Vermiste limburgse in spanje gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:57

Ik weet het niet, ik heb er toch ook dubbele gevoelens bij :x .
Ik heb hier gelezen en op wat andere fora, en ik kreeg steeds meer vraagtekens.
Als ze idd de verkeerde tak heeft genomen van de rivier (dus de Rio Chillar ipv de Rio Higueron),
dan heeft ze die verkeerde afslag nog zo goed als in het dorp genomen:
http://maps.google.com/maps?q=R%C3%ADo+Higuer%C3%B3n,+Frigiliana,+Espa%C3%B1a&hl=en&ie=UTF8&ll=36.772176,-3.879198&spn=0.003661,0.006968&sll=36.789079,-3.877316&sspn=0.05822,0.111494&t=h&z=18
Iets verderop langs de Rio Chillar ligt volgens mij zelfs een huis en je ziet een wandelpad gewoon langs de hele rivier lopen.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als ze ergens langs deze rivier heeft gezeten, dat niemand haar gezien heeft en zij ook niemand gezien heeft.
(vooral door het feit dat het een toeristische wandelroute blijkt te zijn).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:23

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:31

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:32

Huertecilla schreef:
Kentaro schreef:
dat is ook geen maatstaaf.... :P Ze gaf in een gesprek aan dat ze om 18.00 maar was gaan slapen omdat het toen toch al donker was.....(nou moet ik eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe laat het daar donker is.. }:0 )

Vorige week was het hier (voor jou ´daar´) om 21.40 pas zonsondergang, dus nog niet donker.

Zonsondergang was om 19.40 GMT en het is GMT +2 (1 uur dst). Dat betekent dat het ook aan de zuidkant van de bergen niet voor 22.00 echt donker was.

Blijkbaar stond haar horloge dan op IJslandse tijd of iets dergelijks. Als we het tijdstip vergeten en pakwag 4 uur voor duisternis gaan zoeken is ze dan op 6 uur 's avonds pas gaan wandelen..

Dat Almereverhaal is om te gieren van het lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:40

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:44

Een nieuwsbericht als dit haalt de Baantjer in je wel naar boven!

Het zou toch beschamend zijn als de vrouw bij een lief zou hebben gezeten (telefoon uit, batterij zou toch geen 18 dagen overleven) en er opeens achter zou zijn gekomen dat haar gevolg denkt dat ze vermist is? En dat er een hele zoekactie op touw is gezet, terwijl ze dus veilig bij een lief zit? Ohhh...

Ik ben ook wel benieuwd of de Spanjolen op de plaats hebben gezocht, waar ze gevonden is.

...En ook benieuwd naar haar redders!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:51

astridastrid schreef:
Ik ben ook wel benieuwd of de Spanjolen op de plaats hebben gezocht, waar ze gevonden is.

De familie wist dat ze de wandeling via Frigiliana zou gaan lopen :)*

Er heeft verder ook een twintigtal NLers uit de kolonie in/rond Nerja gezocht.
Hulde voor die belangenloos aardige vrijwilligers die daar voor :? in de fokking warmte onder de zon omhoog en omlaag hebben geploeterd.
Ook dat zijn mensen met meer locale kennis dan de Boktwijsgeren.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-07-11 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:54

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:10

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:31

F_Orumster schreef:
Hc, ik bedoel die route met zon loopbrug tegen de wand vd kloof die meer kapotte stukken dan hele heeft en ook een tijd gesloten is.

Dat is de Caminito del Rey:
http://www.youtube.com/watch?v=1jxwEvVd ... re=related

Die is gevaarlijk vanwege de vervallen conditie.
Streng verboden.
Goed met borden aangegeven en van beide kanten met hek aan de ketting afgesloten.

Toch is bewaking nodig om gekken te weerhouden en nóg moeten er ´avonturiers´ gered worden:

http://www.youtube.com/watch?v=2Z7kyHAB ... re=related

Feitelijk hebben het illegale gebruik en de dodelijke ongevallen herstel afgedwongen.
Net afgelopen juni is overeengekomen dat hij hesteld gaat worden. De deelstaat Andalucia en provincie Málaga de restauratiekosten gaan delen.
Dat zal zeker 3 jaar gaan duren.

Ik zal een ander onderwerp openen over een ´route´ bij mij vandaan naar de kust te paard. Dat hoort hier niet in thuis.
[BRT] Bergrivierroute in Málaga

RoodZonnetje

Re: Vermiste limburgse in spanje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:05

Als (berg)klimmer begrijp ik er ook niet veel van... Compleet geen uitrusting, geen water, geen kaart, geen voedsel?? Zelfs als ik een halfuur naar de stad ga wandelen in de hitte neem ik al een halve fles water mee :?
Hoewel ik dus echt geen idee heb wat het juiste verhaal dan zou zijn, waarom iemand zijn leven zou riskeren (want dat doe je feitelijk zonder voldoende voeding en rust) om een andere reden dan echt verdwaald zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:39

Heino schreef:
Compleet geen uitrusting, geen water, geen kaart, geen voedsel??

