NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:44

manzano schreef:
De internationale trein die 's octends uit Dld komt richting Amsterdam (en dus via Utrecht komt) heeft bijna standaard vertraging :j

Klopt, en niet zo'n beetje ook. Vaak vertraging van meer dan een uur.

Ik neem nog steeds mijn petje af voor de NS :) Ik reis gemiddeld 20-25 uur per week met de trein, op zowel hele korte als lange trajecten. Ik heb vrijwel nooit vertraging, of een enkele keer een paar minuten. Natuurlijk gaat het af en toe mis, maar dat is in iedere vorm van openbaar vervoer wel eens het geval.
Ik denk dat 'de gemiddelde Nederlander' (dat ben ik ook gewoon) tegenwoordig vooral verwacht dat treinen altijd rijden, en ook altijd op tijd. We verwachten (eisen?) dat we overal altijd maar kunnen komen, maar 5 minuten vertraging zijn dan al 5 kostbare verloren minuten. Ik kan niet op 1 hand tellen hoeveel mensen ik wekelijks hoor klagen dat ze op een traject van 2 uur wel 5 minuten vertraging hebben? En dat ze dan de aansluiting missen op een trein die iedere 10 minuten rijdt? Nee, ik snap dat niet.

Imo doet de NS er (bijna) altijd veel aan om netjes te rijden. Om terug te komen op de sneeuw chaos, ook toen petje af voor het personeel.
Zo stond ik 2 uur lang in Gouda, en stonden daar 2 treinen stil met in beide treinen 3 man personeel. Iedereen bleef maar vragen waar ze heen moesten, maar het personeel wist ook niets omdat ze niets doorkregen aan informatie van hogere hand. In dat geval houdt het voor NS personeel ook even op om nieuwe informatie te verschaffen.

Ik zeg nog steeds +:)+ voor NS, en zal ook nog lekker met de trein blijven reizen.
Kan me goed voorstellen dat velen liever de auto pakken, maar geef mij de trein maar.

LF_xx_D

Re: NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:50

Tja soms heeft de NS wel rare dingen hoor.
Bladeren op de rails, tjoh, vroeger vielen er zeker nooit bladeren op de rails in de herfst? :oo
Wissels zijn bevroren, zet die wisselverwarming gewoon aan.

Wat ik pas hoorde was wel het toppunt: de wissels deden het niet want er was teveel strooizout tussen gekomen :Y)

Heb al veel vertragingen gehad maar ach het kan erger. En die gratis thee moet je ook niet halen want voordat je in een trein kan stappen ben je al een half uur verder en is je thee al koud. :D

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:55

Ik heb me echt druk gemaakt hoe ik op school moest komen deze winter. Op mijn Traject Den Bosch - Utrecht is het de laatse tijd vaak raak met storingen en uitval. Tot nu toe valt het gelukkig nog mee, en heb ik maar 1 keer hoeven besluiten om te keren naar huis. Toch ben ik blij als de lente begint..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:08

LF_xx_D schreef:
Bladeren op de rails, tjoh, vroeger vielen er zeker nooit bladeren op de rails in de herfst? :oo

Ik weet niet hoe lang je al met trein reist maar 'bladeren op de rails' is echt niet iets nieuws :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:11

De NS was voor mij een van de redenen te stoppen met school. :(

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:15

Ik herinner me nog zo goed dat ze zeiden "we hebben de treinen onder extreme weersomstandigheden in het buitenland getest" en dan durven ze nu nog te zeggen dat het weer zo 'extreem' is dat de treinen niet meer rijden. Dan vraag ik me af waar ze die treinen getest hebben, in Belgie ofzo? :brr:

Ik word er echt stapel van met die treinen, en ik krijg ook gewoon elke keer weer gezeur op mijn stage omdat ik te laat ben 'ga maar vroeger weg' maar als ik daar om half 9 moet zijn en al om 7 uur weg moet om überhaupt op tijd te zijn als de treinen op tijd rijden.... Er moet natuurlijk een grens getrokken worden he!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:26

Ik heb trouwens wel "geld terug bij vertraging" gehad :j :j
Dus ze beroepen zich niet op overmacht/aangekondigde kans op overmacht etc. etc. +:)+ +:)+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:29

Ik kreeg geen geld terug, en dat terwijl ik een kaart had gekocht ter waarde van 3500€ PER JAAR!!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:30

Ze zijn er helemaal niet klaar voor, BAH. ^) Ik ga niet vaak met de trein, maar de keren dat ik met de trein gegaan ben, ben ik halverwege opgepikt omdat die rot treinen niet reden & er ook geen vervangende bus ging. :r

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:35

Chaos schreef:
Ik kreeg geen geld terug, en dat terwijl ik een kaart had gekocht ter waarde van 3500€ PER JAAR!!

Mijne is ruim 2000,- dus daaraan zal het niet liggen.....
Vreemd!

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:57

LF_xx_D schreef:
Tja soms heeft de NS wel rare dingen hoor.
Wissels zijn bevroren, zet die wisselverwarming gewoon aan.

