Zoals je over de dakloze al beschreef, niet iedereen is in de wieg gelegd om kapitaal op te bouwen (door problemen). Als je ouders al geen geld hebben voor een dure studie is het hier in NL erg lastig om kapitaal op te bouwen.
En werken....dat doen de krakers wel, geloof me

Toch blijf ik van mening dat op den duur heel Nederland er last van heeft als mensen maar kapitaal vastgoed blijven bouwen en hun oude pand laten verloederen. Als die grote leegstand geen probleem was geweest had de anti-kraak wereld hier nooit gouden handel in gezien. Want dat is het. De klant met het pand betaald aan een anti-kraak instelling om er voor te zorgen dat deze bewoond zal blijven en vervolgens vragen ze de "huurder" ook nog om geld.
Tevens zijn de meeste krakers gaan kraken vanwege problemen.
Ga hier maar eens een huis zoeken in de sociale sector, bij teveel verdienen is dat onmogelijk en kopen is voor de meeste geen optie. Tenzij je een uitkering trekt, dan heb je tal van mogelijkheden in de sociale sector.
Maar de meeste krakers werken gewoon super hard om überhaupt te kunnen leven.
Heb je trouwens enig idee hoeveel studenten er kraken? Wel kei hard willen studeren en een flinke bijbaan, maar geen ouders die ze bij kunnen staan. Ja dan hang je al snel in NL. Ik zie de pure noodzaak er wel van in.
Ga maar eens een betaalbare kamer zoeken in A'dam.
Offff natuurlijk anti-kraak zonder enig recht van spreken en midden in je studie jaar op straat komen te staan om vervolgens net zo dakloos te worden als die andere 50.000