Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:21

Jolliegirl schreef:
Ik vind dat je niet nu al kan zeggen of je helpt of niet....

Ik zei altijd : Ik beadem niet als iemand bloed....
En tóch heb ik het gedaan met alle risico's van dien.

Dus oordeel niet voordat je iets soortgelijks hebt meegemaakt.....

Dat is idd wel waar ja, maar toch vind ik het niet vreemd dat mensen niet hielpen.
Ik weet van mezelf gelukkig (nu wel) dat ik in zal grijpen bij onrecht bijv zinloos geweld (mits ik wat kán doen, anders zou ik snel hulp gaan halen)
Maar wat ik nu heb meegemaakt - dat mensen zelf raar doen en dus niet helemaal 100% reageren - kan ik prima uit de buurt blijven, juist uit de buurt blijven.
Die vind ik echt eng :o

Het is iid wel makkellijk oordelen wanneer je er niet bij was.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:25

Wat een discussies...

Om eerlijk te zijn, ik weet niet wat ik zou doen. Niet omdat ik niet zou willen, maar het gaat zo snel, en is zo heftig, ik denk dat niemand kan voorspellen wat hij/zij zou doen. Respect voor de mensen die de man hebben geprobeerd te doven, maar iemand hier aan het begin van het topic zei dat dat niet de juiste manier was? Alleen daarom zou ik al niet weten wat ik zou moeten doen, stel je voor dat je probeert te helpen maar het juister erger wordt, lijkt me ook heel naar.

En wat ik écht niet snap hier, al die mensen die zeggen, wat moeten die omstanders wel niet getraumatiseerd zijn, maar zélf wel het filmpje bekijken. Ik heb het filmpje níet bekeken, en hoop ook dat ik nooit in zo'n situatie terecht zal komen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:26

:oo :oo :oo :oo :oo wat een afschuwelijk gezicht is dat zeg!

ben er echt niet goed van :n

wat moet deze man wanhopig geweest zijn ,en respect voor diegenen die hem geholpen hebben +:)+

en wat een nare reacties staan er in dit topic >;)

fuego3

Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:30

misschienm niet de goede manier om iemand te doven , maar als het gepaard gaat met benzine kun je er gewoon niet op gaan liggen , dit is veel te heet.
om eerst een emmertje water te vullen aan de andere kant van de dam in een winkel zit ook weer te veel tijd in.

dus niet de goede maar wel de enige manier ,,

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:30

Ja idd respect ,maar zouden ze het wel gedaan moeten doen? ..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:31

Jeetje... ben echt geschokt door het filmpje.
Wat vreselijk...

Mischien heb ik er overheen gelezen, maar heeft de man het overleefd?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:35

Volgesmij heeft hij het wel overleeft...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:35

Elin_ schreef:

Wat hadden ze anders moeten doen? Toe kijken hoe hij sterft?

Deze man doet dan wel een zelfmoordpoging... op een drukke plek, denk je echt dat hij dan echt dood wil? Als je echt dood wilt pleeg je zelfmoord op een plek waar de kans 0 is dat je gered word.
Deze man is gewoon vreselijk in de war, maar van ''hij wil dood'' kun je hier echt niet spreken hoor.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:38

Daphne__ schreef:
Elin_ schreef:

Wat hadden ze anders moeten doen? Toe kijken hoe hij sterft?

Deze man doet dan wel een zelfmoordpoging... op een drukke plek, denk je echt dat hij dan echt dood wil? Als je echt dood wilt pleeg je zelfmoord op een plek waar de kans 0 is dat je gered word.
Deze man is gewoon vreselijk in de war, maar van ''hij wil dood'' kun je hier echt niet spreken hoor.

In dit fimple hoor je een engelse man zeggen dat hij was vastgebonden voordat hij in de hens stond
als ik dit filmpje zo hoor denk ik bijna dat iemand anders hem in de fik heeft gestoken ipv zichzelf ..
Ik zag flessen water liggen dus mensen hebben ook met water geprobeert hem te blussen maar hij heeft 3 minuten gebrand ..
http://www.zie.nl/video/algemeen/Ik-ren ... gz2j3fcrh5

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:44

fuego3 schreef:
misschienm niet de goede manier om iemand te doven , maar als het gepaard gaat met benzine kun je er gewoon niet op gaan liggen , dit is veel te heet.
om eerst een emmertje water te vullen aan de andere kant van de dam in een winkel zit ook weer te veel tijd in.

dus niet de goede maar wel de enige manier ,,

de juiste manier geweest zou zijn jassen over het so heen leggen en dan richting de voetten de vlammen weg wrijven zodat de vlammen verstikken

ook benzine krijg je hier mee uit
water halen was zowizo van belang ivm de brandwonden

shilady schreef:
Volgesmij heeft hij het wel overleeft...

ik denk van niet
de man is over zulke grote oppervlakken verbrand dat heel erg veel vocht is weg getrokken uit het lichaam
dit so zal in het 3e stadium van shok verkeren op het moment dat ie daar uit komt
ambulance zal daar niet tegen kunnen rijden
en dan laat ik nog buiten beschouwing het oververhittings gevaar en of onderkoelings gevaar
de verbranding in zijn longen
verbranding in het gelaat en op de geslachtsdelen
en de infecties die hij op het moment aan het kweken is mocht ie nog leven

dit alles afzonderlijk is al dodelijk laat staan dat je het allemaal hebt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:46

Ik denk.. nu meer dat deze man niet gek was ook omdat hij met zijn benen vastgebonden zat en dat hij al aan het rollen was.. en er was ruzie ..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:47

Elin_ schreef:
Ik denk.. nu meer dat deze man niet gek was ook omdat hij met zijn benen vastgebonden zat en dat hij al aan het rollen was.. en er was ruzie ..

