Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:01

Bij ons op de fitness waren ook moslimvrouwen.
Hoofddoek, hele wijde broeken, lange truien, en ze zaten de hele tijd in hun taal te praten.
Er was al gezegd, als jullie je niet aanpassen, dan zetten we jullie eruit.
Dat is dus ook gebeurd... durven ze ook nog te zeggen dat ze discrimineren... discrimineren m'n hoela.. je moet je maar gewoon aanpassen. :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:16

Electra63 schreef:
Ik keek laatst op de website van het zwembad hier in de buurt.
Er zijn allerlei speciale zwemuren, niet alleen voor moslimvrouwen. Er zijn speciale uren voor 65+, voor vrouwen, voor gezinnen, etc.

Maar waar het mij om gaat: heb je er last van?

Ik heb er geen last van, maar ik vind het raar dat het gesubsidieerd (dus: gratis) moet zijn. Den Haag is ermee gestopt, met de subsidie, en nu komt er bijna niemand meer, vind ik ook maar raar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:19

randalinpony schreef:
Wat is er mis met moskeeen?

Ik vind het verkeerd dat ze betaald worden door Moslimlanden.
Plus: waarom niet een bestaand gebouw of een aan de omgeving aangepast gebouw? Waarom een replica van daar, dat past hier helemaal niet [vind ik].

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:21

Adil18 schreef:
Ik kan me echter voorstellen dat veel Nederlanders het kotsen krijgen wanneer een Moskee o.a. van hun belastingcenten gefinancierd wordt (heb ik ooit eens gehoord, excuus als dit niet blijkt te kloppen).

Cohen had daar een handje van ja.
Meestal worden de activiteiten zelf gesponsord onder de noemer 'culturele activiteiten'.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:24

take_one schreef:
Bij ons op de fitness waren ook moslimvrouwen.
Hoofddoek, hele wijde broeken, lange truien, en ze zaten de hele tijd in hun taal te praten.
Er was al gezegd, als jullie je niet aanpassen, dan zetten we jullie eruit.
Dat is dus ook gebeurd... durven ze ook nog te zeggen dat ze discrimineren... discrimineren m'n hoela.. je moet je maar gewoon aanpassen. :=

Wat was in jullie geval dan het probleem? Alleen het praten in de eigen taal?
Of waren die hoofddoek, wijde broek en lange trui ook een probleem?
Moet iedereen op de fitness dan per se vacuumverpakt rondlopen zonder mouwen en met blote navel? Is dat dan 'de Nederlandse sportcultuur' en moet iedereen zich maar daaraan aanpassen? Ooit beelden gezien van het vrouwentennis 100 jaar geleden? Ook dat is ooit 'Nederlandse cultuur' geweest, en dat was ruim vóórdat 'de moslims' kwamen.
Ik weet trouwens niet waar jij fitnesst, maar bij ons op de fitness zie ik genoeg mensen die echt beter een wijde broek en lange trui aan zouden kunnen doen. Dat is een stuk minder storend dan wanneer ze zich, aanpassend aan de heersende fitnessmode, als rollades verpakt op de toestellen hijsen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:31

Nicolletje schreef:
randalinpony schreef:
Wat is er mis met moskeeen?

Ik vind het verkeerd dat ze betaald worden door Moslimlanden.
Plus: waarom niet een bestaand gebouw of een aan de omgeving aangepast gebouw? Waarom een replica van daar, dat past hier helemaal niet [vind ik].

Wat is dan 'aan de omgeving aangepast'.
Wanneer is 'een replica van daar' verkeerd en wanneer niet?

Is de namaak St Pieter in Oudenbosch ook een onaangepaste 'replica van daar'? En mag een katholieke kerk gebouwd worden met geld uit Vaticaanstad? (Let op: Vaticaanstad, een soevereine staat, net als Turkije, alleen is in dat laatste land wél een strenge scheiding van kerk en staat)
Mag de kerk in Dongen een op de Dom van Florence geïnspireerde koepel hebben?
Zijn (neo)gotische, (neo)romaanse of neoclassicistische kerken ook geen gebouwen die 'niet aan de omgeving zijn aangepast'?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:38

Oomens: +:)+

Ik heb het al zo vaak aangegeven, ik snap niet dat zoveel mensen zoveel last hebben van moslims. Ik heb niet meer of minder last van moslims als van andere stadsgenoten.
En dan heb ik het niet over die poedersuiker-jongeren die mensen beroven of homo's wegpesten.
Maar gewoon over moslims die hier wonen, werken en leven.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:53

Electra63 schreef:
Oomens: +:)+

Ik heb het al zo vaak aangegeven, ik snap niet dat zoveel mensen zoveel last hebben van moslims. Ik heb niet meer of minder last van moslims als van andere stadsgenoten.
En dan heb ik het niet over die poedersuiker-jongeren die mensen beroven of homo's wegpesten.
Maar gewoon over moslims die hier wonen, werken en leven.

