Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:36

Die oudere man in trainingspak met die dikke Mercedes ook. Loopt te graaien, kijk op, recht in de camera... Je ziet hem twijfelen en dan draait hij zich om en loopt naar zijn auto, zo van 'Pomtiedomtiedom :)ddd ' _O- Echt, mensen realiseren het zich wel, maar ze stoppen gewoon hun kop in het zand.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:05

storrum schreef:
nine1987 schreef:
Geldtransport is verzekerd, dus laat mij maar lekker graaien :D

En wie betalen dat met zijn allen denk je 8)7 ?

We betalen het toch, kun je er beter wat van terugzien toch?

DanielledBr

Re: Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:12

Ik vraag me trouwens echt af of er nog iets met die beelden gedaan gaat worden. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat die mensen die herkenbaar en/of met nummerplaat in beeld komen later nog een bezoekje krijgen. Het is hardstikke strafbaar dus ik ben erg benieuwd of de politie hier nog achteraan gaat.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:15

ik ga er voor t gemakt even vanuit dat dat ook de mensen zijn die het geld hebben teruggebracht.. En ze moeten ook eerst bewijzen dat ze het niet hebben teruggberacht he..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:19

Dan sta je er mooi gekleurd op, als je vol in beeld komt. Ik vind het schandalig, en had de politie dan ook geholpen met oprapen.
Om het dan in eigen zak te steken vind ik ronduit schofterig...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:28

ow nee hoor ik vind van niet had rustig ook het geld in me eigen zak gestoken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:30

En Nathalie, wat vind jij er dan van als iemand jouw portemonnee opraapt, die jij hebt laten vallen, en hem niet teruggeeft maar ermee wegloopt?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:32

Elanor schreef:
Bizar dat zoiets kan gebeuren. Nog 'bizarder' om te lezen hoe schaamteloos mensen dan reageren... Het is gewoon diefstal. :n

Oh kom op... jij zou zeker braaf helpen oprapen en dan al het geld netjes aan oom agent overhandigen??

Nou, ik zou mooi met de rest meegraaien haha! Geef maar aan mij, vind mijn spaarrekening vast wel erg prettig ;) :')

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:34

Jatten jullie ook uit de winkel? Daar ligt het ook gewoon voor het oprapen hoor! Ik zou zeggen grijp je kans als je het toch zo normaal vindt...! :)

Verder voel ik plaatsvervangende schaamte kriebelen...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:35

Siets schreef:
Dan sta je er mooi gekleurd op, als je vol in beeld komt. Ik vind het schandalig, en had de politie dan ook geholpen met oprapen.
Om het dan in eigen zak te steken vind ik ronduit schofterig...

Ja echt, te triest. Om je kapot te schamen.
Hoop dat de politie wat doet met de beelden, diefstal is diefstal en dan geen Robin Hood argumenten gaan gebruiken....zegt wel wat over persoonlijkheid van die mensen.
(ja ik geef ook teveel wisselgeld terug etc etc etc)

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:35

Op het werk hadden we het ook over dit hele gebeuren. Ik zat echt met open mond naar m'n collega's te luisteren... Echt iedereen zei hetzelfde als 90% hier doet. :\

Ik snap dat echt niet. Ik zou er niet van kunnen slapen, maarja dat ben ik.

Wat ik me trouwens ook afvroeg... Waarom riskeer je een botsing op de snelweg voor een paar briefjes? Wonderbaarlijk dat er geen ongelukken zijn gebeurd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:36

Ik heb geen last van plaatsvervangende schaamte. Ik kan er gewoon boos om worden dat zoveel mensen het gewoon normaal vinden om grote geldbedragen simpelweg te jatten... :x Echt, belachelijk. :r

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:38

Ik heb er maar 1 woord voor: sneu

Ik ben blij dat ik nog wel eerlijk ben. Ik heb zelfs laatst geprobeert de eigenaar van een 10 frank briefje (8 euro) te vinden. Liever een heilig boontje dan een dief.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:42

Die opnames zijn inderdaad onvoorstelbaar.
Ik had het menselijk ras wel hoger ingeschat...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:42

Ik zag net de beelden van het gegraai op de tv.
Ontzettend triest, ik zou me doodschamen.
Ik dacht bij mezelf die mensen die daar lopen graaien zijn dezelfde mensen die bij een calamiteit winkels gaan leegplunderen. Die kennen het verschil tussen mijn en dijn niet. Tja normen vervagen helaas.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:43

Sizzle schreef:
Ik heb er maar 1 woord voor: sneu

Ik ben blij dat ik nog wel eerlijk ben. Ik heb zelfs laatst geprobeert de eigenaar van een 10 frank briefje (8 euro) te vinden. Liever een heilig boontje dan een dief.

