Dus ofwel we hadden jaren geleden al de regels moeten veranderen, ofwel we moeten niet nu ineens moord en brand schreeuwen nu een AMA met naam en toenaam en een gezicht in de krant komt. Zolang deze jongeren onbekend zijn bij het grote publiek, wordt er niet zo over gediscussieerd. Nu iedereen gezien heeft wie hij is, wordt het allemaal moeilijker. De AMA heeft ineens een gezicht. Ook ik vind dat heftig! Want het is wel een mens waar je het over hebt. En ik begrijp waarom mensen naar Nederland komen, ook uit economische overwegingen. Maar regels zijn er niet om mensen te pesten (of althans niet altijd

Ik vind dat de Tweede Kamer zich niet hoort te bemoeien met de beoordeling van individuele gevallen. De Tweede Kamer is er als deel van de wetgever. De regels inzake AMA´s zijn lang geleden vastgesteld mede dor deze 2e Kamer. Toen de PVV nog niet in beeld was, was het de PvdA die besloot dat Mauro terug moest. Ook bij een volgende beoordeling blijkt hij gewoon terug te kunnen.
Het is jammer dat het ineens zo´n hot issue wordt, en dat het gebruikt wordt tegen de huidige regering. Want die voert uit wat al lang bestond en wat voorgangers ook uitvoerden. Het is in mijn ogen een politiek steekspel geworden waarbij partijen uiteindelijk niet vanwege Mauro, maar omwille van de kiezers spreken. Leers is de gebeten hond, terwijl de man zijn werk doet en uitvoert wat hij uit hoort te voeren.
Spekman die ineens als een soort van beschermheilige optreedt, en als iemand dan aangeeft dat het notabene iemand van zijn partij is geweest die over de uitzetting heeft beslist, dan roept hij dat men zich niet moet verschuilen daar achter. Flauwekul.