Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 07:31

Ik hoor hier wel niemand over Rutte en Cohen die exact hetzelfde deden als Wilders.
Rutte zei ook bv. "doe zelf eens normaal sjonge jonge". Cohen noemde hem een kleuter.
Zij mogen dat wel, maar Wilders niet? Hoezo discrimineren ;)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 07:58

sarabande schreef:
gummie schreef:
Bij deze haal je ons volledige rechtssysteem onderuit. Niet alleen de rechter, maar ook het OM dat niet wilde vervolgen. dat een zekere groep Marokkanen problemen vormen, is een feit. dat wordt door alle partijen genoemd. Dat daar iets aan moet gebeuren, wordt ook breed gedragen in de Kamer. Er zijn inmiddels ook al meerdere onderzoeken geweest naar 'multiculturele samenlevingen' en integratie, waarbij de conclusie is getrokken dat het niet werkt. Die onderzoeken zijn niet door de PVV gedaan. Vanuit links hoor je steeds meer een geluid over marokkanen.

Er is ook onderzocht welke mensen op Wilders stemmen. En in tegenstelling tot jouw eigen vooroordeel dat dat mensen zijn die alleen naar leuzen luisteren, komen zij uit alle hoeken van de samenleving, zijn zij te vinden op alle niveaus, en zijn zij niet slimmer, dommer of extreem rechtster dan de gemiddelde mens. Zelfs vanuit de hoek van allochtonen die daadwerkelijk behoren tot die "hardwerkende groep" die jij noemt, komt de roep om harder optreden.

En de boycot van Roemenie was te schandalig voor woorden. Dat heeft niets met Wilders te maken. dat je het uberhaupt noemt... Vind ik maf.

Kortom: alles wordt maar op het bordje van Wilders gegooid. Als hij uit de pas loopt, is het huis te klein. en toch stemmen er zoveel mensen op hem. Die mensen afdoen als idioten, en Hitler er steeds bij halen, schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

O ja, en ik heb nu zoveel van Wilders gehoord en gezien, en ook van al die andere politici, maar ik haat nog steeds geen mensen.... rara...

Ik haal ons rechtssysteem niet onderuit, dat schertsproces deed dat waarbij anderen dan Wilders de schuldigen leken te zijn. Het was in zijn totaal een aanfluiting. Signant detail was weer dat Wilders rechters die uitspraken deden die hem welgevallig waren, prees en anderen op vrij onbeschofte toon schoffeerde, iets dat een kamerlid niet hoort te doen. Maar het rare is dat iedereen er aan gewend is dat dit kamerlid dat nu eenmaal doet en dat tekent het afglijden van het niveau

Mensen die op Wilders stemmen worden voortduren ondervraagd op de TV en komen niet echt met jouw ideaal overeen, hun belangrijkste uiting is "dat zooitje in Den Haag moet maar eens de bezem door" Vervolgens kunnen ze nooit uitleggen wat ze bedoelen.

Waarom zou je mensen haten, ik vind dat een niet zo relevante opmerking

Je haalt ons rechtssyteem dus wel onderuit. en slechts om 1 reden, Namelijk dat JIJ vindt dat Wilders haat zaait. en dus hebben het OM en de rechters hun werk niet goed gedaan. Mensen die op Wilders stemmen en die op tv komen? Dan heb je niet goed gekeken. Er is een hele documentaire geweest over Wildersstemmers. En die mensen hebben heel genuanceerd kunnen aangeven waarom zij op hem hebben gestemd, en waar zij het wel of niet mee eens zijn. Maar goed, als je dan toch de media als uitgangspunt wilt nemen, dan vindt jij zeker ook dat de moslims die op tv komen een goede afspiegeling van de gemiddelde moslim zijn?
Volgens mij heb ik nu juist geroepen dat ik vindt dat de media paniek zaait en dingen uitvergroot, zo ook in geval van moslims. Alleen de slchte dingen, alleen de dingen die niet door de beugel zouden kunnen, worden keer op keer getoond en herhaald tot je er bij neer valt. En dat beinvloedt de beeldvorming.

Net zoals niet alle moslims crimineel en extreem zijn, zo zijn ook niet alle Wilders stemmers extreem rechts en racistisch. Sterker nog: in beide gevallen gaat het om een minderheid. Maar wel een minderheid die altijd maar in beeld komt.

