Horse321 schreef:Heel fijn, 4 pagina's erbij sinds m'n laatste reactie..![]()
'k heb dus niet alles bij gelezen maar op deze quote's wou ik graag reageren.
In die trant:
http://www.youtube.com/watch?v=w_NJHRX9As4
Hij blijft 'netjes' meneer zeggen...!
Twee keer heb ik hierna gekeken, en nog kan ik dit niet geloven... dat je het zover kan laten komen als docent... waar is het respect in hemelsnaam gebleven ?

Nies_ schreef:randalinpony schreef:Willen we weer terug naar de tijd waar je bijna op je knieen ging voor de dokter en de leraren? Ik toch zeker niet.
Ook is het misschien verstandig om het 'probleem' (wat allemaal reuze meevalt) eens níet bij de jeugd te zoeken.
Alsog leerlingen beter naar je gaan luisteren als ze 'u' moeten zeggen, hahaha. Mensen die dat denken kun je toch eigenlijk ook niet serieus nemen, hoe naief.
Op je knieën moeten gaan.. of slechts het respect hebben voor, is voor mij van het ene naar het andere uiterste willen gaan... dat willen ze volgens mij niet bereiken, mag ik hopen tenminste.
Ze willen het 'gezag' weer terug brengen naar de docent.. want daar is op sommige scholen nogal een gebrek aan... kijk bijv. het filmpje hierboven maar... en wees eens eerlijk.. vind jij dit normaal? is dit geen (steeds groter wordend) probleem..?!![]()
Maar ik ben het met je eens.. het probleem (of beter gezegd de oorzaak) ligt niet bij de jeugd... Dit zijn slechts de gevolgen ervan. Dit is wat je krijgt als er geen opvoeding is.. de broodnodige grenzen weinig tot niet meer worden gesteld... hetzij door de docent hetzij door de ouder... een nee word heel makkelijk een ja.. en er zijn weinig tot geen consequenties voor slecht gedrag.
Logisch dat je dan als jongere rond gaat lopen als kip zonder kop... want waar is je sturing? je begeleiding? Als je jong bent wil je het misschien nog niet toegeven... maar je hebt onbewust altijd behoefte aan grenzen.. dan weet je waar je aan toe bent, wat goed en slecht is. Wanneer je dit niet krijgt zoek je ze op... hallo slecht gedrag...
Nee het woord 'u' zal niet echt werken naar mijn idee.. sommige jongeren zijn al te ver losgeslagen als je het mij vraagt..
Wat in die quote staat, is niet door mij geschreven.