petitparis schreef:Yviertje schreef:Duur vlees is echt niet altijd lekkerder. Het zogenaamde biologische biefstuk wat mn vriend pas geleden per ongeluk mee nam was echt niet te vreten. En mn vriend weet hoe hij het klaar moet maken, is kok geweest, maar hebben het na 1 hap de prullenbak in gegooit.
ik weet van een kennis dat het label bio ook vaak op gewoon "slechter uitziend" goed wordt geplakt,omdat het daarvan aanvaard wordt. bv bij groenten vinden we het normaal dat als ze niet bespoten zijn etc ze iets kleiner zijn en meer "schoonheidsfoutjes" hebben. Dus waarschijnlijk verkopen ze zo ook vlees dat eigenlijk 3de keus is ofzo. gewoon biolabel erop en duur verkopen...
ik ken een aantal mensen die zelf jaarlijks een rund laten opgroeien in de weide en het dan laten slachten
Waar werkt die kennis dan? Dat kunnen ze toch gewoon niet maken... Wat jij zegt.

Noten zijn ook niet goed voor je (en voor de natuur) als je dat veel gaat eten. In noten zit bijvoorbeeld (Kester noten, hoe je het ook schrijft) enorm veel calorieën en heeft niet de nodige stoffen die je nodig hebt. Afentoe noten, oke, maar als vervanger voor vlees zie ik het nut niet van gezien het gewoon niet genoeg voedingsstoffen heeft die vlees wel heeft. ik eet ook wel eens vegetarisch, en vind het wel lekker hoor, die vega schnitzels, maar ik eet liever een heerlijke kogelbiefstuk dan elke dag een vega hap.

Ik vind soja melk alleen ook niet lekker, maar bij shakies op stations hebben ze heeeerlijke soja berrie shake (aarbijen en soja melk) echt een aanrader, dat vind ik dan wel enorm lekker). Ik eet gewoon zo bewust mogelijk vlees. Ik weet hoe de dieren geleefd hebben, en ben ook best in staat om mijn eigen vlees te slachten als het moet, dus jah, waarom vlees laten liggen? Ik vind het heerlijk
Wij kopen ook vaak in de aanbieding bij de AH, hangt er maar net vanaf wat er in de aanbieding is, anders kopen we gewoon biefstuk ofzo. Donderdag is onze biefstuk dag, van der zalm heeft ze dan in de aanbieding en het is ook biologisch voor zover ik weet