Amerikaanse soldaten slaan schaap dood in Afghanistan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Amerikaanse soldaten slaan schaap dood in Afghanistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:12

Er is niemand, die zegt, dat jullie de gebeurtenissen wel goedkeuren, maar er wordt met name gesproken over het wel of niet begrijpen van de daders door hun situatie.
De volgende keer pakken ze inderdaad een kind en moeten we dan alsnog zeggen: Ja maar ze hebben het natuurlijk wel heel zwaar?
Echt niet! Met je klauwen van een onschuldig iemand afblijven en iemand die iets strafbaars heeft gedaan moet je aanpakken, maar niet mishandelen of afranselen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:18

Tendance schreef:
De volgende keer pakken ze inderdaad een kind en moeten we dan alsnog zeggen: Ja maar ze hebben het natuurlijk wel heel zwaar?

Dat is nog meer onzin dan bang zijn voor een kat-jagende hond want 'de volgende keer pakt ie vast een kind'.
Slaat gewoon helemaal nergens op, vind het ook beledigend voor de militairen in kwestie.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:25

De militairen in kwestie slaan hier een geit in elkaar! Daar heb ik geen respect voor!
En wie zegt, dat ze de volgende keer geen kind te grazen nemen? Tenslotte is het al gebeurd, dat er militairen waren die dat gedaan hebben. En iemand die ziek genoeg is om dit op film te zetten en erom te lachen zou niet ziek genoeg zijn om een kind iets aan te doen?

Ik heb het niet over militairen in het algemeen, maar over de mannen die in dit filmpje voorkomen. Eigenlijk zou ik het geeneens militairen meer willen noemen, want militairen zijn er voor de veiligheid van de mensheid en al wat daar bij hoort en sorry, maar deze mensen hoeven mij niet te verdedigen, dan leg ik nog liever het loodje, dan beschermd te worden door mensen, die zo respectloos met een levend wezen omgaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:30

Jij wel. Ik ben blij dat er nogsteeds mensen in een godvergeten hellehol gaan zitten om de levens van andere mensen te beschermen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:31

WolinLotte schreef:
Goh.. Voor vaderland he.. Moge er een dikke bom op hun kamp neerknallen. Want ze hebben een voorbeeldfunctie en als dit het beeld is van wat wij van ze moeten herinneren, dan walg ik van ze en zijn ze geen haar beter dan de Taliban en zijn wanpraktijken. Moreel besef.. Normen en waarden.. Ik walg hiervan. Die petitie wordt dubbel en dwars getekent!!!!

helemaal mee eens _/-\o_

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:55

Vjestagirl schreef:
Jij wel. Ik ben blij dat er nogsteeds mensen in een godvergeten hellehol gaan zitten om de levens van andere mensen te beschermen.

Mensen die zo met levende wezens omgaan hoeven mij in ieder geval niet te beschermen!
Ik vraag me af hoe goed ze die mensen beschermen. Ergens ben ik bang, dat deze mensen heel veel doen uit eigen belang en dat de mensen daar helemaal niet zo blij hoeven te zijn met deze mannen.
En dan heb ik het over deze mannen. Niet over de militairen, die wel heel goed hun werk doen en ook walgen van wat deze mannen doen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:06

hotchocolat schreef:
Verdiep je eens iets meer in de situatie.

Deze mensen zijn iid ziek. Ziek in hun hoofd door alles wat ze daar meemaken en te zien krijgen.
Wat er ontbreekt is goede begeleiding, ik gok dat het grootste gedeelte PTSS heeft en geloof me dat is niet fijn.

Het is als buitenstaander heel gemakkelijk om een mening te geven, maar mss even tijd nemen om je er iets meer in te verdiepen.

Wat er ook gebeurt, wat je ook overkomt, je maakt een keuze om iets wel of niet te doen. En daarmee blijf je altijd verantwoordelijk voor je daden. Het zijn grote hufters en ze deugen niet als mens als ze zo met een dier om gaan. Zouden ze thuis hun vrouw en kinderen ook in elkaar slaan?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:05

Even een reminder!! Je mag die "stomme, ellendige Amerikaanse soldaten" op hun blote knietjes danken. Want wat waren we blij toen die aan onze zijde stonden in WO II. Anders spraken we nu Duits en bestond onze regering uit mannen die qua ideeën aansluiten bij Hitler en Goebbels etc.
En ja, die Amerikanen zullen ook wel eens een Vlaamse koe geslacht hebben en wie weet wat nog meer (verkrachtingen, onnodige burgerslachtoffers,...) Maar toch waren ze een geschenk uit de hemel want het algemene doel (de vijand verslaan en vrede) werd behaald. Toen waren we daar blij om.

