Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is in Nederland de multi-culti samenleving ook mislukt?

Ja
116 (78%)
Nee
31 (21%)

Totaal aantal stemmen: 147

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:27

Ik vroeg me laatst al af wanneer er zoiets voorgesteld ging worden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:59

kanniet schreef:
En multi-culti nederland maar roepen dat het probleem zwaar overdreven wordt. Weet je, de instromers zijn niet eens debet hieraan, dat zijn de nederlanders die alles maar willen accepteren onder het mom van "wij staan zo bekend om onze tolerantie". Dat hiermee onze hele cultuur (dat wij die hebben wordt ook ontkend) te grabbel gooien en daarmee ook alle tolerantie, solidaritiet en socialiteit naar andere groepen toe, zover kijken de mensen niet eens.

Toen een voetbalclub hier ten lande op zeer democratische manier een moslimbestuur kreeg heb ik al gezegd dat dit ons voorland is. En alle tekenen wijzen erop, zwaar ontkend door velen. Die ontkenning vind ik het gevaarlijkst en kan onze ondergang worden.

Ik zag gisteren de docu over Theo Van Gogh en Pim Fortuyn weer. Dat was ongeveer de strekking die jij hier verwoordt. Ongelooflijk dat er nog hele groepen mensen zijn met tunnelvisie die het niet eens inzien. Toch heb ik er vertrouwen in dat met het vaak vernoemen de PVV groter en groter wordt en daardoor uiteindelijk het probleem weer tot acceptabele proporties teruggebracht gaat worden. In de media is de laatste tijd ook een trend merkbaar van het opschuiven naar rechts. Net als Pauw & Witteman en gisteren Femke Halsema en Tofik Dibi die via Twitter afstand namen van de stimulatoren achter het proces tegen Wilders, Rene Danen en Mohammed Rabbae.

GroenLinks wil af van PVV-bestrijders Danen en Rabbae

geerke

Re: Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:01

nou,nou....wil femke stemmen winnen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:19

Het ziet er wel naar uit. Verleden week had ze ook al zo'n stuk over religie waarin ze stelde dat de problemen met de islam benoemd moeten worden zonder direct racisme en haat uit de kast te halen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:28

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:39

Nu maar rustig wachten tot het hier ook heen komt.
En maar blijven zeggen dat er helemaal geen sprake is van islamisering, ben je gek. Niets aan de hand.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:04

janesmith schreef:
Nu maar rustig wachten tot het hier ook heen komt.
En maar blijven zeggen dat er helemaal geen sprake is van islamisering, ben je gek. Niets aan de hand.

Psies, niets aan de hand *\o/*

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:20

:')

Hopelijk kan de discussie weer op een normale manier verder gaan..
Ontopic: ik vind dat de culturele samenleving zeker niet is mislukt. Als ik om me heen kijk zie ik hoeveel culturen mooi en in harmonie samenleven en hoe het NL ook in veel opzichten heeft verrijkt. En ja er zijn ook zeker problemen op dit vlak, en deze moeten dan ook op een passende menselijke manier worden aangepakt..

Maar mislukt? Nee hoor, naar mijn idee helemaal niet :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:38

Ik ben het met Ctjelief eens.

Bovendien is het wel een iets complexere situatie dan dat het misschien op eerste instantie lijkt. Is het zo simpel te zien als mislukt of niet mislukt? Dat is bovendien zeer subjectief. Wat betekend mislukt?

Bepaalde wijken kampen met serieuze problemen. Criminaliteit is hoog onder niet-westerse allochtonen. Maar betekend dit het mislukken van de multiculturele samenleving?
Nee, dat denk ik niet. Er zijn meerdere plekken waar zoals Ctjelief, meerdere culturen naast elkaar leven. Allochtone meisjes doen het steeds beter in het onderwijs. Enz enz.
Bovendien, de problemen die er zijn heeft naar mijn idee niets te maken met cultuurverschillen maar gewoon simpelweg met problematiek die altijd voorkomt in achterstandbuurten en achterstandgroepen. Criminaliteit vind in de onderklasse altijd plaats, of het nou om een allochtoon of autochtoon gaat.

Tenslotte, wat is de bedoeling van zo'n uitspraak? Wat wil die opmerking zeggen?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:36

CtjeLief schreef:
:')

Hopelijk kan de discussie weer op een normale manier verder gaan..
Ontopic: ik vind dat de culturele samenleving zeker niet is mislukt. Als ik om me heen kijk zie ik hoeveel culturen mooi en in harmonie samenleven en hoe het NL ook in veel opzichten heeft verrijkt. En ja er zijn ook zeker problemen op dit vlak, en deze moeten dan ook op een passende menselijke manier worden aangepakt..

