Huertecilla schreef:Is de huidige economische situatie een bewijs van het goed of niet goed daarvan als voorbeeld voor kinderen?
Dat zeg ik niet, ik zeg dat tijden veranderen.
Tegenwoordig móet een schoolgaand kind de beschikking hebben over een computer met internet, anders kan hij/zij niet geheel meekomen en een computer en internet kost geld.
Mijn ouders konden hun kinderen ook met gemak laten studeren, die hadden namelijk een nieuwbouw huis gekocht in de jaren '80 voor 80.000 GULDEN welke jaren ná de euro werd verkocht voor ruim het dubbele, maar dan in euro's.
Tegenwoordig word je als burger aan alle kanten uitgemolken en je hebt de PLICHT om je kind in bepaalde voorzieningen te voorzien, jij kiest voor kinderen, dus jij moet ervoor zorgen dat ze daar de beschikking over hebben en ja, alles IS duurder geworden, mede door de euro, daar kan niemand omheen.
Vandaag de dag wordt een gezin met 10 kinderen niet meer als 'normaal' gezien, want de meeste mensen kúnnen dat simpelweg niet meer betalen. De tijd van 'papa werkt en mama doet het huishouden en zorgt voor de kinderen' is allang verleden tijd.