Het is (begint) allemaal zo ruig niet Heino.
Taxi/bus naar Frigiliana, winkelen/sjaaltje kopen en dan een korte toeristische wandeling met een halve liter en een routebeschrijving is prima. Daar is niets doms/raars aan. Heeft ze dus niets aan ´gewaagd´.
Is ook prima gsm dekking allemaal. Daar, door de toren bij Frigiliana, is ook het laatste van haar mobiel geregistreerd.

Daarná; tussen dag 1 en 18 is het allemaal een Kafkaesque gebeuren. Surralistisch verwrongen, vreemde wendingen en een bedreigende complexiteit. Vooral door alles eromheen en na.

Losstaande van dat Kafkaesque is dag 1 gewoon een normale toeristendag en niet slecht voorbereid.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:05

Maar is er dan geen hulpdienst daar geweest om te zoeken? Vind het een beetje raar als het zo'n gemakkelijk gebied is en er zo uitgebreid gezocht is ..... dat de hulpdiensten niet kunnen bevestigen daar ter plaatse te zijn geweest. Ook de heli niet...
Geen bewijs dus om te beweren dat ze daar niet al die tijd geweest is. Ook jouw verklaring HC dat het stikt van de toeristen daar, is niet echt bevestigd

Blijf het verhaal van de hulpdiensten net zo vreemd vinden als het verhaal van deze mevrouw. Overigens kan ik aan de foto's wel duidelijk zien dat ze enorm is afgevallen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:07

slimmerik schreef:
Overigens kan ik aan de foto's wel duidelijk zien dat ze enorm is afgevallen.

En welk referentiekader heb je daarvoor? Foto's van enkele jaren geleden? Of simpelweg hoe ze er uit zag toen ze werd gevonden? Ik zie het niet namelijk, want ik weet niet hooe ze eruit zag vlak voor ze vertrok........

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:18

Huertecilla schreef:
Losstaande van dat Kafkaesque is dag 1 gewoon een normale toeristendag en niet slecht voorbereid.

2.5 uur wandelen zonder (voldoende) water en voedsel normaal? Mwoah, dat neem ik dan toch echt standaard mee, zeker het water :)
Oók als ik gewoon een rustig toeristenwandeltochtje ga maken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 00:24

Ik wandel nooit, maar ik weet van mezelf dat ik dat zomaar zou kunnen vergeten.
In Nederland stap ik ook weleens gedachteloos in de auto voor een ritje van een uurtje maar als er iets gebeurt onderweg (hevige file) dan heb ik mooi niks.
Als het warm is, ook geen drinken.

Heb ik 1x meegemaakt, file, file, volgens Tom Tom ging ik 1 meter per uur en nergens een afslag en pas 3 uur later kon ik dizzy van de honger en dorst bij de mac aanschuiven.
Sindsdien heb ik altijd eten en drinken en dekens in de auto.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 01:12

Heino schreef:
2.5 uur wandelen zonder (voldoende) water en voedsel normaal?

Je haalt info door elkaar. Begrijpelijk in de warboel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 01:32

slimmerik schreef:
Blijf het verhaal van de hulpdiensten net zo vreemd vinden als het verhaal van deze mevrouw.

Kwestie van beter de info doorlezen.
Er is níets vreemds aan de zoekactie.
De rivierroute en omgeving daarvan is systematisch door ervaren leiden daarin afgezocht met een heli met IR.
Idem honden; die hebben geen spoor opgepikt van waar ze uit beeld verdwenen is.
Er is goéd gezocht en ze is niet gevonden.
Dan stop je met actief zoeken en gaat met detectiewerk verder.
Is het niet vinden bewijs? Nee.

Het GSM-verhaal is ook heel logisch.
De provider heeft een gerechterlijk bevel nodig en ook de netwerkbeheerder. Voor een gerechterlijk bevel wil de rechter wel eerst weten of de privacy van de betreffende persoon niet geschaadt wordt.
Realiseer je dat van de 20-30 duizend volwassen NLers die per jaar vermist worden opgeven 85% in een paar dagen opdaagt en 15% binnen drie weken daarna. De rest is een uitzondering.
Net als dus niet gelíjk gaan zoeken naar een capabele volwassen vrouw van 48 is het dus goéd dat een rechter graag wil weten of er gegrond vermoeden is van misdrijf, ongeval of verdwalen en niet vanbewsut zoek waar justitie niets mee te maken heeft.
Het duurde dus even voor de GSM gepeild kon worden. Dat maakte verder niets uit; de toren van Frigiliana was de laatste die de GSM geregistreerd heeft en dat kwam overeen met getuigen en video van haar winkelen daar, wat al bekend was.

Verder is er iets vreemds met de plek waar ze zat. Daar moet ze stroomáfwaards terecht zijn gekomen.
Bewijs? Nee.

Het is allemaal surrealistisch vreemd. Is dat bewijs? Nee.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 02:24

joostvangestel schreef:
Klopt, is inderdaad mijn perceptie. Maar ik geloof ook wel heilig in het feit dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Een erg genante verklaring zou zijn dat ze de bloemetjes buiten is gaan zetten en dat ze erachter kwam dat ze gezocht werd en dus een uitweg moest zoeken.

