Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 17:39

OK, prima. Het was ook meer een reactie op je post boven mijn vorige.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:39

Blue_Eyes schreef:
Ja, okee. Maar dan moeten ze dus wel een ondersteunende regel hebben. Het is nou eenmaal makkelijker om te zeggen 'Jongens, jullie mogen hier niet rondhangen en overlast veroorzaken, wegwezen anders krijg je een boete', dan 'Heren, volgens artikel xxx,xxx lid yyy van het zo-en-zo wetboek is het verboden om overlast te veroorzaken op grond van weetikveel.' Korter en duidelijker.

Feit!
Maar ik bedoelde van de politie niet zomaar overal rond te sturen en te laten beboeten wie ze 'willen' :).
Ik bedoelde echt van de hangjongeren die overlast veroorzaken te gaan bestrijden met die boetes..

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:40

Oh ik geef de politie groot gelijk met het verhogen van (verkeers-)overtredingen. Van mij mogen ze op de weg iig veel strenger controleren. Ik woon sinds januari in het westen, het is een stuk drukker dan waar ik vandaan kom, maar ze rijden er ook als een stel idioten! (zowel de automobilisten als de scholieren)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:35

Mirkim schreef:
Oh ik geef de politie groot gelijk met het verhogen van (verkeers-)overtredingen. Van mij mogen ze op de weg iig veel strenger controleren. Ik woon sinds januari in het westen, het is een stuk drukker dan waar ik vandaan kom, maar ze rijden er ook als een stel idioten! (zowel de automobilisten als de scholieren)

Ik vind dat ze in het noorden wat meer boetes mogen uitschrijven wat betreft het auto rijden, wat een treurnis zeg. ;) Ik vind dat daar serieus wat aan gedaan mag worden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:33

En nogmaals DE Politie verhoogd geen boetes, dat doet het KABINET die opdracht geeft aan het Ministerie van Justitie!!!

Dus weet voortaan wat je stemt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:47

russel schreef:
En nogmaals DE Politie verhoogd geen boetes, dat doet het KABINET die opdracht geeft aan het Ministerie van Justitie!!!

_/-\o_ Yep, en kijk niet alleen naar de populistische uitspraken maar ook naar wat het voor jouw portemonnee betekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:47

Anne_GTI schreef:
russel schreef:

_/-\o_ Yep, en kijk niet alleen naar de populistische uitspraken maar ook naar wat het voor jouw portemonnee betekend.

Altijd natuurlijk als eerste, toch?? ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:54

Ach, ik krijg op mijn werk zooooo vaak te horen dat die zorgpremie zo hoog is voor de basisverzekering en dat er steeds minder gedekt wordt. Alleen kunnen we maar deels invloed uitoefenen op de hoogte van de kosten van de zorg (slim inkopen) en de inhoud van het basispakket hebben we geen invloed op.

Als de regering het verplichte eigen risico omhoog gooit hebben we het maar uit te voeren. Dus ik verwijs nogal eens naar dat stembiljet en dat rode potlood.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:10

Ach ja, als ik eerlijk ben dan kun je stemmen wat je wil maar ze doen toch wat ze willen.
Maargoed, is een beetje offtopic van mij. ;)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:48

Elin_ schreef:
cinn87 schreef:
@Elin_ Waarom reageer je dan als je je niet wil mengen? je kan op zijn minst uitleggen waarom je een hekel hebt aan de politie? O jah, je bent 14 jaar, staat nog in de bloei van je leven en dan al zo mening _O-

Het ging erom dat ik me niet in de discussie Ojajoh vs ander wou mengen.
Niet in de discussie in het centraaal.
En wat heeft mijn leeftijd met mijn mening te maken?
En al zou ik aleen mijn reactie kwijt willen en verder geen discussie ,wie ben jij om mij dat te verbieden ? ;)

Imo is dit nog steeds openbaar forum.

