Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:38

nicolletje, in het andere bericht staat dat het niet expres was maar dat de hond (van 6 maanden oud) ineens voor/onder zij voeten zat

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:39

:n Ongelooflijk, zo'n bericht. Arme familie en arm hondje..
Wat ik niet snap is dat je als hardloper niet stopt als er zo'n scharminkeltje om je voeten komt springen. Een volwassen vent van 50 moet toch weten dat zo'n puppy ontzettend kwetsbaar is. Wat voor moeite is het nou om even te stoppen tot het baasje eraan komt, om zeker te zijn dat je er niet per ongeluk op staat of het hondje een schop verkoopt?
Mocht ie het beestje echt niet gezien hebben, dan vind ik zijn reactie alsnog asociaal. Ieder ander mens schrikt zich toch rot als ie over zo'n beestje heenloopt, of ligt dat nou aan mij? Hij had op z'n minst op dat moment kunnen stoppen (toen het eigenlijk al te laat was) om te kijken wat de schade was en het op een nette, fatsoenlijke manier met de familie kunnen afhandelen.
Laatst bijgewerkt door Handtas op 10-04-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:40

ma_rie_tje schreef:
nicolletje, in het andere bericht staat dat het niet expres was maar dat de hond (van 6 maanden oud) ineens voor/onder zij voeten zat

Kijk, en je moet hem maar net op een domme manier raken en bijv. de rug breken of zo, dan is het al te laat....Domme pech...!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:44

idd adil, een vervelend ongeluk en domme pech.
Het had voorkomen kunnen worden maar achteraf praten is altijd makkelijk.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:44

ma_rie_tje schreef:
maar over het algemeen genomen moeten de meeste artikelen van de telegraaf met een korreltje zout genomen worden. Tis een makkelijk te kezen krant maar heeft in heel veel gevallen ook veel weg van de story/prive/weekend.

Een sensatie krant. Net als dit stukje. Want de titel "trimmer trapt expres puppy dood", tja dat is alleen om lezers te trekken...

Denk dat als je hardlopers vraagt hoeveel er 1 of meerdere keren over een hond gestruikeld zijn, dat de meesten hun hand opsteken.
Waarschijnlijk ook deze man. En ja, de meeste honden lopen daarna weer vrolijk verder. Ik zie het zelf ook gebeuren dat ik na het struikelen de 10e hond illegaal loslopende hond op een dag ook roep dat de eigenaar verdorie zn hond is lekker aan de riem moet houden zonder direct door te hebben wat de schade is,
Tis maar net hoe het gebracht wordt ;)

ik zag het de telegraaaf.. dan weet je het inderdaad al.

zal wel niet express gebeurd zijn.

media blazen zoveel op.. tot mega verhalen.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:55

Weet je wat mij kotsmisselijk maakt!?
Dat hier bokkers zijn die het eens zijn met wat die man gedaan heeft..... :(
Jaaaaaa maar honden zijn ook lastig.
Jaaaaaaaaa maar ze hadden de pup niet aangelijnd.

Dan nòg doe je dit niet en als het een ongeluk is heb je het fatsoen om je verontschuldiging aan te bieden en niet zò bot te reageren.

Ontzettend sneu voor het gezin :(:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:02

Ik heb anders nog niemand gezien die het eens is met die man.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:04

Volgens mij, Marleen, proberen enkele bokkers het juist vanuit een ander perspectief te bekijken en niet meteen mee te gaan in emoties. En volgens mij is er niemand hier die het eens zijn met de manier waarop de man gereageerd heeft op dat moment. Echter wordt er wel wat afstand genomen van het sensatieverhaal van de Telegraaf.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:07

Marleen74 schreef:

Dan nòg doe je dit niet en als het een ongeluk is heb je het fatsoen om je verontschuldiging aan te bieden en niet zò bot te reageren.

Volgens mij lees je dat nergens, maar wordt het verhaal van de telegraaf in twijfel gebracht en zijn er bokkers (en ik spreek nu voor mezelf) die de reactie opzich kunnen voorstellen, die zich kunnen indenken hoe het wel gegaan is.

En volgens mij als je echt leest (en niet alleen wat je wil lezen!) dan lees je ook dat er staat dat de reactie niet netjes was.

