manzano schreef:De internationale trein die 's octends uit Dld komt richting Amsterdam (en dus via Utrecht komt) heeft bijna standaard vertraging
Klopt, en niet zo'n beetje ook. Vaak vertraging van meer dan een uur.
Ik neem nog steeds mijn petje af voor de NS
Ik reis gemiddeld 20-25 uur per week met de trein, op zowel hele korte als lange trajecten. Ik heb vrijwel nooit vertraging, of een enkele keer een paar minuten. Natuurlijk gaat het af en toe mis, maar dat is in iedere vorm van openbaar vervoer wel eens het geval.Ik denk dat 'de gemiddelde Nederlander' (dat ben ik ook gewoon) tegenwoordig vooral verwacht dat treinen altijd rijden, en ook altijd op tijd. We verwachten (eisen?) dat we overal altijd maar kunnen komen, maar 5 minuten vertraging zijn dan al 5 kostbare verloren minuten. Ik kan niet op 1 hand tellen hoeveel mensen ik wekelijks hoor klagen dat ze op een traject van 2 uur wel 5 minuten vertraging hebben? En dat ze dan de aansluiting missen op een trein die iedere 10 minuten rijdt? Nee, ik snap dat niet.
Imo doet de NS er (bijna) altijd veel aan om netjes te rijden. Om terug te komen op de sneeuw chaos, ook toen petje af voor het personeel.
Zo stond ik 2 uur lang in Gouda, en stonden daar 2 treinen stil met in beide treinen 3 man personeel. Iedereen bleef maar vragen waar ze heen moesten, maar het personeel wist ook niets omdat ze niets doorkregen aan informatie van hogere hand. In dat geval houdt het voor NS personeel ook even op om nieuwe informatie te verschaffen.
Ik zeg nog steeds
Kan me goed voorstellen dat velen liever de auto pakken, maar geef mij de trein maar.



Ik ga niet vaak met de trein, maar de keren dat ik met de trein gegaan ben, ben ik halverwege opgepikt omdat die rot treinen niet reden & er ook geen vervangende bus ging.