Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toad schreef:Een vriendin van mij doet pgb (zij heeft zelf SPH gedaan) en zij doet dit door op te passen bij 2 meisjes die ADHD hebben. Zij haalt ze uit bed en brengt ze dan 's ochtends naar school. Ik vind het zelf belachelijk dat deze ouders een pgb krijgen. Omdat deze kinderen ADHD hebben krijgen ze een budget om een oppas in te schakelen die er goed mee om kan gaan? Kom nou. Ik ben van mening dat er heel veel pgb's onnodig worden uitgekeerd en hier zouden ze inderdaad zorgvuldiger op moeten letten.
Zoolgangster schreef:De grens tussen wat wel redelijk is voor een PGB en wat niet is niet altijd even duidelijk te zien, zeker niet voor een buitenstaander.
gohya schreef:Zorg inkopen vind ik ook niet bij de uitstapjes/vakantie horen.
De zorg die je inkoopt is om je te helpen verzorgen,eten koken voor je en je met alles te helpen wat jezelf niet meer kan.
Maar dit is allemaal de eigenschuld van de 2de kamer.Ze zijn zelf hiermee gekomen,ze hadden het beter moeten regelen/uitzoeken wie nou wél en wie niet recht op PGB heeft.
Er word geen enkele controle gehouden!
En nu moeten de goede zieken/mensen lijden onder de "oplichters".
_San87_ schreef:Donderdag was op de radio een item overde PGB. Daar kwam een vrouw aan het woord die ook altijd PGB heeft/heeft gehad. Zij vertelde dat ze iedere maand X bedrag kreeg. Van dat bedrag moest ze de helft verantwoorden en de rest kon ze mee doen wat ze wilde.
Dat is ook gewoon achterlijk.
hiphopje schreef:_San87_ schreef:Donderdag was op de radio een item overde PGB. Daar kwam een vrouw aan het woord die ook altijd PGB heeft/heeft gehad. Zij vertelde dat ze iedere maand X bedrag kreeg. Van dat bedrag moest ze de helft verantwoorden en de rest kon ze mee doen wat ze wilde.
Dat is ook gewoon achterlijk.
raar, ik moet iedere cent verantwoorden, en wat ik niet gebruik betaal ik gewoon terug.
Maar het is echt veel geld hoor!
Het idee van zorg in natura vind ik prima, heb ik zelf ook niet meer die rompslomp met de verantwoording.
Alleen hoop ik dan wel, dat we nog wel zelf inspraak hebben in wie de zorg gaat leveren.
(heb pgb voor mijn jongste, autisme en adhd. Gaat iedere zaterdag naar de zorgboerderij en 1 keer in de maand logeren. Hij heeft al veel geleerd met het logeren en op de zorgboerderij. Hij heeft eigenlijk geen echte vriendjes en zit thuis altijd maar binnen, durft niet op straat te spelen, dus ik ben heel erg blij met de zorgboerderij, die willen we echt niet moeten missen.Het logeren gaan we denk ik afbouwen, de eerste tijd was het echt nodig om thuis even op adem te komen en om ook wat aandacht te kunnen geven aan onze oudste. Dat gaat nu echt allemaal veel beter)
mick75 schreef:En daar kan je nou net vraagtekens bij zetten, of zorg in natura wel zoveel goedkoper is als men het nu graag doet voorkomen. In veel gevallen zal dat toch neerkomen op opname en dat is zeker niet goedkoper dan PGB's. Zelfs als iedere PGB-houder royaal fraudeert is dat nog steeds goedkoper dan als de helft van die mensen in een instelling verdwijnt. Maargoed, dan zijn ze uit het zicht dus doen er niet meer toe.
En misbruik heb je overal. Niemand die misbruik maakt van mazen in de netten van de belastingdienst? Niemand die ooit een beetje creatief heeft boekgehouden? Waarom ben je een held als je de belastingdienst weet te tillen en een crimineel als je gebruik maakt van de mogelijkheden die je geboden worden?
cherie78 schreef:Wat mij betreft, mag iedere vorm van PGB wel verdwijnen.
Veel te fraude-gevoelig.
De hulpbehoevenden kunnen inderdaad nog steeds aanspraak blijven maken op Zorg In Natura
Is nog veel goedkoper ook