Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Wat er hier wordt gezegd dat een gevangenisstraf erger is voor een dader, waarom dat dan wel voor een persoon die wellicht de dader niet is? Dat vind ik wel bijzonder.
Karl66 schreef:Er bestaat een rechtsysteem, waar doodstraf, martelen en verminking een onderdeel van zijn. Dat systeem heet de sharia en ik heb zo'n idee dat heel veel voorstanders van doodstraf e.d. tegelijkertijd ook hele grote tegenstanders van die sharia zijn.
Doodstraf is wat mij betreft nooit een optie. Je verlaagt je dan tot het niveau dat je wilt bestrijden.
Karl66 schreef:Er bestaat een rechtsysteem, waar doodstraf, martelen en verminking een onderdeel van zijn. Dat systeem heet de sharia en ik heb zo'n idee dat heel veel voorstanders van doodstraf e.d. tegelijkertijd ook hele grote tegenstanders van die sharia zijn.
Doodstraf is wat mij betreft nooit een optie. Je verlaagt je dan tot het niveau dat je wilt bestrijden.
MamboBeach schreef:Als het bewijs sluitend is zou ik zeggen ja.
Vjestagirl schreef:lifeofmarit schreef:hij heeft dan zo veel slechts gedaan, laten wij niet zo diep zakken als hem en zijn leven afnemen.
levenslang alleen oplsuiten met oud brood en water is veel beter.
Jammer dat dat dan weer tegen mensenrechten ingaat.
Ik ben tegen de doodstraf, in alle gevallen, net als dat ik tegen het 'martelen' van gevangenen ben (alles afnemen, water en brood, medische experimenten en wat mensen dan ook willen doen).
Ik denk dat ieder mens de kans moet krijgen om zijn of haar leven te beteren, om berouw te tonen en om tot het inzicht te komen dat wat ze gedaan hebben fout is. Al is het binnen 4 muren.
Iney schreef:Vjestagirl schreef:Jammer dat dat dan weer tegen mensenrechten ingaat.
Ik ben tegen de doodstraf, in alle gevallen, net als dat ik tegen het 'martelen' van gevangenen ben (alles afnemen, water en brood, medische experimenten en wat mensen dan ook willen doen).
Ik denk dat ieder mens de kans moet krijgen om zijn of haar leven te beteren, om berouw te tonen en om tot het inzicht te komen dat wat ze gedaan hebben fout is. Al is het binnen 4 muren.
Dit is bijna onmogelijk! Oke, iemand die een ander vermoord kan daar heeeeeeel veel spijt van hebben en idd berouw hebben etc. Maar die man is oslo en genoeg mensen, massa vermoorders en verkrachters, die mensen zijn ziek in hun hoofd en kunnen niet veranderen!
BaileyMix schreef:Ik zou er ook geen problemen mee hebben hoorNu gaat zo'n idioot op 'onze' kosten de cel in, terwijl zo iemand toch helemaal niks waard meer is in deze wereld? Ik zou zeggen opgeruimd staat netjes, weg ermee.
Iney schreef:Sorry maar dat vind ik echt heel dom, als mijn benen eraf zijn toch proberen te gaan lopen. Mensen die ziek zijn in hun hoofd wordt niet voor niks ongeneeselijk ziek moeten geen tweede kans krijgen. Ik gun bijna iedereen een tweede kans maar zon iemand niet die kan heel veel schade aanrichten door weer een moord te plegen.
dennisje schreef:BaileyMix schreef:Ik zou er ook geen problemen mee hebben hoorNu gaat zo'n idioot op 'onze' kosten de cel in, terwijl zo iemand toch helemaal niks waard meer is in deze wereld? Ik zou zeggen opgeruimd staat netjes, weg ermee.
sluit ik me helemaal bij aan gewoon opruimen die handel.
mensen die moorden hebben gepleegt verkrachters weg ermee
zou er geen problemen mee hebben hoor.
Vjestagirl schreef:Iney schreef:Sorry maar dat vind ik echt heel dom, als mijn benen eraf zijn toch proberen te gaan lopen. Mensen die ziek zijn in hun hoofd wordt niet voor niks ongeneeselijk ziek moeten geen tweede kans krijgen. Ik gun bijna iedereen een tweede kans maar zon iemand niet die kan heel veel schade aanrichten door weer een moord te plegen.
Iemand die ziek is doden om zijn ziekte vind ik dan weer een zwaktebod.
Vjestagirl schreef:Iney schreef:Dit is bijna onmogelijk! Oke, iemand die een ander vermoord kan daar heeeeeeel veel spijt van hebben en idd berouw hebben etc. Maar die man is oslo en genoeg mensen, massa vermoorders en verkrachters, die mensen zijn ziek in hun hoofd en kunnen niet veranderen!
En dan nog moet hij de kans krijgen... De kans om beter te worden, de kans om te beteren...
Vjestagirl schreef:Ik heb vrienden die iemand vermoord hebben. De een zit levenslang vast, de ander komt over 5 jaar vrij. [url]Alle 2 goede jongens[/url]. De eerste heeft iemand vermoord omdat die aan zijn dochter had gezeten, en dan bedoel ik niet een hand op de schouder. De tweede is door omstandigheden gewoon compleet de mist in gegaan, en heeft daar gigantische spijt van. Ik zie niet in waarom ze dood zouden moeten...
Vjestagirl schreef:Ik heb vrienden die iemand vermoord hebben. De een zit levenslang vast, de ander komt over 5 jaar vrij. Alle 2 goede jongens. De eerste heeft iemand vermoord omdat die aan zijn dochter had gezeten, en dan bedoel ik niet een hand op de schouder. De tweede is door omstandigheden gewoon compleet de mist in gegaan, en heeft daar gigantische spijt van. Ik zie niet in waarom ze dood zouden moeten...
dennisje schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb vrienden die iemand vermoord hebben. De een zit levenslang vast, de ander komt over 5 jaar vrij. [url]Alle 2 goede jongens[/url]. De eerste heeft iemand vermoord omdat die aan zijn dochter had gezeten, en dan bedoel ik niet een hand op de schouder. De tweede is door omstandigheden gewoon compleet de mist in gegaan, en heeft daar gigantische spijt van. Ik zie niet in waarom ze dood zouden moeten...
uhhu maar ze vermoorden wel iemand dan ben je in mijn ogen geen goed persoon.
mensen die andere vermoorden maakt niet uit om welke reden hoort vast te zitten levens lang massamoordenaars mogen van mij ook dood.
dat er aan zn dochter word gezeten is geen reden om dus maar iemand ff te vermoorden heel simpel dan heb je een kronkel los.
en dat je de mist in gaat het zelfde.