Streng gelovigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:23

DaniBanani schreef:
Blue_Eyes schreef:
Overigens is er bewijs genoeg, je moet het alleen wel willen zien. Ik heb ongelofelijke dingen zien gebeuren, maar als ik ze op Bokt vertelde, was er steeds wel iemand die er een of andere ongeloofwaardige verklaring voor verzon - als het maar niets met God te maken had...
Onomstotelijk bewijs is dus een heel relatief begrip. Wat God onomstotelijk vindt, is dat Jezus naar de aarde is gekomen. Dat is voor een heleboel mensen niet genoeg.

Zou je hier voorbeelden van willen geven? Ik ben namelijk wel benieuwd. Al wil ik wel van tevoren zeggen dat ik vaak denk dat mensen ook zien wat ze wíllen zien; niet alleen binnen religies maar ook met paranormale gaven, of met al dan niet geloven in toeval, of buitenaards leven, of...verzin 't maar. Dus iets als 'een vrouw die spontaan genas van kanker' is voor mij geen bewijs, want tsja..statistisch gezien geneest één op de zoveel spontaan, dus dat kan door God komen of gewoon een natuurlijk verschijnsel zijn.

Ja, daar gaan we al :)
Mijn 'belangrijkste' of in ieder geval meest opvallende voorbeeld is wel zoiets. Een vriend van me heeft kanker gehad, een erfelijke en zeer agressieve vorm. Hij was eigenlijk al min of meer opgegeven, maar werd eraan geopereerd om zijn leven te verlengen. Dat ging helemaal mis; hij werd open- en weer dichtgemaakt, ze konden er niets meer aan doen. Wel had hij een darmperforatie opgelopen door de operatie en had dus na een paar dagen een buikvliesontsteking die zich uitbreidde naar een dubbele longontsteking. Er werd gewaakt bij hem en de artsen vroegen of hij katholiek was, zodat hij bediend kon worden. Ze gaven hem niet meer dan dagen, eerder uren. Tot na een paar uur ineens de koorts week, hij wakker werd, en er onderzoeken gedaan werden die uitwezen dat hij genezen was van de ontstekingen en na een aantal weken bleek dat ook de tumoren begonnen te krimpen. Inmiddels zijn we 6 jaar verder, is hij officieel genezen verklaard, getrouwd en vader geworden. Statistisch gezien genezen mensen soms spontaan, ja, maar dit was wel heel sterk.

Er zijn meer verhalen, maar ik weet niet of die mensen willen dat ik dat zo en plein public op internet gooi :)

verootjoo

Re: Streng gelovigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:03

Ik ken iemand die na een dwarslaesie in een rolstoel terecht kwam, en nu uiteindelijk weer loopt. Haar artsen staan echt voor een raadsel. Lopen na een volledige dwarslaesie is over het algemeen echt onmogelijk.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:55

Sammie schreef:
BraveSpots schreef:

Straf voor de ongelovigen :\ .

Wat mij eigenlijk altijd het meest is bijgebleven is de opmerking dat (goed in de bijbel staat het vast een stuk mooier omschreven) maar goed hier komt ie. Oordeel niet over een ander. Alleen God mag dat doen. (oid dus).

Wat mij opvalt is hoe 'strenger' het geloof hoe meer er ge- en vooral veroordeeld wordt.. En dat vind ik jammer, want in feite staat er dus dat ookal is een persoon homosexueel, gescheiden of iets in die trant respecteer 'm en behandel de persoon als ieder ander..(en laat het oordeel over zijn geleefde leven aan God over). Er zijn gewoon christenen die zo'n persoon compleet links laten liggen en behandelen als lucht of oud vuil. Dan kun je wel twee keer op de zondag naar de kerk gaan en verder je huis niet uitkomen, maar wat mij betreft heb je het dan ook niet helemaal begrepen.

