Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tendance schreef:De volgende keer pakken ze inderdaad een kind en moeten we dan alsnog zeggen: Ja maar ze hebben het natuurlijk wel heel zwaar?
WolinLotte schreef:Goh.. Voor vaderland he.. Moge er een dikke bom op hun kamp neerknallen. Want ze hebben een voorbeeldfunctie en als dit het beeld is van wat wij van ze moeten herinneren, dan walg ik van ze en zijn ze geen haar beter dan de Taliban en zijn wanpraktijken. Moreel besef.. Normen en waarden.. Ik walg hiervan. Die petitie wordt dubbel en dwars getekent!!!!
Vjestagirl schreef:Jij wel. Ik ben blij dat er nogsteeds mensen in een godvergeten hellehol gaan zitten om de levens van andere mensen te beschermen.
hotchocolat schreef:Verdiep je eens iets meer in de situatie.
Deze mensen zijn iid ziek. Ziek in hun hoofd door alles wat ze daar meemaken en te zien krijgen.
Wat er ontbreekt is goede begeleiding, ik gok dat het grootste gedeelte PTSS heeft en geloof me dat is niet fijn.
Het is als buitenstaander heel gemakkelijk om een mening te geven, maar mss even tijd nemen om je er iets meer in te verdiepen.
Gini schreef:Even een reminder!! Je mag die "stomme, ellendige Amerikaanse soldaten" op hun blote knietjes danken. Want wat waren we blij toen die aan onze zijde stonden in WO II. Anders spraken we nu Duits en bestond onze regering uit mannen die qua ideeën aansluiten bij Hitler en Goebbels etc.
En ja, die Amerikanen zullen ook wel eens een Vlaamse koe geslacht hebben en wie weet wat nog meer (verkrachtingen, onnodige burgerslachtoffers,...) Maar toch waren ze een geschenk uit de hemel want het algemene doel (de vijand verslaan en vrede) werd behaald. Toen waren we daar blij om.
Gini schreef:Even een reminder!! Je mag die "stomme, ellendige Amerikaanse soldaten" op hun blote knietjes danken. Want wat waren we blij toen die aan onze zijde stonden in WO II. Anders spraken we nu Duits en bestond onze regering uit mannen die qua ideeën aansluiten bij Hitler en Goebbels etc.
En ja, die Amerikanen zullen ook wel eens een Vlaamse koe geslacht hebben en wie weet wat nog meer (verkrachtingen, onnodige burgerslachtoffers,...) Maar toch waren ze een geschenk uit de hemel want het algemene doel (de vijand verslaan en vrede) werd behaald. Toen waren we daar blij om.
Nu gebeurt exact datzelfde in een land dat qua afstand en cultuur ver van ons afstaat. En nu gaan WIJ dat veroordelen, nu mag dat niet, nu zijn de Amerikanen domme debielen, we willen niet dat zulke mensen als beschermers gezien worden.
Zeg mij nu, waar zit de hypocrisie?
bethje31 schreef:Amerikanen gingen zich pas bemoeien met WOII toen ze zelf werden aangevallen, Pearl Habor weet je nog. Bovendien hebben de Russen het meeste werk gedaan...hoor je niemand meer over.
gummie schreef:Gini schreef:Even een reminder!! Je mag die "stomme, ellendige Amerikaanse soldaten" op hun blote knietjes danken.
...
Zeg mij nu, waar zit de hypocrisie?
Oeioei, ken je geschiedenis!!!
Huertecilla schreef:Gini schreef:Even een reminder!! Je mag die "stomme, ellendige Amerikaanse soldaten" op hun blote knietjes danken. Want wat waren we blij toen die aan onze zijde stonden in WO II. Anders spraken we nu Duits en bestond onze regering uit mannen die qua ideeën aansluiten bij Hitler en Goebbels etc.
1. dat is een non-argument voor misdaden tegen de mensheid nú door de VS.
2. het staat op een historisch onjuiste aanname over goed/slecht.
3. de Duitse economie redt Europa, die van de VS heeft ze in de goot gemikt
4. het amerikaanse consumptie-model is dé grote bedrijging van de mensheid
Je slaat de plank helemáál mis door te stellen dat in Iraq en Afghanistan de amerikanen als in WO2 bezig zijn.
In Iraq en Afghanistan zijn ze economische belangen van hun groot-corporate te verdedigen zonder zelfs maar een schíjn van een rechtvaardiging en zonder énig respect voor de mensenrechten.
Het is nog een stap verder fout dan hun rol in Vietnam.
De enige hypocrosie zit bij de VS & vazalllen.
Ja, de meeste amerikanen zijn domgehouden door censuur en gehersenspoeld met angst voor ´terroristen´.
De massa in de VS heeft afstand gedaan van de eigen grondwet, heeft geen idee dat zíj fout zijn en ondertussen worden op schandalige wijze jonge mensen geronseld en aan de oorlogsmachine gevoerd.
Mixje90 schreef:[
Duizenden onschuldigen vermoorden voor 1 persoon(Osama). Is dat niet hypocriet?
bethje31 schreef:Deze discussie gaat "maar" om een schaap maar het gaat ook om het symbool natuurlijk.
Mixje90 schreef:Inderdaad, wat is er nou hypocriet..
Of duizenden onschuldige mensen vermoorden om massavernietigingswapens die ons voorgelogen zijn? Is dat rechtvaardigheid?
Gini schreef:Ik begrijp dat ik met mijn vergelijking de discussie een beetje opgereld heb.Mixje90 schreef:Inderdaad, wat is er nou hypocriet..
Of duizenden onschuldige mensen vermoorden om massavernietigingswapens die ons voorgelogen zijn? Is dat rechtvaardigheid?
Dan verdwijnt een dood schaap toch in het niets.
Ik ben blij dat jullie door tegen mij te argumenteren eigenlijk juist hetzelfde zeggen als wat ik bedoel. Daarom dat ik op de tweede pagina ook het aantaldoden-cijfer van militairen (dus geen burgers!!) plaatste.
Heel grof gezegd: in een oorlog waar duizenden en duizenden mensen een (gruwelijke) dood vinden, mistoestanden allerhande plaatsvinden, is het enige waar wij overeind voor springen een doodgeslagen schaap.