Heeft niets met heilig boontje te maken hoor.
Wel alles met geweten en gevoel voor fatsoen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:43

Ik vind het echt schofterig dat er zo gemakkelijk over gedaan wordt. Maar ja, als het om geld gaat, dan worden mensen opeens heel hebberig.
Ook het feit dat er zo gemakkelijk geroepen wordt: De verzekering betaald het toch! En de bank ligt er niet wakker om!
Is net zoiets als mensen die na hun vakantie opeens zogenaamd hun camera kwijt zijn en claimen.
Wat denken jullie wat er gebeurd met de verzekeringspremie door al die oneerlijke mensen??

Ik woon er heel dicht in de buurt en we hebben op de manege wel grapjes erover gemaakt, maar ik zou me echt niet fijn voelen om geld op te rapen en het dan zelf te houden. Zelfs als ik het niet breed had. Zou me veel te schuldig voelen. Het is namelijk niet jouw geld, ook nooit geweest.
Snap dat het veel geld is voor een arme sloeber en dat de verleiding dan heel groot is, maar zou je het zelf leuk vinden als jij wat verliest en je ziet dat iedereen begint te graaien en wegloopt met jouw spullen?
We zijn met zijn allen wel heel verontwaardigd als we zien dat er winkels leeggeroofd worden in London, maar zouden het bij een geldtransport zonder blikken of blozen wel doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:44

Ja, arme sloebers... Zoals die man waar ik het eerder over had, met zijn hagelnieuwe Mercedes sportwagen en op zijn Nikes...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:48

Eigenlijk, Isabonny: ja, ik zou het inderdaad doen.
Ik zou het denk ik (als ik zou durven als er een camera stond te filmen ;) ) zeker zoveel mogelijk meenemen... en thuis een rustig nadenken en lezen en overleggen wat ik er het beste mee zou kunnen doen.

Ik zou uitzoeken van wie het af komt, is het de dagopbrengst van winkeliers of is het voor een pinautomaat bestemd (was dus in dit geval zo)? Zijn de biljetten gemerkt en ben je dus sowieso de sjaak als je het wilt uitgeven of kun je het gewoon prima houden zonder dat iemand daar achter komt?

Ergo: in het geval van vandaag, was bestemd voor een pinautomaat en ik geloof niet dat er een verfbom is afgegaan of dat de biljetten gemerkt zijn, dus kom er maar eens achter wie wat heeft meegenomen... zou deze opbrengst toch mooi hier bij mij blijven!!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:49

Blue_Eyes schreef:
Ja, arme sloebers... Zoals die man waar ik het eerder over had, met zijn hagelnieuwe Mercedes sportwagen en op zijn Nikes...

en dan mogen we niet bevooroordeeld zijn :')
Maar ik ben blij dat ik van huis uit meegekregen heb: je blijft met je poten van andersmans spullen af.

Voor 'de graaiers' onder 'ons' is het nu lekker zuur, ik mis niks want het was in eerste instantie al niet van mij :D *D :Y)
En geef liever dan ik neem :j

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:52

whaaaahahahahha geweldig. moet eerlijk bekennen dat ik ook echt zou lopen graaien hoor!!!!het lijkt echt alsof er een geldboom heeft gewapperd jeeee wat een hoop geld daar. Ben benieuwd volgens mij zijn er nu nog struiners bezig in de bosjes op zoek naar 50 jes.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:54

ashley1 schreef:
Elanor schreef:
Bizar dat zoiets kan gebeuren. Nog 'bizarder' om te lezen hoe schaamteloos mensen dan reageren... Het is gewoon diefstal. :n

Oh kom op... jij zou zeker braaf helpen oprapen en dan al het geld netjes aan oom agent overhandigen??

Je moet je diep, DIEP schamen als je het niet aan de politie zou overhandigen, en ja, natuurlijk zou ik (en gelukkig ook nog andere 'heilige boontjes') het teruggeven.

Schokkend al die hebberige reacties, waar zijn onze normen en waarden gebleven?!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:56

smeetjoew schreef:
Wat een actie zeg! En wat een vreselijke menselijke (of typisch nederlands?) reactie om alles gauw op te rapen. :))

Nou, dat had ik ook gedaan hoor :') !
Jij vast ook ;) .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:02

Ik ben zelfs zo braaf dat ik bij de grens een btw formulier invul buiten openingstijden.
Graaien zit niet in mijn natuur.
Ik vind het pijnlijk om te lezen in wat voor neandertaler cultuur we leven.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:12

@sizzle: sommige mensen gaan ver om hun eigen ikke te bevredigen en dan heb ik iets van : laat ze maar...

Eventually karma bites you in the ass :j