Paddenpad schreef:maar de "leraressen" hier schijnen het niet te snappen of willen snappen dat ze met hun 1040 werkuren nog maar de helft werken van een gemiddelde fulltimer, dus zou je het calculleren dan werken ze nu dus gemiddeld 20 uur per week verspreid over het hele jaar zonder vakantie's,maar doordat men zoveel vakantie heeft proppen ze die 1040 uren in minder weken waardoor ze dus werkdruk voelen en minder kwaliteit afleveren dan men zou behoren.
Ik ken meer mensen die iets niet willen snappen

Die 1040 uur die jij noemt, dat zijn de lesuren. Daar komt voorbereiden, nakijken, administratie, klas opruimen etc nog bij. Dus ga maar fluiten naar je 20 uur, maak daar maar 45 van.
De kinderen moeten van 1000 naar 1040 lesuren in een jaar. Dat betekent 40 uur meer les, dus ook meer administratie, nakijken, voorbereiden, etc. Effectief zijn dat dus 80 uren voor de docent.
Hetzelfde lesmateriaal als toen er nog 45 kinderen in een klas zaten?

Ja, ik zit inderdaad ook weleens overdag op mijn paard. Wat men dan niet ziet, is dat ik dan als mijn kinderen in bed liggen, ik de toetsen zit na te kijken, de resultaten zit in te voeren, en dat toch vaak wel tot een uur of 11 's avonds.
Beetje kortzichtige post, Paddenpad, sorry