Wat ik met je leeftijd bedoelde had ik al aangegeven...dat je 14 jaar bent en al zo over de politie praat terwijl je nog in de bloei van je leven bent!
Je had dan ook even beter moeten aangeven dat je niet de discussie van de boetes bedoelde dan was dit voor mij ook duidelijker geweest en had ik geen reactie geplaatst.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:53

MamboBeach schreef:
Ach ja, als ik eerlijk ben dan kun je stemmen wat je wil maar ze doen toch wat ze willen.

Tis wel zo.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:10

Elin_ schreef:
Vreselijk zeg.. Politie
Alleen maar baasje spelen en zelf de regels volgen ??Neeeuh :n
Als ik aan iets een hekel heb is het poltie.

Sluit me helemaal bij Ojajoh aan! (tenminste bij 1 post) Wil me verder niet in de discussie mengen.

Omg... Wat een onzinnige post!
Zullen we de politie maar afschaffen dan??
Gaat het vast stuk beter met Nederland.

Overigens vind ik jou leeftijd er zeker wat toe doen nu. Aangezien je zo jong bent, mag ik hopen dat je weinig tot niet in aanraking bent geweest met de politie? Dus om dan al zo te reageren :n.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:16

Door deze zin van jou wil ze dus de politie afschaffen:

Zullen we de politie maar afschaffen dan??

Kun je nagaan hoeveel ze al wél in aanraking is geweest!.........

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 02:18

De boetes hebben geen nut, en daarom ben ik tegen deze maatregel. Dat ze overtreders pakken; Hartstikke goed, zo streng mogelijk!
Maar er is onderzocht (en dat klinkt ook logisch m.i.) dat het verhogen van de boetes weinig effect heeft op het aantal overtredingen. De pakkans heeft veel meer effect. Door deze verhoging wordt de pakkans juist minder, aangezien agenten door de hoge boetes eerder iets door de vingers zullen zien.

Als voor mensen het risico heel klein is dát ze de boete krijgen, maakt de hoogte van de boete weinig meer uit.

Bewijst dus maar dat het allemaal om het geld gaat. Heeft blijkbaar een veel grotere prioriteit dan de veiligheid op straat. Toch jammer.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 02:45

Belachelijk zeg zulke hoge boetes! Heb niets tegen de politie, doen gewoon hun werk. Ze waren erg aardig op de vroege zondag-ochtend na inbraak hier, paar jaar terug.

Maar ik zou het ook fijn hebben gevonden als die losers waren opgepakt, maar ze hadden zogenaamd niet genoeg bewijs omdat het een te grote (marokkaanse)gangstergroep was.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:05

Nicolletje schreef:
MamboBeach schreef:

Tis wel zo.

Nee, je kunt stemmen op politici die populistische uitspraken doen, waarvan je al vantevoren kon weten dat ze daar hun aars mee zouden lappen omdat je heel makkelijk kon weten waar deze politici voor stonden op basis van eerder stemgedrag, en je kunt je stemkeuze baseren op eerdere keuzes die bepaalde politieke partijen gemaakt hebben en op eerder stemgedrag.

Ik vind het slap om op partijen te stemmen waarvan je met enig logisch nadenken kon wéten dat die niet jouw groep vertegenwoordigen, om dan te roepen dat 'ZE toch doen waar ze zin in hebben'. Nee, alle maatregelen die dit kabinet genomen heeft, daar heb je willens en wetens voor gestemd.

Dus bij de volgende verkiezingen beter opletten. ;)

Wat betreft boetes: er is kennelijk geen aantoonbare relatie tussen hoogte van een boete, en het voorkomen van het strafbare gedrag. Dus verhogen is zinloos. Meer blauw op straat niet, maar ja, dat is ons ook beloofd, alleen wat onbetaalbaar. ;)

