Laura Dekker zit in geldnood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:58

Tallie1979 schreef:
AHHHHH, ineens snap ik waarom ze zonder poen zit!! :)* :)* :)* Ze wil door het panama kanaal.. Daarom is ze nu waar ze is.. en daar heeft ze een bek geld voor nodig.. Als je door het panamakanaal wilt moet je een hele grote zak geld meenemen!! Kost geloof ik zo'n 10.000 dollar en word berekend naar gewicht.. En er mag maar een beperkt vaarverkeer doorheen..

Dat had ze vooraf kunnen uitdokteren..

Edit: Wiki knows it all: http://nl.wikipedia.org/wiki/Panamakanaal

als ze alles goed had uitgezocht had ze dit ook kunnen weten.
Het is gewoon een verwend ... kind. :n

Nummus

Re: Laura Dekker zit in geldnood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:10

Het is ook nog een kind! Waarom verwacht iedereen dan dat ze zoiets kan ondernemen? :)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:59

Tallie1979 schreef:
AHHHHH, ineens snap ik waarom ze zonder poen zit!! :)* :)* :)* Ze wil door het panama kanaal.. Daarom is ze nu waar ze is.. en daar heeft ze een bek geld voor nodig.. Als je door het panamakanaal wilt moet je een hele grote zak geld meenemen!! Kost geloof ik zo'n 10.000 dollar en word berekend naar gewicht.. En er mag maar een beperkt vaarverkeer doorheen..

De laagste tol die ooit betaald werd, was door de Amerikaan Richard Halliburton die in 1928 zwemmend door het kanaal ging. Hij betaalde 36 cent en deed er tien dagen over.

Voor 36 cent kan ze zwemmend door het panamakanaal. Als ze het doet, betaal ik die 36 cent ook nog wel voor dr!
:D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:24

pfff, geld inzamelen voor zoiets is echt belagelijk....

Ik denk alleen wel dat de meeste mensen hier verschrikkelijk onderschatten hoe ver ze al gezeilt heeft, en hoe zwaar zn toch in je eentje is. Zeilen is echt niets alleen maar op je kont zitten sturen, en in het storm seizoen grote stukken zee/oceaan oversteken is gewoon té gevaarlijk.

Doet er niets aan af dat ze de tocht blijkbaar toch nie goed hebben voorbereid, sponsoren moet je van te voren in de zak hebben, niet halverwege pas gaan regelen of geld inzamelen

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:22

Nemurin schreef:
Het is ook nog een kind! Waarom verwacht iedereen dan dat ze zoiets kan ondernemen? :)

Ze kan het ook niet ondernemen. En dat is ook logisch van een kind van haar leeftijd.
Persoonlijk vind ik, zoals ik al eerder heb gezegd. Dat ze er veel meer bij betrokken had moeten worden bij de hele organisatie. Het is geen kattepis. ;)
En als ze er meer bij betrokken was geweest had ze er misschien meer van begrepen.

Uiteindelijk is de hele hype door derde ontstaan.
Vind t echt een hele slechte verantwoording van haar ouders.
Snap dat je, je dochter alles gunt. Ook zo'n werelddroom.
Maar dit is belachelijk.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:25

En onverantwoordelijk.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:33

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:15

joyce2 schreef:
Goh, zou haar hele reis nu in het water vallen? (leuke woorspeling he? haha)

VEEG ME OP _O-

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:16

dejavu schreef:
In het vorige topic over Laura waren er behoorlijk wat Bokkers die vonden dat het gemakkelijk kon. Ik vraag me af waar zij zijn op dit moment? :+

[NM] 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Van mij mag ze het ook best doen, ga maar weg, maar kom dan niet om geld vragen :')

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:29

dejavu schreef:
In het vorige topic over Laura waren er behoorlijk wat Bokkers die vonden dat het gemakkelijk kon. Ik vraag me af waar zij zijn op dit moment? :+

[NM] 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

ik juig het niet toe en ik hou het niet tegen.
er bestaan echt 14 jarige die hier rijp genoeg voor zouden zijn.

in dit geval?
1 grote aanfluiting. :P

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:43

Ik vind het ook belachelijk, zeker van de volwassenen die hierachter zitten (oa haar vader).

Hoe kun je nu je tienerdochter alleen in een boot de oceaan opsturen en vervolgens halfweg *oeps, geen geld meer*.
Dat dit ooit toegstaan is terwijl de financiële voorzieningen er niet waren :n .

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:11

Er bestaan vast wel 14-jarigen die het kunnen... maar zij dus niet. :=

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:16

Nou, ze ziet maar. Geen cent van deze kant iig. Over het paard getild nest. 14 jaar en alleen op reis, belachelijke onderneming.

Ze gaat nu dus mooi de spreekwoordelijke boot in :D

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:20

ik heb er helemaal niks op tegen dat t meiske de wereld rondvaart. Ik hoop ook echt dat ze ervan geniet en er ervaringen door opdoet. Wat mij meer stoort is dat ze er geld voor wil hebben. Betaal zoiets dan uit eigen zak! Mooi dat ze er nu een goed doel aan ophangen maar het meeste verdwijnt toch in haar bootje. En dat terwijl er mensen in eigen land honger moeten lijden. En veel dieren hulp nodig hebben. Laten we daar die 25.000 euro naar toe storten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:31

Ze zouden eerst een flinke smak geld krijgen voor video-opnamen.
Alleen vond de familie dit te weinig opleveren.
Nu is iedereen afgehaakt, en hebben ze niets.

Een goede voorbereiding is het halve werk.
Net als al die s*kkels die in het programma ik vertrek zijn.
Die hebben in 99,9% ook de boel niet goed voorbereid.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:48

annastasia schreef:
Ze zouden eerst een flinke smak geld krijgen voor video-opnamen.
Alleen vond de familie dit te weinig opleveren.
Nu is iedereen afgehaakt, en hebben ze niets.

