef:
Nee, maar als die buitenlanders er niet waren, dan hadden de werkgevers vanzelf de voorwaarden een stuk bij moeten draaien, en dan was het ook stukken redeleijker geweest voor arbeiders. En dus waren de NL's uiteindelijk echt wel gaan werken. Maar da's mijn mening. :)

En wat gebeurt er dan als werkgevers "de voorwaarden een stuk bijdraaien"? Waarvan gaan die werkgevers dat betalen dan?
Die zullen dat geld op een andere manier toch ergens vandaan moeten halen. Bijvoorbeeld door de prijzen van hun product omhoog te gooien. Betaal jij straks 3x zoveel voor je paprika of je bosje tulpen? Denk je dat ze in het buitenland onze spullen nog willen kopen als die zo duur worden?
En wat denk je dat "de werkgevers" zullen doen als ze hun spullen nergens meer verkocht krijgen? Juist, die gooien er mensen uit of gaan failliet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 13:29

Evelli schreef:
Ik heb geen problemen met buitenlanders die netjes werken, belasting betalen, wegenbelasting betalen, hun boetes netjes betalen, en alle andere dingen die wij als inwoners van dit land ook moeten :)

Dus anderen moeten allemaal volmaakt zijn, dan heb jij er geen problemen mee, maar als ik iets dat minder volmaakt bij jou is aanstip dan wordt je kwaad????

Zoals de NCRV zegt, neem een mens zoals hij is er is geen ander, dat lijkt me een les om in acht te nemen
Onder iedere bevolkingsgroep, zeker ook wijzelf, zitten goede en slechte mensen en alles er tussen in
En groep afrekenen op de zwakke schakel is een gemakkelijke manier van zon groep wegzetten, iets dat de PVV dus voortdurend doet
Maar als iemand daar iets van zegt roepen ze we leven in een vrij land

Hoe vrij is een land als het anderen hun vrijheid ontzegt???

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:37

*proest*

WO II meets 2012?

Toch bijzonder dat de meest intolerante diersoort op aarde zich zo veelvuldig heeft kunnen vermenigvuldigen... Heel typisch. Blijkbaar doen we ergens ver weg nog iets goed, anders hadden we elkaar vast al uitgeroeid.

Maar goed, we moeten natuurlijk altijd iets te zeuren hebben.

Vroegah deden we dat over "kleurlingen" en indianen. We hebben geleerd, al ging het moeizaam.

Maar goed, we blijven zeikdozen he.. dus toen werden het de joden. We hebben geleerd en ook dat is voorbij gegaan.

Toen werd het de islam, nu zijn het de oost-europeanen.

Wanneer volgen de Nederlanders? Steken we de hand eens in eigen boezem? Of zijn we ineens zelf heilig verklaard? Want wat ons overkomt, is vast de schuld van anderen...
Of zijn hierna de Christenen aan de beurt? We hebben de aziatische bevolking ook nog niet vernederd en gediscrimineerd. En met hen nog wel een tal van andere bevolkingsgroepen die we de schuld kunnen geven?

Om misselijk van te worden dit... En om je kapot te schamen. Face it... mankind is stupid.

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:46

Ik heb hem positief ingevuld, dat ik altijd prettig met Poolse collega's heb samengewerkt. :j
(en dat meen ik ook, fijne werknemers!)

LadyMadonna

Re: Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:52

Wij hebben een poosje een poolse dame als schoonmaakster gehad, en echt, het is nog nooit zo schoon geweest! En waar de NL schoonmaakster 3 uur over deed, deed zij in een uur.
Helaas moest ze weer terug naar polen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:54

Dan is ze niet echt slim...of kreeg ze voor 3 uur betaald en was ze na 1 uur weg??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:56

Geen idee ;)
Misschien niet slim, wel eerlijk, netjes en seccuur

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:19

NathalietjeB schreef:
whaha ik moest toch ff lachen om die site hoor wat ziet dat er dom en kinderachtig uit zeg dat kun je toch niet serieus nemen?? kan me begrijpen dat rutte zich hier niet eens druk om wil maken.