Maar mislukt? Nee hoor, naar mijn idee helemaal niet :)

Totdat een ideologie ons land bereikt waarbij racisme, homohaat, vrouwenhaat en jodenhaat hoogtij viert. Waarbij alle anderen dan diegenen die tot deze ideologie behoren als minder dan honden worden betiteld en waar mogelijk ook zo behandeld. Waar christenvervolging een feit is. Waar meergodendom uitgeroeid word door de aanhangers te vermoorden op meer dan gruwelijke wijze. Waar vrouwen met zuur overgoten worden als ze zonder toestemming van familie op 14-jarige leeftijd een keizersnede ondergaan of om andere mineure vergrijpen, als het al vergrijp mag heten om een keizersnede te moeten ondergaan. Waar zwangere ongehuwde vrouwen tweehonderd stokslagen krijgen voordat ze met drie schoten door het hoofd vermoord worden. Waar minderjarige kinderen in een huwelijk worden gedwongen omdat ze ongesteld worden, en dus kinderen kunnen baren. En zo zijn nog ontelbare voorbeelden te noemen én te bewijzen. Zie bv link -->http://www.irannieuws.com/mensen-rechten/algemeen/1336-iran-terug-naar-middeleeuwse-praktijken.html
Ja, islam is een wreedzame ideologie.

Deze ideologie wordt binnen nederland gesteund, gefinancierd en op een agressieve manier verdedigd door de linksche mensch. Als de linksche mensch overwint, is onze vreedzame samenleving, waar normaal gesproken plaats is voor iedereen, gedoemd om te verworden tot een islamitische cultuur waarvan zo veel voorbeelden op deze wereld te vinden zijn. Stenigingen, handafhakkingen, homofolteringen en moorden, onderdrukking van de vrouw zodat ze als een zwart laken binnenshuis wordt weggestopt als ding om te misbruiken, verkrachten, verkopen en als slaaf te behandelen.

Gelukkig heeft onze politiek een sprong naar vreedzaam rechts gemaakt, waarbij zelfs Femke de islam durft te bekritiseren. Ik ben benieuwd wanneer zíj op een dodenlijst verschijnt.
Laatst bijgewerkt door kanniet op 03-11-10 08:47, in het totaal 2 keer bewerkt

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:39

Krips schreef:
Ik ben het met Ctjelief eens.

Bovendien is het wel een iets complexere situatie dan dat het misschien op eerste instantie lijkt. Is het zo simpel te zien als mislukt of niet mislukt? Dat is bovendien zeer subjectief. Wat betekend mislukt?

Bepaalde wijken kampen met serieuze problemen. Criminaliteit is hoog onder niet-westerse allochtonen. Maar betekend dit het mislukken van de multiculturele samenleving?
Nee, dat denk ik niet. Er zijn meerdere plekken waar zoals Ctjelief, meerdere culturen naast elkaar leven. Allochtone meisjes doen het steeds beter in het onderwijs. Enz enz.
Bovendien, de problemen die er zijn heeft naar mijn idee niets te maken met cultuurverschillen maar gewoon simpelweg met problematiek die altijd voorkomt in achterstandbuurten en achterstandgroepen. Criminaliteit vind in de onderklasse altijd plaats, of het nou om een allochtoon of autochtoon gaat.

Tenslotte, wat is de bedoeling van zo'n uitspraak? Wat wil die opmerking zeggen?

Sterker nog, de gevangenissen zitten vol met deze kanslozen wat onze samenleving veel te veel geld kost. Ben je rot in NL, ben je je NL paspoort niet waard. Waar mogelijk dus afnemen en afvoeren die hap. Weg uit onze vreedzame maatschappij. Er zijn genoeg landen waar je legaal de meest erge dingen kunt uitvreten. Ga daar dan maar naar toe, daar waar je je thuis voelt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:55

kanniet schreef:
Totdat een ideologie ons land bereikt waarbij racisme, homohaat, vrouwenhaat en jodenhaat hoogtij viert. Waarbij alle anderen dan diegenen die tot deze ideologie behoren als minder dan honden worden betiteld en waar mogelijk ook zo behandeld. Waar christenvervolging een feit is. Waar meergodendom uitgeroeid word door de aanhangers te vermoorden op meer dan gruwelijke wijze. Waar vrouwen met zuur overgoten worden als ze zonder toestemming van familie op 14-jarige leeftijd een keizersnede ondergaan of om andere mineure vergrijpen, als het al vergrijp mag heten om een keizersnede te moeten ondergaan. Waar zwangere ongehuwde vrouwen tweehonderd stokslagen krijgen voordat ze met drie schoten door het hoofd vermoord worden. Waar minderjarige kinderen in een huwelijk worden gedwongen omdat ze ongesteld worden, en dus kinderen kunnen baren. En zo zijn nog ontelbare voorbeelden te noemen én te bewijzen.

