Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:53

MarcoBorsato schreef:
Biggers schreef:
En waarom leveren wij daar ons geld aan dan?
Als ze toch al kunnen zeggen, dat we het niet terug krijgen?
Wij moeten er voor werken hoor!

Jij gaat naar school kind :')

MarcoBorsato schreef:
Nee jij bent goed bezig met je persoonlijke aanvallen. Hoe bedoel je, van het pad af :')

haha wat spreek jij jezelf toch tegen :') en vind je dit ook relevant voor het topic?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:54

MarcoBorsato schreef:
Nee jij bent goed bezig met je persoonlijke aanvallen. Hoe bedoel je, van het pad af :')

ik heb getemt.....dit is een persoonlijke aanval

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:55

Ik vind het terecht!
Ga eens naar Turkije, ik mocht tijdens een excursie ook de Moskee niet in....ik ga dan echt niet van die vieze doeken omhangen.....dan wacht ik lekker buiten en kijk hoe een oude man de ezels komt laten drinken. Ik respecteer dat! Als ik naar een ander land ga pas ik me aan, wel zo netjes!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:56

Ik stel voor dat we gewoon de discussie vervolgen :) Ik heb ook op jullie getemd :) That's that.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:59

quartel schreef:
MarcoBorsato schreef:

ik heb getemt.....dit is een persoonlijke aanval

Bedankt Quartel,zelf tem ik niet eens op deze personen,zijn alleen een beetje onruststokers die ik nutteloos vind om op te reageren en het ergste is nog dat ze zelf niet eens in de gaten hebben dat zij de personen zijn die mensen als eerst persoonlijk aanvallen,maarja is hun probleem dat ze niet verder ontwikkeld zijn,vind het alleen jammer van de TSérs waar ze de discussie verpesten en inhoudelijk niks te melden hebben.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 12:00

Winddancer schreef:
Ik vind het terecht!
Ga eens naar Turkije, ik mocht tijdens een excursie ook de Moskee niet in....ik ga dan echt niet van die vieze doeken omhangen.....dan wacht ik lekker buiten en kijk hoe een oude man de ezels komt laten drinken. Ik respecteer dat! Als ik naar een ander land ga pas ik me aan, wel zo netjes!

Juist. Wij passen ons ook aan in andere landen, toch? :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:03

nou dames niet zo kinderachtig :+

laten we ons richten op het onderwerp ;)

Urbanus

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:04

Graag!

Ik vind dat je tot op een bepaalde hoogte mag verwachten dat nieuwe Nederlanders zich hier aanpassen. Ik vind een burka ook niet prettig om te zien, maar dat komt ook door alle ophef die er over gemaakt wordt. Ik heb geen 'last' van hoofddoeken e.d.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:09

Ik vind gewoon dat je respect moet hebben voor het land waar je bent. Respecteer je dat niet, blijf dan in je eigen land als je het zo belangrijk vind.....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:11

Winddancer schreef:
Ik vind gewoon dat je respect moet hebben voor het land waar je bent. Respecteer je dat niet, blijf dan in je eigen land als je het zo belangrijk vind.....

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:12

Winddancer schreef:

Zou je respect in deze context voor mij willen definiëren?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:14

MarcoBorsato schreef:
Winddancer schreef:

Zou je respect in deze context voor mij willen definiëren?

Ja, als ik in een ander land kom dan respecteer ik die cultuur en hun normen, daar pas ik me dan aan aan.
Wil ik dat niet, dan blijf ik lekker thuis.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:15

Wil je dan voor mij de Nederlandse cultuur definiëren?

gohya

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:18

Is het niet zo dat als je in een ander land gaat wonen,je vantevoren weet wat er wel en niet mag?
Dat je weet dat er ander geloof is,andere dagelijkse dingen,andere wetgeving,enz.
Als ik naar een ander land zou gaan zou ik eerst kijken hoe ze daar leven en hoe de wet in elkaar zit.Bevalt me bepaalde dingen niet,die ik hier in Nederland wél mag,dan ga ik daar gewoon niet wonen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:19

MarcoBorsato schreef:

Daar wacht ik al jaaaaaaaaaaaaaaaren op :D

Paddenpad:
Wat heb ik jou misdaan? Ik heb alleen gezegd, dat ik denk dat jij een SA bent? Haha, ik heb zelfs een idee wie je zou kunnen zijn. Maar ik tem niet hoor (nooit), ik ben geen verrader. ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:20

Eindelijk! die gekke dingen van de straat.

Winddancer, je hebt te maken met een geloof he. Volgens mij vindt een behoorlijk deel zich prima in onze cultuur alleen is het het geloof waar veel mensen moeite mee hebben. eerlijk, ik af en toe ook :P
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 17-09-11 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:20

Winddancer schreef:

Misschien zijn deze mensen ooit in Nederland komen wonen, juist om de vrijheid van godsdienst? Zodat zij zich kunnen kleden hoe zij willen?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:21

MarcoBorsato schreef:

In ieder geval geen boerka's en hoofddoekjes, hoort niet bij onze cultuur en geloof.....oh ja en de Nederlandse taal in woord en geschrift kunnen beheersen. Moeten wij zelf ook ;)

Tja en over de Nederlandse cultuur kun je wel een ellenlange opsomming zetten die nu niet relevant is.

