Reis nu nog op treinkaartjes (met arriva) naar mn werk. Die OV-chip lijkt me niets na alle negatieve verhalen..... maar ooit zal ik wel zo'n ding nodig zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Nicolletje schreef:Nouja goed, toen ik er langs wilde was het dan zeker net geïntroduceerd de chipkaart, er stond ook allemaal controle.
Je beschuldigt me gewoon van liegen!
Prima, die ene keer dat jij er was zaten toevallig wel de poortjes dicht wat anders nooit voorkomt
Nee echt, die poortjes gooien ze nooit dicht om de simpele reden dat je met de trein nog niet altijd met een chipkaart hoeft te reizenweet je zeker dat je niet bij de metropoortjes stond?
Citaat:Een aantal gemeenten is niet gelukkig met de ov-chippoortjes op NS-stations. Die belemmeren de doorgang voor passanten die de stations als voetgangerstunnel gebruiken.
Citaat:Politiek Leiden en de NS liggen al jaren overhoop over de poortjes die op goede dag in de stationshal verschenen. De gemeente vindt dat de hal een open doorgang moet blijven tussen binnenstad en LUMC. De NS stelt dat de poortjes onmisbaar zijn voor de veiligheid en niet bij de perrons kunnen staan.
Citaat:Vanaf maandag 11 april verplaatsen GVB en NS de OV-chippoortjes op Station Bijlmer ArenA. Als eerste worden de GVB poortjes verplaatst. Deze staan vanaf maandag 11 april uit. U kunt alleen in- en uitchecken onderaan de (rol)trappen bij de mobiele in- en uitcheckpalen of bij de GVB-medewerkers. Het verplaatsen van de GVB poortjes duurt tot ca. half mei.
Waarom worden de poortjes verplaatst?
Op dit moment staan de poortjes van zowel GVB als NS om-en-om bij de entrees van Station Bijlmer ArenA. De poortjes worden verplaatst naar de daadwerkelijke opgangen van GVB danwel NS. Dit betekent dat de poortjes bij de (rol)trappen worden geplaatst. Hierdoor is het direct duidelijk bij wie u in- of uitcheckt.
Fiffill schreef:Dat worden dan gewoon weggooi OV chipkaarten neem ik aan? Die kun je gewoon kopenwss kun je ze tegen die tijd ook uit de kaartjesautomaat trekken net als bij de tram en metro. Gelukkig staan die voor de poortjes.
Ik vraag me trouwens af of er geld van je kaart af gaat als je incheckt en op hetzelfde station blijft. Dan is er niet zo'n probleem, check je gewoon even in.
Kaula schreef:Nicolletje, Je bericht meldt alleen dat de poortjes verplaatst zijn, van 2 meter voor de deuren naar 2 meter na de roltrap. Dat heeft niks te maken met het wel of niet door een ns-poortje kunnen gaan te maken.
Nicolletje schreef:Oja, en wie zei dat demente bejaarden niet met het OV mochten: niet élke bejaarde is dement! Mijn moeder is 65+ en best bij de tijd maar die vind het gewoon lastig voor die ene keer dat ze met de bus gaat om dan helemaal uit te zoeken hoe dat moet, vroeger kost ze een roze strippenkaart ofzoiets en klaar en nu moet het helemaal een persoonlijke kaart worden die ze moet bestellen enz. en allemaal gedoe voor even naar Breda heen en weer.
En mogen (licht) verstandelijk gehandicapten dan ook maar niet meer met het ov? Want die vinden het ook lastig.
juline schreef:Maar fiffill lukt het je dan ook om met een verklaring te komen voor de prijsverhoging?
Citaat:Instaptarief
Als u met de OV-chipkaart reist, wordt bij het inchecken tijdelijk een instaptarief (borg) afgeboekt van uw saldo. Bij het uitchecken krijgt u het instaptarief minus de ritprijs teruggestort. Is de ritprijs hoger dan het instaptarief, dan wordt er meer saldo afgeschreven.
Het instaptarief bij reizen op saldo is bij NS voor:
Houders van de persoonlijke OV-chipkaart met één van de nieuwe abonnementen van NS en Voordeelurenabonnement € 10.
Houders van de persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement € 20.
Houders van de anonieme OV-chipkaart € 20