te ziek voor woorden.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: te ziek voor woorden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:04

Daarbij is het gewoon mijn mening over een nieuwsfeit, en die verandert niet plotsklaps als er iemand zich in het topic meldt die de dader kent.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:10

Kijk, en daar gaat het mis... Ik zeg overal dat iedereen zn eigen mening en oordeel mag hebben. Dus je leest niet goed (dat heb ik eerder in het topic ook al gezegd) Hoe kwaad je ook bent, om welke situatie dan ook gaat, het zou eenieder sieren als hij/zij normaal kan reageren. Dat jij niet op je mondje bent gevallen, prima, maar ik vind dat je nog altijd je respect naar anderen kan tonen. En ik vind, maar dat is mijn mening, dat het daar nogal aan schort. Niemand hoeft zn mening bij te stellen, liever niet zelfs :) Het is een openbaar forum, en daar mag iedereen zn mening geven. Ik ben iig blij dat ik van huis uit de normen en waarden heb meegekregen om in wat voor situatie dan ook te reageren met mn verstand, en niet met mn gevoel/emotie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:31

Wat wil je dan dat de mensen zeggen faye1995?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:54

Dat interesseert me eigenlijk niet zoals je kan lezen. Het gaat mij om de manier waarop posts worden geformuleerd.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:55

En in het geval van een vermoord kindje, interesseert het mij niet wat het verhaal er achter is. Echt helemaal niks.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:57

Mindfields schreef:
En in het geval van een vermoord kindje, interesseert het mij niet wat het verhaal er achter is. Echt helemaal niks.

Dat hoeft ook niet en staat nergens. Het zou alleen prettig zijn als jij je posts anders zou formuleren.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:59

Ik denk dat ik gewoon post wat ik wil posten en ook hoe ik dat wil posten. Jij valt mensen aan, ik jou niet.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:00

faye1995 schreef:
Dat interesseert me eigenlijk niet zoals je kan lezen. Het gaat mij om de manier waarop posts worden geformuleerd.

Fair enough... :j Niet de boodschap, maar hoe die gebracht wordt... Da's waar je op doelt. Kan daar wel inkomen :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:02

Wat ik raar vindt, is dat je in elk willekeurig topic over zo'n misdaad, de meest heftige reacties ziet staan. Nu is er iemand die de dader kent, en nu ineens gaan we schijnheilig alles netjes formuleren. Helaas ben ik niet schijnheilig.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:23

Ik val niemand aan :) Prima, blijf lekker posten zoals je wil... Ieder z'n ding, ik ben iig blij dat ik anders ben!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:29

Ik heb zelf ook geen enkel respect naar de dader toe, dat is maar goed ook denk ik want deze man moet echt ziek zijn geweest en wij ´normale´ mensen kunnen dat gelukkig niet begrijpen.
En wat voor foto hij gestuurd heeft van zijn eigen kindje kan me niets schelen, hij had niet het recht om met zijn handen aan dat kindje te zitten! En nu vraag jij om inlevingsvermogen? Ik denk dat dat wel gek is hoor... Dat deze man goed ziek is geweest, dat kan niet anders...
Dat dat mannetje niet meer leeft, dat grijpt mij aan. Je mag best weten dat ik regelmatig aan dat kereltje heb gedacht, vermoord worden door je ´vader´... Triest hoor... |(

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:30

faye1995 schreef:
Ik val niemand aan :) Prima, blijf lekker posten zoals je wil... Ieder z'n ding, ik ben iig blij dat ik anders ben!

dat weet ik zo net nog niet, en als je je eigen posts terugleest in dit topic kun je er niet onderuit dat je behoorlijk aanvallend hebt gereageerd.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:36

Moderatoropmerking:
Ik begrijp dat dit een emotioneel beladen onderwerp is, maar ik wil jullie wel vragen om respectvol naar elkaar te reageren. Woorden op een beeldscherm komen soms anders over dan ze waren bedoeld en daarbij is het niet altijd mogelijk (en trouwens ook niet nodig) om het met elkaar eens te worden. :)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:42

MB, lees het topic nu eens begrijpend door. Ik vraag totaal niet om inlevingsvermogen, ja voor de betrokkenen, niet voor de dader of voor z'n daad. We hoeven het niet eens te worden over meningen/oordelen die mensen in t topic posten. Totaal niet zelfs; Ik vind alleen de manier van reageren een nare bijsmaak hebben. Ehm mindfields, als ik alles nalees ben ik nog steeds van mening dat het niet aanvallend is. Lees je eigen posts ook eens na; Ik vind ze echt niet netjes tov mij.