Waarbij bijvoorbeeld dat homo's wegpesten helemaal niets met moslim-zijn te maken hoeft te hebben.

Zeker op het platteland, waar moslims nogal dun gezaaid zijn, hebben de lokale New-Kids of Doeks-uut-Hasselt niet veel op met alles wat 'anders' of 'apart' en daarom bedreigend is. Dat 'aparte' kan variëren van Homo's tot moslims, tot zelfs gewoon 'van die Hollanders' van 'boven de rivieren/over de IJssel'.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:01

Oomens, ben het helemaal met je eens. Ik heb net zoveel last van moslims als van de 'gewone' Nederlanders. Kom ook zat blanke jongeren tegen met een grote bek en nog maar niet te spreken over de aso's op de weg, die eigenlijk altijd van mijn
'eigen soort' zijn. Ik heb ook niets met Marokkaanse rotjochies, die me uitschelden voor h..r, als ik in een rokje loop (wat ik vaak doe ;) ). Wat dacht je van het relatief rijke botenvolk hier in Loosdrecht, daar zitten me ook een types tussen, die toch echt hartstikke Nederlands zijn. :+

Daarom heb ik moeite met alles over 1 kam te scheren...... Ik denk dat in alle lagen van de bevolking nare types zitten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:03

oomens schreef:
Is de namaak St Pieter in Oudenbosch ook een onaangepaste 'replica van daar'? En mag een katholieke kerk gebouwd worden met geld uit Vaticaanstad? (Let op: Vaticaanstad, een soevereine staat, net als Turkije, alleen is in dat laatste land wél een strenge scheiding van kerk en staat)
Mag de kerk in Dongen een op de Dom van Florence geïnspireerde koepel hebben?
Zijn (neo)gotische, (neo)romaanse of neoclassicistische kerken ook geen gebouwen die 'niet aan de omgeving zijn aangepast'?

Ik denk dat je het zelf wel weet, maargoed, de omstreden westermoskee was in elk geval wél aan de omgeving aangepast.
Ik heb geen zin in allemaal van zulke moskeeen hier:
Afbeelding
Heel simpel, zoveel ruimte hebben we niet in Nederland.
Ja en ik ben ook geen voorstander van alles volplempen met kantoren.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:06

randalinpony schreef:
En gelukkig, zijn we niet afhankelijk van hoeveel jij of anderen vinden dat we ons aan moeten passen en aan wie. We hebben immers de Nederlandse wet waarin precies staat wat er wel en niet mag, als 'die buitenlanders' zich daar - net als ons - aan houden, dan is het verder in orde lijkt me.

Wetten worden door mensen gemaakt. Gebaseerd op hun cultuur, hun beleving, hun opvoeding. Hoe meer 'andere cultuur' in dit land geïmporteerd wordt, hoe meer andere opvattingen in de mix gaan. Op termijn kunnen 'onze vertrouwde wetten' door invloeden van buitenaf veranderen. Nu nog een hypothese, maar op de lange termijn.... Het is een feit dat nu al in bepaalde steden| wijken het bestuur gevormd wordt door niet-nederlanders. Dat zal zeker invloed hebben.
Ik ben geen PVV-stemmer overigens en zal tegen de tijd dat de sharia hier ingevoerd is, óf al een tijdje dood zijn, of gedeporteerd worden. :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:07

Jannepauli schreef:
en zal tegen de tijd dat de sharia hier ingevoerd is, óf al een tijdje dood zijn, of gedeporteerd worden. :+

Ze denken zo rond 2050 :7

Jannepauli

Re: Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:09

Oh.. tegen die tijd rammelen mijn botten wel!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:34

Jannepauli schreef:
randalinpony schreef:
En gelukkig, zijn we niet afhankelijk van hoeveel jij of anderen vinden dat we ons aan moeten passen en aan wie. We hebben immers de Nederlandse wet waarin precies staat wat er wel en niet mag, als 'die buitenlanders' zich daar - net als ons - aan houden, dan is het verder in orde lijkt me.