Tis een vervelend ongeluk geweest.
Als iedereen zich aan de regels had gehouden was het niet gebeurd. Maar achteraf is makkelijk praten

En hoe banketstaaf, als je heel wat informatie weg zou laten (persoon 1 veroorzaakt per ongeluk schade aan een eigendom van persoon b, omdat deze persoon b de wet overtrad/zich niet aan de regels hield) dan is het alweer een heel ander geval ;)

En wat MIJ echt kotsmisselijk maakt is de kortzichtigheid van mensen/bokkers met verwensingen naar deze meneer. Hij is niet voor de lol bovenop die hond gesprongen om em expres dood te trappen!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:09

Telegraaf :r en daarnaast hoor je het maar van 1 kant he.
Jammer dat ze die trimmer niet even gevraagd hebben.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:29

Boras schreef:
Deze man heeft zeker niet netjes gehandeld. Neemt niet weg dat de eigenaren van het hondje de dood ervan hadden kunnen voorkomen door het aangelijnd te houden. Een pup luistert over het algemeen nog niet goed en het diertje dan los laten lopen is risico lopen. Hardloper had dus even kunnen stoppen om een ongeluk te voorkomen. Eigenaren hadden verantwoord kunnen handelen, ik vind dat zij zelf ook niet vrijuit gaan. Hondje had ook zonder hardloper in de problemen kunnen komen doordat het los liep.

wat als het een automobilist of fietser was waarbij de hond voor de wielen rende?
zou het dan ook de schuld van de automobilist of fietser zijn?
Een hond die niet onder apel staat moet je niet los laten. En je moet zoiezo je hond niet loslaten in gebieden waar het niet mag :)
Jij bent als eigenaar verantwoordelijk voor je dier. Tuurlijk moeten jij en ikook uitkijken voor andermans huisdieren, maar zoals deze man zegt "is het hondje pardoes onder zn voeten terecht gekomen".
[/quote]

Dat is precies wat ik, Boras (krom geqoute), schrijf :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 00:33

ma_rie_tje schreef:
Hij is niet voor de lol bovenop die hond gesprongen om em expres dood te trappen!

Als dat wel zo is, dan heeft die man geen ziel en mag hij heel lang branden in het hellevuur. :(

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 00:37

'Arme' man, zo ziek in zijn hoofd. :n Hoop dat hij het zich heel erg gaat aantrekken, en bewust gaat nadenken, en dat dat zijn grootste straf wordt...

Echt ver-schrik-ke-lijk voor die mensen en dat hondje!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 00:42

Marleen74 schreef:

niemand hier zegt ik ben het "eens" met hem, maar ze bekijken het wel zoals ik het ook bekijk, het is de telegraaf en een verhaal heeft 2 kanten, ik zal zo dus even alles doorlezen of er inmiddels meer staat.

dit maakt mij misselijk:
Een trimmer kwam aangelopen en Boet liep een stukje kwispelend mee. „Ik vroeg nog aan de man of hij even wilde stoppen, zodat ik Boet kon pakken”,

wanneer je hond NIET naar je luistert dan mag hij imo NIET los. wat als het een fietser was geweest en pup rent vervolgens mee en is kwijt? als je je hond los wil zijn daar tegenwoordig speciale plekken voor met een hek waar ze volop kunnen rennen en spelen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 07:38

Rosa__ schreef:
'Arme' man, zo ziek in zijn hoofd. :n Hoop dat hij het zich heel erg gaat aantrekken, en bewust gaat nadenken, en dat dat zijn grootste straf wordt...

Echt ver-schrik-ke-lijk voor die mensen en dat hondje!

En weer iemand die niet kan lezen *zucht*
tis erg, maar DIE MAN DEED HET NIET EXPRES! hij is later naar de mensen toe gegaan om zn excuses aan te bieden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:00

Fiffill schreef:
Ik heb anders nog niemand gezien die het eens is met die man.

ik ook niet eigenlijk.
sterker nog die man heeft zelf de familie opgezocht, en dat vind ik wel goed :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:26

ma_rie_tje schreef:
das al een hele andere opvatting dan wat de telegraaf suggereert (nl dat hij het expres deed, althans, zo kwam het over, maar het is en blijft de telegraaf :+ )

Wat had jij dan gedacht? Dat deze man in de media zou zeggen dat hij de hond expres heeft doodgeschopt?

Als jij een hond dood wil schoppen, moet je toch 'm toch echt behoorlijk raken hoor, dat gaat niet per ongeluk, daar geloof ik niets van. Hij zal niet de intentie gehad hebben het diertje daadwerkelijk van het leven te beroven, maar ik denk wel dat hij gericht een flinke trap heeft gegeven. En dan ook daarna tegen een kind van 11 zeggen dat het haar eigen schuld is....triest.....

