Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kanniet schreef:En multi-culti nederland maar roepen dat het probleem zwaar overdreven wordt. Weet je, de instromers zijn niet eens debet hieraan, dat zijn de nederlanders die alles maar willen accepteren onder het mom van "wij staan zo bekend om onze tolerantie". Dat hiermee onze hele cultuur (dat wij die hebben wordt ook ontkend) te grabbel gooien en daarmee ook alle tolerantie, solidaritiet en socialiteit naar andere groepen toe, zover kijken de mensen niet eens.
Toen een voetbalclub hier ten lande op zeer democratische manier een moslimbestuur kreeg heb ik al gezegd dat dit ons voorland is. En alle tekenen wijzen erop, zwaar ontkend door velen. Die ontkenning vind ik het gevaarlijkst en kan onze ondergang worden.
CtjeLief schreef:
Hopelijk kan de discussie weer op een normale manier verder gaan..
Ontopic: ik vind dat de culturele samenleving zeker niet is mislukt. Als ik om me heen kijk zie ik hoeveel culturen mooi en in harmonie samenleven en hoe het NL ook in veel opzichten heeft verrijkt. En ja er zijn ook zeker problemen op dit vlak, en deze moeten dan ook op een passende menselijke manier worden aangepakt..
Maar mislukt? Nee hoor, naar mijn idee helemaal niet
Krips schreef:Ik ben het met Ctjelief eens.
Bovendien is het wel een iets complexere situatie dan dat het misschien op eerste instantie lijkt. Is het zo simpel te zien als mislukt of niet mislukt? Dat is bovendien zeer subjectief. Wat betekend mislukt?
Bepaalde wijken kampen met serieuze problemen. Criminaliteit is hoog onder niet-westerse allochtonen. Maar betekend dit het mislukken van de multiculturele samenleving?
Nee, dat denk ik niet. Er zijn meerdere plekken waar zoals Ctjelief, meerdere culturen naast elkaar leven. Allochtone meisjes doen het steeds beter in het onderwijs. Enz enz.
Bovendien, de problemen die er zijn heeft naar mijn idee niets te maken met cultuurverschillen maar gewoon simpelweg met problematiek die altijd voorkomt in achterstandbuurten en achterstandgroepen. Criminaliteit vind in de onderklasse altijd plaats, of het nou om een allochtoon of autochtoon gaat.
Tenslotte, wat is de bedoeling van zo'n uitspraak? Wat wil die opmerking zeggen?
kanniet schreef:Totdat een ideologie ons land bereikt waarbij racisme, homohaat, vrouwenhaat en jodenhaat hoogtij viert. Waarbij alle anderen dan diegenen die tot deze ideologie behoren als minder dan honden worden betiteld en waar mogelijk ook zo behandeld. Waar christenvervolging een feit is. Waar meergodendom uitgeroeid word door de aanhangers te vermoorden op meer dan gruwelijke wijze. Waar vrouwen met zuur overgoten worden als ze zonder toestemming van familie op 14-jarige leeftijd een keizersnede ondergaan of om andere mineure vergrijpen, als het al vergrijp mag heten om een keizersnede te moeten ondergaan. Waar zwangere ongehuwde vrouwen tweehonderd stokslagen krijgen voordat ze met drie schoten door het hoofd vermoord worden. Waar minderjarige kinderen in een huwelijk worden gedwongen omdat ze ongesteld worden, en dus kinderen kunnen baren. En zo zijn nog ontelbare voorbeelden te noemen én te bewijzen.
Citaat:Totdat een ideologie ons land bereikt waarbij racisme, homohaat, vrouwenhaat en jodenhaat hoogtij viert. Waarbij alle anderen dan diegenen die tot deze ideologie behoren als minder dan honden worden betiteld en waar mogelijk ook zo behandeld. Waar christenvervolging een feit is. Waar meergodendom uitgeroeid word door de aanhangers te vermoorden op meer dan gruwelijke wijze. Waar vrouwen met zuur overgoten worden als ze zonder toestemming van familie op 14-jarige leeftijd een keizersnede ondergaan of om andere mineure vergrijpen, als het al vergrijp mag heten om een keizersnede te moeten ondergaan. Waar zwangere ongehuwde vrouwen tweehonderd stokslagen krijgen voordat ze met drie schoten door het hoofd vermoord worden. Waar minderjarige kinderen in een huwelijk worden gedwongen omdat ze ongesteld worden, en dus kinderen kunnen baren. En zo zijn nog ontelbare voorbeelden te noemen én te bewijzen. Zie bv link -->http://www.irannieuws.com/mensen-rechten/algemeen/1336-iran-terug-naar-middeleeuwse-praktijken.html
Ja, islam is een wreedzame ideologie.
kanniet schreef:http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/275713/Eerwraak-in-Nederland-honderden-gevallen-13-doden.htm Oplossing tot nu: kopje thee, gesprek en een afsluitend knuffeltje. Ongelijkheid werd gedoogd en gefinancierd door lafaards die geen weerstand durven bieden en de slachtoffers niet willen helpen. Heel lang ontkend en gebagatelliseerd. Het gaat per saldo om een "geloof" en mag daarom niet bekritiseerd worden. Gelukkig komt nu een einde aan het toelaten van deze onmenselijk laffe praktijken door een regering die gelijkwaardigheid wil afdwingen. Wie niet vreedzaam wil leven moet maar opzouten.
Nicolletje schreef:Misschien dat de voorstanders kunnen vertellen waarom ze een cultuur en religie waarbij het normaal is om de vrouwen te onderdrukken en te slaan, zo intens beschermen?
Waarom discrimineer je meteen als je misstanden aan de kaak wil stellen?
Vertel mij, wanneer houdt het dan wel op met het vermoorden, verminken, mishandelen, verbergen en monddood maken van onze dochters, van onze moeders?