Mag ik iedereen er aan helpen herinneren dat extreem links volgens verschillende bronnen een groter gevaar zijn dan extreem rechts? Dat extreem links gewelddadiger blijkt te zijn en radicaler in hun opvattingen? En waarom reageert er niemand op het feit dat Samson van de PvdA heeft gezegd dat Marokkanen het etnisch monopolie hebben op overlast? En waarom hoor ik niemand aanhalen dat Oudkerk destijds over poedersuiker sprak?

En met de opmerking dat ik nog steeds niemand haat, net als vele anderen, geef ik aan dat het met het haatzaaien wel behoorlijk meevalt. Als je Wilders vergelijkt met Hitler, moet je er ook tegen kunnen dat de Koran wordt vergeleken met Mein Kampf. Dat het een een gedachtengoed is zonder God, en de ander met, moet niet uitmaken. Als je mag roepen dat homo's van een flat afgeduwd moeten worden en dat bepaalde striptekenaars onthoofd moeten worden, dan mag je ook roepen dat dat achterlijk en gevaarlijk is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:42

sarabande schreef:
Nee ik begrijp eigenlijk niet waarom een half Indische Limburger zonder enig joods bloed zo nodig naar Israël moet

Niet om het een of ander, maar Indonesië is wel het grootste moslimland ter wereld. Ik heb wel eens met christenen in Jakarta gesproken die zeiden dat ze vreselijk werden gediscrimeerd. De link naar Israel is misschien helemaal zo vreemd nog niet, losstaand van het feit dat Israel een sterke aantrekkingskracht heeft gehad op jongeren. Israel is de bakermat van Jodendom, Christendom en Islam, wat dat betreft is het een interessante plaats. Ik kan iedereen een reisje naar Israel aanbevelen.

Ik denk dat de persoon Wilders er misschien niet eens zo toe doet. De manier waarop hij de politiek bedrijft (en met name het verbale deel), wijst vooral op een strategie die werkt voor een bepaalde aanhang. Dat heeft hij van Pim Fortuyn geleerd en daarvoor werd het ook sterk ontwikkeld door Amerikaanse politici. Het besturen van een land is veel te complex voor de gemiddelde mens, dus maakt hij het tot iets simpels met stokpaardjes en zaken waar je tegen kan schoppen. Een gemeenschappelijke vijand is iet veel gemakkelijkers om mensen aan zich te binden dan het zoeken naar gemeenschappelijke zaken waar je mee vooruit komt.

Wat ik vooral mis in het betoog van Wilders is de filosofie dat iedereen gelijk geboren wordt. Door systematisch te schoppen tegen een bepaalde religie en daarmee ook te schoppen tegen bepaalde bevolkingsgroepen, zie ik dat hij eerder oproept tot wantrouwen van groepen, in plaats van de individuen af te rekenen op hun fouten. Soms krijg ik het gevoel dat hij de Nederlander ziet als een soort "übermensch". Maar feit is dat met hem, vele stemgerechtigden hetzelfde denken. Dus het is beter dat het probleem zichtbaar is in de persoon van Wilders, dan dat het probleem onder het maaiveld afspeelt, zonder een boegbeeld. En dat probleem bestond al dik in de jaren 70 en 80, dat weet ik nog donders goed van mijn schooltijd.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:07

Winddancer schreef:
Ik hoor hier wel niemand over Rutte en Cohen die exact hetzelfde deden als Wilders.
Rutte zei ook bv. "doe zelf eens normaal sjonge jonge". Cohen noemde hem een kleuter.

Dan heb je mijn post eerder niet gelezen.

Citaat:
Jeetjemina.. Ik zit nu even wat fragmenten te kijken, ik had nog geen beelden gezien, alleen de krant gelezen.. Hier wordt ik echt een beetje verdrietig van.. Ik hoopte dat er toch eens een einde zou komen aan het op de man spelen en dat het populisme niet alle partijen zou opslokken..

Wat ik zie is dat zo goed als iedereen allerlei mode-woorden en termen gebruikt. En naar mijn mening speelt Wilders hier in zeker de hoofdrol en zie ik hem ook als oorzaak van de verloedering, maar ik had toch gehoopt dat men zich niet aan zijn niveau zou gaan aanpassen.

