Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:26

ShauniBef schreef:
Zo! Mag hopen dat hij een hele pijnlijke tijd gemoed gaat, en daarna alsnog overlijd..
Heb geen enkel goed woord voor die kerels over :n !

Dat ze maar kapot mogen vallen!

Er is al update geplaatst dat het onder omstandigheden goed gaat.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:29

Fiffill schreef:
Mijn mond valt open van sommige uitspraken hier... :r

Die van mij ook!
Hoe reageren jullie als er iemand tijdens een military verongelukt? Ook eigen schuld, dikke bult? Veel 'burgers' vinden ze sport nl ook wreed tov de paarden.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:29

Oren en staart zijn de trofee van de stierenvechter die worden pas gesneden als het dier dood is , als de stierenvechter er te lang over doet krijgen ze ook boetes.

Ik ben geen fan van het stierenvechten hou er ook niet van als ze de beesten steken en prikken , wat ik dan nog wel mooi kan vinden is als de stier net binnenkomt en ze vechten met de capote dus nog zonder bloed.
Het zijn echt machtig mooie dieren en het is echt een beleving als je door het landschap op een paard deze dieren kan bewonderen en wat voor leven ze hebben. Maar ja alleen hun dood is naar maar zonder gevechten zou dit ras nergens anders voor deugen worden dus alleen maar gefokt met doeleinde plaza.
Wat ik veel eerder af zou schaffen zijn die stomme dorpsfeesten waar ze beestjes pesten en mishandelen hoorns in de brand zetten etc dat is pas naar, in een plaza is er tenminste controle.
Word vaak beweert dat een vechtstier drugs toegediend word dit is ook een leugen want dan zijn ze veel gevaarlijker en als een stier niet goed vecht is dit niet goed voor de naam van de fokker.

Afbeelding

Hier nog een fotootje van broer Merlin zijn ondertussen al verkocht |(

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:30

amukela schreef:
Fiffill schreef:

Die van mij ook!
Hoe reageren jullie als er iemand tijdens een military verongelukt? Ook eigen schuld, dikke bult? Veel 'burgers' vinden ze sport nl ook wreed tov de paarden.

Come on :roll: . Die beesten hebben daar niet om gevraagd! Vind het iets heel anders als Militair zijn.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:31

Aan geen enkel beest word gevraagd wat ze willen worden , denk niet dat iemand aan een varken kan vragen of hij frikandel wil worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:32

amukela schreef:
Fiffill schreef:

Die van mij ook!

Ben het eens.

Máár... gooien wij onze dieren bewust de dood in?
Nee, hier zijn(inmiddels) de veiligheidsregels zo aangescherpt.... Dat alles zo save mogelijk is, en gebeurt.

Ik denk niet dat je dit met stierenvechten kunt vergelijken eigenlijk...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:34

tja, dat is het risico dat erbij hoort.

Blij dat er steeds meer stierenvechten afgeschaft worden.

Het is erg ja voor die man maar zeker helemaal voor de stieren die in de arena moeten vechten en gedood worden op een barbaarse manier.

Sorry maar het is niet altijd zo dat een stier echt dood is als zijn oren afgesneden worden, dat wordt ook gedaan als ze nog leven, dat heb ik zelf gezien op filmpjes op t internet, vreselijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 09-10-11 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:35

Er verongelukken ook veel paarden door toedoen van mensen die op hun rug kruipen en ja, ook die paarden vragen er niet om. Stierenvechten is niet mijn hobby maar dan nog wens je een toreador dit niet toe.
Stieren worden speciaal gefokt voor deze "sport" en hebben een veel beter leven dan de koe en het varken waar jullie stukje vlees vandaan komt.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:36

amukela schreef:
Fiffill schreef:

Die van mij ook!

Ik ziet hier ook even helemaal flabbergasted! Wow die reacties vind ik echt niet kunnen hoor.
Jullie wensen hier wel even iemand dood hoor (sommigen dan)

Tuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd bij het stierenvechten, maar je wenst niemand dood! Ik ben het er helemaal mee eens dat die stierenvechters fout zitten, maar om ze nou zo'n leed toe te wensen? Nou nee, dat verdient niemand.

jesito

Dat geklier van die beesten moet zowiezo maar eens afgelopen zijn.
Dit is de prijs die je kunt betalen door zo met dieren om te gaan.
Oftewel risico van het vak.
Wij mogen hier niet eens zonder gordel rijden, daar wordt gewoon een spel gespeeld met een stier die al dagenlang gekoeieneerd is in veel gevallen.

ShauniBef

jus schreef:
Aan geen enkel beest word gevraagd wat ze willen worden , denk niet dat iemand aan een varken kan vragen of hij frikandel wil worden.

:roll:

Dus ik moet jouw paard ook maar zo behandelen?