Daar ben ik het mee eens. Mijn jaren dat ik met de kerk te maken heb gehad, heb ik dat ook zo meegemaakt.
In de theorie wordt geleerd dat ieder mens van God is. En dat juist de ho*ren, tollenaars, zondaars bij Jezus moeten worden gebracht. Hier zijn in de Bijbel ook veel voorbeelden van. Deze mensen krijgen te maken met Jezus en krijgen berouw van hun zonden.
In de kerk wordt dit ook zo geleerd maar de praktijk werkt vaak anders.
Men is vaak wel met zijn naaste bezig, maar dan juist met mensen die al geloven, mensen die bij hun kerk horen.
Bijvoorbeeld op maandagavond komt een groep van de kerk bij elkaar voor Bijbelkring, op dinsdagavond is dezelfde groep bij elkaar voor gebedskring, op woensdagavond voor schoonmaken van de kerk, donderdag voor zang. Vrijdag voor een eetgroep van de kerk.
Zo is de week gevuld met elkaar. En dus niet met de mensen buiten de kerk die het misschien juist nodig hebben.
Daar wordt wel heeeeel veel over gepraat. Heb je naaste lief en breng de zondaars en niet-gelovigen tot Jezus, maar in de praktijk is men het meest met elkaar bezig om er over te praten hoe het zou moeten.

Idd hoe zwaarder de kerk hoe meer er wordt veroordeeld.
Dat komt omdat God in deze kerken wordt gezien als een strenge rechter, bij wie je het eigenlijk nooit goed kan doen.
De kans om in de hemel te komen is heel erg klein. Dus sowieso de zondige mensen, zoals de mensen die niet geloven, homo's, etc, komen al helemaal niet in de hemel. Die worden daarom genegeerd en veroordeeld, net als bijvoorbeeld samenwonen.
Men wil er eigenlijk niks mee te maken hebben.
Deze mensen zijn zelf eigenlijk ook erg bang voor God, ook al komen ze elke week 2x in de kerk en lezen elke dag de Bijbel.

Hoe 'lichter' de kerk, hoe meer God wordt gezien als een Vader, die alles van zijn kinderen kan vergeven.
Veel staat in het teken van Jezus, de Zoon van God, door Hem kun je tot God komen.
Dit slaat in mijn ogen soms ook teveel door naar de andere kant.
Hier is alles liefde, vreugde en het kan allemaal niet op. Mensen brengen zichzelf (of door de Heilige Geest?) in een soort trance en hebben dus een geweldige ervaring gehad. Wat je ook voor zonden hebt gedaan, alles kan vergeven worden en de plek in de Hemel is eigenlijk al verzekerd. Er zijn mensen met gaves, zoals handen opleggen, profeten, genezen etc. Je vraagt het maar aan de Heilige Geest en je kan alles.

Ik heb beide kanten van dichtbij meegemaakt en daarom klinkt het bovenstaande misschien wel wat sarcastisch of dat ik niet zou geloven, maar dat is niet zo.
Wel een soort tussenfase, waar ik nu precies sta.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:23

Citaat:
Hoe 'lichter' de kerk, hoe meer God wordt gezien als een Vader, die alles van zijn kinderen kan vergeven.
Veel staat in het teken van Jezus, de Zoon van God, door Hem kun je tot God komen.
Dit slaat in mijn ogen soms ook teveel door naar de andere kant.
Hier is alles liefde, vreugde en het kan allemaal niet op. Mensen brengen zichzelf (of door de Heilige Geest?) in een soort trance en hebben dus een geweldige ervaring gehad. Wat je ook voor zonden hebt gedaan, alles kan vergeven worden en de plek in de Hemel is eigenlijk al verzekerd. Er zijn mensen met gaves, zoals handen opleggen, profeten, genezen etc. Je vraagt het maar aan de Heilige Geest en je kan alles.

Dit stukje pik ik er even uit, ben het er niet helemaal mee eens ;)
Ik ben lang lid geweest van een evangelische gemeente, die deels past in de door jou omschreven 'lichte' kerk. Maar dit is juist een gemeente waar heel erg veroordelend werd gewerkt, heel erg jammer. Ik heb het meegemaakt dat een vriendin van me door allerlei omstandigheden een paar weken voor ze trouwden bij haar vriend introk (kraait in mijn huidige kerk echt geen haan naar), en binnen een paar dagen stond er iemand op de stoep van die EG om te vertellen dat dat heel slecht was en ze naar de hel zou gaan. Nou weet ik wie dat geweest is en is het meer een persoonlijk tintje dan echt iets gemeentebreeds, maar het werd ook niet gemeentebreed afgekeurd dat deze man dat gedaan had.