Maar aan de andere kant, zegt dit iets over de politiek, of meer over ons, de achterban? Zijn wij niet meer bereid te luisteren naar een goed betoog, dat feitelijk is en onderbouwd. Is onze spanningsboog al zo verslechterd? Willen wij niets anders dan een beetje spanning en strijd in de kamer. Dat is toch ook te erg voor woorden! Want het maakt niet uit wat je als politici zegt, hoe goed je dat onderbouwd, hoeveel feitelijkheden en berekeningen je gebruikt om je verhaal op te funderen, niemand luistert! Men luistert toch alleen naar de gene die het hardste schreeuwt, dan kun je wel allerlei wetenschappelijk onderzoek gaan doen...

Maar tot slot vind ik toch dat de politici niet zouden moeten toegeven en het hoe cliché het ook klinkt, het landsbelang voorop moeten stellen. Daar kies ik mijn vertegenwoordiger voor, niet voor het hardste schreeuwen, de grootste achterban of het beste optreden bij RTL boulevard.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:17

gummie schreef:
Je haalt ons rechtssyteem dus wel onderuit. en slechts om 1 reden, Namelijk dat JIJ vindt dat Wilders haat zaait. en dus hebben het OM en de rechters hun werk niet goed gedaan. Mensen die op Wilders stemmen en die op tv komen? Dan heb je niet goed gekeken. Er is een hele documentaire geweest over Wildersstemmers. En die mensen hebben heel genuanceerd kunnen aangeven waarom zij op hem hebben gestemd, en waar zij het wel of niet mee eens zijn. Maar goed, als je dan toch de media als uitgangspunt wilt nemen, dan vindt jij zeker ook dat de moslims die op tv komen een goede afspiegeling van de gemiddelde moslim zijn?
Volgens mij heb ik nu juist geroepen dat ik vindt dat de media paniek zaait en dingen uitvergroot, zo ook in geval van moslims. Alleen de slchte dingen, alleen de dingen die niet door de beugel zouden kunnen, worden keer op keer getoond en herhaald tot je er bij neer valt. En dat beinvloedt de beeldvorming.

Net zoals niet alle moslims crimineel en extreem zijn, zo zijn ook niet alle Wilders stemmers extreem rechts en racistisch. Sterker nog: in beide gevallen gaat het om een minderheid. Maar wel een minderheid die altijd maar in beeld komt.

Mag ik iedereen er aan helpen herinneren dat extreem links volgens verschillende bronnen een groter gevaar zijn dan extreem rechts? Dat extreem links gewelddadiger blijkt te zijn en radicaler in hun opvattingen? En waarom reageert er niemand op het feit dat Samson van de PvdA heeft gezegd dat Marokkanen het etnisch monopolie hebben op overlast? En waarom hoor ik niemand aanhalen dat Oudkerk destijds over poedersuiker sprak?

En met de opmerking dat ik nog steeds niemand haat, net als vele anderen, geef ik aan dat het met het haatzaaien wel behoorlijk meevalt. Als je Wilders vergelijkt met Hitler, moet je er ook tegen kunnen dat de Koran wordt vergeleken met Mein Kampf. Dat het een een gedachtengoed is zonder God, en de ander met, moet niet uitmaken. Als je mag roepen dat homo's van een flat afgeduwd moeten worden en dat bepaalde striptekenaars onthoofd moeten worden, dan mag je ook roepen dat dat achterlijk en gevaarlijk is.

Van mij mag je roepen dat dat achterlijk is, dat is het imo ook. (Alhoewel mensen die het in naam doen van de Islam hier geen monopolie op hebben, helaas wordt er ook heel wat bedreigd in naam van extreem-rechts) Maar dat er vervolgens wordt gezegd dat de Islam achterlijk is vind ik vreemd. Wat heeft dat te maken met die kleine groep die dingen doet uit naam van de Islam. De vraag is wat heeft de gemiddelde Nederlandse moslim hiermee te maken? Net als dat ik vind dat je niet kan zeggen dat elke Wilders-stemmer, of diegene met het zelfde gedachtegoed een aanslag willen plegen in Noorwegen... Al is dat wel precies wat Wilders doet.

