Sammyoo schreef:idefix4 schreef:Laten we wel wezen: Ik heb na 2 jaar thuisblijven al ervaren hoe moeilijk of het is om weer bij een baas aan de bak te komen. Het is geen luiigheid wat de meeste vrouwen tegenhoudt. Het is vooral het gebrek aan bazen, die zulke dames een kans willen geven.
En dan zijn dus de kids, die vaak naar de opvang gaan, dusdanig gekleed, dat ze zich niet alleen kunnen omkleden. Hun schoenen zijn vaak te klein en dat duurt lang voor die zijn aangepast. Nou, ik weet wat er leeft bij mijn kids en dat wil ik graag zo houden! Dan maar lui...
Jammer dat je in je lange reactie op heel veel posts, niet op die van mij bent ingegaan!
Van mij hoef je je echt niet te verdedigen dat je geen betaalde baan hebt hoor. Hoe heb jij het financieel geregeld als je partner en zijn inkomen wegvallen? Ik had zelf overigens een vriendin die niet bij de dweil van een kerel wegging omdat ze dat financieel niet trok.......... Ze telde de dagen tot de kinderen groot genoeg waren en zij ook weer een leven kon krijgen.
Dat je een verband legt tussen werkende moeders en kinderen met te kleine schoenen vind ik echt bizarDaardoor zou ik bijna denken dat jij een vooroordeel hebt over werkende moeders?
Overigens al die dingen die jij met je kinderen doet, heb ik ook altijd met mijn kinderen gedaan, ook in de jaren dat ik er als werkende moeder alleen voor stond. Clubjes, zwemmen, logeerpartijtjes, kinderen over de vloer, meelopen met avondvierdaagse. Ik had een fantastische oppas na schooltijd, vriendjes speelden altijd bij ons. Mijn huis bleef ook zeker niet netjes en schoon omdat er niemand thuis zou zijn overdag. Zeker niet met de huisdieren erbij. Nou ja, dan was ik gewoon tot 21 uur bezig met was, opruimen en schoonmaken (heb altijd alles zelf gedaan). Oh ja, en op enig moment kwam er ook nog een Haflingertje bij. Dankzij goed organiseren kwam die ook niks te kort![]()
Ik heb me wel eens 's-ochtends op het schoolplein verbaast als ik de ene moeder tegen de andere hoorde zeggen dat ze zo Ophra op tv ging kijken(echt bizar als je zelf startklaar bent om in je auto te springen en naar je werk te rijden). En voor een kwartier kletsen op het schoolplein met andere moeders heb ik ook nooit tijd gehad. Je leert als werkende moeder heel goed met je tijd om te gaan.
Nope, ik wil er mee aangeven, dat zulke moeders dan beweren dat ze weten wat er speelt maar dat blijkbaar ook niet met alles kunnen. Het jammere is, dat je ze er niet op kan wijzen, omdat ze er niet zijn. Ik mag alle moeders gewoon graag, maar het is zo makkelijk om te roepen dat niet werkende moeders lui zouden zijn. Vandaar de hap.

De TV gaat bij mij echt niet aan hier! Niet voor 17 uur 's avonds. Er zijn dagen bij, dat ik hem niet eens aanzet. Ik heb die tijd dan weer wel af en toe. Lekker even bijkletsen en weten wat er bij een ander leeft. Ja, en zo iemand weer kunnen helpen. Ik doe dat op het schoolplein. Een werkende moeder doet dat waarschijnlijk bij het koffiezetapparaat op haar werk.

Sammyo: Ik moet denk ik even teruglezen. Iets te snel gelezen? Er kwam wat werk tussen denk ik...