Gaddafi is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: Gaddafi is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:55

ik heb er geen problemen mee dat meneer kadaffi dood is.

hij heeft het immers zelf aangedaan.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:57

Kwamen die Soc. networks uit Libie zelf of was dit opgezet vanuit het Westen
om het Westen een excuus te verschaffen.

Tsja je moet blijven denken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:58

Vind het ook misselijkmakend dat je al die beelden ziet van een dode Khadaffer.... ach scheelt ons weer geld.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:03

purny schreef:
Vind het ook misselijkmakend dat je al die beelden ziet van een dode Khadaffer.... ach scheelt ons weer geld.

dat zijn ook beelden die ik niet hoef te zien.

het is zijn eigen schuld dat ie er niet meer is.

ga er iig niet om rouwen dat hij "vermoord" is *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:05

Tja.. en nu? Het zal mij benieuwen hoe het nou in Libië vergaat. Krijgt democratie een kans of staat er weer een dictator op?

De beelden die het NOS laat zien vind ik wel véél te ver gaan. Het is verdorie nog maar 8 uur 's avonds en er zal maar per ongeluk een kind kijken. :n :n :n

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:13

Berdien schreef:
Tja.. en nu? Het zal mij benieuwen hoe het nou in Libië vergaat. Krijgt democratie een kans of staat er weer een dictator op?

De beelden die het NOS laat zien vind ik wel véél te ver gaan. Het is verdorie nog maar 8 uur 's avonds en er zal maar per ongeluk een kind kijken. :n :n :n

idd vanmiddag om 4 uur lieten ze dit al zien, had ook iets van zit je met je kids na school aan de thee, zie je dit, bah!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:14

Ik heb ook het nieuws gekeken en ben nu kotsmisselijk...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:16

Die beelden staan bij mij in me netvlies.
Vreselijk!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:17

Ik ben blij dat meneer gehimmelt is maar die beelden :n ik vind het echt walgelijk.
Op nu.nl staan er verschillende beelden, onder andere waar hij nog leeft.... er staat letterlijk, kadaffi voor de executie :? en daar wordt hij door verschillende strijders voortgesleept, daarna zie je een filmpje waar hij dood is, daar hangt die ondersteboven enzo..... ik vind het allemaal walgelijk! Die strijders zijn geen haar beter vind ik, alleen hebben ze geen macht... bah bah.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:17

Ik vind dit altijd zo dubbel, iedere dode verdient respect, maar hij had ook weinig respect voor zijn medemens. Ik kan mij het heel goed indenken dat de bevolking hun woede en frustratie op zijn lichaam hebben bot gevierd en dat de rest van de wereld dit ook moest zien volgens hun. Ik heb niet veel moeite met deze beelden en mijn zoon van 13 kijkt niet meer raar op van weer een dode dictator op TV.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:22

Maar je moet mensen wel de keuze laten om de beelden wel of niet te bekijken. Ik kwam vanmiddag op NU.nl en daar stond het bloedende dode hoofd van Khadaddi op de voorpagina, dat vond ik ongelooflijk. Ze zijn inmiddels wel tot inkeer gekomen, er staat nu een tank op de voorpagina.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:23

Vond het vanmiddag ook wat te ver gaan. Eerst een uitzending van het journaal inclusief alle schokkende beelden,
en direct daarna Sesamstraat. Een echte misser als je het mij vraagt..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:25

Toen ik vanmiddag de eerste foto op nu.nl zag draaide mijn maag zich zeg maar al om. Tuurlijk is het erg dat ie dood is, maar hij heeft duizenden mensen de dood ingejaagd. Had hem ook eigenlijk wel berecht zien worden maar als het de nederlandse straffen zijn dan zal het wel jaren duren en ons geld. Maar Libië kan zich eindelijk op gaan maken voor opbouw van het land. Wat we de komende tijden kunnen verwachten is gissen. Zal het voorbij zijn, of zullen er vergeldingsacties komen? Wie weet...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:26

SanderD schreef:
Maar je moet mensen wel de keuze laten om de beelden wel of niet te bekijken. Ik kwam vanmiddag op NU.nl en daar stond het bloedende dode hoofd van Khadaddi op de voorpagina, dat vond ik ongelooflijk. Ze zijn inmiddels wel tot inkeer gekomen, er staat nu een tank op de voorpagina.