maar geert heeft wel weer genoeg kijk cijfers en ze naam gaat weer in alle bladen.

wat betreft polen en werk ik heb zelf in groot bedrijf gewerkt met polen maar ik moest me mond houden al ging het over geld want dan werd ik alinea recta er weer uit gegooit..ik werkte voor bijna 2 keer het dubbele als waar de polen voor werkte en hun stonden van smorgens vroeg tot snachts over te werken om een beetje salaris te hebben..
terwijl ik als nederlander 8 uurtjes heb staan werken en hun gewoon nog net geen 20 uur iedere dag. maar verder gezellige mensen hoor heel vriendelijk altijd in voor een geintje...uiteindelijk ben ik daar weg gestuurd en moest ik me spullen inleveren had toen wel gezegd dat ik t schandalig vond dat de polen stonden te werken voor 3 euro per uur en ik voor 8

Dat is gewoon moderne slavernij, waarom heb je dat niet aangegeven?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:21

sarabande schreef:
Hoe vrij is een land als het anderen hun vrijheid ontzegt???

En hoe democratisch is een partij als de partijvoorzitter niet gekozen is en je geen lid kunt worden van de partij?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:30

Arabesk schreef:
En hoe democratisch is een partij als de partijvoorzitter niet gekozen is en je geen lid kunt worden van de partij?

Het viel me op dat Rutte gisteren in de kamer het een aantal keren nadrukkelijk over een partij had en dat niemand van al die daarvoor betaalde mensen hem daarop corrigeerde

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:11

djinnie schreef:
*proest*

WO II meets 2012?

Toch bijzonder dat de meest intolerante diersoort op aarde zich zo veelvuldig heeft kunnen vermenigvuldigen... Heel typisch. Blijkbaar doen we ergens ver weg nog iets goed, anders hadden we elkaar vast al uitgeroeid.

Maar goed, we moeten natuurlijk altijd iets te zeuren hebben.

Vroegah deden we dat over "kleurlingen" en indianen. We hebben geleerd, al ging het moeizaam.

Maar goed, we blijven zeikdozen he.. dus toen werden het de joden. We hebben geleerd en ook dat is voorbij gegaan.

Toen werd het de islam, nu zijn het de oost-europeanen.

Wanneer volgen de Nederlanders? Steken we de hand eens in eigen boezem? Of zijn we ineens zelf heilig verklaard? Want wat ons overkomt, is vast de schuld van anderen...
Of zijn hierna de Christenen aan de beurt? We hebben de aziatische bevolking ook nog niet vernederd en gediscrimineerd. En met hen nog wel een tal van andere bevolkingsgroepen die we de schuld kunnen geven?

Om misselijk van te worden dit... En om je kapot te schamen. Face it... mankind is stupid.

indianen,kleurlingen,joden....we hebben helemaal niets geleerd hoor...genocide is nog aan de orde van de dag,hetzij in het 'klein' hooties/tooties....of in het groot...sebrenica...maar wat wilders daar mee te maken heeft met die website zie ik niet zo snel.

overigens hebben we als blanken wel een 'rottigheidje' uitgehaald in Azie hoor...Politionele actie in Indonesie,daar hebben wij gewoon als nederlanders de inwoners afgeslacht....na de tweede wereld oorlog.
Misschien nog eens in je geschiedenisboeken kijken? ;)
Niets geleerd dus wil ik zeggen.
En we gaan ook niets leren....lees het boek 'krokodillentranen' maar....ons brein is gewoon verrot.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:22

Volgens mij bedoeld Djinnie wanneer het de nederlandse bevolkingsgroep wordt die veroordeeld gaat worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:27

Als we in de minderheid zijn??? ;)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:33

nou vanochtend wel wat meegemaakt met een poolse meneer in de bus.

