Jolliegirl schreef:Je hebt de vraag net 2 uur geleden gesteld. Geduld
Hihii heb ik niehiettttttt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
easygoing schreef:Jolliegirl schreef:Je hebt de vraag net 2 uur geleden gesteld. Geduld
Hihii heb ik niehiettttttt
Lusitana schreef:Wat je vraag betreft, ik zou me, als ik jou was, niet te druk maken over hoe een dier geslacht is. Het is al dood en verwerkt en dan kan het ook maar beter opgegeten anders was het helemaal voor niks.
Wél is het zo dat als iedereen mínder vlees eet de vraag verminderd en er dus minder geslacht hoeft te worden. Maar dat heeft geen invloed op ritueel slachten dat met de ramadan samenhangt.
Ik denk ook zomaar dat een winkel niet van een thuisslachter afneemt, maar van een slagerij. En slagerijen worden naar mijn weten wel gecontroleerd en gesloten als dingen niet in orde zijn.
Maar dat kun je wellicht beter nagaan via de links die eerder gegeven zijn.
BaiNar schreef:Ik eet al járen geen halalvlees.... het idee alleen al!! Jek!!
Jolliegirl schreef:Dan leer je het maar![]()
Mooie reclame ook onderin :
100% Halal snoep Grootste online snoepwinkel, keuze uit 4000 soorten snoep http://www.CandyOnline.nl/Halal
Jolliegirl schreef:BaiNar schreef:Ik eet al járen geen halalvlees.... het idee alleen al!! Jek!!
Wel gegeten?
Kijk jij bij alles op de verpakking? Pizza's bijvoorbeeld, of shoarma, of vlees bij de turkse pizzatent ofzo?
Puur nieuwschierigheid omdat mensen vaak te hard roepen dat ze iets niet doen, terwijl ze dan vaak niet weten dat ze het onbewust wel doen...
Lusitana schreef:Sorry, ik vergat het onderscheid in het woord, ben te lang uit NederlandHoe dan ook, ergens in het circuit zit toch wel controle, mag ik hopen. En ik denk dus niet dat ze van een thuisslachter vlees hebben.
easygoing schreef:Eigenlijk maak ik me wel druk om hoe het dier geslacht is en ook hoe het geleefd heeft.
Vind dat zelfs erg belangrijk en wil niet mee doen aan iets wat een dier onnodig extra doet lijden
Lusitana schreef:Okee.easygoing schreef:Eigenlijk maak ik me wel druk om hoe het dier geslacht is en ook hoe het geleefd heeft.
Vind dat zelfs erg belangrijk en wil niet mee doen aan iets wat een dier onnodig extra doet lijden
Dan moet je zelf een dier grootbrengen en naar een slachterij brengen waar ze het volgens jou okee doden.
Want je kunt bijna nooit weten hoe een dier geleefd heeft en met name, hoe het de laatste uren doorgebracht heeft. Het kan tijdens het transport wel vreselijk in de stress gezeten hebben of een been gebroken, ik noem maar wat. En dan kan het nog zo netjes geslacht zijn, het heeft wel geleden.
Ik heb van Ellen (Degeneres) wat moois gehoord. Die stuurt gewoon haar liefde als ze een vrachtwagen met dieren ziet voor de slacht. Dat is het enige wat je voor ze kunt doen. Iemand heeft van ze gehouden, al was het maar een moment.
Het is gewoon een feit dat mensen dieren opeten en dus moet er gedood worden. In een regulier slachthuis lijdt een dier het minst en is de meeste controle. Dan eet je toch gewoon scharrelvlees van een normale slager?
Waarom haal je vlees bij die Turk?
Trouwens, zelfs de dieren die we niet eten en waar we vreselijk om geven komen wel eens onder stress te staan of hebben wel eens te lijden. Het hoort bij leven en dieren staan er niet zo bij stil als wij.
Jolliegirl schreef:Hmm daar heb je idd een punt...
Ik wil even de vraag stellen aan iedereen :
Wat zie je liever?
* Een schaap wat een fijn leven heeft gehad in een weiland, en halal geslacht wordt
* Of een schaap wat voor het vlees gefokt is, kleine ruimte, vaak veel fokproducten, en dan normaal geslacht wordt.
Overige optie is natuurlijk :
* Meer betalen voor je vlees, scharrelvlees eten , wat op juiste manier geslacht is.
Dit lijkt me best een lastige keus...
Vaak moet men kiezen tussen de bovenste 2... Dit omdat het biologische vlees gewoon zo ontzettend duur is!