Rellen in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 04:15

[quote="JuliaMaria]
Jij stemt zeker links? :)

[/quote]

who cares?

het gaat hier niet om links en rechts.. ik werk met dat soort 'etterbakken' en mijn man ook. er zitten hier personen op bokt die van hun pappies dure pikeur rijbroeken krijgen als ze 1x lief knipperen met hun ogen, men kan zich moeilijk inleven hoe is het om genaaid te worden, uitgekleed en als 3e rangs burger behandeld te worden.

ik blijf bij mijn punt, in vind het geen puberale etterbakken, ze hebben reden genoeg.
maargoed, nogmaals, ik volg dus ook buitenlands nieuws en vrijwel geen nederlands nieuws, dus waarschijnlijk zijn onze visie op deze situatie daarom zo verdeeld.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 04:18

Benfan schreef:
Ow kom nou zeg!, moeten we maar medelijden met ze hebben? Even over het bolletje aaien en ze vertellen dat het hun schuld niet is dat delen van London in puin liggen?

heb je het nou over de jonge burgers die geen enkele macht in handen hebben behalve hun stem te laten horen dmv actie? of heb je het nou over de mannen in nette pakken die de burgers bestelen, klein houden en een grote verantwoordelijkheidsfunctie hebben?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:20

jameyskatje schreef:
Benfan schreef:
Die rellen gaan daar niet eens over Jameyskatje

weet je dat zeker? er speelt van alles en er is nu een druppel gekomen die de emmer van frustratie deed overlopen. zoals ik al zei, volg ook buitenlands nieuws, niet enkel nos en rtl, natuurlijk geeft men het niet toe in het openbaar, zoals ik al zei, het is makkelijk om het 'criminelen' te noemen. ondertussen lopen de echte criminelen in nette pakken.... voornamelijk bij de banken. dikke bonnussen en noem maar op. Volg de beurzen en het financiele nieuws maar even, engeland ligt financieel op haar kont en het is normaal dat het volk in opstand komt.

Maar waarom pakken die relschoppers dan niet de banken en die bonusscheppende gasten, maar mensen die ook helemaal niets aan de hele situatie kunnen doen en keihard buffelen voor hun bestaan en bakken met belastinggeld afdragen?

Anoniem

Re: Rellen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:32

Himyar, goed punt! Op naar Bondstreet met die relschoppers, als ze durven.

Jameyskatje, je frustratie over mannen-in-pakken komt een beetje sneu over. Je moet niet vergeten dat diezelfde mannen (en vrouwen) in pakken er ook voor zorgen dat een gedeelte van de beroepsbevolking gewoon lekker thuis uit hun neus kan blijven vreten. En nu dat iedereen een keer mee moet doen omdat het tegen zit, hebben de werkers het gedaan?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:36

ik geloof ook niet dat dit iets is wat overnacht gebeurd is. Dit moet al een hele tijd hebben liggen broeien en de rest van de jongeren hebben hun voordeel eruit geslagen. Maar er moet altijd een reden zijn waarom dit soort dingen beginnen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:42

De mensen in de City maken veelal lange werkdagen, die werken van zeven uur in de ochtend tot minstens zes uur in de avond. En dan hebben ze geregeld in de avond nog zakenafspraken. En de meesten krijgen niet van die grote bonussen, hangt er van af hoeveel verantwoordelijkheid ze hebben. Als je een portfolio hebt om mee te speculeren en je gokt mis, nou dan ben je goed het haasje en moet je stalen zenuwen hebben. Het is een harde wereld, je kan van de ene op de andere dag op straat staan om wat voor een reden dan ook. Die mensen krijgen het echt niet kado.
De Engelse regering had een wet in het leven geroepen dat over alle bonussen boven een bepaald bedrag een belasting van 50% moest worden betaald, alleen die bankmensen zijn vaak natuurlijk hoog opgeleid en slim en ze hebben dit kunnen omzeilen. De regering staat dus ook niet achter die extreem hoge bonussen, maar als banken er niet aan mee doen, dan lopen al hun goede mensen naar de concurrent.
Laatst bijgewerkt door Himyar op 12-08-11 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:54

Ik ben heel erg geschrokken van wat er allemaal is gebeurd in London, het is echt compleet uit de hand gelopen.. Mijn vriend woont er bijna midden in (woont vlakbij Croydon) en het is allemaal heel heftig. Familieleden zijn beroofd en opgesloten, terwijl ze dingen in de fik aan het steken waren, echt verschrikkelijk. Gelukkig zijn ze er nog redelijk goed vanaf gekomen.