Laat maar trouwens! Ga hier niet eens meer reageren!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:37

Nee dat kun je niet vergelijken. Bij de stier weet je dat hij pijn zal gaan lijden en waarschijnlijk afgemaakt wordt voor het vermaak.
Bij een military ligt het doel heel ergens anders.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:37

Char_elle schreef:
Ik ziet hier ook even helemaal flabbergasted! Wow die reacties vind ik echt niet kunnen hoor.
Jullie wensen hier wel even iemand dood hoor (sommigen dan)

Tuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd bij het stierenvechten, maar je wenst niemand dood! Ik ben het er helemaal mee eens dat die stierenvechters fout zitten, maar om ze nou zo'n leed toe te wensen? Nou nee, dat verdient niemand.

Een stier verdient zoiets ook niet !

ELpatcho

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:38

Ik zou het niemand toewensen, maar deze man heeft het op zichzelf afgeroepen dus ik ga er zeker niet om treuren.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:39

Nee tuurlijk verdient die stier dat niet, hoor je mij dat ergens zeggen?
Maar ik vind het gewoon gruwelijk dat er hier mensen zijn die die man gewoon dood wensen! Ik kan daar met m'n kop echt niet bij hoor. Als een dier een mens flink verwond zonder dat de mens dit uitlokt staat ook niet iedereen te roepen dat dat dier maar in elkaar geramd moet worden.
Bah ik gruwel gewoon van die reacties hier.

marleen_88

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:44

Afschuwelijk dat de stier uiteindelijk toch dood is gegaan, dat gun je zo'n beest gewoon niet. Sorry, ik heb geen goed woord over voor matadoren, ik hoop dat deze meneer de rest van zijn leven ook uit de buurt zal blijven van dieren.

Rosebud

franka75 schreef:
ja de hoorn ging er bij zijn rechter kaak in en onder zn linkeroog dr weer uit, dus....

dat is best gruwelijk... := maar op een ene of andere manier heb ik totaal geen medelijden...

jus

ShauniBef schreef:
jus schreef:

:roll:

Dus ik moet jouw paard ook maar zo behandelen?

Laat maar trouwens! Ga hier niet eens meer reageren!

Ik snap jou redenering wel hoor maar ik woon al bijn 30 jaar in Spanje en ken veel stierenvechters en zie hoe ze met hun dieren omgaan , ze hebben wel respect voor de stier want dat is hun leven er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar steken en prikken . Laten we er is zonder gevoelens naar kijken hoeveel mensen komen zonder werk als het stierenvechten afgeschaft word.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:45

Char_elle schreef:
Maar ik vind het gewoon gruwelijk dat er hier mensen zijn die die man gewoon dood wensen! Ik kan daar met m'n kop echt niet bij hoor. Als een dier een mens flink verwond zonder dat de mens dit uitlokt staat ook niet iedereen te roepen dat dat dier maar in elkaar geramd moet worden.

Wat een rare vergelijking. Een dier valt niet aan zonder reden. Die mensen doen het voor leedvermaak, plezier, er is geen enkele reden om dat te doen.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:46

Char_elle schreef:

nou meestal worden die dieren dan ook afgemaakt, gedood etc.
Om die man nou dood te wensen vind ik ook te ver gaan..
maar hij is verwond geraakt.. door iets wat egt zijn eigen dikke vette schuld is..
daar heb ik dan totaal geen medelijden mee..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:46

Medelijden heb ik ook niet hoor , hij heeft zelf gekozen matador te zijn denk ook niet dat hij medelijden van mensen wil hebben.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:49

Citaat:
Een dier valt niet aan zonder reden

Een Toro bravo(spaanse stier) word gefokt om aan te vallen niet vergelijkbaar met een Nederlandse koe , trouwens de koeien(vacas) van dit ras de moeders zijn supergevaarlijk daar wil je niet naar toe met een kalf (of zonder)

Spruitje56

wow heftig.. maar indd geen respect voor die man wel voor de stier
hoop dat die man een rot leven heeft verder !!
moet je maar niet spotten met stieren
en echt erg dat de stier het niet overleeft heeft!!

1975chantal

Ik heb er ook absoluut geen medelijden mee. De matador weet wat de risico's zijn hoor. Die arme stieren worden voor menselijk vertier getergd en en gemarteld. Vreselijk dat dit nog bestaat in deze tijd. BAH :r

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:50

jus schreef:
Citaat:
Een dier valt niet aan zonder reden

Een Toro bravo(spaanse stier) word gefokt om aan te vallen niet vergelijkbaar met een Nederlandse koe , trouwens de koeien(vacas) van dit ras de moeders zijn supergevaarlijk daar wil je niet naar toe met een kalf (of zonder)

Dús hebben zij een reden, hun kalf beschermen of anders moederinstinct. En goh als ze er voor gefokt worden, lekker eerlijk dan... Dat is niet meer natuurlijk.