Maar volgens mij ging de discussie niet om de inhoud van de algemene beschouwingen, maar om de vorm. Of wordt er eigenlijk gezegd dat de 'verloedering' in de kamer geoorloofd is omdat Wilders er zijn gelijk mee wil halen... Een soort het doel heiligt de middelen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:22

Winddancer schreef:

Ik zou eens naar hetgeen woensdag morgen gebeurde kijken. Wilders begint te sarren en te drammen, bijgestaan door zijn fractieleden, en houdt maar niet op. Uiteindelijk zegt Cohen dat hij er genoeg van heeft. Rutte was zo perplex dat hij antwoordde, op Wilders die dan ook weer nog even doorgaat, de verhoudingen totaal uit het oog verliezend.
Het is nu ook duidelijk waarom Ab Klink afhaakte, je kan er een beeld bij vormen hoe Wilders zich aan die onderhandelingstafel gedroeg.

Joost die gedachte was ook bij mij op gekomen, Wilders zijn moeder heeft vast familieleden die nare ervaringen hebben, raar dat de journalistiek daar nog geen onderzoek naar gedaan heeft die Islam haat moet toch ergens diep vandaan komen

Krips

Re: Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:32

Wilders heeft een heel andere politieke geschiedenis. Hij heeft juist aan veel integratie-projecten meegewerkt bij de VVD. Ik heb daar ooit eens een heel artikel over gelezen in... vrij nederland ofzo.. Er is wel degelijk geschreven over de radicalisering van Wilders en dat dit niet altijd het geval is geweest..

Ik vraag me ook persoonlijk vaak af of wat Wilders zegt de werkelijke opvatting van hem is. Of dat hij weet dat het loont. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat hij de andere kant niet kent, de onderzoeken naar integratie van bijvoorbeeld meisjes die positief is of ander wetenschappelijk onderzoek dat op heel wat anders wijst dan dat hij noemt. Uiteindelijk is het een heel intelligent man, anders weet je de samenleving niet zo te bespelen. Maar of hij daadwerkelijk zo een haat voor de Islam heeft en wat allemaal overtuigingen zijn en wat allemaal politiek spel.. dat vind ik heel moeilijk te beoordelen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:37

sarabande schreef:
Ik zou eens naar hetgeen woensdag morgen gebeurde kijken. Wilders begint te sarren en te drammen, bijgestaan door zijn fractieleden, en houdt maar niet op. Uiteindelijk zegt Cohen dat hij er genoeg van heeft. Rutte was zo perplex dat hij antwoordde, op Wilders die dan ook weer nog even doorgaat, de verhoudingen totaal uit het oog verliezend.
Het is nu ook duidelijk waarom Ab Klink afhaakte, je kan er een beeld bij vormen hoe Wilders zich aan die onderhandelingstafel gedroeg.

Dat is wat ik zeg....zij doen exact hetzelfde, wie nou begint......lijkt wel de kleuterschool......"ja maar hij is begonnen". Slaat toch nergens op.
En ik neem aan dat een Rutte die een heel land vertegenwoordigd, daar toch wel heel verstandig mee kan omgaan. Hij gaat daar dan ook de fout in. Hij doet exact hetzelfde, maar dat mag wel, maar omdat het Wilders is is het opeens een ophef van jewelste.

Het was ook de hetze tegen Pim Fortuyn die hem het leven heeft gekost.......

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:41

Sorry kun je de laatste zin even aan mij uitleggen?

En bovendien zie ik nergens dat het enkel en alleen op Wilders is gericht, de kritiek. Nrc.next bijvoorbeeld schreef ook een artikel over alle politici en het taalgebruik, niet alleen over Wilders. Maar er is wel een verband, sinds de opkomst van Wilders is het sterk verergerd. Mijn opmerking is dan ook, waarom doet iedereen hier aan mee, geeft iedereen toe. Naar mijn mening zou niemand zich uit de tent moeten laten lokken..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:48

Krips schreef:
Sorry kun je de laatste zin even aan mij uitleggen?

En bovendien zie ik nergens dat het enkel en alleen op Wilders is gericht, de kritiek. Nrc.next bijvoorbeeld schreef ook een artikel over alle politici en het taalgebruik, niet alleen over Wilders. Maar er is wel een verband, sinds de opkomst van Wilders is het sterk verergerd. Mijn opmerking is dan ook, waarom doet iedereen hier aan mee, geeft iedereen toe. Naar mijn mening zou niemand zich uit de tent moeten laten lokken..