Het is gewoon allemaal veel te ver gegaan ..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:31

Ja dat weet ik heel zeker Jameyskatje, volgens mij heb jij je teveel laten verblinden door de weldaad van 'de man in pak' en zie je nu niet dat de rellen van de afgelopen dagen niks te maken heeft met de economie zoals deze nu is. Overigens kijk ik geen nos/tros, heb geen tv aansluiting. Als ze hun protest willen uiten over hun situatie laat ze dat dan ook doe, ipv maar wat troep schoppen op straat, mensen beroven die er niks mee te maken hebben. Laat ze dan allemaal de straat op gaan en hun stem laten horen zonder vernieling aan te brengen, we zijn verdomme nog aan toe geen apen meer of wel dan? Aapjes willen nog wel eens bomen slopen om cool over te komen tegenover hun 'chicky's dat is wat hier nu gebeurd. En wat weet een 8 jarige nou over politiek en de economie?

Nee sorry, maar je strijkt me een beetje tegen de haren in met je goed bedoelde samaritaanse gedachte. Je bent absoluut niet de enige die 'weet' hoe grote bedrijven/banken en zelfs de politiek mensen kan onderdrukken. Maar dat betekend niet dat alles altijd en overal maar kan. Deze rellen (geen demonstraties) hebben dus niks met hun ontevreden te maken, heb je wel gezien hoe goed gekleed sommige zijn? dure trainingspakken sneakers en al die meuk? Ja heel zwaar hebben ze het hoor.. zo FOCKING ZIELIG!

..... Ik ga even stoom afblazen, dit maakt mij echt zo gruwelijk kwaad zulke acties. Mensen die potverdommie s'avonds in angst zijn omdat hun huis met hun erin nog wel eens kan afbranden... focking focking klootzakken daar, stuk voor stuk het stront onder je schoenen niet waard.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:38

jameyskatje schreef:
Volg de beurzen en het financiele nieuws maar even, engeland ligt financieel op haar kont en het is normaal dat het volk in opstand komt.

In opstand komen is 1 ding, bewust huizen (waar zich op dat moment nog mensen in bevinden) in brand steken, winkels plunderen (van eigenaren die ook hard werken om dat kleine winkeltje draaiende te houden), mensen beroven, en mensen doodrijden die hun wijk proberen te beschermen is een héél ander ding!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:30

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:59

En en man van 68 jaar overleden. Wou een brandje uit stampen en werd van achter neergeslagen. [sarcasme] Heel dapper, ik zie nu eindelijk in dat dit gewoon moet kunnen! hulde aan die jongeren die opkomen voor hun eigen rechten. Hoe DURFT die man HUN brandje uit te trappen, hij heeft vast verdient. [/sarcasme]

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:03

In op stand komen is 1 ding, en je stem laten horen is alleen maar gewenst in een democratie. Maar moedwillig alles in puin slaan, plunderen, op mensen INRIJDEN, wat heeft dat in godsnaam te maken met je stem laten horen? In actie komen? Dit is niets meer dan volledig zinloos geweld en daar is geen ENKEL excuus voor. Ik kan er met mijn verstand (wat ik toch meer dan redelijk acht) echt niet bij dat dit buitensporige geweld goed gepraat wordt. Dat heeft NIETS te maken met mannen-in-pakken en meer van dat soort onzin. Wie worden er getroffen? Hardwerkende winkeliers en volledig onschuldige burgers met kinderen die in doodsangst hebben gezeten.

:n :n :n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:14

Al vijf dodelijke slachtoffers, ocharme die jeugd zonder perspectief toch ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:25

Nee precies, daar zijn we het gelukkig mee eens. Je hebt overigens geen 'redelijk gemiddeld' verstandelijk vermogen nodig te snappen dat dit niet kan. Spijt me zeer Jameyskatje, maar je reacties laten mij de haren echt overeind staan. Wij zijn dus verwaande domme westerlingen? die niet snappen hoe verschrikkelijk die jongeren het wel niet hebben? omdat jij zo gezegend bent met het lezen van buitenlands nieuws (wat ook niet alles is, hoe naief ben je) en daardoor een veel beter inlevingsvermogen hebt dan wie dan ook in deze topic. Je moet het dus goedkeuren lijkt het wel of je bent gewoon te 'dom' te snappen hoe zwaar deze jongeren het hebben.

Het is heel makkelijk om zo vanuit je stoel in de luxe die we zo gewend zijn. Veilig van die branden en rellen om het maar goed te kuren en te wijzen naar 'de man in pak' want het is allemaal hun schuld. De hardwerkende politie agent is de boosdoener net als iedereen die een beetje succes heeft gemaakt omdat jij dat toevallig niet hebt? Zo kun je het ook keren he? het is dezelfde lakse instelling, het zelfde wijzen met het handje naar een ander omdat je er zelf toch niks mee te maken hebt. Maar zodra jij daar in je huisje zit in een straat waar alles in de hens word gestoken, mensen worden aangevallen, winkels worden leeg getrokken en zelfs bejaarden de dood vinden door een of ander onverlaat... hoe piep je dan?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:05

Nicolletje schreef:
Er is ook een miljonairsdochter opgepakt trouwens.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1035 ... html?p=7,2
Citaat:
Onder de aangeklaagde relschoppers zijn ook een grafisch ontwerpen, een tandartsassistente, onderwijsassistente en een heftruckchauffeur.