zelfde bij de Telegraaf, ze hebben de optie om reacties te plaatsen ook uitgezet, denk dat iets teveel mensen boos/verafschuwd waren om de beelden

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:30

Vind het niet zo erg dat hij dood is, wel dat iedereen zonder keuze geconfronteerd wordt met die beelden. Dat hij dood is wil ik ook wel geloven zonder die beelden. En als iemand behoefte heeft om te zien kun je ze altijd nog in een link of in een laat journaal stoppen. Nu werd er bij het 8 uur journaal gezegd dat de beelden niet prettig waren. Uhm.. understatement?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:34

even over de naam.. een Arabisch geschreven naam kun je niet echt vertalen.. het blijft dus bij benaderen van de klank uit het Arabisch. Vandaar dus de verschillende schrijfwijzen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:44

Siets schreef:
Vond het vanmiddag ook wat te ver gaan. Eerst een uitzending van het journaal inclusief alle schokkende beelden,
en direct daarna Sesamstraat. Een echte misser als je het mij vraagt..

Gaan de kinderen straks nog denken dat Pino een terrorist is. :+

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:54

Kan er niet om rouwen dat hij dood is :n
Het is wel misselijkmakend dat ik de liveblog aan het volgen was op nu.nl , even niet kijk en terwijl ik hem weer aan zet een foto zie van een dode khadaffi. Ik begon gewoon bijna te gillen in de trein. :n

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:04

En het ironische is dat Ghadaffi toen hij aan de macht kwam, wel degelijk heel veel in positieve zin heeft veranderd. Met name voor vrouwen en minderheden heeft hij heel erg veel goeds gedaan in het begin van zijn machtsperiode, en voor gelijkwaardige behandeling van mensen. Maar helaas, zoals zo vaak, macht corrumpeert. En daarvan is bijna geen beter voorbeeld te vinden dan Ghadaffi himself.

Er is alleen vrijwel niemand die zich dat kan herinneren want hij is maar liefst 42 jaar aan de macht geweest en dat betekent dat heel veel mensen niet beter weten dan dat hij de leider van Libie is. Plus dat hij zich, zeker in het begin van zijn leiderschap, niet bepaald geliefd heeft gemaakt bij "westerse" leiders. En er dus heel veel van wat hij wel aan goede dingen heeft gedaan, hoewel lang geleden, hier niet in de media is verschenen.

Dat neemt niet weg dat hij een dictator was in de ergste zin van het woord, en dat het in die zin goed is dat hij nu weg is. Zowiezo is het niet gezond als 1 persoon zo lang de touwtjes in handen heeft. En dat hij gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid heeft gepleegd. Maar of dit nou een verbetering gaat inhouden zal de tijd moeten leren. Er gaat nu in elk geval een hele onzekere periode aankomen daar, waarin hoogstwaarschijnlijk veel onrust en rellen gaan ontstaan. Laten we met z'n allen hopen voor de mensen daar dat er uiteindelijk iets beters uitkomt en niet een voortzetting van het oude in een nieuw jasje en met een nieuw naampje!

En over dat gesleep met een dode, op de wijze zoals te zien is in de filmpjes, heb ik geen goed woord over. Dat doe je gewoon niet, al moet ik zeggen dat ik me de emotie ook wel voor kan stellen. Die gasten die hem gevonden hebben, hebben waarschijnlijk nooit daadwerkelijk verwacht dat ze de grote leider himself in handen zouden krijgen en wat doe je, in the heat of the moment, als dat buitenkansje je in de schoot geworpen wordt? Misschien was de behandeling van Saddam Hoessein en Osama Bin Laden, door Amerikaanse troepen, in die zin wel walgelijker. Die deden het niet veel netter, en zij hebben geen persoonlijke appeltjes te schillen gehad met bewuste personen en waren doelbewust op zoek naar ze. Wat je van de verzetsstrijders in Libie niet kan zeggen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:09

Eindelijk!

Mijn vader kan Tunesisch tv ontvangen, en daar lieten ze beelden zien van die ze in NL niet lieten zien, eer werden burgers uit hun huis gehaald en gewoon neer geschoten. Echt zielig om te zien, al die mensen schreeuwen.

