Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 11:57

Waarom zouden ze (los van de Obama verkiezingscampagne :+ ) hierover liegen?
Dan snij je jezelf als groot "machtig" land als Amerika toch enorm in de vingers?
Niemand die ze meer zal geloven wanneer er vandaag of morgen opeens een springlevende Osama met een videoboodschap op de proppen komt waarin duidelijk is dat hij echt nog leeft. Dan heb je als regering toch een groot probleem?

Nee, dat ie dood is geloof ik wel, maar noem mij maar goedgelovig :D

Die nummer 2 van Osama is er al heel lang, maar daar horen we weinig van.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:58

texelse schreef:
Het terrorisme verzonnen?? de aanslag op het WTC 11-9 ook verzonnen? in scene gezet? Laat me niet lachen!

Helemaal mee eens, is hetzelfde als zeggen dat de holocaust ook verzonnen is! Schandalig als je deze gedachtes heb, kom op zeg!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:59

Ik ben bang dat nu juist de hel los gaat barsten...

Hij was wellicht de leider, maar zijn volgelingen zullen nu echt niet ineens heel braaf worden, integendeel..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:59

ju1982 schreef:
Tja zolang er geen ECHTE GOEDE beelden zijn, blijf ik vraagtekens houden of het allemaal wel echt zo is.

En zelfs al zouden die er zijn, weet jij hoe hij er precies uitgezien heeft? :P
Ik heb soms al moeite om vage kennissen op wazige foto's te herkennen, laat staan iemand die ik enkel van foto's en filmateriaal ken :)

En het lijkt me logisch dat het einde van Osama Bin Laden niet het einde van het extremisme betekent. De drijvende factor achter de Al Qaida, Moslimextremisme, is er immers gewoon nog.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:00

Dan zullen we nu wel meer te horen krijgen van nummer 2 ;) ...Want die lui zijn nu van alles aan het voorbereiden en geven echt niet op nu! Misschien hebben ze nu wel extra kracht om door te zetten, om hun leider te eren ofzo..
Weet je die lui zijn allemaal gestoord en gaan door tot ze neer vallen, en dan ook allemaal

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:00

apincy schreef:
vraag me toch af waarom hij in de zee is gegooit vind erg vreemd mischien was het hem toch niet :+

ik denk dat ze hem uit een vliegtuig of helikopter ver van de kust in zee hebben gegooid, die vind je nooit meer terug, dus kan geen bedevaartsoord worden

lesilla

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:03

Nummer twee is inderdaad al lang bezig, osama had eerder een representatiefunctie tegenwoordig.
Hier op het nieuws, tot zover het klopt :') vertelde ze dat er wel al woorden over wraakacties op het internet opduiken. Hij had veel islamitische aanhangers.

Verder vind ik de feesten echt typisch amerikaans erg raar

Chocopasta

Ach, eind 2012 gaat de wereld er toch aan, dus we hoeven nog maar 1,5 jaar bang te zijn voor de terroristische acties die nu voortgezet zullen worden door al zijn volgelingen... :+

OldSkipper

Miepie77 schreef:
ik denk dat ze hem uit een vliegtuig of helikopter ver van de kust in zee hebben gegooid, die vind je nooit meer terug, dus kan geen bedevaartsoord worden

Wel een goede plek voor een bedevaartsoord. Kunnen al die terroristen op een bootje ver in de zee rond gaan dobberen... hebben wij er voorlopig geen last van :+

Ik ben ook benieuwd naar de gevolgen... helaas zal dit nooit stoppen zolang die mensen dat geloof hebben...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:04

Bassenqua schreef:
texelse schreef:
Het terrorisme verzonnen?? de aanslag op het WTC 11-9 ook verzonnen? in scene gezet? Laat me niet lachen!

Helemaal mee eens, is hetzelfde als zeggen dat de holocaust ook verzonnen is! Schandalig als je deze gedachtes heb, kom op zeg!