Nu gebeurt exact datzelfde in een land dat qua afstand en cultuur ver van ons afstaat. En nu gaan WIJ dat veroordelen, nu mag dat niet, nu zijn de Amerikanen domme debielen, we willen niet dat zulke mensen als beschermers gezien worden.

Zeg mij nu, waar zit de hypocrisie?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:10

Gini gelukkig waren dat andere dan die met de mentaliteid van nu... als ze tijd hebben voor dit soort ongein kunnen ze net zo goed thuis de boel gaan verzieken

edit: nog dommer vind ik dat ze het als excuus gebruiken. blijkbaar ben je dan van je zelf niet sterk genoeg.
of is dit een manier van ''betalen'' voor de vrijheid die je krijgt?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:13

Tja, als je het niet wil zien, dan wil je het niet he. Ik ga mezelf niet blijven herhalen. LEES mijn berichten eens GRONDIG.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:20

Amerikanen gingen zich pas bemoeien met WOII toen ze zelf werden aangevallen, Pearl Habor weet je nog. Bovendien hebben de Russen het meeste werk gedaan...hoor je niemand meer over. Even de geschiedenisboeken erbij pakken. Dan kom je ook tegen dat soldaten in oorlogsgebieden nogal eens de neiging hebben tot wreedheid...zeker de labiele types. Voor wreedheid is elke vorm is geen argument of excuus te bedenken maar dient door de leidinggevenden streng te worden gestraft anders is het hek van de dam.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:24

Gini schreef:
Even een reminder!! Je mag die "stomme, ellendige Amerikaanse soldaten" op hun blote knietjes danken. Want wat waren we blij toen die aan onze zijde stonden in WO II. Anders spraken we nu Duits en bestond onze regering uit mannen die qua ideeën aansluiten bij Hitler en Goebbels etc.
En ja, die Amerikanen zullen ook wel eens een Vlaamse koe geslacht hebben en wie weet wat nog meer (verkrachtingen, onnodige burgerslachtoffers,...) Maar toch waren ze een geschenk uit de hemel want het algemene doel (de vijand verslaan en vrede) werd behaald. Toen waren we daar blij om.

1. dat is een non-argument voor misdaden tegen de mensheid nú door de VS.

2. het staat op een historisch onjuiste aanname over goed/slecht.

3. de Duitse economie redt Europa, die van de VS heeft ze in de goot gemikt

4. het amerikaanse consumptie-model is dé grote bedrijging van de mensheid

Je slaat de plank helemáál mis door te stellen dat in Iraq en Afghanistan de amerikanen als in WO2 bezig zijn.
In Iraq en Afghanistan zijn ze economische belangen van hun groot-corporate te verdedigen zonder zelfs maar een schíjn van een rechtvaardiging en zonder énig respect voor de mensenrechten.

Het is nog een stap verder fout dan hun rol in Vietnam.

De enige hypocrosie zit bij de VS & vazalllen.
Ja, de meeste amerikanen zijn domgehouden door censuur en gehersenspoeld met angst voor ´terroristen´.
De massa in de VS heeft afstand gedaan van de eigen grondwet, heeft geen idee dat zíj fout zijn en ondertussen worden op schandalige wijze jonge mensen geronseld en aan de oorlogsmachine gevoerd.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:32

Gini schreef:

Nu gebeurt exact datzelfde in een land dat qua afstand en cultuur ver van ons afstaat. En nu gaan WIJ dat veroordelen, nu mag dat niet, nu zijn de Amerikanen domme debielen, we willen niet dat zulke mensen als beschermers gezien worden.

Oeioei, ken je geschiedenis!!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:32

bethje31 schreef:
Amerikanen gingen zich pas bemoeien met WOII toen ze zelf werden aangevallen, Pearl Habor weet je nog. Bovendien hebben de Russen het meeste werk gedaan...hoor je niemand meer over.