Verder zou ik liever zien dat ze verkeersboetes bijv. inkomensafhankelijk maken, want er is een grote groep notoire te hardrijders die schijt heeft aan zon boete en hem graag voor lief neemt om op tijd te komen. Ze voelen die boete toch amper in hun portemonnee.
Maar ook dat gaat onder deze regering zéker niet gebeuren. :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:12

cinn87 schreef:
Fiffill schreef:
Tsja, ik denk: ze hebben weer geld nodig :+

Vind de verhoudingen krom, en de bedragen zijn absurd hoog bij sommige overtredingen. :n Beetje alles op de politie afschuiven vind ik zwak, zij bedenken de boetes toch niet? Ze moeten ze uitschrijven, maar wie zegt dat ze daar zo blij mee zijn ;)

Ik heb zowel negatieve als positieve ervaringen met de politie, maar dat heeft imo meer met personen te maken dan met politie in het algemeen, om ze dan allemaal over één kam te gaan scheren vind ik onzin :)
Overigens ben ik zo'n 5 keer aangehouden, nooit een boete gehad :') altijd voor fietsen zonder licht. Had in die tijd een fiets met dynamo die het tijdens de regen niet meer deed (band te glad) en een keer een lampje die bij elke hobbel uitviel >;) Werd een keer aangehouden door een motoragent die 'm er strakker op ging duwen, toen deed hij het en de agent vertrok weer... alleen zat hij toen zo strak erop dat ik amper vooruit kwam want mijn wiel wilde niet meer goed draaien _O-

Dat ben ik helemaal met je eens en vind ik een nette uitspraak! jammer dat niet iedereen zo kan reageren.

Ik heb een paar dingen meegemaakt met de Tilburgse politie, waardoor ik wel degelijk durf te zeggen dat er zich daar indertijd flink kaf onder het koren bevond.

Ze kwamen boetes aan de deur innen van een huisgenoot die allang elders woonde... Toen wij dat uitlegden, werd ons gedreigd dat ze dan wel een paar keer snachts zouden komen om die boetes, op vervelende toon.
Gezegd dat we dan wel emmer water zouden klaarzetten op de eerste verdieping :Y) en nooit meer last gehad.

Maar is heel erg als politie zich als stelletje corrupte bananenrepublikeinen gedraagt hoor!

Gelukkig zijn de meeste agenten gewoon aardige mensen die werk doen waarbij ze soms onaardige dingen moeten doen. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:13

IK denk dat die boetes dus daarom inkomensafhankelijk worden. Want als je krap zit laat je het wel uit je hoofd om een overtreding te maken. Ik zal ook niet meer zo makkelijk onze auto bij een invalidepaaltje neerzetten als mijn man er niet bij is, wat ik stiekem toch wel deed, maar voor 340 euro loop ik wel even een stukje extra.
Je hebt die boetes helemaal zelf in de hand en ik kan me er dus niet zo druk om maken. Ik vind het veel erger dat de politie nog steeds te weinig tijd heeft voor mensen die slachtoffer zijn van overtredingen, want dat was wel een belofte van de grootste bruller binnen dit gedoogkabinet.
Het enige dat er kwam zijn animal cops waar niemand het nut van in ziet, de politie al helemaal niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:21

randalinpony schreef:
cinn87 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens en vind ik een nette uitspraak! jammer dat niet iedereen zo kan reageren.

Ik heb een paar dingen meegemaakt met de Tilburgse politie, waardoor ik wel degelijk durf te zeggen dat er zich daar indertijd flink kaf onder het koren bevond.

Ze kwamen boetes aan de deur innen van een huisgenoot die allang elders woonde... Toen wij dat uitlegden, werd ons gedreigd dat ze dan wel een paar keer snachts zouden komen om die boetes, op vervelende toon.
Gezegd dat we dan wel emmer water zouden klaarzetten op de eerste verdieping :Y) en nooit meer last gehad.

Maar is heel erg als politie zich als stelletje corrupte bananenrepublikeinen gedraagt hoor!

