Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:43

vuurneon schreef:
Dit is wel een goed leermoment voor alle stadions om even goed na te lopen waar supporters makkelijk het veld op kunnen komen.

Uuh dat moet elke club al weten, ik weet bij Utrecht ook zo waar ik erop zou kunnen, aangezien ik dat hele stadion van binnen en buiten weet.
Vorige keer al dat Utrecht/Twente supporters niet zo aardig waren naar elkaar en de Stewards
Dat de KNVB/Utrecht het raar vond dat er vuurwerk mee naar binnen kwam, kan je vertellen dat 9 van de 10x de medewerkers dat zelf mee naar binnen nemen, verstoppen en de supporters het op kunnen halen.

vuurneon schreef:
Maar hij zal een levenslang stadion verbod krijgen en dat is voor een diehard hooligan ook een fikse straf.

Denk jij, als ze willen komen ze ALTIJD binnen.

vuurneon

Re: Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:44

Dat zou inderdaad elke club moeten weten, t is ook te absurd dat het kan :j

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:44

Chris_Fire schreef:
En de keeper loopt ook vrolijk rond hoor. Die zit ook niet vast omdat hij rood heeft gekregen.
Geloof mij maar dat de hooligan harder gestraft wordt, dan de keeper met een rood kaartje.

Denk niet dat hij vrolijk zijn vakantie in gaat.
Heeft toch een impact op je.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:45

gohya schreef:
Op zo'n moment denk je niet na.
Achteraf weet hij ook wel dat hij dat niet had moeten doen.

Dus omdat iemand weet dat ie het niet had moeten doen, moet hij maar niet gestraft worden omdat hij het wel heeft gedaan?
Dat klopt toch niet?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:46

Als ze nou gewoon met het pasjes systeem gaan werken [net als in Engeland] dan heb je binnen de kortste keren elke hooligan uit een stadion.Pasje mét foto en ze komen niet meer binnen.

@vuurneon
tegenwoordig word je niet meer gestraft als je zo iets doet uit zelf verdediging.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:47

Tja, daar zit het knelpunt. Op het moment dat iemand al ligt en gevaar geweken is, is het geen zelfverdediging meer maar heb je de controle over jezelf verloren.

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:47

Ik zag het vanmorgen op et nieuws!

Ik snap die keeper wel dat tie zelf een trap verkoopt! :j Hij verdedigt zichzelf alleen maar, en dat tie nog een paar trappen na geeft als die man op de grond ligt snap ik ook, want hij probeerde alsnog door te trappen!

En super van de hele ploeg van AZ dat ze toen gestopt zijn met voetballen! _/-\o_ Geef ze groot gelijk!! +:)+

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:48

gohya schreef:
Als ze nou gewoon met het pasjes systeem gaan werken [net als in Engeland] dan heb je binnen de kortste keren elke hooligan uit een stadion.Pasje mét foto en ze komen niet meer binnen.

Niet elke steward weet welke supporter er niet naar binnen mag, zeker niet als je een foto met een andere naam (dan de werende supporter) hebt.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:53

En dan nog blijft het zo dat niet iedere hooligan altijd iets in een stadion heeft gedaan of gepakt wordt.
Deze jongen had, voor zover ik weet, ook geen verleden toch?
Of heb ik dat gemist?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:20

Samy schreef:
gohya schreef:

Niet elke steward weet welke supporter er niet naar binnen mag, zeker niet als je een foto met een andere naam (dan de werende supporter) hebt.

Een supporter die een stadion verbod heeft,daar word het pasje van in genomen.En zonder pasje kom je niet meer binnen.het is zó simpel op te lossen.Elke relschopper komt dan geen stadion meer binnen,hij heeft immers geen pasje mét zijn foto meer.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:27

Hoe hebben ze dat geregeld voor de mensen die zomaar af en toe naar een wedstrijd gaan dan? Moeten die allemaal een pasje aanvragen? Wordt wel erg moeilijk voor het niet fanatieke publiek om dan naar een wedstrijd te gaan lijkt me?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:31

Gewoon iedereen krijgt een eigen pasje.Net zoals nu iedereen een ID kaart heeft.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:57

Goh, nooit gedacht dat er hierover op Bokt een hele discussiezou zijn, maar dus toch wel.

Met verbazing hebben het voorval zitten bekijken. Alhoewel ik eigenlijk best begrijp dat de keeper nog 2 x natrapte, had hij het niet moeten doen en vind ik het eignelijk heel jammer ook dat hij dat heeft gedaan.

Ook denk ik dat de scheids het even anders had moeten aanpakken. Achteraf gezien had hij beter de wedstrijd even stil kunnen leggen en rustig met beide clubs even overleggen / uitleggen wat hij zou gaan doen. Als hij denkt dat het zo volgens het boekje gaat, dan kon hij inderdaad niet anders dan een rode kaart trekken. Of dat terecht of onterecht is moet de KNVB later maar bekijken.
Nu haalde hij alle woede van de AZ spelers op de hals en dat deed de ontstane situatie niet veel goed.

De beslissing van Verbeek vond ik niet meer dan terecht. En wat voor wedstrijd was het dan nog geworden ....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:07

vuurneon schreef:
Tja, daar zit het knelpunt. Op het moment dat iemand al ligt en gevaar geweken is, is het geen zelfverdediging meer maar heb je de controle over jezelf verloren.

Is dat voor de scheidrechter of voor de échte rechter om te beslissen?

Dit is een escalatie van een supportersincident.
Als de scheidsrechter hier de doelman voor wil straffen, dan moet hij ook de thuisclub van het veld sturen want díe is ´verantwoordelijk´ voor de supporters.

