Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Die man wilde de toekomstige 'Pvda' van Noorwegen uitroeien.
Ik zie daar weinig christelijks in.
tjoppie schreef:Nicolletje schreef:Die man wilde de toekomstige 'Pvda' van Noorwegen uitroeien.
Ik zie daar weinig christelijks in.
Zijn motief was het joods/christelijk fundament van onze samenleving behouden.
hier lees je het een en ander daar over
http://www.nu.nl/noorwegen/2572676/verd ... isten.html
Blue_Eyes schreef:Je zou ervan schrikken hoeveel mensen 'christelijk' en 'conservatief' op hun FB hebben staan. Ik vind het nogal wat om uit die typeringen af te leiden dat hij een christenfundamentalist is, want ik heb begrepen (maar kan het niet meer terugvinden) dat dat is waar ze dat in eerste instantie vandaan hadden.
Blue_Eyes schreef:Je zou ervan schrikken hoeveel mensen 'christelijk' en 'conservatief' op hun FB hebben staan. Ik vind het nogal wat om uit die typeringen af te leiden dat hij een christenfundamentalist is, want ik heb begrepen (maar kan het niet meer terugvinden) dat dat is waar ze dat in eerste instantie vandaan hadden.
sarabande schreef:Blue_Eyes schreef:Neuh, dat vind ik kort door de bocht, en ik zal het ook niet aanwenden als argument tegen de PVV, maar het is natuurlijk wel apart dat iedereen in eerste instantie keihard riep dat het wel Al Qaida zou zijn geweest, en dan blijkt dat het juist iemand uit de tegenovergestelde hoek was...
Het verschil is dat als het iemand met een Islamitische achtergrond zou zijn, een hele bevolking + het geloof de schuld krijgt, en niet de gek die dat geloof als excuus aan wendt.
Terwijl bij een Christen extremist niet gezegd wordt dat de kerk, en de afkomst de schuld is