Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Ben even verder gaan zoeken.
Die professor Sauer is trouwens gesponsord door de kv industrie....als ik het niet dacht. Altijd als er iemand roept dat bv echt niet zoveel voordelen heeft, heeft de kv industrie een dikke vinger in de pap.
Kijk trouwens ook eens op http://www.borstvoeding.com bij de voordelen van lang(er) voeden.
Ragdollcat schreef:Ik vind het gewoon incest.
Ik vind het erg raar dat een kind van 5 jaar nog aan de borst lurkt, afstotelijk gewoon, dat is toch niet normaal, kind is in staat om gewoon voedsel te eten.
Als de moeder dan zegt dat geeft een lekker gevoel ????huh.........
In Afrika, ok want er is geen eten he, dan doe je als moeder wat je kunt om je kind te kunnen voeden, maar in westerse landen???????
Blue_Eyes schreef:Toch zie ik in dit topic geen enkele bv-moeder fel uit de hoek komen. De mensen die tegen zijn daarentegen...
Bloodymary schreef:Bron? Altijd erg makkelijk om zoiets te roepen, maar daar moet wel bewijs van zijn.
Brainless schreef:Citaat:Feit is dat oxytocine vrij komt bij de MOEDER door het toeschietreflex.
Dat is niet bij elke moeder zo....
sarabande schreef:Het waren vooral niet zulke aantrekkelijke vrouwen in het journaal, weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Maar dat jongetje leek ook niet erg slim, is dat eigenlijk al onderzocht of borstvoeding na een jaar (wat mij al lang genoeg lijkt eigenlijk) niet infantiel maakt.
Nathalie schreef:*zucht* Volgens mij val ik niemand aan en ik reageer helemaal niet heftig op moeders die de fles geven. (als flesmoeders al weer niet goed is......)
Maargoed, misschien schrijf ik dingen die ik niet door heb ofzo.En welke smiley is misplaatst, dat zie ik ook al niet geloof ik....
Blue_Eyes schreef:Bloodymary schreef:Bron? Altijd erg makkelijk om zoiets te roepen, maar daar moet wel bewijs van zijn.
Staat gewoon in het artikel, hoor![]()
Oh ja, en zijn taakomschrijving bij de RUG: http://www.rug.nl/staff/p.j.j.sauer/index
Hij is dus 'Member Scientific Advisory Board Danone Babyvoeding'
F_Orumster schreef:Nathalie schreef:*zucht* Volgens mij val ik niemand aan en ik reageer helemaal niet heftig op moeders die de fles geven. (als flesmoeders al weer niet goed is......)
Maargoed, misschien schrijf ik dingen die ik niet door heb ofzo.En welke smiley is misplaatst, dat zie ik ook al niet geloof ik....
Ik vind juist dat dit topic keurig neutraal verloopt, ieder kan zijn mening geven zonder dat iemand de ander wat oplegt en zie dus ook niet aanleiding dat sommigen in de verdediging schieten.
Ik moet zelf niet aan bv denken maar ik moet ook al niet denken aan zwanger zijn of kinderen krijgen, maar daarom snap ik de beweegredenen van beide kampen zeer prima.
Toegegeven, ik voel me er wat opgelaten bij als iemand bv geeft waar ik bij ben. Maar dan kijk ik wel de andere kant op.
Blue_Eyes schreef:@gr_roos; Dat wordt vooral zo genoemd uit luiheid; anders moet men iedere keer typen 'moeders die borstvoeding geven' of 'moeders die flesvoeding geven'. Als je al weet wat het betekent, dan is een term als 'flesmoeders' gewoon veel sneller getypt.
En infantiel blijven van langer dan een jaar bv krijgen? Kom nou...
@MB; ik zeg ook niet dat jij dat doet. Maar de algemene tendens van felheid komt in dit topic toch meer vanuit de anti-lang-bv-hoek (wat een woord) dan vanuit de pro-hoek.
sarabande schreef:Het waren vooral niet zulke aantrekkelijke vrouwen in het journaal, weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Maar dat jongetje leek ook niet erg slim, is dat eigenlijk al onderzocht of borstvoeding na een jaar (wat mij al lang genoeg lijkt eigenlijk) niet infantiel maakt.
Bloodymary schreef:Nou, iedereen moet het zelf weten als ze mij er maar niet mee lastig vallen en het een beetje discreet doen.
Persoonlijk vind ik het toch echt iets koe-achtigs hebben en wat je zegt, het kind lijkt me er wel een beetje infantiel van blijven. Denk trouwens dat het vooral iets is dat de moeders graag willen. Zijn toch bepaalde types.
Ja, kom er maar in!
Blue_Eyes schreef:@gr_roos; Dat wordt vooral zo genoemd uit luiheid; anders moet men iedere keer typen 'moeders die borstvoeding geven' of 'moeders die flesvoeding geven'. Als je al weet wat het betekent, dan is een term als 'flesmoeders' gewoon veel sneller getypt.