En ikbenellen, zeer interessnte toevoeging in je post.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:46

Ik heb het topic zojuist nog eens doorgenomen maar wat wil je dan?
Dat jij de vader kent maakt het zo dat jij niet objectief kunt zijn, dat denk ik. Als het iemand betreft die je hebt gekend is dat natuurlijk heel erg maar maakt het nog niet dat het goed is wat hij heeft gedaan. En weet je? Ik zie liever zulk soort reacties dan dat iedereen er begrip voor heeft... Ik ken ook iemand die rare gedachten had bij eigen kinderen, heeft hulp gezocht en gaat nog steeds niet lekker maar als diegene de kinderen om zou brengen heb ik daar alsnog geen begrip voor. En jaloezie, haat wat het ook was bij deze dader... Hij had ABSOLUUT NIET het recht om dit kindje om het leven te brengen... Kan me ook niet voorstellen dat de moeder daar anders over denkt...

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:50

Ik denk daarover precies hetzelfde als jij: Het is ook niet goed te praten, en dat probeer ik ook niet. Maargoed ik heb m'n punt wel duidelijk gemaakt denk ik :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:52

Faye, lees nou eens onbevangen terug hoe je op mijn posts reageert. Lees ook mijn eerste post eens terug. Hoe kun je dan zeggen dat je niet aanvallend reageert....ik lees niet goed (heel weinig mensen trouwens hier), ik schreeuw, ik ben ongenuanceerd, ik trek conclusies....
Kan me voorstellen dat meer mensen dit zo ervaren.

Het enige waar ik bij jou echt over viel (en nog) is dat je zegt dat er met het sturen van die foto niks mis was omdat het een normale foto was.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:57

Klopt, naar mijn mening leest inderdaad de meerderheid op dit gehele forum niet begrijpend :) Dat geldt overigens ook voor de meerderheid van de bevolking. Je trekt toch ook conclusies? Daar is niets aanvallends aan als ik dat zeg :) Ik vind je inderdaad schreeuwend overkomen als er zoveel met hoofdletters getypt moet worden. Als je dit al aanvallend vindt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:08

Ik vind het behoorlijk hautain om te stellen dat het grootste deel van de bevolking niet begrijpend leest. Ik ga er vanuit dat je jezelf dan bij de minderheid schaart? (Dit is een vraag, geen oordeel of conclusie)

Kun je je niet voorstellen hoe dit voor mensen met kindjes is, hoe dit ze raakt? En dat daar dan met een onderbuikgevoel op gereageerd wordt (zoals bv Mindfields)?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:15

Ik snap niet waarom dit erger is voor mensen met kinderen. Het is gewoon een gruweldaad, of je nu kinderen hebt of niet.

En inderdaad, ik vind dat ik wel goed begrijpend lees. Daar word ik overigens voor opgeleid, zodat ik daar over een jaar in de advocatuur mijn cliënten mee van dienst kan zijn.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:16

Nou omdat mensen met kinderen 's avonds hun kindjes naar bed brengen, in hun oogjes kijken en zich dan voorstellen hoe het nou mogelijk is dat je je eigen kindje doodmaakt. Daarom. En in mijn wereld kun je dat alleen als je behoorlijk gestoord bent.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:20

Ik zeg helemaal niets anders dan jij; ik zeg namelijk ook dat hij geestelijk niet in orde kan zijn als hij zoiets doet. We forumelen het anders, maar zeggen hetzelfde. Mi is dit niet anders als je kinderen hebt... Maar gelukkig heb ik die nog niet ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:21

faye1995 schreef:
Ik snap niet waarom dit erger is voor mensen met kinderen. Het is gewoon een gruweldaad, of je nu kinderen hebt of niet.

En inderdaad, ik vind dat ik wel goed begrijpend lees. Daar word ik overigens voor opgeleid, zodat ik daar over een jaar in de advocatuur mijn cliënten mee van dienst kan zijn.

Eigenlijk valt het kwartje ook wel... Als je advocate wil worden, want dat bedoel je toch?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:22

Maar daarom maakt dit het voor MIJ althans, zo emotioneel beladen, en daarom reageer ik dus zo.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:28

Welk kwartje MB? Ik werk al jaren op een advocatenkantoor en ben inderdaad over een tijdje afgestudeerd en ga dan een baan in de advocatuur zoeken.
En mf; dat snap ik... Maar ik ben dan weer van mening dat je moet proberen om met je verstand te reageren :)