Gelukkig zijn de meeste agenten gewoon aardige mensen die werk doen waarbij ze soms onaardige dingen moeten doen. ;)

De meeste agenten zijn leuke mensen vind ik (in mijn ervaring dan :j ) met uitgaan kwamen ze vaak even langsrijden om te kijken of alles goed ging, op de zaterdagavond wilde het nog wel eens uit de hand lopen. Ik was altijd op de vrijdagavond (alternatieve avond) en daar gebeurde nooit wat, dus kwamen ze gezellig even kletsen/sigaretje doen (een drankje mochten ze natuurlijk niet vanwege hun dienst)

Mijn meest negatieve ervaring is wel meteen een aparte.. die kerel was echt van de pot gerukt 8)7 zegt ook al genoeg dat de mensen onder zijn leiding hem tot de orde moesten roepen.

Citaat:
Ik hoor wel vaker dat de politie van Amsterdam-Amstelland vrij hardhandig is...
Ik zelf ben wel eens in aanraking gekomen met de politie. Dit was op Koninginnedag in Amsterdam, ik was op de fiets onderweg naar huis.
Ik dacht een stukje af te snijden langs een grachtje, zodat ik niet over een groot plein zou hoeven (waar het wss erg druk zou zijn, zoals bijna overal in Amsterdam).
Helaas kwam ik toen uit op de kruising er achter, die afgesloten was en waar dranghekken stonden met ruim 200 man erachter... en ik stond aan de verkeerde kant van de hekken.
Had niet kunnen weten dat het was afgesloten daar, het was gewoon een weg die ik altijd fietste (ik weet nog steeds niet waarom het afgesloten was) maar ik kon geen kant op. Er stond bereden politie en er was een agente (zonder paard) die zei dat ik maar even bij haar aan de zijkant moest gaan staan.
Prima, ik was afgestapt en liep erheen met mijn fiets. Toen zei echter de agent te paard die zo te zien de leiding had dat hij me aan de andere kant van het hek wilde hebben...
Ik weer naar hem toe met mijn fiets, bleek dat hij me door het hek wilde hebben met fiets en al, terwijl er ruim 200 mensen stonden te dringen tegen die hekken!
Ik probeerde uit te leggen dat ik er niet door zou kunnen met mijn fiets, omdat ze zo stonden te duwen. Toch liet hij iemand een van de dranghekken wat opschuiven en ik moest er doorheen met mijn fiets en al.
Natuurlijk lukte dat niet. Al die mensen die werden door dat kleine gaatje geperst door de druk van de rest erachter, laat staan dat mijn fiets er doorheen zou kunnen!
Ik riep nog een keer naar hem 'ik denk niet dat dit gaat lukken!' maar toen kwam hij ineens dichterbij met zijn paard en begon mij met mijn fiets erdoor te pletten door zijn paard zijwaarts tegen me aan te laten duwen...
Gelukkig stond mijn fiets tussen mij en het paard, een jongen achter het hek pakte me vast ("pas op meisje je wordt geplet door een paard") en ik deed echt m'n best om er tussen te komen, maar dat kon gewoonweg niet - zoals ik al had uitgelegd aan de agent, maar hij luisterde niet.
Mensen in paniek natuurlijk, het was warm en allemaal op slippers en dat paard stond te stampen op z'n plek (dus bijna op hun voeten). Gelukkig ben ik niet bang voor paarden...
De agent werd zo driftig dat hij zijn paard steeds meer liet duwen, het brak mijn handrem af en ik begon een beetje boos te worden (ik was al die tijd nog rustig gebleven, ik snap ook wel dat ik per ongeluk ergens ben aangekomen waar ik niet moet zijn) en gelukkig riepen er toen agenten te paard die al die tijd stilstonden dat het niet ging werken, of hij even rustig en normaal wilde doen... en toen stopte hij.
Wat deed hij toen? Het bevel geven om alle hekken open te zetten zodat de mensen er door konden....

