20 kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:36

AxS136 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Je zult er een jaar voor moeten sparen, maar goed - dan is er misschien best weleens iets te regelen ;) Ze zullen ook een aardige bijdrage krijgen van TLC, schat ik :)

Maar als je het zonder die bijdrage zou bekijken.
Zijn vast meer gezinnen met 20 kinderen die die bijdrage niet hebben.

Ja, wie zal het zeggen? Ik kan niet in hun portemonnees kijken.

@Mando, ranzig? Waarom dan?

joostvangestel

Re: 20 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:51

Ik weet niet hoeveel van jullie kinderen hebben, en hoeveel van jullie denken dat je een kind kan verzorgen met alleen kinderbijslag. Ik heb het eens nageteld (in Finland). Daar kregen we 90 Euro kinderbijslag in de maand. Daar kan je niet eens luiers van betalen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:56

Sterker nog - in de USA krijg je niet eens kinderbijslag :')

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:57

Blue_Eyes schreef:
Sterker nog - in de USA krijg je niet eens kinderbijslag :')

Nee??
Weer wat geleerd vandaag.

Eigenlijk is het ook een beetje belachelijk dat de werkende burger de kinderen van een ander moeten onderhouden...
Kinderen krijgen is een keus(In bijna alle gevallen.)dus mag je er ook zelf voor opdraaien.

Wij krijgen toch ook geen paardenbijslag... /3

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:03

http://ca.answers.yahoo.com/question/in ... 315AAHMQVI

Dit is zo snel even het duidelijkste antwoord dat ik kan vinden, maar moet nu de kinderen gaan ophalen.

Tsja, maar die kinderen waarvoor jij nu meebetaalt aan de kinderbijslag ( :') 't Valt nogal mee hoor, wat jij daaraan kwijt bent), die betalen later ook weer mee aan jou AOW... Dat heet nou een zorgstaat. Net zoals we allemaal meebetalen aan elkaars ziektekosten, ook al ben je nooit ziek, dan betaal je feitelijk mee aan de kosten voor die man met kanker.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:17

Ik denk dat er in Amerika wel belastingaftrek is als je kinderen hebt, maar daar heb je verrekt weinig aan als je niks verdient ;)

En als Nederland ophoudt met kindertjes maken, dan hebben we allemaal een heel erg groot probleem. Dus dat de staat iets doet om dat te stimuleren is een goed idee. Daarnaast is er ook zoiets als rechten voor het kind.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:24

Carmen schreef:
Mijn broer en ik hebben ook dezelfde voorletter, is bij ons al ruzie voor wie de post is. Laat staan in dat gezin! Dan raak je helemaal je draad kwijt mbt je administratie... :')

Wij hebben thuis, alle 4, dezelfde voorletter... *zucht*

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:27

x_Jeanine_x schreef:
Carmen schreef:
Mijn broer en ik hebben ook dezelfde voorletter, is bij ons al ruzie voor wie de post is. Laat staan in dat gezin! Dan raak je helemaal je draad kwijt mbt je administratie... :')

Alle enveloppen die blauw zijn, zijn toch voor iemand anders?? :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:28

Deze kinderen hebben meerdere voornamen, dus de brieven zullen wrs ofwel J.J.A. zijn en anders volledige voornaam. Die ene brief die enkel aan J gericht is :=

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:30

En dan nog. A zullen de oudsten misschien niet meer thuiswonen, B wellicht krijgen ze helemaal niet zoveel post, er kan zoveel via e-mail en C als er alleen een voorletter staat is het verder ook niks persoonlijks, dus maakt het niet uit dat ene ander hem per ongelijk leest. Brieven die dingen bevatten die een ander niet mag lezen zijn natuurlijk van vrienden etc die de hele naam op de envelope zetten...

