undercover in nederland, sekte miracle of love

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:15

xDramaQueen schreef:
De eerste beelden in Utrecht, dat huis is bij mij letterlijk om de hoek (leidsche rijn) ik schrok hier heel erg van en heb de hele aflevering met open mond gekeken.. ik ga nu ff alles bijlezen..

Ja gadver zat ook al te kijken, woon er ook zo'n 10 min. fietsen vanaf.

Vind het wel echt hele heftige beelden, en vind ook echt dat hier wat aan gedaan moet worden, dit moet niet kunnen.

@ mensen die het over The Wave/Die Welle hadden, heb ze ook allebei gezien.
Dat is dan weer net een tikkie erger, dit hele sekte gedoe is met mensen die emotioneel niet erg sterk staan.
The Wave/Die Welle, is gewoon massa manipulatie.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:14

Goof schreef:
Zit ook te kijken, echt onbegrijpelijk......
Maar hoe beinvloedbaar, naief en bekrompen ben je als je hierin trapt vraag ik me dan af?

Ja dit vraag ik me ook altijd af bij sektes, maar de leiders zijn vaak charismatisch en kunnen goed op je inpraten hoor. :)
En natuurlijk ook de groepsdruk enzo, maar wat hier gebeurd (met dat let-go moment ofzo) lijkt mij dat mensen wel doorhebben dat dit walgelijk is?

Ik heb de uitzending ook gezien, vond hem echt walgelijk, wat hier allemaal gebeurd!

Een jaar geleden moest ik voor school met een groepje een soort werkstukje maken over een sekte.
Wij hebben toen de sekte Miracle of Love gekozen, en idd site onderzocht en op google gezocht (ook in het engels enzo).
Ik vond de site er zweverig uitzien maar kon verder geen hele vreemde dingen vinden.
Maar er was heel weinig informatie te vinden, ook over hun ideeën enzo..

Toen ik de aankondiging over deze uitzending zag kreeg ik al de kriebels. Na de uitzending dacht ik echt van: woh, een buitenstaander kan nooit van te voren weten dat dit er allemaal achter zit! :oo