Ik vond het zo'n rare actie, ik had achteraf eigenlijk aangifte moeten doen. Hij was hier duidelijk de persoon die fout zat, ik werkte rustig mee en iedereen zag wel in (behalve hij) dat ik er gewoon echt niet doorheen kon met mijn fiets. Het was een ontzettend driftig mannetje...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:10

Tja, je kunt je er druk om maken, je kunt je ook gewoon aan de regels houden, dan merk je er niks van!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:43

sammyvriend schreef:
Afgezien van dat ik het met sommige boetes niet eens ben (dat je daar een boete voor krijgt) mogen ze het zo hoog maken als ze willen. Je moet het gewoon niet doen.

Dus eigenlijk mogen ze voor bijv. op de vluchtstrook stilstaan ook wel een jaarsalaris boete, zeg 25.000 euro, vragen? En als je dat niet kan ophoesten dan ga je maar een jaartje dwangarbeid verrrichten?

Dingen mogen wat mij betreft wel redelijk in proportie blijven hoor.

Wij hebben ook wel eens op de vluchtstrook gestaan, 1X met lekke band die we ter plekke snel verwisseld hebben omdat er geen afrit van de snelweg was en 1X heel even om iemand te laten kotsen...

Mag ook eigenlijk niet, maar het ligt er in zon situatie wel aan wat oom agent voor consideratie met je situatie heeft, of je beboet wordt.

Van sommige zaken vind ik ook dat die boetes best heel hoog mogen zijn, zonder rijbewijs of verzekering rondrijden bijv, eigenlijk staat die boete nog niet eens in verhouding tot het risico dat je mensen laat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:45

Citaat:
Wij hebben ook wel eens op de vluchtstrook gestaan, 1X met lekke band die we ter plekke snel verwisseld hebben omdat er geen afrit van de snelweg was en 1X heel even om iemand te laten kotsen...

Technisch gezien zijn dit wel noodgevalletjes, dus dan mag het wel. Maar onnodig stoppen, bijvoorbeeld om te bellen (telefoon opnemen voor gewoon gekeuvel, niet voor noodgevallen), dat mogen ze van mij flink bestraffen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:47

randalinpony, jij overdrijft het wel heel erg. Met een lekke band mag je op de vluchtstrook staan bij mijn weten, daar is zo'n ding voor, om in nood gevallen naar uit te kunnen wijken. Kotsen, nee, dat mag niet, moet je maar zorgen dat je een kotszakje in de auto hebt liggen. Dus ja, logisch dat je dan een boete kunt krijgen. En nee, zo'n boete is geen jaar salaris. Doe je het toch, dan is het je eigen schuld en moet je die boete gewoon betalen. punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:49

Even opgezocht:

Citaat:
2. Wat mag daar?

- Ze is bedoelt voor voorrangsvoertuigen en hulpverleningsdiensten.
- Bestuurders mogen uitsluitend in geval van nood hierop rijden.
. technische storing of defect van het voertuig;
. bij ziekte of onwel worden van inzittenden;
. om de hulpdiensten te verwittigen bij een ongeval;
. een tekort aan brandstof;
. sanitaire stop van kinderen of ouderen.

Dat mag er op de vluchtstrook.
http://www.gratisrijbewijsonline.nl/snelwegwet4.htm

Dus omdat er iemand moet kotsen mag dat ook.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:50

@Fiffill: dat is idd wel erg vervelend zeg! Kan me dus idd voorstellen dat je hierdoor een negatief beeld krijgt van de politie maar om dan gelijk te roepen dat het hufters en pino's zijn ( wat sommige hier dus doen, jij niet hoor ) vind ik weer te ver gaan.

Elke agent op straat is verschillend en hebben ook allemaal een andere kijk op situatie's. Hierdoor zullen ze nooit allemaal hetzelfde reageren en zijn de meeste agenten echt wel ok. Je hebt in elke organisatie ( zelfs brandweer,ambu etc ) verkeerde zitten denk k. De meeste agenten willen gewoon lkkr hun werk doen en sávonds veilig weer thuis komen bij hun eigen gezinnetje. Het zijn ook mensen met gevoelens ;)

Denk dat ze ook zker niet blij zijn met de boete's die zo fors omhoog gaan !