Eén op de drie platen moet Nederlandstalig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:41

In Vlaanderen zijn het frieten. Maar volgens mij is het in Nederland patat :)

:D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:43

OMGponies schreef:
Ik ben tegen.

No offense, maar ik vind Nederlandstalige muziek...
laat ik het zo zeggen, het is geen toeval dat mensen met een verstandelijke beperking vaak van Nederlandstalige muziek houden.

Op haat pb wordt niet gereageerd.

Wat een idiote opmerking :j

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:55

dan open ik wel een topic over deze zinvolle discussie.

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:03

Electra63 schreef:
OMGponies schreef:
Ik ben tegen.

No offense, maar ik vind Nederlandstalige muziek...
laat ik het zo zeggen, het is geen toeval dat mensen met een verstandelijke beperking vaak van Nederlandstalige muziek houden.

Op haat pb wordt niet gereageerd.

Wat een idiote opmerking :j

Ik denk dat je bedoelt, "ik vind dat een idiote opmerking".

patatkraam

Re: Eén op de drie platen moet Nederlandstalig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:04

:')

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:05

Nouks schreef:
Partij van de Vreemde Voorstellen :+

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:09

Anya schreef:
LecyTinker schreef:
nee nee, ik weet dat het om nederlandstalige muziek gaat... niet nederlands product. Ik bedoelde daarmee dat er duidelijkw el regels opgelegd kunnen worden met betrekking tot dat soort dingen. Het blijven publieke omroepen!

Google het maar, dan vind je er genoeg info over op het net!

Niet met betrekking tot de inhoud van de zenders.
Dat is namelijk een hellend vlak.

Gaan we dan straks zeggen dat bepaalde woorden niet meer gebruikt mogen worden. Of dat een debat over een bepaalde politieke maatregel niet meer mag? Of dat het aangenomen personeel een afspiegeling moet zijn van alle geloven, of juist van maar 1 geloof. Gaan we berufsverbote instellen?? Zodra de overheid zich gaat bemoeien met dergelijke inhoud, dan zit je al gauw in een hele nare discussie.

Denk dat dat het grote probleem is.......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:03

OMGponies
Nee, het IS een idiote opmerking, en vooral je noot: op haatmails wordt niet gereageerd! Krijg je er zoveel dan? Dan zou ik eens gaan nadenken over je berichten.

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:08

Electra63 schreef:
OMGponies
Nee, het IS een idiote opmerking, en vooral je noot: op haatmails wordt niet gereageerd! Krijg je er zoveel dan? Dan zou ik eens gaan nadenken over je berichten.

IS het een idiote opmerking?
Heb jij feiten omdat te kunnen bewijzen, zo ja dan heb ik heel graag dat je die met mij deelt.

Waarom zou ik na moeten denken over mijn berichten?
Ik mag gewoon overal mijn gezoute mening op geven, dat het andere mensen niet bevalt lijkt me niet mijn probleem.

Bovendien ga je off topic.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:11

Ik geloof niet dat ik jou verantwoording hoeft te geven?

Jij maakt de vergelijking nederlandstalige muziek/mensen met beperking en jij maakt een opmerking over haatmails. Lijkt me vragen om een reaktie.

Het maakt mij niet uit wat voor muziek er wordt gedraaid, mijn bezwaar is dat de politiek dit wil bepalen.

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:16

Electra63 schreef:

Jij maakt de vergelijking nederlandstalige muziek/mensen met beperking en jij maakt een opmerking over haatmails. Lijkt me vragen om een reaktie.

Het maakt mij niet uit wat voor muziek er wordt gedraaid, mijn bezwaar is dat de politiek dit wil bepalen.

Maar in principe is dat altijd al geweest.

Marilyn Manson is bijvoorbeeld door veel tv zenders en radio zenders geboycot, niet omdat de zenders dat wilden maar omdat de overheid dat zou wou hebben.