Inderdaad.
Geschiedenis wordt geschreven door???
Hier lees je ook niets over de invallen van de VS op russisch grondgebied.
Of over de omsingeling van de VS door luisterposten.
Of over het continue overvliegen van de SU door spionagevliegtuigen.
De VS reactie over Cuba wat de énige vergelijkbare SU-actie was, was net als nu: totáál ovenwichtige hypocrisie.

Oh, en de atoombommen waren pure misdaden tegen de mensheid die volstrekt onnodig waren. Was alleen een waarschuwing naar de SU omdat die wel érg effectief waren geweest tegen de Japanners én de Duitsers.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:34

gummie schreef:
Gini schreef:
Even een reminder!! Je mag die "stomme, ellendige Amerikaanse soldaten" op hun blote knietjes danken.
...

Ik vind het wel een *\o/*
We kunnen met dezelfde logica bedenken dat omdat de Duitse economie nu Europa redt we beter af waren geweest als Europa níet bevrijd zou zijn.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:36

Huertecilla schreef:
Gini schreef:

1. dat is een non-argument voor misdaden tegen de mensheid nú door de VS.

2. het staat op een historisch onjuiste aanname over goed/slecht.

3. de Duitse economie redt Europa, die van de VS heeft ze in de goot gemikt

4. het amerikaanse consumptie-model is dé grote bedrijging van de mensheid

Je slaat de plank helemáál mis door te stellen dat in Iraq en Afghanistan de amerikanen als in WO2 bezig zijn.
In Iraq en Afghanistan zijn ze economische belangen van hun groot-corporate te verdedigen zonder zelfs maar een schíjn van een rechtvaardiging en zonder énig respect voor de mensenrechten.

Het is nog een stap verder fout dan hun rol in Vietnam.

De enige hypocrosie zit bij de VS & vazalllen.
Ja, de meeste amerikanen zijn domgehouden door censuur en gehersenspoeld met angst voor ´terroristen´.
De massa in de VS heeft afstand gedaan van de eigen grondwet, heeft geen idee dat zíj fout zijn en ondertussen worden op schandalige wijze jonge mensen geronseld en aan de oorlogsmachine gevoerd.

Super goed geformuleerd!

Inderdaad, wat is er nou hypocriet..
Duizenden onschuldigen vermoorden voor 1 persoon(Osama). Is dat niet hypocriet?
Of duizenden onschuldige mensen vermoorden om massavernietigingswapens die ons voorgelogen zijn? Is dat rechtvaardigheid?

Hoe kan een land als Amerika wat niet eens zijn eigen bevolking normaal kan opvoeden een land aan de andere kant van de wereld beter maken?

En ja, de ene keer is t een geit/schaap of koe.. De andere keer worden alle botten van 2 mannen met bakstenen gebroken, dat filmpje zal ik hier maar niet neerzetten, maar ik denk dat iedereen zich wel kan voorstellen hoe ziek dat wel niet is.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:43

Moet je voor de lol de kroniek van de 20e eeuw lezen..... Dan worden bepaalde patronen, handelswijzen, etc van landen door het achter elkaar zetten van feitelijkheden/ nieuwsberichten over oa oorlogen en annexaties ineens glashelder..

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:51

Of "In Europa" van Geert Mak. Totale eyeopener.
Je wordt er wel een beetje cynisch en droevig van. Ik bedoel de mens leert ook helemaal nooit van zijn eigen wandaden.
Deze discussie gaat "maar" om een schaap maar het gaat ook om het symbool natuurlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:52

Mixje90 schreef:
[

Alleen al hoe het met Osoa Bin Laden gegaan is, is illustratief voor de totale umpuniteit waarmee de VS hun eigen rechter spelen zonder énig respect voor de rechten van de mens.

Dat alles met als rechtvaardiging een niet eens ongegronde* aanslag waarbij voor 3 weken aan verkeersdoden in het VS verkeer omkwamen.

De actie tegen het Pentagon was gewoon een indrukwekkende militaire actie met wat de VS zelf colleteral damage noemen.
De actie tegen het WTC was fundamenteel niet anders dan wat Israël al decennia met de Palestijnen uitvreet met onvoorwaardelijke steun van de VS.

Als WO2 erbij gehaald wordt, zijn de grootschalige bombardementen van Duitse burgerdoelen en de atoombommen voorbeelden van terrorisme die alleen in strategie van de Mongoolse hordes een voorganger hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:03

bethje31 schreef:
Deze discussie gaat "maar" om een schaap maar het gaat ook om het symbool natuurlijk.

