Zo gemakkelijk kom je niet van die dingen af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Lydalfa schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar is de enige reden voor school-uniformen het feit dat het tegen pesten zou helpen? Dat vind ik namelijk nogal een kul-reden, zoals al wel meer aangehaald.
Wat ik wel voor vind spreken voor uniformen is dat je soms leerlingen rond ziet lopen in kledingdecolletés, laaghangende broeken, bouwvakkers-decoletés, té korte rokjes, of zelfs alleen maar de legging. Vind dan dat er toch echt wel wat te zeggen is voor een schooluniform.
Hoewel het natuurlijk ook weer niet te truttig hoeft te worden. Dus geen rokken op of over de knie
Dat is simpel op te lossen met beperkingen. Wij mochten geen diepe decoletes, bandjes moesten minimum 2cm zijn, rokken minimum een handbreedte boven de knie, buik moest bedekt zijn enz.
Quebelle schreef:Tuurlijk wel,oorbellen werden nagemeten (mochten maar 3cm lang zijn).
Rok tot aan de knie,kleuren werden na gekeken,mochten geen emblemen in felle kleuren opstaan etc.
De jeugd van tegenwoordig houd zich daar echt niet aan
Lusitana schreef:Voor wie is het belangrijk dat je veel (bloot) been toont?
Er zullen weinig mensen zijn die interesse hebben in wat je aandoet. Als kleding belangrijker is dan de persoon die erin zit, is er toch wat mis. Persoonlijk zou ik iemand die me alleen om mijn kleding weet te waarderen niet in mijn vriendenkring willen hebben.
Laat je persoonlijkheid stralen en trek daarmee vrienden.
Lusitana schreef:Voor wie is het belangrijk dat je veel (bloot) been toont?
Er zullen weinig mensen zijn die interesse hebben in wat je aandoet. Als kleding belangrijker is dan de persoon die erin zit, is er toch wat mis. Persoonlijk zou ik iemand die me alleen om mijn kleding weet te waarderen niet in mijn vriendenkring willen hebben.
Laat je persoonlijkheid stralen en trek daarmee vrienden.
Cassidy schreef:Een mens heeft maar een beperkte hoeveelheid energie tot zijn beschikking. Daar moet je zuinig mee omgaan. In het leven moet je ook leren omgaan met regels en je leren houden aan afspraken. Als je daar een probleem mee hebt, en je al je energie stopt in het omzeilen ervan, blijft er weinig energie over voor de dingen die er echt toe doen en die echt belangrijk zijn...