"Griekenland heeft meer geld nodig"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:51

Hmm, ik zie geen goede bron dat de Neanderthaler het langer uitgehouden zou hebben dan de mens. Homo Sapiens Sapiens loopt kennelijk al een kleine twee honderdduizend jaar rond en ik denk weet niet of dat Home Neanderthalensis er al 230000 jaar geleden was. Maar goed, afgezien van dat feit heeft Homo Neanderthalensis de strijd verloren in de evolutie en Homo Sapiens Sapiens niet. Overigens ligt Neandertal een stuk dichter bij Nederland dan bij Griekenland, dus weet wie je waarvan beticht';)

Stond vandaag een grappig stuk in de Telegraaf over de Grieken. Weinig nieuwe info, vooral anekdotes over het financiele wanbeleid op verschillende niveau's en hoe de Grieken niet begrijpen wat er echt boven hun hoofd hangt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:57

joostvangestel schreef:
Hmm, ik zie geen goede bron dat de Neanderthaler het langer uitgehouden zou hebben dan de mens. Homo Sapiens Sapiens loopt kennelijk al een kleine twee honderdduizend jaar rond en ik denk weet niet of dat Home Neanderthalensis er al 230000 jaar geleden was. Maar goed, afgezien van dat feit heeft Homo Neanderthalensis de strijd verloren in de evolutie en Homo Sapiens Sapiens niet. Overigens ligt Neandertal een stuk dichter bij Nederland dan bij Griekenland, dus weet wie je waarvan beticht';)

Stond vandaag een grappig stuk in de Telegraaf over de Grieken. Weinig nieuwe info, vooral anekdotes over het financiele wanbeleid op verschillende niveau's en hoe de Grieken niet begrijpen wat er echt boven hun hoofd hangt.

De papieren telegraaf, Joost? Dat jij die leest _O-

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:02

@HC: ik begrijp jouw punt.... Alleen vind ik het persoonlijk niet nuttig om stil te staan bij, of terug te verlangen naar iets dat verdwenen is en ook niet meer terug KAN komen gezien hoe de maatschappij nu in elkaar zit. Dus ja, ben het met je eens. Alleen schieten we er niets mee op.

Ik heb mezelf aangeleerd niet meer te denken in termen van "hadden we maar", "was er toen maar", etc. Het verleden kun je niet terugdraaien.
Ik probeer uiteraard wel vooruit te kijken en te bedenken hoe ik dingen anders kan doen, binnen de mogelijkheden die de maatschappij van nu heeft. Helaas zijn niet alle ontwikkelingen terug te draaien.

Als het aan mij lag, waren kernwapens, mitrailleurs en tanks niet uitgevonden. Maar dat zijn ze wel, dus wat heeft het voor zin om te blijven hangen in "waren ze er maar niet". Als het aan mij lag ging ik spulletjes uit de moestuin verhandelen tegen brood en eieren. Gingen we zelf nog op jacht en doodden we alleen wat noodzakelijk was om onszelf te voeden. Maar omdat de maatschappij zo niet meer werkt, levert het alleen frustratie op als ik in termen van die tijd blijf denken.

De overlevingsdrang van mensen in van alle tijden, de manier waarop we overleven is echter veranderd. Ik kan niet overleven door dat te doen wat ze eeuwen geleden deden. Dus doe ik wat van deze tijd is.

Ik denk overigens dat de mens HOE DAN OOK in de valkuil gestapt zou zijn, omdat het in de aard van mensen ligt om te ontdekken, ontwikkelen, uit te vinden, etc. In combinatie met de hang naar macht. Ik geloof dat dat de aard van het beestje is. Dat het een natuurlijke gang van zaken is. De mens heeft hersenen meegekregen, die zij voor al het mogelijke kan gebruiken. Zowel goed als kwaad. Ook dat is de natuur.

HolyPope

Re: "Griekenland heeft meer geld nodig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:35

@Electra63 Ik dacht dat je met IRL misschien wel Ierland bedoelde _O- vond het al raar, daar gaat het nu best redelijk mee.

En ja, ik ben misschien nog wel ouder dan, ''Ben je zooooooooooo oud dat je dit niet wist?'' misschien ook wel jonger.... ! :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:46

Ach, Griekenland, Italie, Spanje, Portugal, wat volgt hierna? Misschien wel Ierland. Het is gewoon een zooitje.

Oud is niet erg, maar knorrig en zuur wel ;)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:57

Electra63 schreef:
Ach, Griekenland, Italie, Spanje, Portugal, wat volgt hierna? Misschien wel Ierland. Het is gewoon een zooitje.

Oud is niet erg, maar knorrig en zuur wel ;)

Telt zure zult ook ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:02

Even serieus nu:
Ik hoorde net dat echt heel veel Grieken hun geld van de bank halen, ze zijn bang dat ze alles kwijt zijn als de banken omvallen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:10

Electra63 schreef:
De papieren telegraaf, Joost? Dat jij die leest _O-

sjoppen met mevrouw van Gestel. Ik kreeg zin in wat fouts, dus heb een Mc de Luxe gegeten (heb ik alle recht toe).Er lagen twee inkijk-Telegraven, dus dacht ik er maar een te kijken :P

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:17

Electra63 schreef:
Even serieus nu:
Ik hoorde net dat echt heel veel Grieken hun geld van de bank halen, ze zijn bang dat ze alles kwijt zijn als de banken omvallen.

Tja..... Wat zou jij doen in zo'n geval ?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:17

binnen blijven,wantvallende banken,dat is levens gevaarlijk.....