Alle mensen die zo fel tegen hem waren. Is net zo goed haatzaaierij ;)

En ik doelde op de reacties hier in het topic, niet bv. nrc.next. Maar ik vind inderdaad ook dat je je niet uit de tent moet laten lokken, zeker niet als je toch een bepaalde positie bekleed en weet dat het opgenomen word :j

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:56

Maar wat je zegt is gewoon niet waar. De moord op fortuyn had niets te maken met linkse tegenstanders. Het had te maken met een psychopaat. Ik vind het heel vervelend dat de moord altijd in de schoenen van onschuldigen geschoven wordt. En haatzaaierij is imo in elk geval verkeerd. Of dat nou over Pim Foruyn ging.. of Melkert over of over Rosenmuller.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:01

Krips schreef:
Maar wat je zegt is gewoon niet waar. De moord op fortuyn had niets te maken met linkse tegenstanders. Het had te maken met een psychopaat. Ik vind het heel vervelend dat de moord altijd in de schoenen van onschuldigen geschoven wordt. En haatzaaierij is imo in elk geval verkeerd. Of dat nou over Pim Foruyn ging.. of Melkert over of over Rosenmuller.

Die had zijn woord bij de daad gevoegd. Maar dat soort acties worden wel gestimuleerd door uitspraken e.d. van tegenstanders. Dat verergert de boel alleen maar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:01

Rutte werd duidelijk overvallen, die zal wel spijt hebben maar dat geeft hij niet toe.
Volgende keer zal hem dat niet meer gebeuren
Gertie Verbeet zegt in de VK ook dat Rutte niet had moeten antwoordden, maar het was duidelijk een reflex.

Verbazend want als iemand weet hoe Wilders zich uit is hij het wel

Wilddancer als je na een tijd gesard te zijn als zeer ingetogen antwoord geeft hou eens op u lijkt wel een kleuter, is dat verre van haatzaaien, dat is een reactie van iemand die met zijn werk, het voeren van een debat over de begrotingen, verder wil.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:05

sarabande schreef:
Wilddancer als je na een tijd gesard te zijn als zeer ingetogen antwoord geeft hou eens op u lijkt wel een kleuter, is dat verre van haatzaaien, dat is een reactie van iemand die met zijn werk, het voeren van een debat over de begrotingen, verder wil.

Ik neem aan dat je mij bedoelt :D

Dat hij zo reageert is ook geen haatzaaien, alleen dat de mensen die nu zo fel op Wilders reageren wel haatzaaien is.
Hij fout, de rest lief.......simpel gezegd ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:11

Als we nu eens alles buiten beschouwing laten, daarmee bedoel ik dus de persoonlijke meningen over de diverse politica, en puur eens kijken naar al de plannen die het kabinet heeft bedacht, kunnen we dan nu werkelijk zeggen dat het goed gaat met ons landje? Als we kijken naar de bezuinigen enzovoort?

Al we puur daar naar kijken, krijg je dan zelf niet de neiging om te zeggen; Doe eens effe normaal man?

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:13

Wat kunnen mensen er toch en drama van maken, laat het gewoon voor wat het is.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:17

ik heb het 'geschreeuw' een paar keer over gehoord.
'bedrijfspoedel' en 'islamitische aap' vind ik niet kunnen.
Maar ik vind wel dat er enorm wordt aangedikt.
Het was niet schreeuwen, het was stem verheffen.
vanaf beide partijen.

het zal wel aan de leeftijd liggen, maar ik snap niet waar ze ze zo druk over maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:19

sarabande schreef:
Betteke schreef:
Sarabande jij woont niet eens in Nederland, waarom heb je het dan over "ons" rechtssysteem? Of bedoel je een Europees rechtssysteem wat niet bestaat? Ik snap uberhaupt dat geschreeuw van jou tegen Wilders niet, je woont hier niet, wat heb je dan in vredesnaam te maken met de Nederlandse politiek?

Ik ben Nederlands en ik stem voor het Nederlandse parlement, dat heb ik al tig keer uitgelegd op deze aantijgingen, dus ik begrijp deze oprisping, buiten dat het een persoonlijke aanval is, niet zo goed

Ach het past wel bij mensen buiten de groep willen plaatsen zonder dat daar een goed doordachte (rechts)grond voor is ;)

Trek je er vooral niets van aan en laat je niet monddood maken, sarabande. Ik lees je bijdragen graag. Jij doorziet zaken daar waar anderen zich laten misleiden, is mijn opinie.