Nou, overdrijven is ook een vak. Ik wil daarmee niet zeggen dat bovengenoemde praktijken niet plaatsvinden en ook wil ik niet zeggen dat velen dat doen met een Koran in hun hand, waaruit ze de rechtvaardiging vinden om dit te doen. Maar in het algemeen worden dat soort misdaden tegen de mensheid gepleegd door criminele regeringen en groeperingen die vinden dat de Koran hun daarin gelijkstelt.

Maar vergeet ik niet dat onder de vlag van het christendom ook racisme, homohaat, vrouwenhaat en jodenhaat hoogtij heeft gevierd. Als voorbeeld, onze voorvaderen hebben zelf de middenoosterling opgeleid door middel van de kruistochten. Volledige bacchanalen van geweld, omwille van het beschermen van het "heilige land". Dat heeft gelukkig in de meeste landen plaatsgenomen voor een meer humane interpretatie van de bijbel, hoewel ook nu nog vele misdaden gepleegd worden in de naam van Christus, wat natuurlijk een boel onzin is.

Dus ja: de wereld mag wat mij betreft gevrijwaard worden van de tak van de islam die blijft aanzetten tot het schenden van mensrechten wereldwijd. Maar is is wat mij betreft wel plaats voor de islam die binnen de rechten van de mens blijven zoals die door de VN is opgesteld. Iedereen mag voor mijn zijn eigen godsdienst belijden. Maar godsdienst kan nooit een excuus zijn om de rechten van andere mensen te schenden, ook al denken de schenders dat hun slachtoffers onder dezelfde religie vallen en dus hun rechten als mens hebben opgezegd.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:43

Citaat:
Totdat een ideologie ons land bereikt waarbij racisme, homohaat, vrouwenhaat en jodenhaat hoogtij viert. Waarbij alle anderen dan diegenen die tot deze ideologie behoren als minder dan honden worden betiteld en waar mogelijk ook zo behandeld. Waar christenvervolging een feit is. Waar meergodendom uitgeroeid word door de aanhangers te vermoorden op meer dan gruwelijke wijze. Waar vrouwen met zuur overgoten worden als ze zonder toestemming van familie op 14-jarige leeftijd een keizersnede ondergaan of om andere mineure vergrijpen, als het al vergrijp mag heten om een keizersnede te moeten ondergaan. Waar zwangere ongehuwde vrouwen tweehonderd stokslagen krijgen voordat ze met drie schoten door het hoofd vermoord worden. Waar minderjarige kinderen in een huwelijk worden gedwongen omdat ze ongesteld worden, en dus kinderen kunnen baren. En zo zijn nog ontelbare voorbeelden te noemen én te bewijzen. Zie bv link -->http://www.irannieuws.com/mensen-rechten/algemeen/1336-iran-terug-naar-middeleeuwse-praktijken.html
Ja, islam is een wreedzame ideologie.

Óeioeioei.. Wat een generalisatie, wat een overdrijvingskunst, en vooral: wat een angst.. De Islam is een geloof (al denk jij er anders over) en wat jij hierboven noemt is niet de 'normale gang van zaken', verre van! Binnen het christendom komen bovenstaande zaken ook voor. Ik sluit me in deze toch aan bij JVG.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:40

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/275713/Eerwraak-in-Nederland-honderden-gevallen-13-doden.htm Oplossing tot nu: kopje thee, gesprek en een afsluitend knuffeltje. Ongelijkheid werd gedoogd en gefinancierd door lafaards die geen weerstand durven bieden en de slachtoffers niet willen helpen. Heel lang ontkend en gebagatelliseerd. Het gaat per saldo om een "geloof" en mag daarom niet bekritiseerd worden. Gelukkig komt nu een einde aan het toelaten van deze onmenselijk laffe praktijken door een regering die gelijkwaardigheid wil afdwingen. Wie niet vreedzaam wil leven moet maar opzouten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:41

kanniet schreef:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/275713/Eerwraak-in-Nederland-honderden-gevallen-13-doden.htm Oplossing tot nu: kopje thee, gesprek en een afsluitend knuffeltje. Ongelijkheid werd gedoogd en gefinancierd door lafaards die geen weerstand durven bieden en de slachtoffers niet willen helpen. Heel lang ontkend en gebagatelliseerd. Het gaat per saldo om een "geloof" en mag daarom niet bekritiseerd worden. Gelukkig komt nu een einde aan het toelaten van deze onmenselijk laffe praktijken door een regering die gelijkwaardigheid wil afdwingen. Wie niet vreedzaam wil leven moet maar opzouten.