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:43

RamboBink schreef:
Als iedereen in Europa nou eens 2 euro overmaakt..... Zijn we al een heel end :7

Ik vraag me af wat je hiermee wilt bereiken?.. Als ik kijk naar de manier waarop Griekenland de Europese Unie binnen is gekomen vind ik het redelijk als we nu eens stoppen met het eindeloze gireren. We krijgen hoogstwaarschijnlijk geen cent terug. En als de bevolking dan ook nog eens moeilijk doet over bezuinigingen.. pff dan denk ik bij mezelf; idd wat een lamzakken zeg! En waarom zouden de rijken hun geld moeten inleveren in Griekenland om hier bovenop te komen?? Dat moet je samen doen, niet de mensen aanpakken die altijd voor welvaart hebben gezorgd.. Zo komt er ook niets meer terecht van je economie trouwens, je hebt geen investeerders meer..

Ik hoop dat het referendum doorgaat, en de uikomst hiervan is zeer voorspelbaar! liever vandaag nog als morgen dus..

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:44

HolyPope schreef:
Electra63 schreef:
Even serieus nu:

Tja..... Wat zou jij doen in zo'n geval ?

lekker laten staan, de koopkracht in het land daalt dan toch zo hard, dat je geld ook niets meer waard is..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:48

xxMaxx schreef:
Dit moet ophouden weg met griekenland ze doen niet eens moeite tot verbetering. Profiteurs en luizakken

Zo denk ik er ook over, weg ermee.

Er is zat geld maar dat hebben ze weggezet in zwitserland.

Laat ze maar rotten in Griekenland en in hun eigen ellende zitten, wie weet worden ze wakker en gaan ze er harder voor werken en zaken aanpakken.

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:51

Ragdollcat schreef:
xxMaxx schreef:
Dit moet ophouden weg met griekenland ze doen niet eens moeite tot verbetering. Profiteurs en luizakken

Zo denk ik er ook over, weg ermee.

Er is zat geld maar dat hebben ze weggezet in zwitserland.

Laat ze maar rotten in Griekenland en in hun eigen ellende zitten, wie weet worden ze wakker en gaan ze er harder voor werken en zaken aanpakken.

helemaal juist, wij kunnen ons geld wel beter gebruiken.. We hebben in verhouding met andere landen al hartstikke veel geld aan de Europese Unie gegeven.. En wat krijgen we ervoor terug? Die handel had zonder de Euro net zo vlekkeloos kunnen verlopen zegt men..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:53

tsja ik kan ook wel geld gebruiken.... geven ze mij ook wat?

ik vind, als ze mij niks geven krijgt griekenland ook niks.

nee grapje. ik vind gewoon dat een beetje hulp moet kunnen maar dit gaat gewoon te ver. daar gaat als ons geld weer. en wij maar meer en meer betalen. als ze nou zelf goed hadden opgelet en ervoor gezorgd dat dit in vele mindere maten had kunnen gebeuren zeg ik ja. maar het is een te groot probleem dus ik zeg nee.
we kunnen ze de mensen met "kennis" uitlenen om proberen het probleem zelf op te lossen. daar zou ik minder moeite mee hebben dan direct geld te gaan geven zonder dat er iets zichtbaar kan veranderd worden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:54

En ze gaan erg vroeg met pensioen, dus dat kost hun ook geld, als ze nou eens doorwerken tot 65 jaar dan gaat het snel beter denk ik zo.

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:57

Ragdollcat schreef:
En ze gaan erg vroeg met pensioen, dus dat kost hun ook geld, als ze nou eens doorwerken tot 65 jaar dan gaat het snel beter denk ik zo.

zou een onderdeel kunnen zijn. Maar nu moeten er grotere stappen ondernomen worden. Er wordt wel beweerdt dat een land economisch niet falliet kan gaan, maar volgens mij kun je het wel bijna zo noemen. En ik denk maar zo; wie naait zal genaaid worden.. zij zijn nu eenmaal oneerlijk de Europese Unie in gekomen, dan 'trappen' wij ze er ook op dezelfde manier 'uit'..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:18

Onzin, Duitsland, Argentinie, de Sovjetunie en nog wel wat meer zijn allemaal failliet geweesg. geen fijne situatie, komt meestal veel ellende van. voor alle wijzen die de Grieken willen laten doorwerken tot hun 65: hoe willen jullie dat aanpakken, als er nu al zoveel werklozen zijn? Feitelijk is iedereen onder de 65 in Griekenland de facto werkloos...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:41

Een oplossingkje voor de Grieken zou zijn: een goedkoop vakantieland worden en anders......

..weet ik het ook niet meer. :)ddd

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:12

Griekenland aan de Turken verkopen.
Die hebben daar best 200 miljard voor over en de Grieken kunnen dan met z'n alle in Athene pensioenen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:25

Jawel, maar als de Turken bij de EU komen zitten we weer met....... ^)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:30

HolyPope schreef:
Jawel, maar als de Turken bij de EU komen zitten we weer met....... ^)

Turkije heeft meer geld dan wij van kunnen dromen.
En olie.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:34

Nou, Oké, dan doen we dat!! :roll:

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:08

Levert dan wel het volgende probleem op.....wat is dan het verschil tussen Griekse,en Turkse,yoghurt.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:13

papagroom schreef:
Levert dan wel het volgende probleem op.....wat is dan het verschil tussen Griekse,en Turkse,yoghurt.

Makkie, links om, danwel rechts om.