Het was mij teveel 'hip hop halleluja' in de diensten en dan tegelijk heel veroordelend zijn naar elkaar toe.

De kerk waar ik nu zit draagt de naam 'gereformeerd', er wordt ook bij een orgel gezongen en dan ook uit het liedboek voor de kerken en de structuur in de dienst is vrij strak, maar er is wel veel meer liefde en veel minder oordeel. Er is meer aandacht voor pastoraat en voor het verhaal achter de mens, in plaats van alleen maar voor de regel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:26

Denk dat dat van kerk tot kerk en van gemeente tot gemeente afhangt. Ik heb in onze evangelische gemeente weer heel andere ervaringen en hoor veel "strengere" dingen van andere kerken. Denk niet dat het "stroming-gebonden" is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 11:27

verootjoo schreef:
Ik ken iemand die na een dwarslaesie in een rolstoel terecht kwam, en nu uiteindelijk weer loopt. Haar artsen staan echt voor een raadsel. Lopen na een volledige dwarslaesie is over het algemeen echt onmogelijk.

Maar datzelfde geldt voor Jennifer Lopez en Orlando Bloom, en dat zijn er dan maar 2 van wie ik dat toevallig weet (dus er zullen er nog veel meer zijn). Zouden beide nooit meer kunnen lopen en liepen binnen een maand 't ziekenhuis uit. En beide zijn niet christelijk..

Ik snap wel dat zo'n spontane genezing voor gelovigen een bewijs van God is, maar ik hoop dat jullie ook snappen dat het voor een ongelovige ook kan berusten op statistieken. Het is afhankelijk van je interpretatie, en niet objectief gezien een teken van God.

Nog een vraagje: er zijn mensen die de ene zonde na de andere plegen, gaan biechten, ze zeggen wat weesgegroetjes en krijgen vergeving, en klaar. Hemel wacht op ze. Er zijn ook mensen die niet geloven, maar die wel zorgen voor hun naasten, proberen zo goed mogelijk te leven en zo min mogelijk kwaad te doen. Wie van die 2 is er dan 'beter'? In mijn ogen is het namelijk heel krom dat ik bij wijze van spreken mijn hele leven wat aan kan kloten, dan op m'n 80ste naar een priester gaan en die vergeeft mij dan uit naam van God. Of is dat niet zo zwart-wit en kan zo'n priester je wel vergeven maar zegt dat weinig over of je in de hemel zou komen of niet?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:05

Dani, ben jij op de hoogte van 't verschil tussen de Roomsen en protestanten? Wat jij nu opnoemt (priester/weesgegroetjes) is typisch Rooms. Protestanten biechten niet (op deze manier), 'komen er niet af' met weesgegroetjes. En is het uiteindelijk God die over je ziel beslist na je dood. Volgens mij zijn zelfs de Roomsen zich daar (tegenwoordig) wel van bewust. Waar het biechten vandaan komt geen idee. Iemand? Heb wel mijn vermoedens trouwens :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 12:28

Oh ja, dat klopt, heb ik even niet bij stilgestaan. Ben me inderdaad wel bewust van het verschil. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:24

DaniBanani schreef:
verootjoo schreef:

Maar datzelfde geldt voor Jennifer Lopez en Orlando Bloom, en dat zijn er dan maar 2 van wie ik dat toevallig weet (dus er zullen er nog veel meer zijn). Zouden beide nooit meer kunnen lopen en liepen binnen een maand 't ziekenhuis uit. En beide zijn niet christelijk..

En deze hadden beide een complete dwarslaesie? Hierbij is genezing in principe nooit meer mogelijk... Ik kan me niet herinneren dat JLo en Orlando Bloom een complete dwarslaesie hebben opgelopen :?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:41

Tieneke schreef:
Denk dat dat van kerk tot kerk en van gemeente tot gemeente afhangt. Ik heb in onze evangelische gemeente weer heel andere ervaringen en hoor veel "strengere" dingen van andere kerken. Denk niet dat het "stroming-gebonden" is.