Een goede voorbereiding is het halve werk.
Net als al die s*kkels die in het programma ik vertrek zijn.
Die hebben in 99,9% ook de boel niet goed voorbereid.

Daar moet ik je idd gelijk in geven....
Mensen die zich vreselijk opwinden over het feit dat ze niet tussen de middag "even" een vergunning kunnen ritselen bij het gemeentehuis in *tromgeroffel* ......... zuid spanje.......
Als je ook maar 1 keer had gegoogled, had je geweten, dat ze daar
A. Een siesta houden, en dus niet open zijn tussen de middag
B. De administratie tergend traaaaaaag is

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:51

Ik reageer puur op de OP.
Lekker voor der. :')

Onzin zeg, al die commotie rondom die meid.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:58

Kosten delen? :') _O-

suvan schreef:
De laagste tol die ooit betaald werd, was door de Amerikaan Richard Halliburton die in 1928 zwemmend door het kanaal ging. Hij betaalde 36 cent en deed er tien dagen over.

Voor 36 cent kan ze zwemmend door het panamakanaal. Als ze het doet, betaal ik die 36 cent ook nog wel voor dr!

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:14

Ik zeg eigen schuld. Ieder NORMAAL kind moet verplicht naar school, en als uitzondering mag zij een zeilreis maken. Allemaal leuk en prima maar als je dan in geldproblemen zegt, is mijn mening dan had je maar naar school moeten gaan in plaats van zeilen. En dan nog in je eentje ook. Ik vind het gekkenwerk en heb totaal geen medelijden. Het is namelijk echt niet goed voor je om alleen op een zeilbootje te zeilen, zeker niet voor een kind van 14. Die hoort lekker thuis te puberen en leuke dingen te doen met jeugdgenoten.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:42

Toch hebben enkele tientallen mensen geld gedoneerd. Volgens haar vader kon ze nu weer een tijdje verder. Maar als zij 3 maanden op Sint Maarten blijft rondhangen is het vast al weer op voordat ze verder zeilt. Het staat op de homepagina van Ziggo.

https://www.ziggo.nl/#spotlight/nieuws/ ... sje-dekker
Laatst bijgewerkt door flyfly op 02-01-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:44

Ik hoorde het net idd ook op het nieuws op de radio....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:56

@Dejavu, op pag. 1 :D
Lia_ schreef:
Janine1990 schreef:
Pfffffff.... Hopelijk gaat deze publiciteit haar in ieder geval géén geld opleveren...

Ik hoop van wel, waarom iemand toewensen dat ze haar ouders heel lang niet kan zien en haar boot niet kan repareren :?
Ik vind dat je iemand die op deze leeftijd altijd zulke avonturen onderneemt gewoon moet steunen.
Het hele circus er om heen is gewoon gecreëerd door derden...

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:13

flyfly schreef:
Toch hebben enkele tientallen mensen geld gedoneerd. Volgens haar vader kon ze nu weer een tijdje verder. Maar als zij 3 maanden op Sint Maarten blijft rondhangen is het vast al weer op voordat ze verder zeilt. Het staat op de homepagina van Ziggo.

https://www.ziggo.nl/#spotlight/nieuws/ ... sje-dekker

Dat zijn mijn gedachten ook :o Op nu.nl staat t trouwens ook...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:14

Lia_ schreef:
Ik hoop van wel, waarom iemand toewensen dat ze haar ouders heel lang niet kan zien en haar boot niet kan repareren :?
Ik vind dat je iemand die op deze leeftijd altijd zulke avonturen onderneemt gewoon moet steunen.
Het hele circus er om heen is gewoon gecreëerd door derden...

Dat ze haar ouders heel lang niet kan zien, daar kiest ze toch zelf voor? Ze gaf zelf al die tijd dat ze zo graag en zo goed alleen wilde zijn. Ik vind (nog steeds) dat je iemand op die leeftijd moet remmen in dit soort avonturen. Belachelijk hoe zij haar snor drukt qua onderwijs (ze doet tenslotte zelf 'maar wat'). Het hele circus is misschien gecreëerd door derden, maar vind je dat heel gek? Ik namelijk niet. Zo'n uk de zee op sturen terwijl zo'n onderneming voor volwassenen al heel pittig is en die achteraf van een koude kermis thuiskomen. Al die tijd was het dit, nu weer het geldgedoe. Anderen moeten bijspringen om haar droom waar te waren, terwijl mij altijd geleerd is dat je zélf je dromen moet waarmaken en niet omdat anderen hun portemonnee trekken. :n

Ik vind het nogal verwend in veel opzichten.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:24

Dit klinkt mischien cru, maar wij hopen hier werkelijk waar dat het een keer fout gaat, nee ik wens haar absoluut niet dood, maar ze mag van mij wel een enorme glijer maken, en dan komt ze als een druipende kat weer thuis, dan slaat iedereen zich eens een keer voor zijn harses.

Want zeg nou zelf, het is toch te belachelijk voor woorden dat ouders die hun kinderen 2 dagen eerder van school halen voor een wintersportvakantie een dikke boete krijgen, en een 14 jarige mag wel een jaar lang vakantie vieren en gaan zeilen.

En ik weet donders goed dat zeilen niet op je luie kont zitten is aangezien ikzelf ook zeil en we zelf ook een zeilboot hebben liggen, maar zeilen is haar hobby, die ze uitoefend, lekker langs warme landen, daar lekker kerst vieren en weet ik het wat, dan heb je in mijn ogen gewoon een dikke vakantie.

Record of geen record.