Zelfs al had hij zichzelf in de hens gezet, dan was hij alsnog niet GEK.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:49

Wat die mensen hebben gedaan laten we dat buiten wege laten, wat we zelf zouden doen is onze keus en gebeurd is gebeurd.
Echt heel naar dat die man dit heeft gedaan bij zichzelf, omringd door 100 (?) mensen.
Het kijken van het filmpje geeft mij al bijna een trauma, laat staan als ik een uur eerder uit Amsterdam weg zou gaan...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:51

jeetje arme man ondanks dat hij het zelf doet, het feit dat in die vlammen een mens ligt is heftig ik denk dat ik water of zo was gaan halen

Aranel

Toen ik het bericht las, dacht ik meteen, da's vast een drugstoerist.. :=

Idd respect voor al die mensen die hem geholpen hebben!

rommulus: ik denk niet dat de mensen die hem geholpen hebben, van tevoren even gingen nadenken hóe je het beste het vuur kan doven, ik denk dat je dan gewoon intuïtief handelt.

Elin_

Daphne__ schreef:
Elin_ schreef:

Zelfs al had hij zichzelf in de hens gezet, dan was hij alsnog niet GEK.

Naja sorry voor de andere woordenkeuze :z

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:53

Aranel schreef:
rommulus: ik denk niet dat de mensen die hem geholpen hebben, van tevoren even gingen nadenken hóe je het beste het vuur kan doven, ik denk dat je dan gewoon intuïtief handelt.

ze hebben in ieder geval wat gedaan
en iets is beter dan niets...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:53

Inderdaad, als iedereen met het idee komt van: laten we water halen, ligt hij daar nog terwijl iedereen water aan het halen is.
Nu zijn ze direct gaan slaan wat ook helpt (ik hoop dat er geen mobieltjes e.d in die jassen zaten, dat zou nogal hard aankomen... :+ )

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:55

Dat zijn voeten gebonden waren vind ik ook wel een zeer vreemde twist aan het verhaal geven...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:56

AGarcia schreef:
Inderdaad, als iedereen met het idee komt van: laten we water halen, ligt hij daar nog terwijl iedereen water aan het halen is.
Nu zijn ze direct gaan slaan wat ook helpt (ik hoop dat er geen mobieltjes e.d in die jassen zaten, dat zou nogal hard aankomen... :+ )

helaas helpt het juist niet
dit help alleen maar het vuur harder te branden
je brengt namelijk meer zuurstof toe aan de vlammen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:56

We kunnen wel allemaal gaan gissen, maar we weten de reden niet.
Misschien was hij wel onder invloed van LSD? Of is hij zo'n wanhopige vader die zijn kinderen niet mag zien of een uitgeprocedeerde asielzoeker?
Dat maakt allemaal niet uit, het is IMO een mens in nood en die noem je geen mafketel of iets dergelijks.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:58

Oops, niet goed opgelet met natuur-scheikunde. :=
Maar hoe kunnen ze het vuur dan uit hebben gekregen? aangezien ik ze alleen maar zie slaan in de filmpjes.. Tuurlijk, de man zelf rolde ook denk ik, maar veel ruimte om te rollen had hij niet.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:59

Electra63 schreef:
We kunnen wel allemaal gaan gissen, maar we weten de reden niet.
Misschien was hij wel onder invloed van LSD? Of is hij zo'n wanhopige vader die zijn kinderen niet mag zien of een uitgeprocedeerde asielzoeker?
Dat maakt allemaal niet uit, het is IMO een mens in nood en die noem je geen mafketel of iets dergelijks.

_/-\o_

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:00

kijk er zijn dan al een hoop mensen bezig en ik kijk dan wat ik kan doen en ergen een brandslang uitrollen of zo en dat uiteraard niet op volle kracht spuiten
franka75 schreef:
jeetje arme man ondanks dat hij het zelf doet, het feit dat in die vlammen een mens ligt is heftig ik denk dat ik water of zo was gaan halen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:03

franka75 schreef:
kijk er zijn dan al een hoop mensen bezig en ik kijk dan wat ik kan doen en ergen een brandslang uitrollen of zo en dat uiteraard niet op volle kracht spuiten

dan spuit je de blaren en huid stuk (tja kan er ook niets aan doen ik heb het ook niet verzonnen) de enige echte juiste manier heb ik al beschreven

ik zal eens kijken of ik een filmpje kan vinden online