Juist en ik vind het schandalig om de holocaust te vergelijken met 9/11. Dit staat totaal niet in verhouding met elkaar :n

Osama heeft natuurlijk heel erg veel aanhangers en Osama is nu gestorven als martelaar en dus in hun ogen nog een grotere held dan hij al was.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:04

Natasja91 schreef:
Ach, eind 2012 gaat de wereld er toch aan, dus we hoeven nog maar 1,5 jaar bang te zijn voor de terroristische acties die nu voortgezet zullen worden door al zijn volgelingen... :+

Tja... :j

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:05

Natasja91 schreef:

dream on :n

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:05

Ik denk als je familieleden in een van de Twin Towers zat tijdens 9/11 dat je je die feeststemming een stuk beter zou kunnen voorstellen....

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:06

manic schreef:
Ik denk als je familieleden in een van de Twin Towers zat tijdens 9/11 dat je je die feeststemming een stuk beter zou kunnen voorstellen....

idd voor hen begrijp ik het nogwel, voor hun staat ie symbool voor het kwaad wat hen is aangedaan, de rest zijn sensatiezoekers

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:07

Ik vind het ook moeilijk te geloven..
Amerika heeft wat betreft geloofwaardigheid altijd een 1 gescoord bij mij :+
(DNA testen worden vaker vervalst...als dit al gedaan is, en dan nog hebben ze wel snel de uitslag daarvan)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:08

Miepie77 schreef:
manic schreef:

idd voor hen begrijp ik het nogwel, voor hun staat ie symbool voor het kwaad wat hen is aangedaan, de rest zijn sensatiezoekers

Eens.

Denk dat het voelt als een soort bevrijding voor die mensen. Hoewel zij in hun achterhoofd ook heus wel zullen begrijpen dat dit nog lang niet over is.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:09

ik geloof er niet veel van.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:10

OldSkipper schreef:
helaas zal dit nooit stoppen zolang die mensen dat geloof hebben...

Zolang mensen het geloof (welke stroming dan ook) extremistisch opvatten zal er altijd haat in de wereld zijn. Heeft niets met geloof an sich te maken.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:13

Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat organisaties als de Taliban en Al Qaida nooit zullen verdwijnen. De mensen die eraan deelnemen hebben niets buiten die organisaties: het is hun leven, daar horen ze bij, daar hebben ze vrienden. Om nog niet eens te spreken om het grote ''wij-zij'' gevoel wat er heerst, ik denk dat dat bij geen enkele groep op aarde zo groot is als bij een terroristische beweging. Puur doordat ze door de rest van de wereld (zij) gehaat worden, dat versterkt dat gevoel gigantisch. Die vastigheid zullen ze niet los laten. :n

Als dit daadwerkelijk Bin Laden is, dan is dat symbolisch gezien een leuke overwinning, maar in de praktijk zal het waarschijnlijk alleen maar olie op het vuur gooien. Terroristische Islamieten zijn erg wraakzuchtig, ik geloof niet dat zij dit zomaar laten gebeuren.

Zitouna

Taffje schreef:
Weet iemand overigens hoe het zit met moslims en een zeemansgraf?
Kan dat wel volgens islamitisch gebruik?

Nee.. Volgens de tradities moet iemand worden begraven, en wel richting Mekka.

En Obama bin Laden, oeps :')

Lusitano

Ik zal ook wel raar zijn maar het feit dat ze hem een zeemansgraf geven vindt ik alleen maar wantrouwen opwekken.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:16

Ikke dus ook, maar goed andere mensen denken daar weer anders over.\Ik ben persoonlijk van eerst zien dan geloven, ik wil graag goede duidelijke beelden zien zoals bij Saddam..Maar goed zo ben ik en dat andere daar anders over denken is hun goed recht.
En misschien is hij ook wel echt dood!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:20

als hij niet dood zou zijn zullen er wel gauw genoeg 'levende' beelden opduiken denk ik zo :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:22

Cayenne schreef:
Is al bevestigd dat hij in zee is gedumpt?
Ik kan daar namelijk helemaal niets over terugvinden op nieuws sites.

Lijkt mij raar in zee dumpen.....persoonlijk had ik, als ik Amerika was, hem opgezet voor in het museum :')

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:24

lijkt me best wel raar in de zee dumpen, stel je bent dan aan het zwemmen en dan zie je ineens binladen voor bij drijven, ik weet dat het niet kan maar het zou maar gebeuren