Twiggy2008 schreef:Ja, natuurlijk gaat ze naar school. Ik heb gelukkig een kind wat heel extravert is en me alles vertelt, tot in details. Ik weet precies welke kinderen pestkoppen zijn en weet ook welke woorden er rond gaan e.d. Mijn dochter heeft een vaste juf en haar vervangers (allemaal vrouwen, die ik alleen zie bij ziekte of een cursus ofzo) zijn geen onbekenden gelukkig. Niet dat dat wat zegt per se, maar het gaat allemaal prima. Wij wonen in een dorp, kent elkaar allemaal wel, dus het is niet onpersoonlijk gelukkig. En ik loop zelf ook regelmatig rond op school, om te helpen etc.
Je dénkt dat je kind je alles vertelt. Ik dacht ook dat mijn kinderen me alles vertelden. Maar het is gewoon niet zo, en helemaal als ze wat ouder worden. En zaken als misbruik kunnen ze helemaal goed verborgen houden, anders gebeurde het niet zo vaak.
Dat je iedereen in de omgeving van je kind kent, zegt ook weinig. Veel zedenmisdrijven worden gepleegd door bekenden. Dus ja, heel beangstigend allemaal....