Wetten worden door mensen gemaakt. Gebaseerd op hun cultuur, hun beleving, hun opvoeding. Hoe meer 'andere cultuur' in dit land geïmporteerd wordt, hoe meer andere opvattingen in de mix gaan. Op termijn kunnen 'onze vertrouwde wetten' door invloeden van buitenaf veranderen. Nu nog een hypothese, maar op de lange termijn.... Het is een feit dat nu al in bepaalde steden| wijken het bestuur gevormd wordt door niet-nederlanders. Dat zal zeker invloed hebben.
Ik ben geen PVV-stemmer overigens en zal tegen de tijd dat de sharia hier ingevoerd is, óf al een tijdje dood zijn, of gedeporteerd worden. :+

Natuurlijk... het feit dat niet-Nederlanders in bestuur vertegenwoordigd zijn toont hun burgerparticitpatie en aanpassingsvermogen, maar je kan er ook doodenge infiltratie in zien natuurlijk (niet direct op Jannepauli gericht, dit laatste. ;) )

Wetten zijn altijd aan verandering onderhevig, ten goede of ten kwade, en weerspiegelen de cultuur van een land.
Ik duid dan ook op het nú: zolang mensen zich nú aan de wet houden is dat hun pakkie-an.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:50

Adil schreef:
Citaat:
Natuurlijk moet iedereen zich aan dezelfde wetten houden, daar praat ik helemaal niet over. Echter kun je bijv. van Nederlanders niet gaan verwachten dat zij zich in een geloof of cultuur gaan verdiepen wat niet die van hen is. Andersom mag je dat imo wel verwachten, in ieder geval wat betreft cultuur, immers komen "zij" naar Nederland en niet andersom....

Waarom zouden wij ons niet in andere geloven of culturen verdiepen, we hebben er ten slotte mee te maken, omdat we ermee in aanraking komen. Het is natuurlijk niet verplicht.

Wat het tweede betreft: je hebt gelijk, wie hier komt, dient zich op de hoogte te stellen van de cultuur waarin hij moet functioneren.
Maar dat kent ook vele vormen en gradaties, en zolang iedereen zich - nogmaals - binnen de Nederlandse wet beweegt zie ik verder geen enkel probleem.
Die wetgeving bepaalt de kaders waarbinnen een individu of groepering zich mag manifesteren, daarom praat ík erover. ;)
En wat ieder binnen die grenzen doet, is eigen zaak, zoals je zo scherp opmerkt. :+

Godzijdank is godsdienstvrijheid iets dat in Nederland ook al per wet is bepaald.
Aangezien godsdienstige beleving in Nederland een individuele aangelegenheid is, is de buitenlander niet verplicht zich daarin te verdiepen. Dat doen immers een heleboel Nederlanders al niet meer, vergis je ook vooral niet in de groep die geen enkel benul meer heeft van de achtergronden van onze eigen cultuur en hoe die door het Christendom is gevormd.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:49

oomens schreef:
Waarbij bijvoorbeeld dat homo's wegpesten helemaal niets met moslim-zijn te maken hoeft te hebben.

Zeker op het platteland, waar moslims nogal dun gezaaid zijn, hebben de lokale New-Kids of Doeks-uut-Hasselt niet veel op met alles wat 'anders' of 'apart' en daarom bedreigend is. Dat 'aparte' kan variëren van Homo's tot moslims, tot zelfs gewoon 'van die Hollanders' van 'boven de rivieren/over de IJssel'.

Goh, wat lekker degenererend over een kam scherend toch maar weer zeg....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:52

Ken je het programma Puberruil, Adil??? Ik heb daar toch regelmatig met afgrijzen gekeken naar de Hollandse pubers van het echte platteland, hoor..... Wat een vooroordelen hebben sommigen van hen, zeg.... (en daar bedoel ik dus niet iedereen mee, maar het was wel vrijwel standaard). :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:58

Twiggy2008 schreef:
Ken je het programma Puberruil, Adil??? Ik heb daar toch regelmatig met afgrijzen gekeken naar de Hollandse pubers van het echte platteland, hoor..... Wat een vooroordelen hebben sommigen van hen, zeg.... (en daar bedoel ik dus niet iedereen mee, maar het was wel vrijwel standaard). :+

Nee, dat soort troep kijk ik niet. Absolute onzin. Denk je niet dat daar veel in scene wordt gezet? Dacht het wel! Net als bij de Super Nanny e.d. gezeur. Is helaas slechts voor een klein gedeelte op de waarheid gebaseerd, maar waar ze vooral mee bezig zijn is het bevestigen van vooroordelen zodat iedereen zich er lekker over kan opwinden en de kijkcijfers stijgen. Bij programma's als de Super Nanny e.d. zijn het sociaal en financiële zwakke gezinnen die hun kinderen niet onder controle hebben, grenzend aan niveau Flodder, bij Puberruil zijn het de stadskinderen met de grote bek of de naïeve jongeren van het platteland. Allemaal grote onzin en daarom kijk ik het niet eens....

