Electra63 schreef:Met 60 km op de snelweg is levensgevaarlijk, het opkomend verkeer moet remmen en wijkt (zonder te kijken) uit naar de andere baan.
Mee eens.
Dat verandert echter niets aan het minimum bij normale omstandigheden van 60.
80 op de teller is waar ík het over had. Dat is echt alleen gevaarlijk wanneer de rest van het verkeer niet goed bezig is.; te hard rijdt, te weinig afstand houdt, niet anticipeert, niet oplet.
Citaat:
Ik vind te langzaam rijden gevaarlijker dan te hard rijden.
Dat is een lastige want een botsing bij hogere snelheid heeft exponentieel ernstiger gevolgen.
Een frontale botsing met 60 geeft in een moderne auto een goede overlevingskans. Boven de 100 is die
De belgen hebben het met een verláging van het maximum daarom beter op het netvlies dan de NLers met hun verhoging.De laagst gereden snelheden gaan nl NIET omhoor, dus de snelheidsverschilen worden groter = meer kans en ernstiger gevolgen.
Het is een HEEL kwalijke zaak om nu alvast naar de minder snel rijdende verkeersdeelnemers te kijken.
Net zo snel rijden als het vrachtverkeer is het veiligste compromis.
Een minimumsnelheid is geen oplossing want omstandigheden kunnen een verlaging opleggen. Dat kan zo simpel zijn als tegen de wind in tegen een viaduct op.
Ik heb járen met een LandRover 109 Ambulance rondgetuft. Wat nog een hele toer om daarmee de
´U rijdt te hard´ - waarschuwing bij max.80 aan te laten gaan
Enneh, geen káns dat je daarin in slaap viel bij 80 op de teller die in rook opgegaan zou zijn binnen 10 meter van een leugendetector. Dat is bij een béétje wind en minimale spoorvorming wérken om tussen de stippellijnen te navigeren
Inherent veilig zo´n auto; nooit* meer dan zo´n 70 meter remweg
* normale omstandigheden