Ik begrijp niet waarom mensen zich zo druk maken om zo'n gezin of dat ze het afstotelijk vinden. Als iemand het nou prettig vind om zwanger te zijn, waarom dat dan niet zo vaak mogelijk doen als je de voorwaarden en middelen hebt om alle kinderen groot te brengen? Als iemand veel kinderen wil is dat hun keuze, het staat de maatschappij daar niet in de weg, het land is groot genoeg, zou ik zeggen. Ze houden de boel ook nog een beetje in evenwicht, want steeds meer mensen nemen geen kinderen of maar 1 of zijn steriel.
Wat hebben jullie er voor een last van?
Mensen die denken dat het een "hel" is, hebben denk ik nog nooit een dag doorgebracht in een groot gezin waar het leuk was, maar vechten wellicht met hun enige broer(tje )of zus(je) om dingen omdat ze gewoon niet geleerd hebben om te delen of leuke dingen te doen met elkaar.
Het is binnen een groot gezin soms en beetje als een klas of een klein schooltje, zo je wilt. De ene vind je leuker dan de ander, je trekt meer met bepaalde op dan met anderen. Ze willen vaak ook niet allemaal tegelijk hetzelfde omdat karakters en interesses verschillend zijn. Je kunt in een gezin een fantieke vegetarier en een vleeseter tegenkomen , een roker en niet roker, een zoetekauw en een anti snoep... etc.

Fardau84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:29

Bron:http://www.duggarfamily.com

Dear Friends,

On behalf of the whole Duggar Family we would like to thank everyone for their prayers, emails and outpouring of love. We discovered during a routine 19-week ultrasound that our 20th child, who was due in April 2012, passed away recently. As our whole family is grieving, we also know that God promises to work all things for good in our lives. We rest in knowing, that even though our child has departed this life that we will one day see each other again in heaven.

Our prayer is that baby Duggar’s passing will help us all realize that this life is short, and our relationship with Jesus is the most important thing. He gives us a peace in our hearts as He guides us through whatever we might face.

We love you,
Jim Bob & Michelle Duggar & Family
Romans 8:28

De 20ste baby is dus helaas overleden...

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:33

quartel schreef:
stel konijnen :')

_/-\o_

Lijkt me wel gezellig eigenlijk, 19 broertjes en zusjes :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:50

Wat betreft post, het is hier gebruikelijk dat je hele voornaam op de envelop staat ;)

Sneu dat ze haar kindje nu verloren is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:16

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:24

ja ik wou net zeggen , in nederland heeft iemand toch ook zoveel kinderen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:58

Wat sneu voor de Duggars dat hun kindje overleden is :(:) Dat wens je niemand toe...

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:59

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:14

Saffier schreef:
Ik heb alleen de eerste en laatste pagina gelezen (tijdenlijk alleen internet op telefoon) en ik vind het jammer dat een hoop mensen een mening over dit gezin hebben terwijl ze zo te lezen nog nooit een aflevering hebben gezien.
Zoek op youtube maar eens op 19 kids and counting. Het zijn hele aardige mensen, die bij NIEMAND hun hand ophouden voor geld....

Op je laatste opmerking wil ik ff reageren.
Hoeveel verdienen die mensen bij het maken van dat programma? Dat ze zoveel uur per dag worden gevolgt?
Vast wel een aardig zakcentje!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:43

Is dat hetzelfde als je hand ophouden dan? Die mensen werken er ook voor, het lijkt mij helemaal niet grappig om de hele dag zo'n camera in je nek te hebben en door iedereen op straat herkend te worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:57

Hij heeft een eigen bedrijf toch?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:40

Roxxiejj schreef:
Op je laatste opmerking wil ik ff reageren.
Hoeveel verdienen die mensen bij het maken van dat programma? Dat ze zoveel uur per dag worden gevolgt?
Vast wel een aardig zakcentje!

En wat is het probleem als ze daar geld voor vragen of voor krijgen? :') Of denk je dat Jan Smit, Frans Bauer, Patty Brard, oh oh Cherso en de Pfaffs en soortgelijken het gratis doen :?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:44

x_Jeanine_x schreef:
Carmen schreef:

Tja.. Ik ken een Mieke en Martin die hun kinderen Marieke, Marijke, en Maarten hebben genoemd :+
beetje onhandig!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:50

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:52

lique schreef:
ja ik wou net zeggen , in nederland heeft iemand toch ook zoveel kinderen

uh ja, bij ons in het dorp heeft er iemand 21 kinderen (toevallig famillie van mij)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:59

Kinderbijslag is voor alle kinderen tot 18 jaar
Vind ze wel crea, 20 namen verzinnen met een J.