Een nee, het geeft geen realistisch beeld weer, en ik kan het weten, wat ik ben geboren en getogen in een klein poedersuiker-gat ergens in Twente.....
Laatst bijgewerkt door Adil op 21-12-10 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:01

nou niet altijd hoor maar zoals marrokaantjes hier bezig zijn en wel eens een incident in een tram waar ze totaal geen respect hadden. oudere van ons lopen ze naar te sissen en te lachen en hun oudere hebben ze ineens respect voor dat gebeurde in een supermarkt.
En geloof me extremisten zitten overal en niet alleen van de moslims

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:01

Sorry???? Een vriendin van mij werkt al jaren voor dat programma (en ik heb ook een jaar lang met haar samen gewerkt bij de tv). En nee, er wordt niets in scene gezet! Hoe kom je daarbij? Wordt ook niet gemaakt voor de commerciele zenders, he. ;)

De tegenstellingen worden getoond en die zijn natuurlijk enigszins opgezocht door twee totaal verschillende types van leven te laten ruilen. Maar de rest is wat het is, hoor. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:05

Twiggy2008 schreef:
Sorry???? Een vriendin van mij werkt al jaren voor dat programma (en ik heb ook een jaar lang met haar samen gewerkt bij de tv). En nee, er wordt niets in scene gezet! Hoe kom je daarbij? Wordt ook niet gemaakt voor de commerciele zenders, he. ;)

Goh, en ik ken iemand die mee heeft gedaan met het programma en me toch echt bevestigd heeft dat hem soms op werd gedragen over te reageren, overal gewoon een scheutje bij te doen etc.

Twiggy2008 schreef:
De tegenstellingen worden getoond en die zijn natuurlijk enigszins opgezocht door twee totaal verschillende types van leven te laten ruilen. Maar de rest is wat het is, hoor. ;)

Niet dus.... Het is slechts ten dele waarheid, de rest is gedramatiseerde zooi.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:07

Ja nou ja daar zeg je het toch al, Twiggy.
Als ik Man bijt Hond (geweldig programma btw) kijk, denk ik dat er alleen maar mafkezen in nederland wonen. :Y)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:11

Echt als dat gebeurd vecht tot mn laatste snik.

="Nicolletje"]
Jannepauli schreef:
en zal tegen de tijd dat de sharia hier ingevoerd is, óf al een tijdje dood zijn, of gedeporteerd worden. :+

Ze denken zo rond 2050 :7

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:12

[quote="Nicolletje"]Ja nou ja daar zeg je het toch al, Twiggy.
Als ik Man bijt Hond (geweldig programma btw) kijk, denk ik dat er alleen maar mafkezen in nederland wonen. :Y)[/quote

En dat is ook in scene gezet, he. :D
Er wonen in NL ook een hoop mafkezen, hoor..... :j
Ken er hier in mijn buurt ook wel een paar, die het prima zouden doen in Man Bijt Hond, haha!

Adil, het is TV en het is entertainment, dat is waar. Maar het is niet zo dat er heel veel in scene wordt gezet bij Puberruil. Hooguit helpen ze de hoofdrolspelers wat mee met het wat beter uiten van zaken, dan komt het beter over op TV. Vaak ook, omdat pubers ook typjes zijn die wel eens moeite hebben met het uiten van zaken (of juist niet, maar dan hoef je het zeker niet nog eens dik aan te zetten, haha).
Maar het is geen leugenachtig programma, dat ben ik volstrekt met je oneens!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:13

franka75 schreef:
Echt als dat gebeurd vecht tot mn laatste snik.

Ik ben dan in de 80, ik denk dat je aan mij niets hebt Y;( als ik nog leef.

Ik heb de info trouwens van: http://ayaanhirsiali.web-log.nl/ayaanhi ... allah.html :)

Twiggy, mijn hele buurt (incl. ikzelf) is één grote mafkees idd :D