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:41

het is niet zo dat ,hij voor de ogen van de kinderen een paar keer op en neer gesprongen is op het hondje, het nog een flinke stamp na heeft gegeven, en tegen de kinderen geschreeuwd heeft " HOU HEM DAN AAN DE LIJN, MWUHAHAHAHAHA*.

more likely:
man komt aanrennen, hond rent mee.
hond dreigt onder voeten te komen, renner schuift hem opzij met voet (zijwaartse beweging) aangezien dit niet de eerste keer is denk ik.
of hij rent , hond rent mee.
hond komt half onder hem terecht, jankt even en springt opzij.
daarna stort het in.
als je als jogger als behoorlijke snelheid hebt en je ziet hem nog wegspringen, komt het niet in je op dat het hondje binnen 5 min dood is.

als ik eerlijk ben heb ik ook weleens een hond met mn voet opzij gezet, voordat ik erop ging staan.
als je geluk hebt krijg je nog een beet na.
dus over het algemeen loop ik een stukje of zeg ik tegen de hond: TERUG! en wijs ik met mn hand hem weg.
meestal helpt dat..

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:43

M_hartje_M schreef:
Ziek, hartstikke ziek :n

wat een zieke wereld, hoop dat die man een dezer dagen onder een bus ligt

ja en dan zeggen, had die maar op de stoep moeten lopen, of zo :S

ziek mens!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:18

minikatje schreef:
more likely:
hond dreigt onder voeten te komen, renner schuift hem opzij met voet (zijwaartse beweging) aangezien dit niet de eerste keer is denk ik.
daarna stort het in.
als je als jogger als behoorlijke snelheid hebt en je ziet hem nog wegspringen, komt het niet in je op dat het hondje binnen 5 min dood is.

Een hondje is niet meteen dood als je hem met je voet opzij schuift hoor, echt niet.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:23

Diablo schreef:
minikatje schreef:
more likely:
daarna stort het in.

Een hondje is niet meteen dood als je hem met je voet opzij schuift hoor, echt niet.

Inderdaad denk dat het wel degelijk een rotschop geweest is. De intentie van de trimmer zal heus niet zijn om dat beest dood te trappen, maar erg vriendelijk was het ook niet bedoeld.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:30

puppies zijn kwetsbaar hoor :)
en als je met je hoofd op een paaltje valt hoeft het niet eens hard te gaan om te komen overlijden.

fijn dan niet de hele post gelezen wordt btw :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:34

we hebben het hier niet over een " hond-hond" maar over een oliebol
Die beesten komen net iets boven je enkels als ik de foto's zo zie :+
die kunnen heel wat minder hebben dan een labrador/beagle ed. dus JA ik ben wel van mening dat die fragieler zijn en dus minder lichamelijk letsel kunnen hebben. En als jij aan het rennen bent dan gaan je benen krachtiger heen en weer (iig sneller met meer power er achter) dus ja, dan kan je em harder raken.

Maar NEE ik ben van mening dat meneer de hond NIET expres doodgetrapt heeft.

Gewoon een vervelend ongeluk, beest is ongelukkig geraakt.

ben het geheel met minikatje eens!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:43

minikatje schreef:
puppies zijn kwetsbaar hoor :)
en als je met je hoofd op een paaltje valt hoeft het niet eens hard te gaan om te komen overlijden.

fijn dan niet de hele post gelezen wordt btw :')

daarom moet je altijd om je heen blijven kijken, net als in het verkeer :7
niet als een zombie met verstand op nul rennen en dan de benen nemen als je een hond hebt omgebracht en er notabene een kind mee in de armen staat, nee hele stoere man hoor, ja toen het in de media stond kwam ie er toch maar eerlijk voor uit, dit is echt niet uit wroeging, ik mag hopen dat ie daar in de buurt eens goed word aangepakt, want de politie zal hem alleen een banketstaaf boete geven.
Ja erg he, dat ik hoop dat ie word aangepakt. Ik zeg het vast voor zijn verdediging hier.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:48

Mijn mening is een tragisch ongeval.
We lezen hier maar 1 kant van het verhaal en er is niemand hier die erbij is geweest dus zijn het allemaal speculatie's.
Als het idd zo een klein hondje is als hier op een foto staat dan is een kleine tik op de verkeerde plaats al genoeg om te komen overlijden (spreekt uit ervaring helaas).