Yuri van Gelder wederom terug getrokken uit team

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:07

Kan hij niet voor een ander land gaan turnen?? :+

Anoniem

Re: Yuri van Gelder wederom terug getrokken uit team

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:10

Colombia misschien?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:12

Echt ongeloofelijk dat hij weer de fout is ingegaan. Had zo gehoopt dat de speculaties niet juist waren maar helaas.

Heb er ervaring mee en ik moet zeggen dat m'n vrienden die minder gesteunt worden en het op de een of andere manier toch beter voorelkaar hebben terwijl ze in een uitzichtloze situatie zitten.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:14

Lovely schreef:
Colombia misschien?

_O-
Of Argentinië. Misschien wil Maradonna m wel coachen ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:14

Hahaha, alleen moet ie wel clean zijn als ze getest worden :+

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:21

clean testen is gelukt.

ik vraag me alleen echt af in hoeverre die is gesteund en vertrouwd. hopelijk word die nu wel opgevangen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:23

blacknorton schreef:
clean testen is gelukt.

ik vraag me alleen echt af in hoeverre die is gesteund en vertrouwd. hopelijk word die nu wel opgevangen.

sjah, zou wel handig zijn. hij is én zijn werk én zijn sport kwijt nu. kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:26

Ik heb al het idee dat hij de arts in vertrouwen heeft genomen en die is meteen doorgewandeld naar anderen ipv met hem te praten enzo... dat is wat ik eruit opmaak.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:36

sjah dat wel, maar wat heb je als arts dan nog te zeggen dan? je werkt voor de gymnastiekbond en je komt erachter dat een sporter zich niet aan de afspraken houdt... wat doe je dan?

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:45

zonde zeg..

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:46

Heeft hij zelf ook al reactie gegeven? Ik ben ook wel erg benieuwd hoe hij zich zelf voelt en wat hij er zelf over te zeggen heeft..
Ik kan het haast niet geloven.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:58

ilse86 schreef:
pff wat een sukkel. voor t leven schorsen, zo'n eikel. sorry hoor, heb er echt geen goed woord voor over. als je een tweede kans krijgt, een halfjaar door de NOS wordt gevolgd over hoe je je leven weer wilt oppakken en vervolgens weer in dat ritme vervalt, ben je gewoon zielig.

Het is toch wat genuanceerder allemaal. Voor ons niet verslaafden is het makkelijk om te zeggen dat hij er maar af moet blijven, maar zo makkelijk is dat niet. De rokers en drinkers onder ons zullen zich al misschien weer wat beter voor kunnen stellen dat het niet zo makkelijk gedaan als gezegd is.
Daarbij denk ik dat een schorsing er niet in zal zitten zolang er geen dopingtest gedaan is. Als Yuri straks zijn woorden terugtrekt en zegt dat hij helemaal geen coke gebruikt heeft maar een andere substantie waarvan hij niet wil zeggen wat het is, dan heeft de atletiekbond geen poot om op te staan. Ik voorzie nog een rechtszaak in het verschiet liggen die Yuri glansrijk gaat winnen.
Mocht hij dan desondanks niet meer voor Nederland uit kunnen komen dan verwacht ik dat er heel wat landen zijn die hem met open armen zullen ontvangen. Van Yuri hebben we het laatste nog niet gezien of gehoord. Gelukkig maar.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:04

Meen je niet :oo Ik had echt nog gehoopt dat het wat anders was!

Ik hoop niet dat hij in een zwart gat terecht komt want dan wil ik niet weten hoe snel hij aftakeld -O-

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:07

de bond kan hem niet schorsen, dat hebben ze zelf in de persconferentie gezegd. ze hebben alleen geen vertrouwen meer in hem, maar iedereen kan zich in het team turnen met selecties. hoe ze dan gaan reageren waren ze nog niet achter...

ook is er geen test gedaan en is hij niet positief getest bij welke test dan ook dit jaar. er is alleen navraag gedaan door de begeleiding toen ze veranderingen zagen daar heeft hij bekend, wanneer dit was is niet duidelijk. maar kwam gister boven tafel.

hij heeft zelf nog geen verklaring gegeven. ze zijn nu alleen naar buiten gekomen om de bond en team en wk belang veilig te stellen, dat ging boven de individue. aangezien die onder de speculaties leden.

hoop wel dat de documantaire eigenlijk wel in takt blijft vanavond, al stond er al dat ze hem gingen aanpassen....