Wat ik pas hoorde was wel het toppunt: de wissels deden het niet want er was teveel strooizout tussen gekomen :Y)

Heb al veel vertragingen gehad maar ach het kan erger. En die gratis thee moet je ook niet halen want voordat je in een trein kan stappen ben je al een half uur verder en is je thee al koud. :D

Prorail ;)

En dat kopje thee of koffie krijg je dan van de NS ...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:30

Ik kan me er eigenlijk niet zo erg aan storen; tuurlijk vertraging is vervelend. Maar ik denk toch wel dat het dusdanig onmogelijk wordt met dit weer, dat het blijkbaar niet zonder vertraging kan?

Naja prima hoor; zolang ik maar op mijn bestemming aankom. :)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:37

Winterklaar?

Nog effe.. Maargoed hier in mijn buurt maakt het geen donder uit of het wel of geen winter is de helft van de keren rijden ze toch niet op tijd of komen ze maar helemaal niet. Arrogantie ten top want ze geven altijd maar de consument de schuld. Ik heb wel ontzettend veel respect voor het personeel van de ns! (De conducteurs, de loketmedewerkers) want die kunnen er ook niks aan doen dat de hogere mensen van prorail en NS zulke dingen doen.

Ik kom zo ontzettend vaak te laat op school en dan neem ik al een trein eerder!

Edit: Het mooiste is nog dat de stoomtrein hoorn - medemblik WEL gewoon de hele tijd is blijven rijden! Zo zie je maar dat het heus wel kan.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:29

higgins schreef:
Prorail ;)

En dat kopje thee of koffie krijg je dan van de NS ...

Ja je hebt gelijk, we vergeten dat het eigenlijk ook Prorail is.. ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:06

Maar ook weer niet alles is prorail. Lastig hoor :)) :))
Gelukkig regent het :D :+

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:24

Fitch schreef:
IloveMickey schreef:
Als de NS het niet kan, waarom kan het dan in Duitsland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, VS allemaal wel?

Waarom roep je dat? Heb je daar onlangs met de trein gereisd? Ik heb vrienden in Berlijn wonen en die klagen al maanden dat alle trams, metro's en treinen de hele tijd vertraging hebben vanwege het winterse weer. Op kerstavond ging ik naar Duitsland: een half uur vertraging in Nederland en nog anderhalf uur erbij in Duitsland. Méér vertraging in Duitsland dus, ook ivm het weer. Ook in Engeland is 't nu dramatisch en zijn de kaartjes nog véél duurder dan in NL.

Ja, ik heb daar afgelopen februari, toen er een ontzettend dik pak sneeuw lag, varierend van 50 cm tot 1 meter, dagelijks met de trein gereist ja. Alles was prima voor elkaar. Laat ze dan eens léren van hoe zulke landen het aanpakken.

Hier in NL ligt bijna niks en het is een groot drama, daar zal het ook wel een keer misgaan, maar met 15cm sneeuw dat heel NL in rep en roer is omdat er amper treinen en bussen rijden vind ik gewoon schokkend.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:04

Nou ik moet toch eerlijk zeggen dat vorige winter en deze winter totaal geen last heb gehad van veel vertragingen? Helemaal niet.
Alles ging eigenlijk wel goed behalve toen er echt 30cm lag en het maar bleef sneeuwen, maar goed dan vind ik het ook vrij logisch want dan komt een bus ook niet bepaald de weg op..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 20:38

ja tuurlijk is het logisch dat er dan geen trein rijdt, of alleen met zeer grote vertraging. Maar als ik nu op de borden zie staan dat er nog treinen kapot zijn en dat er daarom kortere treinen reiden ga ik me toch afvragen wat er aan de hand is. Hadden die treinen inmiddels niet al gerepareerd moeten zijn?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:13

Nu nog kapotte treinen??

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 13:28

Volgens het bord dat op utrecht staat wel, maar ik heb er niet heel veel van gemerkt. Vanmiddag gaat het weer sneeuwen, ben benieuwd hoe de NS het er hier vanaf brengt.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:32

Ik woon nu in Noorwegen, en het kán wel hoor, rijden met winterweer. Hier ligt standaard een pak sneeuw en ijs op de rails, en ondanks dat rijden de treinen gewoon op tijd. Evenals de bussen, sneeuwkettingen erom en gaan met die banaan.. Laat de NS hier eens een voorbeeld aan nemen.

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:51

Ook in Finland rijdt het nog steeds! Vandaag dooit het een beetje, maar over het algemeen ligt er toch wel een behoorlijk pak sneeuw op de rails. (Om over de wegen maar niet te spreken. Als het flink gesneeuwd heeft en het blijft daarna lekker vriezen, is het gewoon bijna letterlijk een ijsbaan.)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:03

InekeH87 schreef:
Volgens het bord dat op utrecht staat wel, maar ik heb er niet heel veel van gemerkt. Vanmiddag gaat het weer sneeuwen, ben benieuwd hoe de NS het er hier vanaf brengt.

Oh niks gezien in Utrecht..... Volgens mij zijn er ook allemaal berichten geweest dat alles al gerepareerd is.

Sneeuw??????

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:04

Er was vandaag een trein halverwege kapotgegaan en blokkeerde daarom (een gedeelte) van het spoor richting Rotterdam/Den Haag vanuit Utrecht.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 20:06

@manzano ow dan heb ik verkeerd gekeken. Meende dat het bord nog ergens stond op utrecht centraal.