Persoonlijk zou ik ook graag willen weten of muziek van Nederlandse artiesten in een andere taal ook goedgekeurd wordt. Of wat dacht je van Vlaams of Fries? Mag dat wel of is dat wel erg grens overschrijdend?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:17

Er is prachtige Nederlandstalige muziek met enig niveau :j , . En dan heb je nog de platte ellende, tja, daar moet je van houden en dat doe ik persoonlijk niet echt, nee. :+

Om even op de politiek terug te komen... ik vind het BELACHELIJK dat de PVV zich daar ook al mee gaat bemoeien. Alsof zij uberhaupt iets van muziek weten daar :roll: . En radio. Laat ze zich bij landszaken houden en radio lekker bij de radiomensen laten, die daar met de grootste liefde voor radio en muziek (of actualiteiten) werken. De luisteraars van Radio 2 zitten niet op zoveel procent Nederlandstalig te wachten. Daar heb je o.a. Radio Nationaal voor en ik vind dat Nederlandstalig momenteel op alle zenders aardig voorbij komt.

PVV, bemoei je er nou eens NIET MEE!!! :(

(Ik werk overigens bij een radiostation, maar niet R2. Moet er niet aan DENKEN dat de in Den Haag hier ook nog eens regeltjes bij gaan verzinnen. Daar gaat onze creativiteit!!!). ;)

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:23

Wat een topic weer, haha!
Nee, ik ben het er niet mee eens, dat men van bovenaf gaat bepalen, wat er op de radio gedraaid gaat worden, maar ik ben groot fan van NL-talige muziek, Guus Meeuwis is mijn grote favoriet!

Maar ik vind het een rare opmerking, dat nl-talig veelal door mensen met een beperking wordt gedraaid! Haha, dat heb ik bij concerten van Guus nog niet meegemaakt! En volgens mij heb ik ook geen beperking, tenminste niet dat ik weet! :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:24

OMGponies schreef:
Electra63 schreef:

Marilyn Manson is bijvoorbeeld door veel tv zenders en radio zenders geboycot, niet omdat de zenders dat wilden maar omdat de overheid dat zou wou hebben. Persoonlijk zou ik ook graag willen weten of muziek van Nederlandse artiesten in een andere taal ook goedgekeurd wordt. Of wat dacht je van Vlaams of Fries? Mag dat wel of is dat wel erg grens overschrijdend?

Kan je dit bewijzen? :D

Het maakt niet uit Fries of Vlaams, de overheid heeft zich er niet mee te bemoeien.

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:33

Electra63 schreef:

Marilyn Manson is bijvoorbeeld door veel tv zenders en radio zenders geboycot, niet omdat de zenders dat wilden maar omdat de overheid dat zou wou hebben. Persoonlijk zou ik ook graag willen weten of muziek van Nederlandse artiesten in een andere taal ook goedgekeurd wordt. Of wat dacht je van Vlaams of Fries? Mag dat wel of is dat wel erg grens overschrijdend?[/quote]

Het maakt niet uit Fries of Vlaams, de overheid heeft zich er niet mee te bemoeien.[/quote]

Ja, heb je wel eens van google gehoord?
Daar kun je dat vinden. :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:37

OMGponies schreef:

Marilyn Manson is bijvoorbeeld door veel tv zenders en radio zenders geboycot, niet omdat de zenders dat wilden maar omdat de overheid dat zou wou hebben. Persoonlijk zou ik ook graag willen weten of muziek van Nederlandse artiesten in een andere taal ook goedgekeurd wordt. Of wat dacht je van Vlaams of Fries? Mag dat wel of is dat wel erg grens overschrijdend?

Electra schreef:

Het maakt niet uit Fries of Vlaams, de overheid heeft zich er niet mee te bemoeien.

OMGponies schreef:

Als je iets beweerd moet je anderen niet op pad sturen om dat te bewijzen dat moet je zelf doen, is al eerder aan de orde geweest in dit topic

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:40

sarabande schreef:
OMGponies schreef:

Electra schreef:

OMGponies schreef:

Als je iets beweerd moet je anderen niet op pad sturen om dat te bewijzen dat moet je zelf doen, is al eerder aan de orde geweest in dit topic

Het bewijs dat ik de goedheid zelve ben;

http://www.oocities.org/capitolhill/299 ... polis.html
http://www.providermodule.com/forum/sho ... (Australia)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:06

OMGponies schreef:

Alvast pardon, maar wat een onzin. Een paar posts terug vraag je zelf nog of iemand feiten heeft om te bewijzen dat jij een 'idiote opmerking' plaatste. Dan is het wel zo verstandig je eigen volgende argument ook te maatstaven met feiten :) Dat heeft niks te maken met de goedheid zelve zijn, maar alles met serieus genomen willen worden/een discussie willen kunnen voeren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:07

Bovengenoemde links gaan niet over Nederlandse muziekzenders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:10

En dus niet over beslissingen die hier door de Nederlandse overheid worden genomen, daar gaat dit topic wel over

Of zou dit topic over moeten gaan :P

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:14

Heb ik gezegd dat het door de Nederlandse overheid geboycot werd? Nee.
Elke overheid probeert controle te houden over de media.