Kijk ook die Hummer-video eens.
Luister vooral naar de opmerkingen aan het ebgin en in het einde.
Totale mínachting, spreekt daar.
Lekkere bevrijders of verdedigers van de mensenrechten.

De bezettingen van Iraq en Agfhanistan zijn big business. Niet meer en niet minder. Zowel in het belang wat gestolen wordt als de bezetting zelf.
De meeste soldaten die we zien zijn huurlingen, ´subcontrators´; lieden die voor geld oorlogje voeren tegen wat door de VS overheid als sub-mensen worden afgeschilderd.
We lezen ook nergens over de duízenden tonnen aan verarmd kernafval wat daar in het rond geschoten wordt als kogels. Big business en een misdaad tegen de mensheid.

Zoek zelf maar op depleted uranium ammunition en verder in relatie tot de verwoestingen van Iraq en Afghanistan; ik word er er te :r van om er links over voor jullie op te duiken.

Afbeelding

In July 2010, the International Journal of Environmental Research and Public Health published a report on cancer rates and infant mortality in Fallujah. An extensive survey of nearly 5,000 individuals revealed that survivors of the 2004 assault experienced a 12-fold increase in childhood cancers, a 10-fold jump in breast cancers and significant hikes in adult lymphoma and brain tumors. Fallujah has also seen an unprecedented 38-fold increase in leukemia. (By comparison, leukemia rates following the atomic bombing of Hiroshima increased 17-fold.) Infant mortality in Fallujah hit 80 per 1,000 births (compared to 9.7 percent in neighboring Kuwait) and the number of male births has plummeted — another sign of genetic damage.

...maar wel een makkelijke manier om van amerikaans nucleair afval af te komen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:27

gummie schreef:

Ik ken mijn geschiedenis: België is medebevrijd door het Amerikaanse leger. In plaats van iets te roepen, kan je dan beter beargumenteren wat er verkeerd is.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:30

Volgens mij gaat deze discussie iets verder dan het topic.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:33

Wat walgelijk dit.. Durf het filmpje niet te kijken, en ga het ook niet doen, maar heb wel getekend.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:35

Ik begrijp dat ik met mijn vergelijking de discussie een beetje opgereld heb.
Mixje90 schreef:
Of duizenden onschuldige mensen vermoorden om massavernietigingswapens die ons voorgelogen zijn? Is dat rechtvaardigheid?

Dan verdwijnt een dood schaap toch in het niets.

Ik ben blij dat jullie door tegen mij te argumenteren eigenlijk juist hetzelfde zeggen als wat ik bedoel. Daarom dat ik op de tweede pagina ook het aantaldoden-cijfer van militairen (dus geen burgers!!) plaatste.
Heel grof gezegd: in een oorlog waar duizenden en duizenden mensen een (gruwelijke) dood vinden, mistoestanden allerhande plaatsvinden, is het enige waar wij overeind voor springen een doodgeslagen schaap.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:45

Gini schreef:
Ik begrijp dat ik met mijn vergelijking de discussie een beetje opgereld heb.
Mixje90 schreef:

Dan verdwijnt een dood schaap toch in het niets.

Ik ben blij dat jullie door tegen mij te argumenteren eigenlijk juist hetzelfde zeggen als wat ik bedoel. Daarom dat ik op de tweede pagina ook het aantaldoden-cijfer van militairen (dus geen burgers!!) plaatste.
Heel grof gezegd: in een oorlog waar duizenden en duizenden mensen een (gruwelijke) dood vinden, mistoestanden allerhande plaatsvinden, is het enige waar wij overeind voor springen een doodgeslagen schaap.

:)

Wat mij interessant lijkt en misschien nog wel een keer wil doen is wat cijfers verzamelen.
Bijvoorbeeld de kosten van een maand irakoorlog of afganistan oorlog en dan kijken hoeveel mensenlevens in 3e wereld landen daarmee gered kunnen worden door bijv. medicijnen te kopen etc.

En dan te kijken hoeveel soldaten er zijn gesneuveld(voor het gemak de officiele cijfers gebruiken, terwijl ik denk dat er wel 1 of 2 nullen achter horen) en dan kijken wat zij hadden kunnen bereiken als ze vrijwilligerswerk zouden zijn gaan doen.

Volgens mij komen daar best interessante dingen uit :)