Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:wikipedia geeft wel een interessante kijk op ramptoerisme:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ramptoerisme
In mijn ogen zijn alle roddelbladen een vorm van ramptoerisme. Maar ik denk dat er een goede kern van waarheid is dat medeleven met de slachtoffers een belangrijkere drijfveer is dan leedvermaak.
stef schreef:Mja...kijk, daar kan ik me wel iets bij indenken. Wat brandweer, politie en aanverwanten doen kan, lijkt me, best interessant wezen. Was geen ramp of ongeluk, maar toen een tijdje terug een grote vrachtwagen met een kraan erop probeerde onder een brug door te komen ben ik wel even blijven staan kijken. Dat was erg spannend en leuk om te zien hoe ze dat voor elkaar kregen. Was bijna letterlijk milimeterwerk.Ik vind het "mooi" (heel verkeerd woord in deze discussie maar vooruit) om te zien hoe die hulpverlening op gang komt, hoe die mensen alles op alles zetten om te helpen, hoeveel materiaal er wel niet uit een klein brandweerwagentje kan komen..... etc...
rommulus schreef:@ Huertecilla het heeft geen nut
ik heb haar ook al proberen duidelijk te maken maar ze wil het niet begrijpen en ziet niet in hoe onethisch het is en hoe gevaarlijk ook al sta je op ruime afstand
rommulus schreef:@ Huertecilla het heeft geen nut
ik heb haar ook al proberen duidelijk te maken maar ze wil het niet begrijpen en ziet niet in hoe onethisch het is en hoe gevaarlijk ook al sta je op ruime afstand
rommulus schreef:het zou niet moeten hoeven