Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:46

Ik heb totaal niets met (zware) criminelen en een pedofiel/pedoseksueel valt daaronder, wat mij betreft. Ik vind het iets zieks. Lees de website van de stichting Martijn maar eens en ik ga spontaan :r van de smerige, zieke gedachtengangen van deze mensen. Ik wens ze dus niet in mijn buurt te hebben. En ja, ik heb een jonge dochter, die veel buiten speelt. Natuurlijk weet ik helaas niet wat al mijn buren uitspoken of uitgespookt hebben, maar als je van tevoren al weet dat iemand op kinderen valt, hoef ik ze nog niet te tolereren in de buurt van mijn kind?? Mij maakt het niet uit of iemand mij kortzichtig vindt hierin. Wat mij uitmaakt is dat iemand met zijn klauwen en zijn ogen (want zo'n vieze vent die verlekkerd naar mijn kind kijkt, daar word ik ook niet vrolijk van) van mijn kind afblijft. Ik sta niet voor mezelf in, als iemand aan mijn kind zou zitten. Dat heeft te maken met mijn eigen verleden, waar ik hier niet over uit ga wijden. Ik raad het in elk geval niemand aan. _-:(

PS: Heb er op tv wel eens docu's over gezien en ja, ze schijnen heel vaak weer in de fout te gaan, omdat ze zich nou eenmaal seksueel aangetrokken voelen tot kinderen. Je kunt van een homo ook niet verwachten dat hij ineens niet meer op mannen valt, he. ;)
En verder heb ik weinig met criminelen. Ik vind dat ze hier in NL te makkelijk weg komen met alles. :\

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:47

Zipporah schreef:
Goede hulp in de periode dat ze vastzitten.
En waar worden ze geplaatst? Weer terug in een achterstand buurt waar iedereen bijna leeft van criminele activiteiten? Waar de kans op terugvallen dus groot is?
En als ze terug in de maatschappij zijn, hebben ze dan alles zodat ze niet terug vallen? Een verblijfplaats? Is er hulpverlening die ze aan een baan helpt of scholing?
Ga zo door..

...en waar wordt dat van betaald.
De samenleving heeft geen onbeperkte middelen.

De samenleving zal met crimineel en anderszins problematisch mensengedrag samen moeten leven of alle ongewenste personen afmaken.
Ooit losten de Engelsen hun probleem met ongewenst op door deze naar Australie te verschepen.
Zouden we nu met Mars kunnen doen. Stuur alle ongewensten maar heen. Koloniseren voor de mensheid of creperen. Hoe dan ook een oplossing.

De enige humane aanpak is de ergste gevallen opsluiten en pederasten zijn niet de enige erge. Straffen en behandelen tot een acceptabel risico niveau. Nul is een illusie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:47

Klopt Superwoman...
maar hoe zit het met de terugvalpreventie voor dit soort daders?
En de vorm van detentie?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:48

Kanelly schreef:
Randalin, was het maar zo.... dan was de recidive onder geweldsdelicten niet zo vreselijk hoog.
[En daders met een anti-sociale of narcistische persoonlijkheidsstoornis wegen die zaken echt niet tegen elkaar af, they couldn't care less.

klopt en ook deze horen niet thuis in de maatschappij :Y)
Voor degene die het wel afwegen, die kun je een 2e kans geven.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:49

JessAndHope schreef:
[naam] schreef:
.
Criminelen jongeren, die dagelijks bezig zijn met drugsverkoop, winkels leeghalen, mensen beroven, daden om aan geld te komen etc. vanwege een slechte opvoeding, slechte buurten, en nog veel meer.
Ze hebben hulp nodig al veel eerder, die mensen eindigen als zware criminelen, wat wil je anders zonder diploma.Ik sprak pas met een aantal criminele jongeren omdat ik erg benieuwd was hoe het allemaal zat, en wat een antwoorden kreeg ik!
Ze zitten zover in de put, als ze voor een goed bedrag iemand moesten vermoorden zou dat geen probleem zijn!
Echt ik ben voor betere hulp, voor daders, opkomende daders etc.
Roepen dat ze allemaal doodmogen vallen of levenslang mogen krijgen heeft niemand wat aan.

Sorry hoor, maar wat is dat voor bullshit?! Omdat je geen diploma hebt is het oke dat je zwaar crimineel word, want tsja... andere opties zijn er niet. Wat een onzin! Ook zonder diploma kan je werken hoor, misschien niet als directeur or something, maar je kán werken. Je kan namelijk áltijd werken als je wil werken, maar dat is nu net het punt... sommige wíllen niet.