Zoals eten bijvoorbeeld.....wat zij thuis eten, krijg ik niet mee en heb ik geen "last" van. Hoeven van mij echt niet hutspot te eten bij wijze van...

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:22

ook ik ben tegen burka's, ik vind het gewoon niet prettig als ik niet in iemand ogen kan kijken. Ja, dit geldt dus ook voor alle bivakmutsen etc. ;)
Wel vind ik het vreemd dat iedereen gelijk over 'buitenlanders' begint en over aanpassen aan Nederlandse normen en waarden. Uit onderzoek is gebleken (bron oa 8 uurjournaal van gisteren) dat het veelal Nederlandse vrouwen zijn die zich hebben bekeerd in de Islam die in een burka lopen óf Nederlands-Marrokaanse vrouwen (geboren in nl, Marokkaanse ouders), die zich erg streng aan de koranregels zouden houden. Het zijn dus eigenlijk niet de vrouwen die 'uit het buitenland naar hier' komen om het zo maar eens te formuleren ;)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:22

Suzanne_J schreef:
Ik studeer rechten in Nijmegen, en we hebben een meisje met Boerka in de les.
Haar ogen zijn niet eens zichtbaar want daar zit een soort zwart gaas voor. Voor de rest is ze helemaal in het zwart.
Ik vind het ook erg bedreigend overkomen...

Dus tijdens het examen zou ze iemand anders haar proefwerk kunnen laten maken? Ze weten toch niet hoe ze er uit ziet....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:23

Wat ik me afvraag,dan mag je met de Carnaval ook niet verkleed gaan met een Burka?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:23

Electra63 schreef:
Winddancer schreef:

Misschien zijn deze mensen ooit in Nederland komen wonen, juist om de vrijheid van godsdienst? Zodat zij zich kunnen kleden hoe zij willen?

Kunnen ze ook n eigen land ;)

gohya schreef:
Is het niet zo dat als je in een ander land gaat wonen,je vantevoren weet wat er wel en niet mag?
Dat je weet dat er ander geloof is,andere dagelijkse dingen,andere wetgeving,enz.
Als ik naar een ander land zou gaan zou ik eerst kijken hoe ze daar leven en hoe de wet in elkaar zit.Bevalt me bepaalde dingen niet,die ik hier in Nederland wél mag,dan ga ik daar gewoon niet wonen.

_/-\o_ Helemaal mee eens!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:24

gohya schreef:
Wat ik me afvraag,dan mag je met de Carnaval ook niet verkleed gaan met een Burka?

Nee is zelfs eens geweest dat je niet vermomd mocht gaan en optochten hier werden afgelast.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:32

MarcoBorsato schreef:

Ze had het ook over "normen" en normen hebben ook met fatsoen en respect te maken t.o.v. andere mensen!

Zo zijn de Nederlandse Normen dat je niet met een pet op je hoofd of kauwgum in je mond of zonnebril op de klas ingaat,uit respect voor de leraar,en dat heb je thuis zo geleerd als het goed is!
Wanneer je tegen mensen praat,dan kijk je mensen recht aan in de ogen!
Wanneer je een winkel of postkantoor,bank of benzinestation binnenloopt,zet je je helm af en sjaal voor je gezicht weg en trek je geen baseball-pet half over je gezicht!Dat zijn fatsoensnormen!

We hebben een identiteitsplicht in Nederland en iedereen kan staande gehouden worden en moet zich dan kunnen legitimeren,hoe ga je dat bij de Burka dragende Burger doen die op straat loopt en hun gezicht niet in het openbaar mogen tonen,volgens hun zeggen?!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:35

Paddenpad schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ze had het ook over "normen" en normen hebben ook met fatsoen en respect te maken t.o.v. andere mensen!

Zo zijn de Nederlandse Normen dat je niet met een pet op je hoofd of kauwgum in je mond of zonnebril op de klas ingaat,uit respect voor de leraar,en dat heb je thuis zo geleerd als het goed is!
Wanneer je tegen mensen praat,dan kijk je mensen recht aan in de ogen!
Wanneer je een winkel of postkantoor,bank of benzinestation binnenloopt,zet je je helm af en sjaal voor je gezicht weg en trek je geen baseball-pet half over je gezicht!Dat zijn fatsoensnormen!

We hebben een identiteitsplicht in Nederland en iedereen kan staande gehouden worden en moet zich dan kunnen legitimeren,hoe ga je dat bij de Burka dragende Burger doen die op straat loopt en hun gezicht niet in het openbaar mogen tonen,volgens hun zeggen?!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_