Dat bedoel ik te zeggen inderdaad :j

DaniBanani schreef:
Nog een vraagje: er zijn mensen die de ene zonde na de andere plegen, gaan biechten, ze zeggen wat weesgegroetjes en krijgen vergeving, en klaar. Hemel wacht op ze. Er zijn ook mensen die niet geloven, maar die wel zorgen voor hun naasten, proberen zo goed mogelijk te leven en zo min mogelijk kwaad te doen. Wie van die 2 is er dan 'beter'? In mijn ogen is het namelijk heel krom dat ik bij wijze van spreken mijn hele leven wat aan kan kloten, dan op m'n 80ste naar een priester gaan en die vergeeft mij dan uit naam van God. Of is dat niet zo zwart-wit en kan zo'n priester je wel vergeven maar zegt dat weinig over of je in de hemel zou komen of niet?

Ik denk dat het sleutelwoord hier 'oprechte spijt' is. God maakt geen onderscheid tussen de ene of de andere zonde, als je er maar echt, oprecht, spijt van hebt, dat je er zelf bijna niet aan durft terug te denken wat je hebt aangericht en dat die gedachte je een knoop in je maag geeft. Dat geldt natuurlijk niet voor 'een leugentje om bestwil', maar ik denk dat we dat gevoel allemaal wel herkennen. En dan maakt het niet uit of je iemand hebt opgelicht of vermoord. God vergeeft, als jij er echt oprecht spijt van hebt.
Het is inderdaad dus ook niet de priester die je vergeeft, ook niet voor de katholieken volgens mij - die zijn alleen 'de stem van God'. Dat hele gezanik van 'zoveel rozenkransen bidden' vind ik zelf ook een beetje krom. Dan kom je er wel heel makkelijk vanaf.

Een priester gaat dus ook niet over wie er naar de hemel gaat, wij ook niet. Dat beslist God en God alleen. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:50

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:54

Sammie schreef:
Even opgezocht. Orlando Bloom had een gebroken rug: http://nl.wikipedia.org/wiki/Orlando_Bloom
Jennifer Loopneus geen idee :=

een gebroken rug :') massa's mensen hebben een gebroken rug. Kan idd helemaal verkeerd uitpakken, maar kan ook helemaal goedkomen.

Anyway; ik ken nog meer verhalen die ik als teken van God zie. Die ik als wonder zie, wat andere mensen afdoen als 'toeval' of 'normaal'.

Ik vind de verwekking, zwangerschap en geboorte van een mooi gezond kindje ook elke keer weer een wonder. Hoewel anderen dat als gewoon en natuurlijk zien. Ik kan niet geloven dat we 'toevallig' door een stel gemuteerde cellen zo'n mooi lichaam hebben gekregen, waar we ons keer op keer op wonderbaarlijke wijze mee kunnen voortplanten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:57

Ik ga me er ook even mee bemoeien :+

Ik denk dat die mensen die omschreven worden die denken er met een biecht makkelijk vanaf te komen, dat zij dan misschien wel lelijk uitkomen voor God. :P Want dan hebben ze voor één zonde niet gebiecht: de leugens! Jammer :P

Nee, ik ben zelf van mening dat je veel beter in je eigen kracht kan geloven, dan dat je het van een hogere macht moet ontvangen. Want hoe denk je dan over die mensen die wél doodgaan aan een ziekte? Dat begrijp ik niet helemaal. :)

verootjoo schreef:
Ik vind de verwekking, zwangerschap en geboorte van een mooi gezond kindje ook elke keer weer een wonder. Hoewel anderen dat als gewoon en natuurlijk zien. Ik kan niet geloven dat we 'toevallig' door een stel gemuteerde cellen zo'n mooi lichaam hebben gekregen, waar we ons keer op keer op wonderbaarlijke wijze mee kunnen voortplanten.

Dat is het hele principe van evolutie. Toevallig had een beestje een keer een lichaam dat wel goed werkte, en omdat het zo goed werkte kon het zich voortplanten en zijn kindjes kregen ook die positieve dingen mee. 'Survival of the fittest' is het hele idee.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:01

Hoe bedoel je, hoe denk je over die mensen? :) Ik snap geloof ik niet helemaal wat je bedoelt :).

En ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt met die leugens? Als ze echt geloven dat ze door te biechten in de hemel komen, maar dat is niet zo, dan is dat toch niet hun zonde? Daar kunnen zij niets aan doen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:07

De geboorte kun je natuurlijk wel een wonder vinden in de zin dat het zo bijzonder is. Maar er worden elke dag kinderen geboren (op dezelfde wijze), dus in die zin is het niet speciaal of liever gezegd uniek. Vroegâh gingen vrouwen gewoon dood bij een verkeerde bevalling, ook onderdeel van survival of the fittest maar wel cru.
Evolutie is inderdaad diegenen overleven het die zich het best en het snelst(!) kan aanpassen. Daarom lopen er geen mammoets meer rond, die kregen hun warme jasje niet uit.

Een geboorte bijzonder en voor een mens uniek, prima. Maar het gebeurt dagelijks elke minuut drie keer, gaat vaak goed soms (goed) fout. Overigs begrijp best dat als je gelovig bent je het écht als gift van God (kan) ziet/n.

Het lichaam dat we nu hebben is functioneel. Je vindt dit mooi, als 'wij' de mens er als olifant hadden uitgezien, maar verder 't zelfde deden, dachten en doen hadden we precies hetzelfde gezegd. Terwijl het gewoon een vorm van evolutie is. Dat gaat zo langszaam dat zie je amper. Onze voorouders hadden meer haar voor de kou, 't werd warmer dus hup dat jasje ging uit. Er worden steeds meer kinderen zonder hoektanden geboren, die hebben we niet meer nodig. Overigs... niet iedereen heeft zo'n mooi lichaam, zes vingers, maar een hand, eenoog, open ruggetje.. Foutje in het verdelingsproces van de cellen of kun je dan stellen dat heeft God ook gedaan, er is alleen echter niet veel 'mooi' of functioneels aan?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-03-11 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 14:08

verootjoo schreef:
Sammie schreef:
Even opgezocht. Orlando Bloom had een gebroken rug: http://nl.wikipedia.org/wiki/Orlando_Bloom
Jennifer Loopneus geen idee :=

een gebroken rug :') massa's mensen hebben een gebroken rug. Kan idd helemaal verkeerd uitpakken, maar kan ook helemaal goedkomen.

Jammer dat je daar zo lacherig over doet (die indruk krijg ik door de smiley), het ging om het idee dat hem was verteld nooit meer te kunnen lopen, en een week later liep hij weer. En dit was even het eerste voorbeeld wat bij me opkwam. Maar er zijn meer dan genoeg 'wonderen' te vinden als het gaat om spontane genezingen of het overleven van hele zware verwondingen. Dingen die volgens de artsen eigenlijk onmogelijk zijn, maar tóch gebeurden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:14

De vraag is dan: moet je christelijk zijn om door God genezen te worden? :)

Ik moet even aan de slag, morgen begrafenis en moet nog een hoop regelen, maar ik hoop dat jullie daar eens over na willen denken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:17

DaniBanani schreef:
Jammer dat je daar zo lacherig over doet (die indruk krijg ik door de smiley), het ging om het idee dat hem was verteld nooit meer te kunnen lopen, en een week later liep hij weer. En dit was even het eerste voorbeeld wat bij me opkwam. Maar er zijn meer dan genoeg 'wonderen' te vinden als het gaat om spontane genezingen of het overleven van hele zware verwondingen. Dingen die volgens de artsen eigenlijk onmogelijk zijn, maar tóch gebeurden.

klein detail; het ging erom dat hem werd verteld dat het mógelijk was dat hij niet meer zou kunnen lopen, niet dat dat zo is. Een gebroken rug en een complete dwarslaesie is iets heel anders. Bovendien heb ik mijn twijfels aan het verhaal, het lijkt opgeblazen en is verre vanuit de eerste hand ;)
Maar goed, nu gaan we wel erg offtopic..

Magrathea schreef:
Dat is het hele principe van evolutie. Toevallig had een beestje een keer een lichaam dat wel goed werkte, en omdat het zo goed werkte kon het zich voortplanten en zijn kindjes kregen ook die positieve dingen mee. 'Survival of the fittest' is het hele idee.