Het was wat sarcastisch bedoeld; de zin ' wat wil je anders zonder diploma' want dit is hoe de meeste het zien!
Kleine criminelen die het geld al makkelijk hebben zien rollen door drugsverkoop en andere genoemde dingen gaan niet werken in een patatzaak.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:49

Er zijn inderdaad meer gasten die wat mij betreft niet meer thuis horen in de maatschappij. :j
Maar we hebben het hier over de pedoseksuele types.....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:50

Of ze wel of niet in deze maatschappij horen, is niet ter zake.
Punt is dat gedetineerden/tbs-ers, na het uitzitten van hun straf/behandeling, terugkomen in de maatschappij.
Dus zullen ze ergens moetn wonen.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:50

@zipporah dan las ik het ook verkeerd, sorry hiervoor! :o
Laatst bijgewerkt door samloes op 16-11-10 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:51

Twiggy2008 schreef:
Je kunt van een homo ook niet verwachten dat hij ineens niet meer op mannen valt, he. ;)

....of vrouwen. Homosexueel is vallen op gelijk geslacht.

Verder is ergens op vallen en er actie op ondernemen het verschil tussen chemie en gedrag.
Gedrag zit bij mensen de ratio nog tussen.
Je kan dat dus WEL sturen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:53

Kanelly schreef:
Klopt Superwoman...
En de vorm van detentie?

Beter begeleiding denk ik en de vervolg straffen hoger maken om zo terugval te verminderen. Zorgen dat ze gaan werken en desnoods bij de plantsoenendienst, zorgen dat ze gepast vrijwillegers werk gaan doen om zo hun wereld te vergroten en hun denkbeeld te veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:54

superwoman schreef:
Kanelly schreef:
Randalin, was het maar zo.... dan was de recidive onder geweldsdelicten niet zo vreselijk hoog.
[En daders met een anti-sociale of narcistische persoonlijkheidsstoornis wegen die zaken echt niet tegen elkaar af, they couldn't care less.

klopt en ook deze horen niet thuis in de maatschappij :Y)
Voor degene die het wel afwegen, die kun je een 2e kans geven.

Waarom niet?
Ik zou het fijn vinden als je je mening wat meer onderbouwd :)
En ik vind het vreselijk om het erbij te zetten, maar ja Bokt hè... ;) Tis niet als een aanval, maar nieuwschierigheid...om prettig en gefundeerd te kunnen discussiëren.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:55

Huertecilla schreef:
Kanelly schreef:
Klopt, garantie is er nooit.

En ik begrijp heel goed, dat als het om dit onderwerp gaat, heftige emoties oproept bij mensen en vooral moeders. Ik begrijp het maar al te goed.

Maar men moet ook niet vergeten dat wat voor de een als een blijvend trauma is, dat voor de ander niet zo hoeft te zijn.
En dat misbruik niet het enige delict is wat zware trauma's kan geven.
Onderschat bijvoorbeeld een roofoverval niet, met mensen gewerkt die hierdoor dusdanig getraumatiseerd waren, dat ze nooit meer normaal en zelfstandig hebben kunnen functioneren in de maatschappij.

Alsof het inderdaad het enige serieuze misdrijf is. Laat staan het enige waar mensen door getraumatiseerd worden. Hoef je niet eens aan een misdrijf te deneken maar gewoon een ongelukkige en niet adequaat opgepakte ervaring als kind met een paard of hond is genoeg voor een heus trauma.
Alle ruiters en hondeneigenaars over de kling.
Even de oogkleppen af lijkt me handiger.
Alhoewel; ruimt wel op en de mensheid is dan stuk minder plaag voor moeder Aarde.

En in jouw ogen is er dus geen verschil tussen het misbruiken van een kind, iets dat nooit alleen maar een ongelukkige ervaring is, maar wat altijd bewust door een dader wordt gedaan (tenzij deze over verminderde geestelijke vermogens beschikt), en een kind dat per ongeluk een hek opent en bij een paard/hond terecht komt waardoor het schrikt/ zich verwondt/ whatever? %)

Je kan de wereld nooit 100% veilig te maken, maar om dan maar helemaal geen poging meer te doen gaat nogal ver. Op het moment dat je mensen los laat lopen waarvan je kan weten dat ze een verhoogde kans hebben om een medemens iets aan te doen, neem je als maatschappij een behoorlijk loopje met het recht op veiligheid van individuen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:55

Electra63 schreef:
Of ze wel of niet in deze maatschappij horen, is niet ter zake.
Punt is dat gedetineerden/tbs-ers, na het uitzitten van hun straf/behandeling, terugkomen in de maatschappij.
Dus zullen ze ergens moetn wonen.

