Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 01:41

Stemwijzer zegt bij mij

1. PVV
2. CDA
3. VVD

Hoezo rechts :D

Ik twijfel nog, landelijk heb ik wel PVV gestemd

Maar even zonder grappen....., ik zou de mensen die de PVV eng willen willen vragen of de website van de PVV eens goed door te lezen...., (pas op, is eng....... grapje)
Als ik alleen al zeg dat ik rechts stem (zonder een partij te noemen) mag ik mij altijd gaan verantwoorden, uitleg geven, waarom is dat?

PVV een hekel aan allochtonen?
Nonens, alleen aan criminele allochtonen, aanpassen is het motto en daar kan ik me geheel in vinden :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:03

Lotus83 schreef:
Stemwijzer zegt bij mij

1. PVV
2. CDA
3. VVD

Hoezo rechts :D

Ik twijfel nog, landelijk heb ik wel PVV gestemd

Maar even zonder grappen....., ik zou de mensen die de PVV eng willen willen vragen of de website van de PVV eens goed door te lezen...., (pas op, is eng....... grapje)
Als ik alleen al zeg dat ik rechts stem (zonder een partij te noemen) mag ik mij altijd gaan verantwoorden, uitleg geven, waarom is dat?

PVV een hekel aan allochtonen?
Nonens, alleen aan criminele allochtonen, aanpassen is het motto en daar kan ik me geheel in vinden :j

Juist alleen veel mensen willen het niet zien.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:05

Tuurlijk is PVV (Partij Van Venlo) een partij die een hekel heeft aan allochtonen.
Ze mogen het alleen niet zo benoemen, anders zit Wilders meer in de rechtbank dan in de 2e kamer.
Waarom zouden ze anders hebben laten uitrekenen wat allochtonen kosten?
Wat kosten die lui van de PVV eigenlijk, die daar een beetje met een grote brutale mond moeten menen, waar ik een hekel aan heb? Ik vindt het typisch een partij voor mensen met een beperking.

Wietsje92

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:07

Ik ben er nog niet over uit. Ik heb de stemwijzer gedaan, maar daar kwam iets uit wat ik totaal niet zou verwachten.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:09

Wietsje92 schreef:
Ik ben er nog niet over uit. Ik heb de stemwijzer gedaan, maar daar kwam iets uit wat ik totaal niet zou verwachten.

en dat is? :D

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:12

Ik mag nog niet stemmen. Maar we deden op school wel stemwijzers en er kwam elke keer PVV uit. :=

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:12

maXcomX schreef:
Tuurlijk is PVV (Partij Van Venlo) een partij die een hekel heeft aan allochtonen.
Ze mogen het alleen niet zo benoemen, anders zit Wilders meer in de rechtbank dan in de 2e kamer.
Waarom zouden ze anders hebben laten uitrekenen wat allochtonen kosten?
Wat kosten die lui van de PVV eigenlijk, die daar een beetje met een grote brutale mond moeten menen, waar ik een hekel aan heb? Ik vindt het typisch een partij voor mensen met een beperking.

Zo ga je lekker met je uitspraken, zullen we het gewoon vriendelijk houden hier?

Nederland moet overal op besparen...., op ONZE zorg, onderwijs, ouderen moeten langer doorwerken....
Waarom dan niet bezuinigen op het toelaten van mensen buiten Nederland?
En dan heb ik het niet over de echte asielzoekers die voor hun veiligheid hier komen.....

Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt, die lui van de pvv zullen net zoveel kosten als die lui van alle anderen partijen......

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:17

Iemand noemde ergens hier in het topic ene lijstje van dingen waarom die persoon op de pvv zouden stemmen.
In dat lijstje zaten dingen wat gewoon niet in mijn straatje past. Dingen die mij erg radicaal overkomen en daar heb ik een probleem mee.

Ik zeg dus. Ik zou nooit pvv stemmen om de volgende redenen.
•Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
•Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
•Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
•Normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus)
•Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
•Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
•Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
•Belastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussers
•Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers
•Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd

En ja ik vind dat wilders een racist is en dat zijn partij daardoor die standpunten ook heeft. Verder vind ik dat ze oproepen tot haatzaaierij en intolerantie. (en wat mij betreft mag ie om die reden ook veroordeeld worden). Maar ik denk ook dat als je wilders een staatskas geeft dit land binnen ene paar jaar failliet is. Rekenkundig klopt er niks van z'n programma en dus zijn het dooie mussen. En dooie mussen moet je begraven en niet steeds terug de lucht in gooien met het idee dat ze dan wel weer kunnen vliegen.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:19

Volgens mij zijn heel veel mensen hier vooral bezig met landelijke standpunten en niet de provinciale...

Bijna alle standpunten die aangedragen worden zijn de landelijke en ik zie bijna niemand met een opmerking over hun provincie, dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:23

@Veulen84......