mijn bus was niet op komen dagen en later bleek waarom.
Een poolse meneer was blijkbaar s'ochtends nog niet naar het toilet geweest en heeft zijn behoeften ( grote boodschap ) in de bus gedaan.
Was een bus vol met schoolkinderen.

verder vind ik de klaagsite ook echt belachelijk. Maak hem dan neutraal zodat mensen ook klachten over ''echte'' nederlanders kunnen doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:00

Ja.. en wat is de meerwaarde ervan dat dat een pool is? Is dat typisch pools gedrag ofzo? Nee? Nou dan....
gestoorde gekken heb je bij elke nationaliteit

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:06

voor mij heeft het geen meerwaarde dat het een pool was maar heb gemerkt voor veel andere mensen wel, ja het was een pool , altijd natuurlijk weer een pool etc.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:17

Maar toch plaats je dit bericht hier in dit topic, want tja, het was een pool....
Ja? En? Had net zo goed iemand anders kunnen zijn.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:18

Ik heb het wel eens over het gedrag van poolse jongeren die hier wonen met mijn poolse schoonzus. Die geeft zelf aan dat ze zich hier erg misdragen (met name het alcoholgebruik)
Zij zegt dat het komt omdat daar de sociale controle van familie heel groot is en ze hier ineens hun vrijheid gaan vieren. Ik heb absoluut geen problemen met polen (oke, het zijn er een beetje veel :D ) maar wanneer er gedronken wordt gaan ze er vaak wel ver in..En helaas stappen ze stomdronken in de auto, of drinken achter het stuur nog even de fles leeg..
Heel jammer, de portugezen die hier een paar jaar geleden in de kassen werkten dronken toch minder. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 16:19

DmNqUe schreef:
voor mij heeft het geen meerwaarde dat het een pool was maar heb gemerkt voor veel andere mensen wel, ja het was een pool , altijd natuurlijk weer een pool etc.

Waar en wanneer was dat precies???

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 16:20

Miryamk schreef:
Ik heb het wel eens over het gedrag van poolse jongeren die hier wonen met mijn poolse schoonzus. Die geeft zelf aan dat ze zich hier erg misdragen (met name het alcoholgebruik)
Zij zegt dat het komt omdat daar de sociale controle van familie heel groot is en ze hier ineens hun vrijheid gaan vieren. Ik heb absoluut geen problemen met polen (oke, het zijn er een beetje veel :D ) maar wanneer er gedronken wordt gaan ze er vaak wel ver in..En helaas stappen ze stomdronken in de auto, of drinken achter het stuur nog even de fles leeg..
Heel jammer, de portugezen die hier een paar jaar geleden in de kassen werkten dronken toch minder. :)

En dan herhaal ik maar weer, hoe denk je dat een groep Nederlandse jongens zich in het buitenland gedraagt???

Het zou goed zijn als mensen de dingen in het juiste perspectief zien. Onze soldaten gaan regelmatig in het buitenland op de vuist als ze wat gedronken hebben

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:23

Nou nou, wat is hier de discussie?
Nederlanders op vakantie zijn ook vreselijk ja, ik neem aan dat de lokale bevolking daar ook over klaagt ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:23

Sterker nog Nederlandse jongeren hier zijn vreselijk, de nachtbus hier is berucht :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 16:24

Miryamk schreef:
Nou nou, wat is hier de discussie?
Nederlanders op vakantie zijn ook vreselijk ja, ik neem aan dat de lokale bevolking daar ook over klaagt ;)

De discussie is dat er door de PVV een bevolkingsgroep wordt weggezet

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:25

polen drinken zware sterke drank, dat doen ze ook in hun moederland
en rijden met veel alcohol op vinden ze ook vrij normaal

ik ken weinig andere jongeren van welk land dan ook die iedere dag flessen vol zware alcohol komen kopen
ook niet als ze werken in het buitenland

nogmaals ik heb niks tegen Polen , maar zuipen kunnen ze wel :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:26

Dat is zeker waar. Die wodka van hun is ook retesterk, toen ik in Polen was was dat ook wel even wennen wat een bocht... :')