Ik ben denk ik te nuchter voor deze theorie.
Hoe komt dat beestje er dan? Er wordt dus gesteld dat er uit 'niets' 'iets' kan ontstaan?

De theorie van survival of the fittest e.d. lijkt me logisch, maar dat er niks was, dat ook nog ontploft is, en waaruit zo'n talrijk leven ontstaat ontgaat me even.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:23

^Dat antwoord is in jouw geval nee. In mijn geval trouwens ook, maar ik stel de wedervraag. Is het God die geneest? Is het de wilskracht, toeval, samenspel van mensen?

Ik stel eveneens de wedervraag.. Hoe weet je dat het God is die geneest en niet de duivel (die zich in vele gedaantes op en verschillende manieren toont)? - En die laatste is tricky, ik heb het er laatst ook met een aantal mensen overgehad. Toen kwam Derek Oglivie en een 'genezer' wel ter sprake. De ene is duivels, de andere niet. Terwijl er ergens in de bijbel staat dat God zich niet meer vertoond en dat hij zoiets gezegd zou hebben (tegen de duivel) doe uw werk maar, ooit kom ik terug/grijp ik in. (ik ga er vanuit dat jullie wel weten welke tekst ik bedoel :D ) Als God zich niet meer vertoond waar komen deze 'genezingen' vandaan?

Andere vragen: Is het wel genezing, is de juiste diagnose wel gesteld. Waarom persoon A wel en persoon B niet?

Ik ga nu weer aan het werk, wil ook nog op de rest van vorige pagina reageren. maar dienst van 1,18 uur is vrij lang (kan wel doorspoelen trouwens)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:26

Sammie schreef:
Dat antwoord is in jouw geval nee.

Ik neem aan dat je mijn geval bedoelt. Waarom denk je dat? Ik ben er niet zo zeker van namelijk. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:39

Sammie schreef:
Een geboorte bijzonder en voor een mens uniek, prima. Maar het gebeurt dagelijks elke minuut drie keer, gaat vaak goed soms (goed) fout. Overigs begrijp best dat als je gelovig bent je het écht als gift van God (kan) ziet/n.

Overigs... niet iedereen heeft zo'n mooi lichaam, zes vingers, maar een hand, eenoog, open ruggetje.. Foutje in het verdelingsproces van de cellen of kun je dan stellen dat heeft God ook gedaan, er is alleen echter niet veel 'mooi' of functioneels aan?

Even een klein stukje uit je post gehaald.
Ik denk dat dit te maken heeft met de zondeval.
God had de aarde gaaf geschapen. Na de zondeval (Adam en Eva) heeft de mens zelf God de rug toegekeerd.
God heeft altijd de mens weer vergeven en nieuwe kansen gegeven maar de mens houdt nooit op met zondigen.
Ook komt de duivel bij jouw voorbeeld in het spel (of die echt bestaat weet ik niet, maar dit is zoals ik het heb geleerd)
De duivel heeft veel macht op aarde maar God nog veel meer.
De duivel heeft zoveel macht zoveel God hem toestaat.
Je kunt het zo zien: de duivel zit aan een lange ketting en in dat bereik kan hij alles maar doen wat hij wil.
De duivel zijn grootste doel is zoveel mogelijk mensen van God weghouden en zorgen dat ze maar niet in Hem gaan geloven.
Maar niet alles want dan zit hij aan het eind van de ketting en houdt God hem tegen.
Er wordt gezegd dat veel ellendige dingen in de wereld door de duivel komen.
Zoals bijvoorbeeld een kindje met een open ruggetje, gehandicapt enz.
God zou dan graag willen dat je met dat verdriet naar Hem toe komt.
Hij kan dan het werk van de duivel weer ten goede keren. Niet door het kindje te genezen, maar doordat de ouders met hun verdriet bij God komen wordt hun geloof veel sterker. Omdat God hun dan ook helpt en steunt. En kunnen zij leven naar Gods woord en leiding en dit ook weer doorgeven aan hun kindje.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 17-03-11 14:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:40

Blue_Eyes schreef:
Sammie schreef:
Dat antwoord is in jouw geval nee.