Ik kan weinig schokkends aan de door jou opgenoemde punten ontdekken eigenlijk

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:27

@Lotus83
Nee tuurlijk niet. Hoor je je zelf wel goed wat je zegt?
En zo wie zo is de PVV niet iets om gezellig en blij van te worden.
Nederland moet overal op besparen... waar haal je die wijsheid vandaan?
Dat doen ze nl al sinds 20 jaar, dus niets nieuws onder de zon. Maar wel veel geld over de balk smijten aan dure straaljagers, betuwelijn, banken die een loopje nemen met de fatsoenlijke regels voor bankieren en bouwbedrijven die die frauderen en vervolgens er goed vanaf komen en nog meer van die onzin. Dat jij zin hebt om voor die onzin op te draaien; best, maar laat anderen die part nog deel hebben aan de huidige situatie er dan buiten.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:35

CynthiaV schreef:
Volgens mij zijn heel veel mensen hier vooral bezig met landelijke standpunten en niet de provinciale...

Bijna alle standpunten die aangedragen worden zijn de landelijke en ik zie bijna niemand met een opmerking over hun provincie, dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Je kunt als politieke partij niet een ander standpunt innemen dan de landelijke partij. Zo is dat ook op gemeentelijk niveau. Dus ook provinciale standpunten zullen niet iets anders zijn dan de landelijke.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:46

Ik zou D'66 landelijk stemmen (maar toen was ik nog geen 18), maar kom met de provincie eigenlijk ook weer daar uit met hun provinciale standpunten. :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:54

Mijn ouders stemmen vvd :).

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:59

PVV *\o/*

vblade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:06

Ik stem hier ook PVV

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:17

Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen PVV stemmen.
Om mij heen hoor ik niemand die PVV stemt? Studiegenoten, vrienden, familie, allemaal niet.
Waar ligt dit aan? Sociaal milieu? Opleiding? Ik weet het niet :=

Of al die mensen durven het niet te zeggen. Maar dat kan ik me niet voorstellen.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:22

Eefske schreef:
Om mij heen hoor ik niemand die PVV stemt? Studiegenoten, vrienden, familie, allemaal niet.

Of al die mensen durven het niet te zeggen. Maar dat kan ik me niet voorstellen.

Idd, ik ken ook eigenlijk niemand die pvv stemt?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:27

Ik ga vandaag voor de provinciale staten van Utrecht stemmen. Goed uitgezocht ga ik vandaag CDA stemmen, landelijk heb ik een andere stem.
Ik denk ook dat het heel belangrijk is dat je kijkt waar de provinciale partij voor staat!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:41

Citaat:
Iemand noemde ergens hier in het topic ene lijstje van dingen waarom die persoon op de pvv zouden stemmen.
In dat lijstje zaten dingen wat gewoon niet in mijn straatje past. Dingen die mij erg radicaal overkomen en daar heb ik een probleem mee.

•Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen

kom op zeg dit zijn geweldige punten echt toppie....hoeveel zware geweldsmisdrijven moet een mens uitvoeren voordat ie gevaarlijk wordt volgens jou?

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:49

Yes ik ga ook weer stemmen, uit de stemwijzer kwam de 50+ partij, maar daar voel ik me met mijn 18 jaartjes niet helemaal thuis eigenlijk. Het wordt D66 in ieder geval.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:07

Eefske schreef:

Hier hetzelfde. Bij de verkiezingen op onze school eindigde de PVV ook als 5e of zo. Nou is het wel een havo/vwo bovenbouwschool, dus denk dat hier ook iets minder extreem gestemd in vergelijking met andere scholen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:14

Ik geloof dat er in mijn vorige klas (toen met de landelijke verkiezingen) niemand was die PVV stemde. :+ Ohnee, één iemand misschien, die twijfelde nog tussen PVV en VVD. Er waren 3 VVD stemmers, rest was allemaal een andere partij (links). VWO/Havo.

Ik ken ook geen PVV stemmers, misschien één of twee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:20

tita schreef:
Citaat:

kom op zeg dit zijn geweldige punten echt toppie....hoeveel zware geweldsmisdrijven moet een mens uitvoeren voordat ie gevaarlijk wordt volgens jou?

Hoewel ik gevoelsmatig soms echt voor zware straffen ben geloof ik er niet in dat het werkt. Hoeveel recidivisten zijn er met het huidige systeem? Te veel, het systeem werkt niet. Heel sec de lengte van een straf veranderen werkt niet. Ik geloof zelfs niet dat straffen de methode is, er moet iets constructiefs gedaan worden met mensen die een misdaad begaan. Die projecten die nu lopen met hulphonden en paarden hebben bv. al bewezen dat ze beter werken dan enkel opsluiting. En dan zullen ze echt niet allemaal 'beter' worden, maar ik denk echt dat er dan veel minder mensen in die buurt van drie zware geweldsmisdrijven komen.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:25

PVV :j