Maarja, misschien hebben ze als kind geen driewieler gehad, dan moet je toch een uitlaatklep hebben voor je frustraties.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:11

jameyskatje schreef:
who cares?

het gaat hier niet om links en rechts.. ik werk met dat soort 'etterbakken' en mijn man ook. er zitten hier personen op bokt die van hun pappies dure pikeur rijbroeken krijgen als ze 1x lief knipperen met hun ogen, men kan zich moeilijk inleven hoe is het om genaaid te worden, uitgekleed en als 3e rangs burger behandeld te worden.

ik blijf bij mijn punt, in vind het geen puberale etterbakken, ze hebben reden genoeg.
maargoed, nogmaals, ik volg dus ook buitenlands nieuws en vrijwel geen nederlands nieuws, dus waarschijnlijk zijn onze visie op deze situatie daarom zo verdeeld.

Jeetje anders reageer je even alleen op die zin.... }:0

Zo kun je niet fatsoenlijk een discussie voeren hoor.... :)

Ik vind jouw toon ten opzichte van mensen die wel een luxe leven kunnen leiden trouwens erg vervelend.. Slaat nergens op.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:38

Ik snap best wel dat het heel moeilijk is om als 'etterbakje' door het leven te moeten, maar het is helaas wel zover dat de meeste mensen, werkgevers enz. een 'etterbak' al van verre herkennen.

Hoe vervelend dat ook is voor hun. Maar als ik werkgever zou zijn zou ik ook geen yoyo-roepende rapper met broek op het kruis, petje over de ogen, gouden tand enz. aannemen.
Hoe vervelend dat ook is voor diegene, maar ik zou gaan voor degene die netjes Nederlands sprekend in pak/ nette kleren aan komt zetten.
Het is ook een instelling hè.

Ik vind het wél erg voor diegene die als Kees met kleurtje wel geaccepteerd worden maar dan vervolgens zeggen mijn echte naam is Hassan, dat men ineens als een blad aan de boom omdraait en denkt: weg ermee!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:25

In Engeland heeft men juist heel erg lang (onder Labour) deze 'kansarme jongeren' behandeld als 'achut wat zielig en aai over bolletje'. Je ziet nu waar deze softe aanpak tot leidt :D

Het is ook wel opvallend te zien hoe stil de backbenchers zijn als er in het parlement over gediscussieerd wordt. Die kunnen moeilijk iets zeggen nu.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:31

Die kinderen hebben niks, dus wat hebben ze verliezen.
Ze pikken het niet meer om als underdog van de maatschappij weggestopt te worden.
Geef ze ergens groot gelijk!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:35

Ik snap echt niet hoe men plunderingen, en huizen in brand steken met mensen erin, aanrandingen, kan verantwoorden. Een staking, naar school gaan, eigen leven opnemen is te verantwoorden. Zij hebben evenveel of even weinig toekomst als jij of ik.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:57

Apple schreef:
In Engeland heeft men juist heel erg lang (onder Labour) deze 'kansarme jongeren' behandeld als 'achut wat zielig en aai over bolletje'. Je ziet nu waar deze softe aanpak tot leidt :D

Ik denk dus, dat als je deze jongeren op deze manier tot een soort slachtoffers maakt, dan voelen ze zich ook slachtoffer.
En dat "rechtvaardigt" in hun ogen (denk ik) dit gedrag.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:32

Het probleem is dat de regering er zijn ogen voor sluit. Ze willen niet zien dat de helft van de kinderen/jongeren niet naar school kan/gaat, ze willen niet zien dat 30% van Engeland werkeloos is, ze willen niet zien dat er in (met name) zuid londen wekelijks schiet of steek partijen zijn. Ik heb zeer sterk het idee dat er allemaal iets te makkelijk over gedacht word.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:57

annebe schreef:
Die kinderen hebben niks, dus wat hebben ze verliezen.
Ze pikken het niet meer om als underdog van de maatschappij weggestopt te worden.
Geef ze ergens groot gelijk!

Dus jij geeft ze groot gelijk dat ze plunderen, huizen in brand steken terwijl de bewoners er nog in zitten, inrijden op onschuldige mensen, mensen aanranden/overvallen??

Waarom?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:01

Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat zo iets ook in Nederland gebeurd.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:04

tjoppie schreef:
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat zo iets ook in Nederland gebeurd.

Als ik hier zo lees van mensen die het een normale actie vinden, dan begin ik dat ook te geloven ja. Maar ik begrijp niet waarom, daar kan ik echt met mijn pet niet bij.