Dan moet dit imo wel duidelijk worden gemaakt aan de buurtbewoners - ook om terugval te verminderen/voorkomen. Niet leuk voor de dader, maar imo is de bescherming van kinderen belangrijker.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:56

superwoman schreef:
Kanelly schreef:
Klopt Superwoman...
En de vorm van detentie?

Beter begeleiding denk ik en de vervolg straffen hoger maken om zo terugval te verminderen. Zorgen dat ze gaan werken en desnoods bij de plantsoenendienst, zorgen dat ze gepast vrijwillegers werk gaan doen om zo hun wereld te vergroten en hun denkbeeld te veranderen.

Dan met er wel goed gecontroleerd worden waar ze gaan werken. Niet iets met kinderen, waar kinderen komen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:58

Huertecilla schreef:
Twiggy2008 schreef:
Je kunt van een homo ook niet verwachten dat hij ineens niet meer op mannen valt, he. ;)

....of vrouwen. Homosexueel is vallen op gelijk geslacht.

Verder is ergens op vallen en er actie op ondernemen het verschil tussen chemie en gedrag.
Gedrag zit bij mensen de ratio nog tussen.
Je kan dat dus WEL sturen.

Ja, dat weet ik ook wel, maar ik had het even niet over lesbiennes. ;)
Ik heb beide vormen in mijn vrienden- en kennissenkring, overigens net zoals bi-mensen. ;)

Chemie en gedrag.... Tja, ik vind een kerel die verlekkerd naar mijn kind kijkt die speelt in de speeltuin en fantaseert dat ze daar in haar nakie speelt, ook niet echt prettig. Stel dat zo'n gast hier woont, elke dag op het bankje bij de speeltuin zou zitten. Doet niets, maar kijkt alleen maar. Dat wil je als moeder ook niet, hoor. ;)

Nee, ik moet dat soort gasten niet in de buurt hebben. Of ik het nou van ze weet of niet. Overigens is de sociale controle in onze buurt (dorp/veel ouders met kinderen) vrij groot. We hadden jaren geleden zo'n creep die een 6-jarig meisje lastig viel bij het buiten spelen. De hele buurt stond op de uitkijk daarna. Helaas hebben we hem niet in zijn kladden kunnen grijpen, maar reken maar dat dat wel gebeurd was, als hij op heterdaad betrapt zou zijn......

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:58

Kanelly schreef:
Waarom niet?
Ik zou het fijn vinden als je je mening wat meer onderbouwd :)
En ik vind het vreselijk om het erbij te zetten, maar ja Bokt hè... ;) Tis niet als een aanval, maar nieuwschierigheid...om prettig en gefundeerd te kunnen discussiëren.

Omdat ik dat al eerder had geschreven. Ik vind de risico's bij een terugval te groot.
De schade die ze aanrichten is groot en de kans op terugvallen is groot, die 2 samen zorgen voor mijn mening.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:59

randalinpony schreef:
En in jouw ogen is er dus geen verschil tussen het misbruiken van een kind, iets dat nooit alleen maar een ongelukkige ervaring is, maar wat altijd bewust door een dader wordt gedaan (tenzij deze over verminderde geestelijke vermogens beschikt), en een kind dat per ongeluk een hek opent en bij een paard/hond terecht komt waardoor het schrikt/ zich verwondt/ whatever? %)

Dat dus en de rest schrijf JIJ.

Ik schrijf dat er simpelweg heel veel is waar de samenleving mee om moet gaan. Niet alleen pederasters.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:59

samloes schreef:
Dan met er wel goed gecontroleerd worden waar ze gaan werken. Niet iets met kinderen, waar kinderen komen.

Dat ging niet over pedo's, maar over roofovervallers etc ;)
Beetje onduidelijk idd :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:08

Kanelly schreef:
En dat misbruik niet het enige delict is wat zware trauma's kan geven.
Onderschat bijvoorbeeld een roofoverval niet, met mensen gewerkt die hierdoor dusdanig getraumatiseerd waren, dat ze nooit meer normaal en zelfstandig hebben kunnen functioneren in de maatschappij.