De enige juiste beslissing is:
- stoppen van de wedstrijd
- KNVB laten oordelen over de sportkant
- én aangifte doen bij de Politie van openlijke geweldsleging, mishandeling, wat ook; laat de rechter maar oordelen

Dit laatste gebeurt veel te weinig. Elkaar een beenbreuk schoppen of een gerichte muilpeer verkopen hoort gewoon voor de rechter :)*

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:09

Er is door AZ aangifte gedaan, direct gisteravond al. En terecht.

Ik ben zo ontzetten benieuwd wat de KNVB hierover beslist!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:15

mbkaatje schreef:
Er is door AZ aangifte gedaan, direct gisteravond al. En terecht.

Goede zaak!

Citaat:
Ik ben zo ontzetten benieuwd wat de KNVB hierover beslist!

Die behoren Ajax voor de supporter en veiligheid verantwoordelijk te houden.

De KNVB hoort zich mijns inziens mbt de doelman en diens aanvaller afzijdig te houden. Laat de rechter dat maar bepalen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:21

Hc, ik val van mijn stoel, maar voor het eerst ben ik het met je eens.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:23

Berdien schreef:
Ik heb met stijgende verbazing en ontzetting dit topic gelezen. Er wordt over gevallen dat de keeper rood heeft gekregen omdat hij als een DOLLE op iemand in heeft staan schoppen die al op de grond lag.

....

Misschien dat ik iets mis hoor, maar NATUURLIJK krijg je rood voor zoiets. Doe normaal! Dat je je verdedigt als iemand als een malle met onbekende bedoelingen op je afkomt is één ding, daar valt denk ik niemand over. Maar dat je als iemand al op de grond ligt je nog twee/drie doodsschoppen uitdeelt, dan verdien je zelf dat stadionverbod. Ik vind het echt onvoorstelbaar dat zijn gedrag wordt goed gepraat. Geeft wel aan waar we met z'n allen naar toe gaan hier in NL. De maatschappij... dat ben jij. Ik hou m'n hart vast. Je kunt iemand op deze manier volledig de vernieling in schoppen, zeker met de huidige voetbalschoenen. Maar nee, er wordt gejankt over een rode kaart.

:n :n :n :n

Nu hij op de grond viel en een paar schoppen terug kreeg is de aanvaller zielig en we gaan voorbij aan het feit dat de supporter :r cq aanvaller begon. Dat hij iemand zijn rug kan breken ga je even aan voorbij? Nu is het huilie huilie voor de supporter? Had hij toch met zijn dronken kop ever na moeten denken, is het niet?

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:38

Inderdaad, hij viel hem toch aan! En natuurlijk trapte die doelman hem, zo'n gek wil je in zo'n situatie toch zo snel mogelijk uitschakelen? Het is precies zoals De Boer zei: Voor hetzelfde geld had 'ie een mes bij zich gehad! Ik zeg niet dat het netjes is, maar vind het volledig begrijpelijk.
Zelfde met dat rood, die scheids heeft geen andere keus.. Wel vreselijk dat zulke dingen kunnen voorvallen, stelletje idioten :n ..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:42

Op http://www.rtvnh.nl staat dat deze fijne supporter al een stadionverbod zou hebben. Wat het er voor Ajax nou niet echt beter op maakt.
Verder staat ook op de site dat AZ overweegt uit de beker te stappen als de rode kaart blijft staan. Daar ben ik het helemaal mee eens. Dan maar geen beker.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:06

Az uit beker te stappen? (dat hebben ze gisteren al gedaan als aan mij ligt). Rood is rood, een regelement is er niet voor niks. Maar goed het is afwachten wat er gebeurd. overspelen,verder spelen, of de 1-0 uitslag behouden blijft.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:13

Ik moet zeggen dat het vermakelijk is hoe mensen zonder kennis van de regels hier reageren :+
Als az uit de beker stapt zou dat me verbazen omdat die zelf ook weten dat de kaart terrecht was.

En dat de man een bekende van ajax was is al veel eerder aangekaart.
Alleen de man straffen en verder niks is ook wel heel grappig gevonden :+ we doen net of alleen die man het veld opgekomen is en daar stond geen 10 man beveiliging die dat had moeten voorkomen en we doen ook net of terugtrappen normaal is :)
Mensen, die mannen stonden hier te werken en hebben tijdens werk fouten begaan: natuurlijk word dat bestraft!

Als ajax trouwens geschorst word (wat zeer waarschijnlijk is) worden de uitslagen geschrapt en heeft deze wedstrijd ook geen waarde meer. Hoe het dan met de rode kaart zit weet ik trouwens niet, iemand die hier antwoord op kan geven? ( en dan bedoel ik aan de hand van wat de regels daarover zeggen)

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:23

Ongeacht de situatie, natrappen is niet okee. Dat ga je mij ook niet wijsmaken.

Begrijpelijk? Misschien. Maar toegestaan? No way. De kerel lag op de grond en was niet meer gevaarlijk --> weglopen dus. Laat de beveiliging het oplossen (wat ze natuurlijk al veel eerder hadden moeten doen, maar ok).

Fijne kerels, die voetballers. En dat zijn dan de voorbeelden voor 'de jeugd'? Geen wonder dat het af en toe zo'n rotzooi is op straat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:32

Citaat: Fijne kerels, die voetballers. En dat zijn dan de voorbeelden voor 'de jeugd'? Geen wonder dat het af en toe zo'n rotzooi is op straat.

Dit slaat dus helemaal nergens op.Dit heb totaal nix te maken met de rotzooi op straat.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:39

Tsja, een voetballer die verpest het voor de rest. Ik blijf het eeuwig zonde vinden dat mensen zo makkelijk een oordeel vellen over een hele groep mensen door de actie's van een persoon die binnen die groep valt.