Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CtjeLief schreef:Daarbij wil ik zeggen dat het verbieden van de burka uiteraard je reinste discriminatie is, het is ook het ontnemen van iemand zijn vrijheid van geloofsovertuiging. Ik zeg eerlijk dat ik me ergens wel kan vinden in meningen dat het voor een gevoel van onveiligheid kan zorgen (maar dat is denk ik puur het 'onbekend maakt onbemind' verhaal). Maar voor die -nog geen- 200 vrouwen die een burka dragen begrijp ik de ophef er omheen niet . De meesten hier hebben denk ik nog nooit iemand in burka gezien. Het is i.m.o weer een trap tegen de Islam. Immers met dit kabinet is m.i. de heksenjacht tegen de moslims geopend. (maar dat is weer een andere discussie die ik ook niet meer aanga op bokt).
Jesser schreef:En voor wat betreft de argumenten dat een man zijn vrouw anders alleen nog maar thuis zou laten.. Is dat een reden om hiervoor goed te keuren dat vrouwen in een burka blijven lopen..
Jesser schreef:Dan is het toch ook dwang? Of die burka of thuis zitten.. Nee die mannen zouden in mijn ogen aangepakt moeten worden. Tis dan een godsschandalig iets dat vrouwen gedwongen worden om thuis te zitten.. Hier in Nederland.. Zulke mensen horen hier niet, in mijn opinie. Of mogen heropgevoed gaan worden. Dit is namelijk nederland, een land waar vrouwen het Recht hebben gekregen om te studeren, te werken, te zijn wie ze Willen zijn..
Nicolletje schreef:Maargoed, wat heeft een non hier nou weer mee te maken, ik ken echt niemand die er ook maar aan denkt om non te worden behalve ikzelf na een mislukte relatie.
Maar dan nog, een non laat haar gezicht vrij.
Teddy321 schreef:Toch zijn er ook vrouwen die er vrijwillig en zonder dwang voor kiezen de bhurka en chador te dragen. Laten we dat vooral niet vergeten! Dat wij ons dat niet voor kunnen stellen is een andere issue.
Electra63 schreef:Booooo schreef:Heb niet heel het topic doorgelezen, maar dat verbod zouden ze hier ook moet invoeren..
Jeetje zeg, wat heb ik me rot geschrokken. Ik werkte in een schoenenzaak, en er werd achter me geroepen: 'Mevrouw'.. Dus ik draai om om de klant te helpen, staat er ineens zo'n man/vrouw (tja, je weet het niet) met zo'n boerka voor je neus! Ohhh god.. me hart zat in me keel.
Loop je vervolgens in de stad als 12 jarig meisje met je moeder, vliegen er 2 mensen met een boerka voorbij, jeeeej weer een hartverlamming.. pffff
Hoofddoeken hoeven dan weer niet verboden te worden in heel Nederland vind ik. In de klas kan ik me er wel iets bij voorstellen, nederlandse jongens/meisjes moeten ook hun pet af zetten..
Ik vraag me echt af, hoe je zo kunt schrikken van iemand in een Burka?
Wel als ze voorbij vliegen (in de lucht) natuurlijk, maar ik schrik ook als iemand in een spijkerbroek voorbij vliegt.![]()
Maar goed, het lijkt me erg lastig voor jezelf, als je zo schrikt van iemand die er anders uitziet, maar je geen kwaad hebt gedaan?
CtjeLief schreef:Daarbij wil ik zeggen dat het verbieden van de burka uiteraard je reinste discriminatie is, het is ook het ontnemen van iemand zijn vrijheid van geloofsovertuiging. Ik zeg eerlijk dat ik me ergens wel kan vinden in meningen dat het voor een gevoel van onveiligheid kan zorgen (maar dat is denk ik puur het 'onbekend maakt onbemind' verhaal). Maar voor die -nog geen- 200 vrouwen die een burka dragen begrijp ik de ophef er omheen niet . De meesten hier hebben denk ik nog nooit iemand in burka gezien. Het is i.m.o weer een trap tegen de Islam. Immers met dit kabinet is m.i. de heksenjacht tegen de moslims geopend. (maar dat is weer een andere discussie die ik ook niet meer aanga op bokt).
Heino schreef:Er wordt nu (en logisch) mee gespot, maar idd, wat maakt een nationaal feest belangrijker dan een nationale religie?
Waves schreef:Heino schreef:Er wordt nu (en logisch) mee gespot, maar idd, wat maakt een nationaal feest belangrijker dan een nationale religie?
Het is gelijke monniken gelijke kappen toch? (no pun intended)
Niemand mag straks dus in feite meer met volledige gelaatsbedekking in het openbaar (denk aan maskers met carnaval). Of wordt er daarvoor een uitzondering gemaakt?
Zo ja....
geldt die uitzondering dan ook voor een feestdag van moslims waarbij ze op die dag traditioneel in Burka lopen?
Zo ja...
is het op zo'n feestdag dan ineens niet meer onderdrukkend, crimineel-achtig en onveilig?
Ik wil maar zeggen, het is allemaal niet zo zwart wit, waar ligt de grens bij dit verbod? Tot hoever gaat dit verbod?
jantergouw schreef:Volgens mij gaat dat niet alleen om boerka's maar om alle gezichtsbedekkende kleding. Dan mag het wel.
Ik vind het een goede regel, want de ambtenaren moeten iemand wel kunnen herkennen in het openbaar. Anders kunnen gezochte criminelen zich de hele dag in een boerka vertonen en niemand ziet wie ze zijn.
Probeer maar eens een bank binnen te wandelen met een bivakmuts op. Dat zul je vlug afgeleerd zijn, dus een boerka mag ook niet.
Wel duidelijk dat in Nederland deze regel dus ook makkelijk ingevoerd kan gaan worden. Wat in Frankrijk kan, kan in Nederland ook. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Heino schreef:Maar zouden agenten ook móeten bekeuren op een halloween masker? Even los gezien van de uitvoering van het beleid.
janesmith schreef:dat is een zaak van de staat om te beslissen wat ze wel en niet gaan bekeuren en bestraffen.