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:12

Wat men ook vindt van het gebruik van recreatieve middelen, het doet niets af aan de wereldprestaties die Yuri neergezet heeft.
De cocaïne heeft geen invloed gehad op deze prestaties.
Tenzij hij last van hoogtevrees heeft en deze angst met coke heeft overwonnen. _O-

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 17:14

Dus toch.. :n

Onwijs zonde als je ziet wat deze jongen allemaal weg gooit.

Maar zoals gezegd in dit topic, een verslaving draag je je hele leven bij je. Je komt er nooit meer van af.

Jammer van iemand met zoveel potentie.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:15

jantergouw schreef:
Tenzij hij last van hoogtevrees heeft en deze angst met coke heeft overwonnen. _O-

*proest* ondanks alles moest ik hier toch wel om lachen _O-

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:44

ilse86 schreef:
sjah dat wel, maar wat heb je als arts dan nog te zeggen dan? je werkt voor de gymnastiekbond en je komt erachter dat een sporter zich niet aan de afspraken houdt... wat doe je dan?

Volgens mij heeft ook een sportarts zich te houden aan het medisch geheim en mag het hooguit doorgeven met informed consent. Zou wel raar zijn als het zo gegaan is, wat mij betreft ritje Medisch Tuchtcollege. Maar goed dat gezegd hebbend, vind ik het triest. Een nog verdere mogelijk glansrijke carrière wordt wel erg moeilijk. Hij heeft zelf wel een keuze gemaakt, misschien kon hij de druk nog niet zo goed aan.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:02

jeetje wat zonde...

vraag me wel af hoeveel mensen in dit topic die hard roepen dat het een sukkel e.d is bv zelf roken en dus ook een verslaving hebben..een verslaving is niet even met een knip met de vingers verdwenen ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:08

judithh schreef:
jeetje wat zonde...

vraag me wel af hoeveel mensen in dit topic die hard roepen dat het een sukkel e.d is bv zelf roken en dus ook een verslaving hebben..een verslaving is niet even met een knip met de vingers verdwenen ;)

Precies en mijn fysiotherapeut, die ook sporters begeleid voegde daar aan toe dat je voor de sport van Juri een hele hoge pijngrens moet hebben.
Ik heb me altijd verbaast nadat dat bekend was dat hij zon perfectie in beheersing kon hebben terwijl hij gebruikte, maar wellicht was dat juist omdat hij gebruikte en de pijn ermee onderdrukte.

Het is zo gemakkelijk om te roepen wat een sukkel, maar ik vind het alleen maar triest dat iemand met zoveel talent, toch weer teruggevallen is. Ik vraag me af wat hij nu met de rest van zijn leven moet en of er mensen zijn die hem daarbij gaan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:19

Nou, ik zie niet hoe iemand die naar drugs moet grijpen om zijn sport te kunnen doen, als een held gezien moet worden. Je heil zoeken in doping is niet goed en moet niet goed gepraat worden. De sport die Yuri doet is een van de zwaarste die er bestaat, maar ook die sport moet clean zijn, dan maar niet stiller dan een boomblaadje op een windstil moment tussen de touwen hangen. Het is een sport waarbij nauwelijks technische hulpmiddelen mogelijk zijn en ook bij het turnen wil iedereen alsmaar grenzen verleggen en ik denk dat Yuri de grens van het menselijke heeft bereikt en niet meer moet willen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:24

Ja en dat kon hij blijkbaar niet aan, wie zijn wij om daarover te oordelen

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:25

dat het een zware sport is, is zeker waar...dat welke tak van sport dan ook "clean" moet zijn, klopt ook als een bus! Ben ik het roerend mee eens!

Maar hier hard sukkel, l*l of eikel of wat dan ook te gaan roepen vind ik erg kort door de bocht..dat het stom is..ja! maar neemt niet weg dat een verslaving niet iets is wat je even buiten bij het vuil zet ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:28

maar als hij niet zonder kan moet hij dat eerlijk toegeven, nu bedonder je je teamgenoten, je trainers ed

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:36

ook dat is een moeilijk punt voor een verslaafde, ondanks verslaafd te zijn aan welk genotsmiddel dan ook zal iemand het ten alle tijden proberen te verbergen..dit door schaamte, ze voelen zich klein en niets waard omdat ze "gefaald" hebben.
Een gebruiker denk het achter te kunnen houden en zal uitvluchten zoeken/smoesjes om maar niet toe te geven..

Het is voor ons niet verslaafde heel makkelijk om te oordelen of een mening te hebben, maar als je weet hoe het brein/gedrag van een verslaafde werkt wordt er denk ik anders over gedacht.