Overigens waren dit wat willekeurige links, ik heb niet zoveel behoefte om tig pagina's vol met links hier te plaatsen, maar nogmaals je mag ze lekker zelf googlen als je, je er zo over opwindt.

Bovendien probeert iemand te zeggen dat haar persoonlijke mening een feit is, wat zoals iedereen weet achterlijk is. Je kan ook niet zeggen, blauw is mijn lievelingskleur, feit iedereen vind blauw een mooie kleur.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:20

OMGponies schreef:

Overigens waren dit wat willekeurige links, ik heb niet zoveel behoefte om tig pagina's vol met links hier te plaatsen, maar nogmaals je mag ze lekker zelf googlen als je, je er zo over opwindt.

Bovendien probeert iemand te zeggen dat haar persoonlijke mening een feit is, wat zoals iedereen weet achterlijk is. Je kan ook niet zeggen, blauw is mijn lievelingskleur, feit iedereen vind blauw een mooie kleur.

Dit topic gaat over dat een bepaald deel van de nederlandse politiek de muziekkeuze van een radiozender wil bepalen. Wat voor soort muziek maakt niet uit, het gaat IMO om het willen bepalen. Het lijkt mij dat de politiek zich nu bezig moet houden met andere zaken.
Hoe dit in andere landen gaat, doet niet ter zake, het gaat hier om Nederland. Dus de opmerkingen en links m.b.t. Manson zijn niet relevant voor dit topic IMO.

En ik vind jouw mening dat nederlandstalige muziek (en daar houd ik zelf helemaal niet van) vooral voor mensen met een beperking is, een idiote, maar vooral kwetsende opmerking. En jouw voetnoot over haatmails vind ik nog idioter.
En verder stop ik nu deze discussie met jou.

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:26

Electra63 schreef:
OMGponies schreef:

Dit topic gaat over dat een bepaald deel van de nederlandse politiek de muziekkeuze van een radiozender wil bepalen. Wat voor soort muziek maakt niet uit, het gaat IMO om het willen bepalen. Het lijkt mij dat de politiek zich nu bezig moet houden met andere zaken.
Hoe dit in andere landen gaat, doet niet ter zake, het gaat hier om Nederland. Dus de opmerkingen en links m.b.t. Manson zijn niet relevant voor dit topic IMO.

En ik vind jouw mening dat nederlandstalige muziek (en daar houd ik zelf helemaal niet van) vooral voor mensen met een beperking is, een idiote, maar vooral kwetsende opmerking. En jouw voetnoot over haatmails vind ik nog idioter.
En verder stop ik nu deze discussie met jou.

De overheid / politiek heeft altijd al de media willen controleren.
Ongeacht welk land, óók in Nederland, de pvv probeert nu een stap verder te gaan.
Na kopvodden tax zometeen gangster-mp3tjes tax, daarna nog een stap dichter naar dictatuur.

Overigens is het Marilyn Manson, Manson verwijst naar serie moordenaar Charles Manson en die heeft niets met dit topic te maken.

Ik vind het altijd zo jammerlijk dat sommige mensen alles persoonlijk opnemen.
Bovendien.

Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:03

Moderatoropmerking:
De wijze waarop er in dit topic een discussie gevoerd wordt door bepaalde personen is werkelijk compleet onder de maat. Jammer om waar te nemen dat hier mensen zijn die wel volwassen en pittige uitspraken durven te doen en vervolgens deze niet op volwassen wijze kunnen onderbouwen en/of direct met vingers gaan wijzen naar andere mensen. Ik ga er vanuit dat dit topic vanaf heden op normale wijze wordt gebruikt voor een discussie over het oorspronkelijke onderwerp en dat sneren/offtopic berichten achterwege blijven. Indien dit niet het geval is, gaat er een slot op dit topic en kunnen bepaalde deelnemers rekenen op eventuele sancties. Mijn dank.

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:42

Het bewijs dat nederlandse muziek heel veel diepgang heeft, wat een pareltje <3