DaniBanani schreef:Blue_Eyes schreef:Overigens is er bewijs genoeg, je moet het alleen wel willen zien. Ik heb ongelofelijke dingen zien gebeuren, maar als ik ze op Bokt vertelde, was er steeds wel iemand die er een of andere ongeloofwaardige verklaring voor verzon - als het maar niets met God te maken had...
Onomstotelijk bewijs is dus een heel relatief begrip. Wat God onomstotelijk vindt, is dat Jezus naar de aarde is gekomen. Dat is voor een heleboel mensen niet genoeg.
Zou je hier voorbeelden van willen geven? Ik ben namelijk wel benieuwd. Al wil ik wel van tevoren zeggen dat ik vaak denk dat mensen ook zien wat ze wíllen zien; niet alleen binnen religies maar ook met paranormale gaven, of met al dan niet geloven in toeval, of buitenaards leven, of...verzin 't maar. Dus iets als 'een vrouw die spontaan genas van kanker' is voor mij geen bewijs, want tsja..statistisch gezien geneest één op de zoveel spontaan, dus dat kan door God komen of gewoon een natuurlijk verschijnsel zijn.
Ja, daar gaan we al

Mijn 'belangrijkste' of in ieder geval meest opvallende voorbeeld is wel zoiets. Een vriend van me heeft kanker gehad, een erfelijke en zeer agressieve vorm. Hij was eigenlijk al min of meer opgegeven, maar werd eraan geopereerd om zijn leven te verlengen. Dat ging helemaal mis; hij werd open- en weer dichtgemaakt, ze konden er niets meer aan doen. Wel had hij een darmperforatie opgelopen door de operatie en had dus na een paar dagen een buikvliesontsteking die zich uitbreidde naar een dubbele longontsteking. Er werd gewaakt bij hem en de artsen vroegen of hij katholiek was, zodat hij bediend kon worden. Ze gaven hem niet meer dan dagen, eerder uren. Tot na een paar uur ineens de koorts week, hij wakker werd, en er onderzoeken gedaan werden die uitwezen dat hij genezen was van de ontstekingen en na een aantal weken bleek dat ook de tumoren begonnen te krimpen. Inmiddels zijn we 6 jaar verder, is hij officieel genezen verklaard, getrouwd en vader geworden. Statistisch gezien genezen mensen soms spontaan, ja, maar dit was wel heel sterk.
Er zijn meer verhalen, maar ik weet niet of die mensen willen dat ik dat zo en plein public op internet gooi