Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Dat komt nog wel.
Electra63 schreef:Heb je ook nog een oplossing HC?
We kunnen namelijk niet allemaal op een berg gaan wonen, met zelfgemaakt brood en zelf geslacht broodbeleg.
Citaat:Wat ik dan wel weer vreemd vind: als je je zoveel zorgen maakt over de wereldpolitiek en economie, je jezelf dan wel bezighoudt met hondenkleertjes, halsbanden en tassen. Totaal overbodige luxe.
Arabesk schreef:Nicolletje schreef:Ikzelf vind ook, behalve dat we inderdaad nog steeds een luxeprobleem hebben, dat Occupy niet echt zoden aan de dijk zet.
Heel veel mensen roepen 'het heeft toch geen zin'
Nee maar wat dan wel
Karl66 schreef:Bewust leven, bewust consumeren en aan je omgeving laten zien dat je daarvoor geen geitenwollen sokken hippie hoeft te zijn, levert veel meer op dan een tentje op de dam.
Karl66 schreef:Bewust leven, bewust consumeren en aan je omgeving laten zien dat je daarvoor geen geitenwollen sokken hippie hoeft te zijn, levert veel meer op dan een tentje op de dam. Als iedereen op vijf december chocoladeletters van fair trade cacao bonen zou geven, dan heeft dat veel meer effect op de inkomensverschillen in de wereld dan de hele occupy beweging.
randalinpony schreef:We kunnen natuurlijk ook weigeren nog langer zaken te doen met landen die aantoonbaar onfrisse machinaties uitoefenen op 3e wereldlanden als die onverhoopt last krijgen van te veel democratie of economische onafhankelijkheid...
Dat zou een aardverschuiving teweeg brengen waar je bang van mag worden.
maar dat zijn nou net de naties waarbij we in het holletje kruipen.
EDIT: wat dat betreft zijn we part of the problem. Of the solution uiteindelijk van ons zal komen?
Huertecilla schreef:Karl66 schreef:Bewust leven, bewust consumeren en aan je omgeving laten zien dat je daarvoor geen geitenwollen sokken hippie hoeft te zijn, levert veel meer op dan een tentje op de dam.
Bedankt.
Alleen missen de Electras van deze wereld dat blijkbaar totáál.
Zó totaal dat ze er persoonlijk gericht agressief over worden.
gummie schreef:Lees anders je eigen reacties verspreid over heel bokt even door. Wat een nondiscussie weer. Bahbah.
randalinpony schreef:Jongens, kunnen we nu alsjeblieft stoppen deze best wel fundamentele discussie (het gaat hier ten slotte over vrede op aard en eten voor iedereen) aldoor in het persoonlijke te trekken? Ik heb niets tegen de occasionele kwinkslag of sneer, maar dit hele gedoe overschaduwd de discussie.
Ik hoop dat mensen de tijd eens willen nemen om deze video te bekijken:
http://www.youtube.com/watch?v=TFC18pFvo1g
randalinpony schreef:Jongens, kunnen we nu alsjeblieft stoppen deze best wel fundamentele discussie (het gaat hier ten slotte over vrede op aard en eten voor iedereen) aldoor in het persoonlijke te trekken? Ik heb niets tegen de occasionele kwinkslag of sneer, maar dit hele gedoe overschaduwd de discussie.
En daarom reageerde ik dus zo...
Ga ik zeker bekijken! John Perkins, dezelfde man waar ik dat boek van ga bestellen nav jouw links in andere topicsNogmaals dank daarvoor
En zet fair trade produkten nu eens af tegen de praktijken van groot corporate en Wereldhandelsbank.... maakt het een doekje voor het bloeden, terwijl tegelijkertijd iemand het mes in de wonde nog eens flink ronddraait...
Onder de omstandigheden is échte fair trade wellicht het minst slechte dat een burger kan doen tegen sociale ongelijkheid in de wereld, maar zeg nou eens: als de omstandigheden niet veranderen, wil fair trade dan uiteindelijk het verschil maken?
Heel wat zogenaamd 'arme' landen zouden er een stuk beter aan toe zijn zonder de welbewuste inmenging in hun ontwikkeling. Kijk eens hoe Latijnsamerika opveert nu de door de US geinstalleerde dictatortjes, na het halve continent failliet gemaakt te hebben, zijn opgekrast?
Deze landen zijn niet arm, hun bevolking is niet zielig, dom, ambitieloos, whatever... Alleen zijn hun kansen de afgelopen halve eeuw gefrustreerd. For the benefit of...
Arabesk schreef:randalinpony schreef:Jongens, kunnen we nu alsjeblieft stoppen deze best wel fundamentele discussie (het gaat hier ten slotte over vrede op aard en eten voor iedereen) aldoor in het persoonlijke te trekken? Ik heb niets tegen de occasionele kwinkslag of sneer, maar dit hele gedoe overschaduwd de discussie.
Het aantal bokkers die moeite gaat nemen is op één hand te tellen vrees ik......
Huertecilla schreef:Karl66 schreef:Bewust leven, bewust consumeren en aan je omgeving laten zien dat je daarvoor geen geitenwollen sokken hippie hoeft te zijn, levert veel meer op dan een tentje op de dam.
Bedankt.
Alleen missen de Electras van deze wereld dat blijkbaar totáál.
Zó totaal dat ze er persoonlijk gericht agressief over worden.