Ik had dit topic of het nieuws hierover nog niet gezien tot zonet, en ik heb het in één keer schuin door gelezen. (en smakelijk gelachen hier en daar :') )
Alles samen: ik voel toch ook meer voor 'iets anders', dan dat ze daar echt al die dagen op een steen gezeten heeft.

Ik ben er helemaal voor om de te achterhalen feiten te volgen, en de verklaring zo eenvoudig mogelijk te houden, maar zeg nu zelf, het makkelijkst uit te leggen verhaal is hier toch niet dat ze er wel degelijk zat al die tijd. Het klopt echt allemaal beter als ze er NIET zat, afgezien van de laatste dag of zo.

- Dat je verdwaalt en panikeert, ok.. dat het dan plots donker wordt en je moet blijven zitten, ok.. maar na een lange koude vochtige ellendige nacht vol muggen, bushgeluiden en zonder eten komt 's ochtends de zon op, en dan onderneem je toch iets om dat geen tweede nacht mee te maken!! Beetje de rivier stoomaf volgen of zo? Dat ze dat niet gedaan heeft, dag na dag, X17! dat klopt gewoon niet.
- blijkbaar zouden dan zelfs roepende zoekploegen en overvliegende helikopters geen motivatie geweest zijn om toch te proberen afdalen/klimmen..
- nette kleren en sokken na zo'n avontuur, ik doe ze het niet na..
- geen etterende builen of andere dingetjes die je krijgt van bushslapen (ik ken die muggen, ik kan me al niet inbeelden dat iemand langer dan nodig in de buurt van het water zou blijven 's nachts.. je gaat echt van pure miserie de bergwand wel op)
- ze ziet er echt wel redelijk gezond/helder uit voor 18dagen zonder voedsel, helemaal anders als de hongerstakers die ik deze winter ontmoette (in Brussel, ander verhaal..)
- wekenlang hard gezocht door vrijwilligers en professionelen.. niks gevonden, en dat op een plek die toch niet al te veel geheimen meer heeft
- echt vreemde persconferentie..

Ik zou niet meteen beginnen gokken dat ze de bloemetjes heeft buiten gezet, je kinderen zo'n angst aanjagen, lijkt me niet dat je dat 'zomaar' doet. Maar het lijkt me toch eerder dat ze daar al die tijd NIET was. Waar was ze dan wel? Waarom was ze precies daar in dat dorp? Kende ze daar iemand, had ze wat te regelen? Of misschien zit er toch nog een misdaad achter waar nu nog even over gezwegen moet worden?

Spannend verhaal wel..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:16

en nu is t wachten op t eerste boek over dit verhaal..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:21

Zal wel een bestseller worden

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:29

en dan ook een verfilming graag :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:41

Tja, en toch blijft het moeilijk ondanks alle twijfels.

Zo is er afgelopen zondag op een wielerwedstrijdje in Frankrijk een fietser van zijn fiets afgeduwd door een auto. Die man dook de prikkeldraad in, waarna zijn hele been open was. Hij fiets de toch nog even uit en krijgt 33 hechtingen.

Twee dagen later fietst hij vrolijk weer 159 kilometer en komt 5 minuten na de winnaar aan. Is het niet een beetje moeilijk te geloven dat hij twee dagen eerder een open been opliep? Een normaal mens kan zoiets toch niet, daar moet iets vreemds aan zijn.

Het ongeval van die fietser is gewoon gedocumenteerd op camera, dus we weten wat er gebeurd is, hoe ongelooflijk het ook klinkt. Jammer dat er geen televisieploeg in de bosjes verscholen zat om mevrouw Goossens in al haar stappen te volgen (o nee, ze zat niet in een aflevering van survivor).

Er is volgens mij geen sprake van een misdaad, dus er zal ook geen uitgebreid recherche team gezet worden om haar verhaal te bevestigen/weerleggen. Hulpdiensten hebben het ook al druk genoeg in het hoogseizoen. Een boek/film zal wel interessant zijn om te zien, maar daar kan lang over nagedacht worden en hoe vaak komen boeken/filmen overeen met de waarheid?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:45

Erg leuk voor de familie die 18 dagen in angst hebben gezeten, om op internet te gaan en dit soort topics te lezen.. Want blijkbaar zijn jullie allemaal op PRECIES dezelfde plek als deze vrouw geweest en weten jullie daarom precies ook dat ze iet verdwaald kan zijn en ons allemaal voor de gek houdt.

Als ik ooit ga wandelen in spanje doe ik jullie even van te voren raadplegen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:32

xx_Horsiex schreef:
Erg leuk voor de familie die 18 dagen in angst hebben gezeten, om op internet te gaan en dit soort topics te lezen.. Want blijkbaar zijn jullie allemaal op PRECIES dezelfde plek als deze vrouw geweest en weten jullie daarom precies ook dat ze iet verdwaald kan zijn en ons allemaal voor de gek houdt.

Als ik ooit ga wandelen in spanje doe ik jullie even van te voren raadplegen.

Hoevaak komt het niet voor dat betrokkenen zich ergeren aan hoe hun verhaal in de media staat?