shirleyp schreef:Zag dat hier werd verwezen naar the wave. Ik heb een soortgelijke ervaring gehad op de PABO.
We hadden ergens in de eerste week van de opleiding levensbeschouwing. Docent was erg dominant en wat opdringerig wat betreft zijn mening. Hij was behoorlijk op ons in aan het praten met betrekking tot zijn verwachtingen. Op een gegeven momenten moesten we de studiehandleiding opendoen en mochten de studenten die vanaf de HAVO waren gekomen een aantal opdrachten wegstrepen, de MBO'ers moesten alles doen anders werd het nooit wat. Zo ging het nog even verder. Zodra er iemand begon te twijfelen of in protest leek te gaan werd je adgeblaft met de boodschap dat je je studiepunten dan wel kon vergeten. Iedereen was passief verbaasd. Tot we na drie kwartier de film the wave te zien kregen...
Ik verbaas me er nog steeds over dat dit zo is gegaan, maar ik heb nooit meer getwijfeld aan de Duitse bevolking, ik was er in deze setting immers zelf ook een.
en tóch he. Denk ik dat ik er tegen in zou gaan. Het is jammer dat zulke dingen niet voorbereid kunnenen dat onze school het nooit gedaan heeft want ik had echt graag geweten hoe ik gereageerd zou hebben.