het is inderdaad vreemd dat sommige mensen nog beweren dat er niets aan de hand is en dat het allemaal goed gaat in nederland :o

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:47

gelijkwaardigheid afschaffen is natuurlijk slechte zaak, lijkt me duidelijk. En een geloof mag naar mijn weten altijd bekritiseerd worden hoor, hoe kom je erbij dat dat niet mag?
@ Geerke, ik denk niet dat er veel mensen zijn die beweren dat alles goed gaat in Nederland.. (ik denk sowieso dat er geen land is waar ALLES goed gaat maar dat terzijde) alleen verschillen de meningen nogal over de aanpak van de problemen..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:48

Tussen beweren dat er niets aan de hand is en een situatie schetsen zoals sommige users hier doen, zit een wereld van nuance. Natuurlijk moeten zaken zoals bovenstaande voorbeelden niet getolereerd worden, maar om alles maar af te schuiven op de islam in zijn algemeenheid getuigd ook niet van realiteitszin in mijn ogen. Verder schrijft joostvangestel hele heldere teksten. :)
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-11-10 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:04

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:52

Het lijkt er weer op dat iedere misstand die bedreven wordt door iemand die moslim is, minutieus wordt opgezocht terwijl aan andere misstanden voorbij wordt gegaan.

Dat makkelijke roepen van uitzetten is een utopie. Net zoals je de dronken Piet Janssen die zijn vrouw in elkaar mept niet uit kan zetten, kan je dat ook niet met Driss die hier geboren is en zijn vrouw in elkaar slaat.

Het als maar wegzetten van alle anderen die niet zijn zo als je zelf bent, links, moslim etc. duidt niet alleen op een diepe angst voor alles dat men niet kent, maar ook weinig aanpassingsvermogen aan nieuwe omstandigheden en die zijn er nu eenmaal.

De wereld verandert voortdurend, je kan het maar beter accepteren en het goede er uit halen in plaats van op hetgeen jij verkeerd vindt te blijven hameren, dat heet stilstand.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:30

mooi gezegd Sarabande! Sluit ik me bij aan..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:55

Who are the ones that are the guilty?
Who are the ones that bear the scar?
We must not leave our sisters bleeding
We sing this song for Zoora Shah

Vertel maar, dat ik angstig ben en bang. Vertel maar dat ik discrimineer. Vertel mij maar dat ik geen aanpassingsvermogen heb.

Misschien dat de voorstanders kunnen vertellen waarom ze een cultuur en religie waarbij het normaal is om de vrouwen te onderdrukken en te slaan, zo intens beschermen?
Waarom discrimineer je meteen als je misstanden aan de kaak wil stellen?

Vertel mij, wanneer houdt het dan wel op met het vermoorden, verminken, mishandelen, verbergen en monddood maken van onze dochters, van onze moeders?

Als we er toch niet over mogen praten, want het is er heus niet meer of minder dan alle andere misstanden.

http://nos.nl/artikel/177974-met-stenig ... moord.html

http://www.nu.nl/buitenland/2369952/ira ... moord.html

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... ection=156

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:57

Zoals ik al zei minutieus zoeken om je eigen gevoelens te bevestigen en dat op DE HELE bevolkingsgroep afschuiven, dat heet angst.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:01

Nicolletje, met alle respect voor je reactie. In mijn ogen generaliseer je nu. Omdat ik niet een hele religie verantwoordelijk wil stellen voor dingen die sommige aanhangers daarvan doen, betekent nog niet dat ik mijn ogen sluit of deze religie bescherm? Bijna niets is zwart of wit.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:02

.... maar geen inhoudelijke reactie op mijn vraag.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:10

Jij kwam iets te vroeg tussendoor Ann :+

Nicolletje schreef:
Misschien dat de voorstanders kunnen vertellen waarom ze een cultuur en religie waarbij het normaal is om de vrouwen te onderdrukken en te slaan, zo intens beschermen?
Waarom discrimineer je meteen als je misstanden aan de kaak wil stellen?

Vertel mij, wanneer houdt het dan wel op met het vermoorden, verminken, mishandelen, verbergen en monddood maken van onze dochters, van onze moeders?

* edit: oh je reactie is weer weg.