Is ook erg maar zit mi toch wel verschil in
> WTF zou je de buurman overvallen (tenzij je toevallig de Brenninkmeyers naast je hebt wonen ofzo :+ ) :? Dus welk gevaar loop je met een ex-roofovervaller naast je, dat ie de heggeschaar pikt? :+
> Het doel van een roofoverval is grotendeels puur het geld.
> Slachtoffer zijn van een roofoverval heeft een grote toevalsfactor en is niet persoonlijk gericht. Een pedoseksueel kiest wel degelijk slachtoffertjes uit. De daders bij een roofoverval gaan op zoek naar een plaats die winstgevend is en zo min mogelijk risico geeft.
> De gevolgen van een roofoverval zijn vrijwel altijd alleen psychisch en ook eenmalig. Misbruik is psychisch, fysiek en heel vaak herhaaldelijk.
> De slachtoffers van een roofoverval zijn volwassen personen, verantwoordelijk voor zichzelf en zijn niet afhankelijk van de zorg en bescherming van volwassenen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:16

Huertecilla schreef:
randalinpony schreef:

Dat dus en de rest schrijf JIJ.

Ik schrijf dat er simpelweg heel veel is waar de samenleving mee om moet gaan. Niet alleen pederasters.

Ja dat schrijf ik ja.

En de vraag is en blijft of dat er verschil moet zitten in hoe we met veroordeelde pedosexuelen moeten omgaan en met die andere rampen die ons kunnen treffen. En mij lijkt duidelijk dat dat onderscheid gemaakt moet worden, maar mij is niet duidelijk hoe jij die heel verschillende mogelijkheden op onheil in het kinderleven op een lijn kan stellen.

Ik ben het met Urielle eens. Hoe rampzalig het ook is voor een volwassene om overvallen te worden (ik ken iemand die haar cafetaria moest verkopen toen ze na de 2e overval, met geweer tegen haar slaap, om psychische redenen niet meer kon werken), voor een kind is misbruik, en ook de sfeer waarin het plaatsvindt, heel vaak nog schadelijker.

Alle kinderen in onze maatschappij verdienen bescherming voor zover die in onze macht ligt. Niet alleen door de ouders, maar ook door de maatschappij.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:33

zodiacje schreef:
Is het niet bewezen dat een bijzonder hoog percentage pedoseksuelen recidiveert? V(veel) meer nog dan bij andere misdrijven?
Om die reden zeg ik heel stellig dat zo iemand de rest van zijn leven nauwlettend in de gaten gehouden moet worden. En kort door de bocht maar niet in mijn buurt. Als ik kinderen zou hebben zou ik zo iemand weg proberen te pesten of zelf dan aar verhuizen. Maar idd, je weet niet wat ke buren op hun kerfstok hebben (behalve in de usa, waar je op internet op kan zoeken waar de pedos wonen).

Dit vind ik wel echt heel erg.....

Ik zou er denkelijk ook niet onverdeeld gelukkig mee zijn, hoewel ik geen idee heb wat mijn huidige buurman in het verleden allemaal heefrt uitgespookt. Maar die mensen zullen toch ook ergens moeten wonen....

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:40

superwoman schreef:
Kanelly schreef:
Klopt Superwoman...
En de vorm van detentie?

Ik heb niet heel het topic gelezen, maar er stond gisteren wel een interessant artikel hieromtrend in de Standaard (vlaamse krant): http://www.standaard.be/artikel/detail. ... jwilligers

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:43

randalinpony schreef:
Alle kinderen in onze maatschappij verdienen bescherming voor zover die in onze macht ligt.

Dat laatste kent grenzen welke niet absoluut liggen en het beperkt zich niet tot pederasten.

In dit topic wordt de prioriteit wel absoluut en bij pederasten gelegd. Dat is geen weergave van de werkelijke wereld.

Poep gebeurt. Dat is geen reden om niet te proberen poep te ruimen maar het blijft werkelijkheid. Je MOET dat accepteren.
In mijn ogen schiet onze westerse samenleving vooral tekort in het kinderen leren omgaan met poep.

Mbt pederasters geldt blijkbaar het fenomeen dat er geen vrees groter is dan voor de vrees zelf.
Is vergelijkbaar met de hysterie wanneer een kind wordt doogebeten door een pitbull en angst voor pitbulls terwijl verkeersdoden DIE NET ZO ERG ZIJN zowat een naadloos deel van onze westerse samenleving zijn en niemand dagdagelijks bewust een auto als een levensgevaarlijk instrument ziet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:45

Blue_Eyes schreef:
hoewel ik geen idee heb wat mijn huidige buurman in het verleden allemaal heefrt uitgespookt.

..noch buurvrouw.

De mensen die de misdaadstatistieken vormen en degenen die net wat handiger zijn en er niet in meetellen wonen gewoon om ons heen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:46

randalinpony schreef:
Alle kinderen in onze maatschappij verdienen bescherming voor zover die in onze macht ligt. Niet alleen door de ouders, maar ook door de maatschappij.

mooie zin waar ik helemaal mee eens ben!