(daarnaast zou ik niet beweren dat er geen Europees rechtssysteem bestaat.
Laatst bijgewerkt door Boras op 24-09-11 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:23

Shellyke, wat bedoel je daarmee?

Xx_horsiex, dat is natuurlijk ook een interessante discussie. En een logische en belangrijke discussie. Maar ik denk ook dat de vorm van het debat een ontwikkeling is die belangrijk en interessant is. Wat zegt deze ontwikkeling en over wie zegt dat wat? Is dit positieve ontwikkeling?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:30

Ik snap niet waarom mensen zich zo opwinden over Wilders als persoon, over een uitspraak die wij dagelijks doen tegen elkaar, terwijl het kabinet op het punt staat om ons land te ruineren, en tientallen mensen in een moeilijke financiele situatie brengen? En dan maken wij ons druk omdat iemand tegen iemand anders zegt; Doe eens effe normaal?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:38

Krips schreef:
Shellyke, wat bedoel je daarmee?

Xx_horsiex, dat is natuurlijk ook een interessante discussie. En een logische en belangrijke discussie. Maar ik denk ook dat de vorm van het debat een ontwikkeling is die belangrijk en interessant is. Wat zegt deze ontwikkeling en over wie zegt dat wat? Is dit positieve ontwikkeling?

Xx_horsiex heeft natuurlijk wel in zoverre gelijk dat al dit gedoe van Wilders de aandacht verlegd heeft van de bezuinigingen naar de vorm, op dat gebied heeft Wilders natuurlijk gewonnen.
Zijn aanhang geeft de schuld aan de eeuwige anderen die, je leest het hier tegen alle werkelijkheid in, die arme Wilders aangevallen hebben.
De gevolgen van het echte werk van Wilders, namelijk zijn handtekening onder al die bezuinigingen zetten, wordt even aan voorbij gegaan.
Dus de vraag is meer, waarom verloederd het taalgebruik in de kamer zo.

Boras bedankt voor het compliment, verder heb je helemaal gelijk, ik ben er aan gewend

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:46

xx_Horsiex schreef:
Ik snap niet waarom mensen zich zo opwinden over Wilders als persoon, over een uitspraak die wij dagelijks doen tegen elkaar, terwijl het kabinet op het punt staat om ons land te ruineren, en tientallen mensen in een moeilijke financiele situatie brengen? En dan maken wij ons druk omdat iemand tegen iemand anders zegt; Doe eens effe normaal?

_/-\o_

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:53

Winddancer schreef:

Op grond waarvan discrimeneren zij dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:55

Krips schreef:
Wilders heeft een heel andere politieke geschiedenis. Hij heeft juist aan veel integratie-projecten meegewerkt bij de VVD. Ik heb daar ooit eens een heel artikel over gelezen in... vrij nederland ofzo.. Er is wel degelijk geschreven over de radicalisering van Wilders en dat dit niet altijd het geval is geweest..
Ik vraag me ook persoonlijk vaak af of wat Wilders zegt de werkelijke opvatting van hem is. Of dat hij weet dat het loont. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat hij de andere kant niet kent, de onderzoeken naar integratie van bijvoorbeeld meisjes die positief is of ander wetenschappelijk onderzoek dat op heel wat anders wijst dan dat hij noemt. Uiteindelijk is het een heel intelligent man, anders weet je de samenleving niet zo te bespelen. Maar of hij daadwerkelijk zo een haat voor de Islam heeft en wat allemaal overtuigingen zijn en wat allemaal politiek spel.. dat vind ik heel moeilijk te beoordelen.

Dat klopt, dat was vooral in de tijd van de opkomst van Fortuyn. Toen had Wilders hele andere opvattingen. Daarom vond ik zijn "linkse" standpunten in zijn verkiezingsprogramma ongeloofwaardig, immers als VVD-er had hij toen hele andere opvattingen en belangen en doelgroep.
IMO heeft hij heel veel van Fortuyn (waar hij het eigenlijk mee oneens was) overnomen. Of hij is machtsbelust of hij is publiciteitsgeil.
Ik geloof namelijk niet dat hij het beste met Nederland voor heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:56

Krips schreef:

nou....de moordenaar van fortuin was wel degelijk een linkse extremist hoor.
Die zijn zo mogelijk nog enger dan de rechts extremisten ;)