Dus ik vind echt dat hij het verdient heeft, ik hoop dat ie lekker veel pijn gehad heeft. :))

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:12

Hoeoeoeoeoeoeoeoeoeraaaaaaaaaaaaaaaaah tijd voor een feestje.

Die rotkop van hem ook, vreselijk en ik hoop dat hij flink bang was en pijn geleden heeft.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:15

Toen ik vanmiddag nu.nl opende stond er een foto op dat hij dood was. Ik vond dit zeer schokkend beeldmateriaal om te zien en begrijp niet dat ze dit niet meteen onder een link hebben geplaatst. Ik was mij er nog niet van bewust en dan zie je zo'n misselijk makende foto meteen op je beeldscherm verschijnen. Bah! Ik snap heel goed dat het wereld nieuws is, maar laat de keuze aan de lezer of zo zoiets willen zien of niet!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:18

En is het nu dan beter? Nu word iedereen die ervan verdacht wordt een Ghadaffi- aanhanger te zijn z'n huis uitgesleurd en gemarteld of doodgeschoten. Zonder ook even te checken of het echt wel zo is en meestal worden de "zwarte" Libiers als Ghadaffi-aanhangers gezien vanwege hun donkerder huidskleur. Joepie, wat een verbetering...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:21

mick75 schreef:
En het ironische is dat Ghadaffi toen hij aan de macht kwam, wel degelijk heel veel in positieve zin heeft veranderd. Met name voor vrouwen en minderheden heeft hij heel erg veel goeds gedaan in het begin van zijn machtsperiode, en voor gelijkwaardige behandeling van mensen. Maar helaas, zoals zo vaak, macht corrumpeert. En daarvan is bijna geen beter voorbeeld te vinden dan Ghadaffi himself.

Er is alleen vrijwel niemand die zich dat kan herinneren want hij is maar liefst 42 jaar aan de macht geweest en dat betekent dat heel veel mensen niet beter weten dan dat hij de leider van Libie is. Plus dat hij zich, zeker in het begin van zijn leiderschap, niet bepaald geliefd heeft gemaakt bij "westerse" leiders. En er dus heel veel van wat hij wel aan goede dingen heeft gedaan, hoewel lang geleden, hier niet in de media is verschenen.

Dat neemt niet weg dat hij een dictator was in de ergste zin van het woord, en dat het in die zin goed is dat hij nu weg is. Zowiezo is het niet gezond als 1 persoon zo lang de touwtjes in handen heeft. En dat hij gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid heeft gepleegd. Maar of dit nou een verbetering gaat inhouden zal de tijd moeten leren. Er gaat nu in elk geval een hele onzekere periode aankomen daar, waarin hoogstwaarschijnlijk veel onrust en rellen gaan ontstaan. Laten we met z'n allen hopen voor de mensen daar dat er uiteindelijk iets beters uitkomt en niet een voortzetting van het oude in een nieuw jasje en met een nieuw naampje!

En over dat gesleep met een dode, op de wijze zoals te zien is in de filmpjes, heb ik geen goed woord over. Dat doe je gewoon niet, al moet ik zeggen dat ik me de emotie ook wel voor kan stellen. Die gasten die hem gevonden hebben, hebben waarschijnlijk nooit daadwerkelijk verwacht dat ze de grote leider himself in handen zouden krijgen en wat doe je, in the heat of the moment, als dat buitenkansje je in de schoot geworpen wordt? Misschien was de behandeling van Saddam Hoessein en Osama Bin Laden, door Amerikaanse troepen, in die zin wel walgelijker. Die deden het niet veel netter, en zij hebben geen persoonlijke appeltjes te schillen gehad met bewuste personen en waren doelbewust op zoek naar ze. Wat je van de verzetsstrijders in Libie niet kan zeggen.

goeie post Mick, je slaat wel de spijker op zijn kop. Libië met al zijn stammen is een lastig land om te regeren vanuit een democratie. Zelfs onze beschaafde maar verdeelde zuiderburen kunnen geen regering op poten zetten. Ik vraag me sterk af of dat in Libië wel gaat lukken of dat het ene poppetje nu gewoon door het andere poppetje vervangen gaat worden.

De berichtgeving over zijn dood vond ik onnodig schokkend.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:22

Nou inderdaad mick75. Ben er echt niet rouwig om dat hij dood is maar ik houd m'n hart vast over het vervolg.