Ik neem aan dat je mijn geval bedoelt. Waarom denk je dat? Ik ben er niet zo zeker van namelijk. :)

Kom je dan weer niet uit bij de vraag wanneer ben je echt christelijk of wanner bén je een kind van God? Als je 'gewoon' leeft volgens Zijn wetten (die al moeilijk genoegd zijn voor iemand die zich daadwerkelijk christelijk noemt) of als je elke dag bid voor en na het eten, de bijbel leest en zondag tweemaal daags kerkgang doet? Is niet iedereen gelijk in Zijn ogen, als je op je sterfbed oprecht spijt heb van je daden en realiseert wat je doet, maak je dan toch geen kans meer op vergeving. Dat is iets dat altijd gezegd wordt (en voorbeelden te over in de bijbel). Of maak je alleen kans op vergeving/verlichting en de hemel als je gedoopt bent en je leven zo goed mogelijk probeert te leven? Wanneer ben je in Zijn ogen genoeg om genezen te worden? Wanneer leef je voldoende of op z'n best naar wetten. Dat weten zelfs de christenen niet, want anders waren er niet zoveel stromingen en ideeën hierover binnen het christendom.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:57

Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling om zo volgens de wet te leven. Dat wil niet zeggen dat je dan ook gelooft.
Dat deden in de Bijbel ook de Farizeeërs, dat was alleen maar uiterlijk vertoon om aan de andere mensen te laten zien hoe goed ze wel niet waren. Jezus had in het nieuwe testament juist een hekel aan die mensen.
Volgens mij gaat het er voornamelijk om dat je in God gelooft en dan wil je uit jezelf bepaalde dingen juist wel of niet meer doen.
Maar toch gaat dat in de praktijk heel vaak mis en daarom worstelen misschien zoveel mensen ermee.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:10

Sammie schreef:
Blue_Eyes schreef:

Kom je dan weer niet uit bij de vraag wanneer ben je echt christelijk of wanner bén je een kind van God? Als je 'gewoon' leeft volgens Zijn wetten (die al moeilijk genoegd zijn voor iemand die zich daadwerkelijk christelijk noemt) of als je elke dag bid voor en na het eten, de bijbel leest en zondag tweemaal daags kerkgang doet? Is niet iedereen gelijk in Zijn ogen, als je op je sterfbed oprecht spijt heb van je daden en realiseert wat je doet, maak je dan toch geen kans meer op vergeving. Dat is iets dat altijd gezegd wordt (en voorbeelden te over in de bijbel). Of maak je alleen kans op vergeving/verlichting en de hemel als je gedoopt bent en je leven zo goed mogelijk probeert te leven? Wanneer ben je in Zijn ogen genoeg om genezen te worden? Wanneer leef je voldoende of op z'n best naar wetten. Dat weten zelfs de christenen niet, want anders waren er niet zoveel stromingen en ideeën hierover binnen het christendom.

Ik denk dat je alleen echt christen bent als je echt gelooft in Jezus, dat is het belangrijkste, en je best doet je te houden aan dat éne gebod: heb God lief boven alles en je naaste als jezelf.
Iedereen is gelijk in Zijn ogen, ja. En daarom denk ik dat je dus ook door God genezen kunt worden als je niet gelooft. Het heeft niets te maken met 'genoeg zijn'. God houdt van je zoals je bent. Hij zou van veel mensen willen dat ze die liefde zouden beantwoorden, maar hij houdt niet minder van hen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:56

''Overigens is er bewijs genoeg, je moet het alleen wel willen zien.''

Dat betekent toch al dat het geen feitelijk bewijs is? Feiten kun je niet omheen, iets wat te maken heeft met ''willen zien'' wel.....

Ik blijf erbij: Het geloof is na mijn idee iets persoonlijks (het zit in je hoofd, in je hart), en dat moet ook lekker zo blijven, ieder z'n ding. Prima dat er mensen zijn die geloven dat er iets goddelijks is, prima dat er mensen zijn die zoiets niet nodig hebben/het simpelweg niet geloven/noemmaarop. :)